Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 21, 2011

Au, mijn teen! En Nederlands eetclubje.

Mijn arme rechtervoet heeft het maar moeilijk op het moment. Niet alleen heb ik nog steeds last van de pees in mijn enkel, maar gisteravond haakte ik mijn middelste teen op de een of andere manier in het deurtje van Zorro's reismand. Gevolg: een paarse en heel pijnlijke teen vanochtend. Of hij gebroken is, weet ik niet, maar hij voelt "eng".

Wetend, dat ze niets aan gebroken tenen doen, probeer ik het maar te negeren. Sharon laat me maar niet springen, maar verder gaat alles toch gelukkig wel goed. Het scheelt, dat het de middelste teen is, de anderen houden hem in bedwang. Ik merk, dat de personal training zijn vruchten afwerpt, want ik kan steeds zwaardere gewichten gebruiken.

Na het uur met Sharon ga ik nog een half uur op de crosstrainer. Dan heb ik mijn sporten er voor vandaag weer opzitten. Een blik op mijn Fitbit laat zien, dat ik 5000 passen heb gezet. Pas de helft van het doel van vandaag! De wandeling met Cosmo gaat hopelijk de rest van de 10000 volmaken.

Vanavond is er weer een Nederlands vriendinnenclubje avond en ik heb beloofd een voorafje mee te brengen. Daarvoor heb ik gisteren een heel lekker uitziend (en vooral makkelijk!) recept gevonden op Delish.com.

Bij de Giant ga ik de ingredienten halen. Daar zie ik, dat de gele paprika's uit Nederland komen. Hoe toepasselijk, Nederlandse paprika's voor een Nederlands etentje!


Katja is inmiddels ook op en wil natuurlijk haar favoriete lunch, pho, gaan eten. Daar zeg ik nooit nee tegen, zeker niet op een grijze (hoewel weer vreemd warme met 17 graden) dag als vandaag.

Katja is ook tot de ontdekking gekomen, dat ze al haar make up is vergeten mee te nemen. Die heeft ze natuurlijk wel nodig, als ze morgen gaat werken. Na de lekkere hete soep lopen we dus even naar CVS om de nodige spullen te kopen. En, mijn hemel, zij heeft heel wat nodig! Een bezoek aan CVS is altijd "gevaarlijk" met mijn meisjes!

Precies als we thuiskomen zijn de mensen, die onze ballustrade van de trap gaan verwijderen er ook. Het is een echtpaar en ze kwamen gisteren al kijken hoe lang ze ervoor nodig zouden hebben. Ze schatten 3,5 uur, maar na minder dan 2 uur is alles er al af. Het ziet er vreemd uit zo zonder railing.


Morgen wordt de nieuwe trap geinstalleerd en woensdag komen ze terug om de railings er weer op te zetten. Ik ben vooral wat nerveus met Cosmo, want die dendert die trap op en af.

Voor ik mijn voorafje maak, laat ik Rick even proeven. Hij vindt het erg lekker, dus ik draai de rolletjes. Die bestaan uit drie speertjes gele en rode paprika en plakjes rosbief besmeerd met Boursin. Het ziet er vrolijk uit en hopelijk vinden de anderen het ook lekker.


Rick brengt mij naar Karin en samen rijden we naar Herndon, naar het huis van het nieuwste lid van ons eetclubje. Die woont schitterend in een nieuw enorm huis! Het wordt weer een heel gezellig etentje.

Mijn voorafje wordt goed ontvangen en de hoofdmaaltijd is een lasagne met prosciutto en pijnboompitten. Toe is er een overheerlijke en luchtige yoghurttaart. Het is iedere maand weer genieten van de verschillende culinaire hoogstandjes (niet die van mij, hoor). Volgende maand slaan we over, te druk, dus zullen in het nieuwe jaar weer bijeenkomen.

12 reacties:

Petr@ zei

Wat naar van je teen. Hopelijk is het niet gebroken. Geen idee trouwens hoe snel een gebroken teen geneest.

Lastig hè, om aan 10000 stappen per dag te komen. Ik heb het ook wel eens gemeten met een stappenteller en het viel me enorm tegen hoeveel stappen ik deed. Terwijl ik toch echt het gevoel had, veel te lopen.

Klinkt erg lekker, je voorafje. Is ook een leuk en makkelijk hapje voor een feestje, dus die ga ik onthouden.

Suus zei

Hoi,
Balen van je teen!
Ik heb vandaag ook last van mijn voet, Jort is met dansen zondagavond op mijn voet gestapt. (niet bewust, we hebben pas 1,5 maand les, dus stuntelen nogal!)
Ik hoop dat je er vandaag minder last van hebt.

En je bent lekker op de Nederlandse toer lees ik. Wat leuk. Zelf ben ik ook geen haring-fan, maar ik kan er enorm vrolijk van worden, hoe een ander kan genieten van een stukje haring!!

Fijne dag vandaag!

Groetjes,
Suus

Anja L. zei

Oh, dat kan zo zeer doen! Ik hoop dat hij niet gebroken is.
Wat klinkt dat voorafje lekker zeg, dat ga ik zeker eens maken.
Ik vind het zo knap dat je ´s avonds nog de puf hebt om je blog te schrijven. Toen wij op vakantie waren had ik echt niet altijd zin om onze belevenissen van de dag op te schrijven. Petje af hoor.
Groetjes,
Anja L.

Nel zei

Wat naar van je teen. Ik heb mijn kleine teen op zo'n zelfde manier een keer gebroken en de dokter heeft hem toen aan de volgende teen vast getaped. Doordat ik hem toen niet kon bewegen was de pijn meteen ook veel minder. Misschien moet je dit ook proberen. Je hebt dan ook geen kans dat als hij is gebroken, scheef aan elkaar groeit. Sterkte!

Gezellig zo'n Nederlandse avond. Ik heb hier gelukkig ook weer een hele groep leuke Nederlanders waar we regelmatig mee afspreken.Je voorgerechtje ziet er lekker uit. Ga ik ook eens proberen.

Annemiek zei

Je kunt de tenen aan elkaar tapen, en een schoen aan met een stevige zool zodat de bal van de voet niet hoeft te bewegen. En ijs erop.

Mmm dat etentje klinkt lekker.

Ineke zei

Dat voorafje zag er goed uit, grappig dat de paprika's ui Nederland kwamen.

Jakkes, dat is zó pijnlijk als je je teen stoot. Sterkte en beterschap/

naomi zei

Hallo

Arme jij met je teen, het is echt mega pijnlijk. Ik heb 2x mijn kleine teen gebroken door te stoten tegen de stoelpoot. Ik heb toen mijn tenen op getaped met goed succes. En verder lekker je voet hoog en wat rust.

Wat leuk dat Katja morgen aan het werk gaat bij bath en bodyworks. Zal ze lekker ruiken na zo'n dag in de winkel. Ja je hebt wat nodig om er goed uit te zien. Volgens mij heeft Katja niet veel nodig. Naturel ook mooi als ik de foto's zie.

Wat een gezellige avond weer en lekker voorgerecht. Paprika is altijd lekker. En leuk om samen in je eigen taal te praten.

Groetjes Naomi

Ingrid en Michael zei

Dat is wel heel toevallig zeg, paprika's uit Nederland op het Nederlandse avondje. Hier vind ik het altijd grappig wanneer de grapefruits uit de USA komen. Voorafje ziet er lekker uit. Heb je uiteindelijk je 10000 stappen kunnen halen? Vind wel dat dat langzaam gaat met al het sporten wat jij doet. Kun je nagaan hoeveel het is, ben benieuwd of je het haalt als je een rondleiding doet.

Wendy zei

Heb ik het nu goed begrepen dat die Fitbit (?) meer is dan een stappenteller, omdat je vertelde dat het zelfs weet of je wel/niet goed hebt geslapen. Ben benieuwd hoe dat dan werkt!
Succes met je teen. Ik heb ze gelukkig nog nooit gebroken maar ik stoot ze wel vaak :(

Marion2 zei

Gezellig, zo'n avondje.

Toevallig heb ik vijf weken geleden een teen gebroken. Er wordt inderdaad niets aan gedaan, hooguit wordt het getaped. Je mag er alles mee doen, desnoods voetballen, maar in de praktijk heb ik op mijn winterlaarzen gelopen. Geen gezicht, maar wel comfortabel. Sinds gisteren loop ik weer op gewone laarzen. Nog niet echt lekker, maar goed. Er staat 5 tot 6 weken voor.

Anja zei

Je voorafje „klinkt” goed. Vervelend van je teen, hopelijk gaat het inmiddels wat beter.

Petra zei

@Petra - Inderdaad, die 10000 stappen, pfff. En de smakencombinatie was erg lekker.

@Suus - Au, minder leuk, zo'n stap op een voet. Ik zie ernaar uit in Nederland meer haring te eten!

@Anja - Het gros had ik al 's middags geschreven, hoor ;). Na zo'n avondje heb ik zeker geen puf meer!

@Nel - Omdat het de middelste teen is wordt hij wel goed recht gehouden door de andere tenen. Hij is knalpaars, erg mooi ;).

@Annemiek - Omdat het de middelste teen is, beweegt hij maar heel weinig.

@Ineke - Dank je

@Naomi - Katja is dat niet met je eens, maar ik wel :D. Ze komt zo terug, ik ben benieuwd of we de winkel ruiken bij haar.

@Ingrid - Ja, tot nu toe heb ik iedere dag de 10000 stappen gehaald. Dat gaat me vast niet altijd lukken!

@Wendy - Inderdaad hij houdt ook bij wanneer ik in slaap vallen, hoe vaak ik wakker wordt, hoeveel trappen ik loop, hoe ver ik in afstand loop en de calorieen, die ik verbrand.

@Marion - Ik heb eerder een kleine teen gebroken en die deed vreselijk veel pijn, ik kon bijna niet lopen. Deze doet heel erge pijn, als ik probeer hem te buigen (en voelt ook "raar", want het lukt niet), maar niet zo erg als ik loop gelukkig.

@Anja - Het was een erg lekker voorafje!