Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 06, 2011

Heerlijk herfstweekend

Zaterdag

We slapen een beetje uit, maar niet te lang, want de zon schijnt uitbundig onze kamer binnen. Het licht is in deze tijd van het jaar zo mooi en warm, want de bomen naast ons huis zijn goudkleurig geel gekleurd en achter ons huis knalrood.

Na het ontbijt gaan Saskia en ik naar de sportschool. Het is altijd even zoeken naar een parkeerplaats op zaterdag, maar nu de farmer's market er niet meer is, valt het mee. Tot maart of zo zal het dus makkelijker gaan. We doen iets meer dan een half uur cardio, ik op de stairmaster. Mijn boek is heel spannend, dus het vliegt voorbij.

Inmiddels zijn Katja en Kai ook in het land der levenden. Iedereen doucht en dat ontlokt aan Rick het commentaar, dat we niet meer aan die "tiener"douches gewend zijn. Saskia en ik douchen heel snel, terwijl Katja en Kai er lekker lang onder staan.

Als we allemaal eindelijk klaar zijn is het lunchtijd. De collegestudenten "missen" allerlei restaurants, waaronder Noodles & Company. Daar gaan we dus met zijn vijven eten. De Japanese pan noodles met garnalen (voor Katja en mij), Bangkok curry met garnalen (Saskia en Rick) en het enorme bord spaghetti met gehaktballen voor Kai gaan er goed in. Het is zo gezellig weer met zijn vijfjes!

Na afloop zetten we de mannen thuis af en de meisjes en ik gaan naar Pro Nails om onze nagels te laten doen. Altijd een leuk moeder-dochter uitje is dit. De meisjes krijgen een manicure en ik doe eens iets heel nieuws en anders.

Al jaren heb ik zijden nagels, maar nu is er iets nieuws, Gelish. Dit wordt op de natuurlijke nagel aangebracht en moet drie weken goed blijven. Ik ben benieuwd, want mijn nagels zijn heel dun, dus ik ben bang, dat ze snel gaan breken. De kleuren zijn wel erg mooi en ik vind het ook fijn om mijn eigen nagels te hebben. Ik hoop, dat het goed zal gaan, anders kan ik altijd terug naar zijde.

Met mooi gelakte nagels rijden we huiswaarts. Een van de redenen, dat de collegestudenten dit weekend thuis zijn, is, dat ze een baan voor hun Kerstvakantie willen zoeken. Bovendien hebben alle drie de kinderen wat winterkleding nodig.

Met zijn allen rijden we dus naar Tysons Corner. Daar is het zo druk, dat je zou denken, dat de Kerstdrukte al is begonnen! Om dat gevoel kracht bij te zetten is de hele mall ook al voor Kerst versierd. Alleen Santa ontbreekt nog, die komt pas na Thanksgiving.

We beginnen bij PacSun, waar alle drie de kinderen meteen slagen. Katja vindt er een winterjas, Kai een hoodie en Saskia een leuke combinatie aan topjes. Dat gaat voorspoedig!

Nu gaan Katja en Kai winkels binnen om te vragen of ze werk hebben. Ze blijken op tijd te zijn, want vrijwel iedereen zegt mensen nodig te hebben. Katja heeft morgen een interview bij Bath and Body Works en Kai lijkt succes te hebben bij de Disney Store (hij moet thuis nog een achtergrondcheckformulier invullen). Hij gaat zich ook aanmelden bij de Lego winkel en ThinkGeek.

Voor we vertrekken willen de meisjes nog kijken voor nieuwe oorbellen voor hun kraakbeen (is dat het goede woord?) piercings. Het is voor Saskia meer dan drie maanden geleden, dat haar oren geprikt werden, dus ze kan nu nieuwe oorbellen in. Ze kiezen er een paar, Katja heeft het al vaker verwisseld, maar Saskia niet.

Gelukkig vraagt Saskia de medewerkers ze voor haar in te doen. Vooral die in het "driehoekje" van haar oor is erg moeilijk los te krijgen. Ze schijnen die bij het piercen extra strak te doen, zodat ze geld kunnen vragen om ze los te krijgen. Gelukkig hoeven wij dat dan niet te betalen. Na wat wrikken (er komt een tang aan te pas en ik word er wat onpasselijk van) komt de oorbel eruit en gaat de nieuwe erin.

Iedereen is tevreden met de resultaten van dit mall bezoek. Katja is blij, dat ze iemand heeft gevonden, die haar kan vervangen in de ambulance morgen. Zo kan ze dat interview doen, want ze wil wel graag voor Bath and Body Works werken. Ook Kai is positief over zijn kansen. Saskia is een beetje jaloers, want zij zou ook wel willen werken, maar heeft niet genoeg vrije tijd en veel bedrijven eisen 18 jaar of ouder.

Het loopt tegen zessen en we besluiten meteen maar te gaan eten. Eerder al is de keuze op Chili's gevallen. Hier krijgen we meteen een tafel en via Foursquare (wie is daar ook?) heb ik een coupon voor gratis tortilla chips en salsa, erg lekker.

Het is grappig, hoe Katja en ik dezelfde smaak hebben. Op het menu staan taco's met gefrituurde garnalen. Ik vraag of ik dat kan aanpassen en krijg dan een ander menu aangereikt met taco's met gegrilde garnalen en andere niet zo zware ingredienten. Katja zit aan de andere kant van de tafel van mij, dus ik hoor haar bestelling niet, maar die blijkt precies hetzelfde te zijn!

Ook Rick en Kai hebben, zonder dat ze dit van elkaar wisten, hetzelfde besteld. Alleen wilde Rick geen sour cream met zijn crab quesadilla's en Kai wel. Saskia is de enige "unieke" besteller, zij neemt chili met salade, die ze ook erg lekker vindt.

Thuis breekt de groep op. Saskia gaat schaatsen met buurkinderen bij de Fairfax Ice Arena. Katja vertrekt met een groep vrienden naar Washington om te gaan "bar hoppen". Blij, dat ze de metro als relatief veilig vervoersmiddel hebben! Rick en Kai gaan de hot tub in, maar daar heb ik geen zin in. Ik ga lekker mijn boek uitlezen na deze superleuke dag.

Zondag

Vannacht gingen wij een uurtje terug in de tijd en verschillen nu dus weer zes uur in tijd met Nederland. Een tijdje lang zal Saskia nu dus weer met daglicht naar de schoolbus kunnen lopen, maar Rick zal als het al donker is uit zijn werk komen. Aan dat laatste heeft hij, begrijpelijk, een grote hekel. Ik moet ook weer een stukje vrijheid inleveren, want vroeg donker betekent voor mij minder tijd, dat ik zelf kan rijden. Nu ja, er zijn ergere dingen.

We zijn in ieder geval lekker op tijd op. Rick en Saskia gaan naar Starbucks om ontbijt te halen. Dat eten we samen met Kai op. Katja laat zich nog niet zien, want die heeft gisteravond in Washington de stad rood geverfd (mooie uitdrukking vind ik altijd). Zij kwam pas tegen drieen thuis, dus slaapt natuurlijk uit.

Na het eten neemt Kai al gauw afscheid. Hij moet nog studeren en zijn komst naar huis was een verrassingsbeslissing. Een erg leuke moet ik zeggen. Ik vind het iedere keer weer zo leuk om te zien, hoe goed de drie kinderen het met elkaar kunnen vinden.

Het is alweer een prachtige dag met knalblauwe lucht, geen wolkje aan de lucht en de herfstkleuren nog prachtig. Ik lijn Cosmo aan voor een lange wandeling door de buurt. We hoeven nu niet de natuur in om te genieten van alles, wat we zien. Ik neem mijn fototoestel mee en stop heel regelmatig om de kleurenpracht vast te leggen.

Na zo'n anderhalf uur zijn we weer thuis. Inmiddels is Katja ook op. We gaan met zijn allen lunchen (of voor Katja brunchen). Katja's keuze valt op Sweet Ginger. We hebben dit weekend nog geen Japans, Katja's (en mijn) favoriete cuisine gegeten, dus de sushi en sashimi gaan er goed in.

Op de terugweg stoppen we bij Whole Foods. Katja zal nog een vroeg diner met ons eten en de keuze valt op hun zalmburgers.

Katja vertrekt naar haar interview met Bath and Body Works. Daarvan komt ze terug met een baanaanbod, maar ze weet niet of ze zo blij is met het salaris, wat lager is, dan ze bij andere winkels in de mall verdiende. Het is fijn iets te hebben, maar ze gaat ook nog bij andere winkels solliciteren.

Al is het al november, de zon is nog lekker warm. Ik ga voor het huis zitten lezen. Het is weer lieveheersbeestjes tijd en regelmatig vliegt er een tegen me aan. Het is een ware plaag, maar een, die ik liever zie, dan die vreselijke stink bugs!

Zodra Katja terug is maken we een vroeg avondeten. Saskia is uit eten met wat vrienden, dus we zijn met zijn drietjes. Rick grilt de burgers en Katja en ik snijden de tomaat en ui. We hebben er een paprika salade bij. Bijna zomers eten, dat wel bij dit weer past.


Meike vindt het ook leuk, dat Katja thuis is

Dan is het alweer tijd voor Katja om afscheid te nemen. Iemand neemt waar voor haar bij het rescue squad, dus ze moet zo snel mogelijk terug zijn. Gelukkig zullen we beide oudsten over een paar weken weer zien met Thanksgiving. Altijd makkelijker afscheid nemen met een spoedig weerzien in gedachten.

Opeens is het wel heel stil in huis. Toch is dat ook wel weer even lekker. Ik bel Christine en klets lekker bij met haar. Nu zitten we voor de tv een van onze favoriete nieuwe shows, Once Upon A Time, te kijken. Voor Saskia is het geen schoolavond, zij heeft de komende twee dagen vrij.

Foto's van vandaag staan hier.

18 reacties:

Karin zei

Ik heb nu voor de 3e keer Gelish nagellak en ook mijn nagels zijn erg dun en breken snel. Ik moet zeggen na 2 tot 2.5 week is het tijd om te vervangen maar het blijft mooi en net als jij vind ik het fijn om mijn eigen nagels te hebben. Ben benieuwd hoe jij het ervaart.

Sally zei

gezellig hoor al je kids weer thuis dit weekend.

Ik ben benieuwd hoe die gelnagels bevallen.

Leuke foto's weer, die kleurpracht in de herfst is echt bijzonder. Hier ook herfst, vallende blaadjes alaom, maarhe tblijft verder gewoon groen.

Marieke zei

Grappig die uitdrukking dat Katja de stad rood geverfd heeft. Ik kan me niet herinneren dat we die in Nederland ook hebben.

Heerlijk ook zo'n weekend met de kinderen thuis! Ik ben dit weekend bij mijn ouders geweest en geniet daar ook altijd erg van.

Petr@ zei

Die Gelish nagellak lijkt erg op de gelnagels (zelfde manier van aanbrengen) maar dan op de eigen nagels. Ideale oplossing. Ben benieuwd of het je bevalt.

Wat heerlijk om het weekend met alle drie de kinderen door te kunnen brengen.

Hopelijk vindt Katja nog een andere, beter betaalde baan in de mall. Ach, en anders maar beter een wat minder goed betaalde baan, dan helemaal geen baan. Saskia zal het vast leuk vinden als haar zus in haar favoriete winkel gaat werken.

Anoniem zei

Je vroeg paar dagen geleden om reacties, ook ik ben een zeer regelmatige stille lezer. Zo leuk om elke dag je belevenissen mee te volgen. Geen idee waarom ik het zo leuk vind, je leven is totaal tegengesteld aan het mijne, of misschien vind ik het daardoor juist wel zo interessant. Ik heb geen kinderen of huisdieren, heb een hekel aan wandelen, sporten en aan 'gezond' eten en werk de hele week in loondienst. Ook zou ik al die rondleidingen al helemaal moe zijn, iedere keer weer diezelfde monumenten en gebouwen en verhalen. Maar jij blijft het geduldig doen. Overigens hebben we dan wel nog één ding gemeen: de zin in vakanties en reizen. Zo ben ik ook op je blog gekomen, via het AA-forum, en heb er zo veel plezier van gehad. Wij gaan ieder jaar minimaal 1x naar Amerika, en 1x naar Aruba. Dit jaar b.v. ook naar Rome geweest, ook daarvoor was je verslag super. Heel erg bedankt dat je dagelijks zo open in je leven laat kijken. Ik vind het echt heel erg leuk. Zo klik ik ook altijd op de links en sterker nog, volg via google-maps en de streetview vaak ook nog de routes waar je heen gaat.
Heel veel sterkte met je gezondheid en ik hoop dat je nog heel lang zo leuk blijft schrijven. Dank je wel!

Suus zei

Hallo Petra,
Wat zul jij een heelrijk weekend gehad hebben. Het straalt werkelijk van je blog af! Leuk hoor!

Ik zelf heb mn vriendin in het zuiden van het land opgezocht. En ze had jonge katjes.

Ze hadden ook een remedie voor hen, zodat ze niet op plaatsen kwamen waar hun ze niet willen hebben. Het is een spuitbus en heet "mispoes". Geen idee of bij jullie ook zo iets te krijgen is.

Het werkt bij hen wel.

Geniet lekker na van je weekend!
Voor je het weet is het Thanksgiving!

Groetjes,
Suus

Annemiek zei

Altijd fijn om ze thuis te hebben! Bij ons kwam Tim het weekend naar huis, hij komt niet meer elk weekend nu, dus extra leuk.

Anoniem zei

Wat heb je weer mooie foto's. Hier zijn de kleuren niet zo uitbundig als bij jou. Ik heb een keer gelnagels gehad omdat ik met mijn schoonzus mee mocht als model. Ik vond het maar niks. Maar nu heb ik wel het geluk dat mijn nagels van zichzelf al mooi zijn en erg lang worden zonder steeds te breken.
Fijn dat de kinderen werk hebben gevonden voor de vakantietijd. Hopelijk vind Kaja nog iets beters.
Groetjes Tine.

Anoniem zei

Dat was weer eens ouderwets genieten dit weekend,leuk.Over 2 dagen kan ik ook weer eens genieten van het samenzijn met m'n dochter.En voor de eerste keer Thanksgivingday meemaken.Een heerlijk vooruitzicht met al die holidays die komen. Want ik kom pas in januari weer terug.
En afgelopen vrijdag had ik ook een hele speciale dag.Was door m'n schoondochter gevraagd mee te gaan om een bruidsjurk uit te kiezen.Vond dit een geweldig idee en zei natuurlijk ja. Wat met de eigen dochters niet kon ( ze trouwden allebei in het buitenland )werd me door deze schoondochter al enige tijd geleden in het vooruitzicht gesteld. We zijn geslaagd en in mei is de grote dag.
Voorlopig zal ik je blog niet kunnen volgen en wens je daarom alvast hele fijne dagen toe.En....
O wat zijn die herfstkleuren bij jullie toch prachtig. Hier in het westen zijn de bomen bijna kaal.
Hartelijk groeten
Wil

Ineke zei

Haha, ik zat ook even met mijn ogen te knipperen toen ik las 'Katja heeft de stad rood geverfd'. Die uitdrukking was mij helemaal onbekend.

Anja zei

Wat een kleurenpracht op je foto’s. Gezellig zo’n weekend met zijn allen thuis!

Marion2 zei

Gezellig zo'n weekend tussendoor. Herkenbaar dat je na alle drukte ook weer van de rust kunt genieten. Dat is iets wat ik me een paar jaar geleden niet had kunnen voorstellen.

Het lijkt me erg leuk om bij Bath&Body Works te werken. Maar het moet inderdaad wel een beetje betalen.

En oh, die piercings. Mijn jongste heeft er inmiddels drie en ik kan het haast niet aanzien. Ik vind het maar eng, brrr. Maar ja, ze wordt er erg blij van en dat is ook belangrijk.

Ingrid en Michael zei

Een heerlijk geniet weekend hebben jullie achter de rug. Heerlijk zo onverwachts iedereen thuis. Kan me voorstellen dat je daarvan heel erg kunt genieten. Ik geniet van je foto's van de herfstkleuren bij jullie, wat is dat prachtig zeg!

Wat raar dat er zo'n verschil in salaris zit tussen de verschillende winkels. Vertrouwd B&B works er dan op dat iedereen graag bij hun wil werken ofzo?

Ik moet ook erg wennen aan het uur tijdsverschil. Vooral inderdaad in het donker naar huis, bah ik vind dat maar niks!
Die serie lijkt mij erg leuk, die ga ik onthouden. Hoop dat deze binnenkort hier op de tv komt, of dat ik 'm mss wel kan downloaden.....

naomi zei

Hallo

Wat een heerlijke dagen heb je gehad. Hoe lang hebben ze dan vakantie dat ze op zoek gaan naar een baantje? De Disney Store is voor mij echt een droom om daar ooit te werken (is onhaalbaar maar ja) en fijn dat Katja al heeft maar slim dat ze nog even verder kijkt. Geld is belangrijk, maar bij jullie is geen minium loon afspraken?

Ik heb ook foursquare op mijn mobiel maar snap het niet zo goed dus gebruik het niet.

Groetjes Naomi

Wendy zei

Oh zo samen je nagels laten doen, dat is voor mij echt de USA!!

Ik zag laatst dat er in Veldhoven (Zuid NL) ook een nailstudio zit met zo'n hele rij van die stoelen. Dus ik heb mijn moeder en zus beloofd dat we ook een keer samen gaan!

Anoniem zei

Hallo Petra,
Jullie hond Cosmo is dat aub een Berner Sennen?
Ik vraag dat omdat hier vorige zaterdag een meisje uit een buurgemeente kwam met een flyer van haar verdwenen hond, waarop een foto van haar hond stond, die sprekend gelijkt op Cosmo.
Deze hond was zoek geraakt en dat meisje kwam overal in de buurt vragen of we haar hond niet hadden opgemerkt. Wij wonen aan de rand van een bos. Haar hond is redelijk schuchter zegt ze maar zeker niet agressief. Wij hebben totnogtoe geen Berner Sennen opgemerkt, wat ik spijtig vind voor dat meisje.
Groetjes van Hilde uit Belgie

Sandrah zei

Wat een heerlijk weekend hebben jullie achter de rug, zo met z'n vijven!
Ik geef Katja groot gelijk dat ze nog even verder kijkt. Deze baan heeft ze alvast in the pocket, maar het kan geen kwaad om het vizier open te houden.

Wat een schitterende kleurenpracht is het toch bij jullie!

Sandra

Petra zei

@Karin - Wel goed om te lezen, dat het jou bevalt. Ik vind het nog maar een vreemd gevoel om geen keiharde nagels te hebben.

@Sally - Grappig, dat de bomen daar wel bladeren verliezen maar niet verkleuren.

@Marieke - Volgens mij is dat ook echt een Amerikaanse uitdrukking. Vind ik soms leuk om erdoorheen te gooien ;).

@Petra - Inderdaad hoopt Saskia erg, dat Katja die baan gaat aannemen.

@Anoniem - Dank je voor je reactie, erg leuk om te lezen! Grappig, dat jullie ook Aruba fans zijn.

@Suus - Zoiets als die mispoes ken ik niet, hier sprayen ze meestal gewoon water. Wat zijn kittens leuk, he? Ik zou Flapjack wel klein willen houden.

@Annemiek - Inderdaad, gewoon weer lekker wat extra leven in huis.

@Tine - Deze zijn niet dezelfde soort gelnagels, als die jij had. Dit is een soort "permanente" nagellak.

@Wil - Wat een heerlijke vooruitzichten voor jou! Ik wens je heel fijne feestdagen toe en alvast een gelukkig nieuwjaar!

@Ineke - Is ook helemaal een Amerikaanse uitdrukking, hoor.

@Anja - Ja, het was op alle fronten genieten dit weekend.

@Marion - Inderdaad, die piercings vind ik ook niets, brrr!! Maar het is hun lichaam, zolang er niets idioots wordt gedaan.

@Ingrid - Ik verbaas me ook over het verschil. Maar op een gegeven moment is er natuurlijk ook geen keuze meer, dus dan moeten de jongeren wel aannemen, wat er nog is.

@Naomi - Ze hebben een paar dagen met Thanksgiving (drukste winkeldag daarna) en dan ongeveer een maand rond Kerst en Oud en Nieuw.

@Wendy - Leuk om dat te gaan doen. Het is inderdaad iets, wat de meisjes altijd erg leuk vinden.

@Hilde - Cosmo is een Australische herder. Een Berner Sennen is volgens mij groter. Hopelijk vindt dat meisje haar hond terug.

@Sandra - Hopelijk vindt Katja iets, dat meer verdient. Anders is deze baan ook prima, geld is geld ;).