Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 01, 2011

November alweer!

De maand van Thanksgiving is aangebroken, onvoorstelbaar! De Allerheiligendag voelt altijd een beetje als de dag na Kerstmis voor mij. Ik vind Halloween een helemaal geweldig feest, zelfs als we alleen maar snoepjes aan de Trick or Treaters uitdelen. De versieringen laat ik nog even staan tot het weekend.

Het is altijd een beetje saai om alleen op te staan, als Rick op reis is. Omdat Saskia al zo vroeg weg moet, wissel ik maar een paar woorden met haar. Gelukkig zijn de dieren er dan. Ze spreken wel niet, maar zijn op en top aanwezig. Flapjack zelfs zo, dat ik hem telkens weg moet zetten, want hij heeft het op mijn gepocheerde eieren gemunt.

Vandaag is het cardiodag, want ik voel mijn spieren van de gewichtentraining van gisteren. Ik ben aan het einde van een spannend boek en besluit een uur intervals te doen op de stairmaster. Dat is precies genoeg om het boek uit te lezen.

Het is weer een prachtig zonnige dag en Cosmo kan op het moment echt om een wandeling zeuren. Hij vindt het kennelijk ook heerlijk buiten, waarschijnlijk om een andere reden, dan ik. We lopen eens een andere route, maar overal staan de vlammende bomen, de natuur lijkt op het moment echt in brand te staan met al dat rood, oranje en geel!

Bij Whole Foods haal ik avondeten voor vanavond. Als ik voor mij een stuk zalm met appelpartjes koop, moet ik lachen om het bordje. Er staat: "apple layered salmon" en daaronder "contains fish". Nou ja, zeg, dat mag ik ook wel hopen!!!

Al de hele dag werkt de wasmachine overuren. Vorige week, toen Christine hier was, heb ik weinig aandacht daaraan besteed, met als gevolg, dat Saskia dat ook maar niet deed. Haar kamer was zowat begraven onder bergen baddoeken! Gelukkig zijn die makkelijk op te vouwen.

Na alle drukte van de afgelopen weken heb ik ook een lijstje af te werken buiten het huis. Ten eerste breng ik eindelijk eens de drie zakken oude boeken naar de Thrift Shop. Die liggen al zeker een maand in de van.

Nu de achterkant leeg is, laat ik de van ook maar weer eens wassen. Het is "slechts" een half jaar geleden, dat dat gebeurd is, zie ik tot mijn schrik! Het kerkhof van insektenlijkjes moet eraf, dus ik koop "the works", zogenaamd krijg ik dan een "als nieuwe" van terug.

Na betaald te hebben, zie ik een paar mannetjes de van even afdrogen en eentje wat op de banden spuiten en dan gaan ze verder met de volgende auto. Ik dacht het toch niet, daar heb ik teveel voor betaald. Ik wijs het kerkhof op de kap aan de enige medewerker in de buurt aan en zeg, dat ik de hoofdprijs heb betaald om die eraf te krijgen.

De man spreekt nauwelijks Engels, maar gelukkig versta ik ook wat Spaans. Hij vraagt, of het al lang geleden is, dat de auto is gewassen. Dat doet er voor mij niet toe, dus ik schud mijn hoofd. Vanaf de plek, waar klanten moeten staan, sla ik de man gade.

Hij gaat duidelijk met tegenzin aan de gang met allerlei sprays. Daarna klaagt hij zelfs tegen de manager, die een aardige jongere man is, waar ik al vaker mee heb gesproken. Die werpt een blik op de van en zet dan meer mensen aan het werk eraan. Als ik denk, dat hij klaar is, zegt de manager, dat het nog een minuut of tien gaat duren. Daarna krijg ik een blinkende van zonder kerkhof mee! Blij, dat ik wat heb gezegd.

Er hebben de afgelopen paar weken in onze kennissenkring een paar huwelijken en geboortes e.d. plaatsgevonden. Ik ga daar bij Rite Aid een aantal leuke kaarten voor uitzoeken. Waarom een stukje papier met een spreuk $4 moet kosten ontgaat me echt. Misschien ben ik vandaag wel Scrooge, maar geen wonder, dat Hallmark en American Greetings het zo goed doen. De kosten van het drukken van zo'n kaart moeten toch een tiende daarvan zijn!

Toch vind ik een paar leuke kaarten en ga huiswaarts. Misschien is het wel, omdat ik me vandaag helemaal niet lekker voel, dat ik me erger aan dit soort dingen. Gewoonlijk kan het me niets schelen, maar vandaag voel ik me opeens afgezet. Vreemd!

Rick belt, dat hij een leuke tijd met Kai heeft gehad en eindelijk zijn onderkomen heeft gezien. Ook heeft hij Kai's beste vriend daar ontmoet. Nu is hij onderweg naar huis en komt zonder oponthoud twee uur later hier aan.

De zalm van Whole Foods eten we met spinazie en meerzadenbrood. Het smaakt allemaal prima. Hun zalm is zo ontzettend lekker, de combinatie met appel werkt helemaal. Rick houdt niet van vlees of vis met fruit bereid, dus voor hem heb ik twee Duitse braadworstjes met paprika en ui mee. Die vindt hij ook heerlijk. De keuken van Whole Foods is echt heel goed!

Om de een of andere reden heb ik vandaag veel pijn en hoofdpijn. Saskia klaagt over hetzelfde, terwijl het weer rustig is. Rick heeft al beloofd vanavond de Mineral Ice tevoorschijn te halen. Dit is wel een van de redenen, waarom ik met grote tegenzin de winter in ga.

8 reacties:

Becs zei

Ik ga ook dit jaar met wat tegen zin de winter in, hoewel ik natuurlijk geen lichamelijke klachten heb. Ik kan me dan ook alleen maar voor stellen hoe jij je voelt.

Goed dat je iets gezegd hebt over de van en dat het toen toch wel goed gedaan is.

Anoniem zei

Sterkte met de pijnen Petra. Mijn hoofdpijnen blijken na 6 weken non stop redelijk op hun retour te zijn, hopelijk blijft het zo.....
Gr. Evelyn

Sally zei

Goed dat je wat gezegd hebt van de slechte schoonmaak vd van. Je hebt er tenslotte genoeg voor betaald. Apart is dat eigenlijk, dat wanneer je niet lekker in je vel zit (of zoals jij pijn hebt)je er eerder iets van zegt. Dat heb ik ook. Beterschap in elk geval. Hopelijk hebt de mineral ice.

Bibi zei

Goed dat je erop gelet hebt daar bij het was gebeuren.
Pff ja de winter, ik zal er nooit klaar voor zijn. Gelukkig 'ruik' ik het nog niet!

Anja zei

Groot gelijk dat je de van zo niet accepteerde. Ik weet wat het is om altijd hoofdpijn te hebben en leef met je mee. De Dry needling helpt mij goed, in 9 dagen tijd heb ik nu maar 2 hoofdpijn gehad!

Ineke zei

Vervelend dat je nu weer zoveel lichamelijke klachten hebt. Zou het er niet mee te maken kunnen hebben dat je vorige week een druk week had?
Sterkte!

naomi zei

Hallo

Balen dat je je zo rot voelt en veel pijn hebt vandaag. Hoop dat het snel weer beter wordt voor je. Ik snap dat je tegen de winter op ziet, maar is toch ook een mooi seizoen. Alleen balen van de temperatuur dan.

Maar het brengt ook mooie dingen mee zoals kerst en uiteindelijk de lente en dus weer langer licht en warmte. En voor jouw ook 2 leuke reizen in het vooruit zicht. hoop dat je hier wat van op fleurt.

Ik herken wel wat je zegt als je hoofdpijn hebt kan je niet veel hebben en ben ik snel kribbig. Kaarten zijn ook echt duur geworden tegen woordig. Maar voor speciale gelegenheden wil je wel iets moois uitgeven.

En snap wat je bedoeld met het gevoel de dag na kerst beetje een kater gevoel. Succes verder deze week.

Groetejs Naomi

Petra zei

@Becs - Ja, wat is het toch met winter. Het is gewoon niet zo'n "makkelijk" seizoen met al die extra kleding e.d. ook.

@Evelyn - Fijn, dat je hoofdpijnen minder zijn!

@Sally - Dank je wel! Inderdaad is mijn lontje wat korter op het moment.

@B. - Voorlopig worden volgende week nog erg lekkere temperaturen voorspeld, dus ik zet de gedachte weer even van me af.

@Ineke - Dat zou heel goed kunnen, inderdaad, ik krijg toch vaak een terugslag na zulke drukke dagen.

@Naomi - Ja, hoor, op zich zie ik ook wel weer naar de feestdagen uit en sneeuw vind ik ook meestal wel leuk.