Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 20, 2011

Over een concert, haring en paling en Ricks verjaardag

Zaterdag

Saskia heeft Alexandra en Kaylee te logeren gehad en die laatste wil ook graag met ons mee naar de sportschool. Met twee tieners rijd ik er dus heen. Onderweg willen de dames per se het radiostation dat al ononderbroken Kerstmuziek speelt aan. Een beetje vroeg nog naar mijn smaak, maar als het dan aanstaat is het wel weer gezellig sfeervol. Saskia is zo mogelijk nog meer dol op alles wat met Kerst te maken heeft, dan ik.

Omdat dit een weekend met allerlei lekker eten gaat worden, doe ik extra mijn best. Ik stel de stairmaster een niveau hoger in en ook de crosstrainer zet ik zwaarder. Zo heb ik het gevoel een uur lang flink gesport te hebben, een aantal van de te komen calorieen zijn zo hopelijk al verbrand. Op de Fitbit zie ik, dat ik in dat uur ongeveer 7000 stappen heb gezet. Het valt nog niet mee om de 10000 vol te krijgen!

Op de terugweg halen we ballonnen voor Rick bij Party Mania. Ook vind ik daar een hilarische kaart voor Christines verjaardag straks in januari. Maar voor Rick vinden we geen leuke kaarten. Dan ook nog maar even naar Walgreens, waar ze betere keuze hebben, en we meteen een paar heel grappige vinden.

Van hieruit wil Saskia graag naar huis rijden. Dat doet ze wel goed, maar we zijn nog niet uit het "witte knokkels" stadium. Zo af en toe houd ik mijn hart vast. Voor de zoveelste keer zou ik willen, dat ze eerst met een bevoegde rijleraar leerden rijden en daarna pas de uren met ons zouden moeten doen. Maar het is niet anders.

Donderdag hebben Rick en ik vijf vrijkaartjes voor een concert van Joe Jonas ter ere van de opening van de Microsoft Store gekregen. Saskia heeft daarvoor Kaylee en Laura meegevraagd en Rick en ik besluiten de andere twee kaartjes te gebruiken.

Het concert wordt buiten op een van de parkeerplaatsen van Tysons Corner gehouden. We hebben enorm geluk met het weer. Het is prachtig zonnig en met een graad of 15 een stuk warmer, dan gisteren. Ik kende Joe Jonas' muziek niet, maar vind het best prettig om naar te luisteren. Het gros van het publiek zijn tienermeisjes en Joe kent zijn aantrekkingskracht zeker!

Na een vermakelijk uur is de muziek klaar en gaan veel mensen in de rij staan voor een handtekening. Helaas voor de meisjes hebben we daar geen passen voor gekregen. Ze lachen, dat Joe Jonas eigenlijk helemaal niet "cool" is voor hun leeftijdsgroep, maar ze toch wel een handtekening hadden gewild.

In de parkeergarage wacht ons een onaangename verrassing. We staan op het bovenste, zevende, parkeerdek en de file om naar buiten te komen begint hier al! Zogenaamd wordt het verkeer geregeld, maar duidelijk zeer onbekwaam. Pas veertig minuten (!) later verlaten we de garage.

Kai is inmiddels ook thuis en gaat met ons mee naar Washington. Daar wordt bij de Nederlandse ambassade de jaarlijkse haring- en palingavond gehouden. Rick en ik zijn daar allebei dol op en Kai wil het ook weleens proberen.

Bij aankomst zien we al meteen bekenden, dus dat is leuk. We kopen bonnen voor de diverse versnaperingen en bestellen een drankje. Rick is helemaal blij Grolsch te kunnen drinken! De eerste lading bitterballen komt net uit de frituurpan, dus daar bestellen we twee porties van. Die vindt Kai in ieder ook heerlijk.


De opkomst is veel minder, dan ik me van vorige jaren herinner. Ik krijg de indruk, dat de Nederlandse Vereniging hier een stuk kleiner is geworden, maar dat kan ik mishebben. In ieder geval vinden we nog een tafeltje vrij.

Even later komt daar ook een Amerikaan bij staan. Hij komt me vaag bekend voor, maar ik kan hem niet plaatsen. Dat verandert, als ik zijn vrouw, Inge, aan zie komen lopen. Haar heb ik vorige week "ontmoet" op Facebook en we hadden afgesproken elkaar vanavond in het echt te gaan zien. Het is meteen een gezellig gesprek en we spreken af eens samen iets te ondernemen.

Tot onze verrassing komen ook de schoonouders van mijn broer nog even langs. We hebben hen al jaren niet gezien en we kletsen gauw bij. Zij wonen een gedeelte van het jaar vlakbij ons in een appartement bij de metro en de rest van het jaar in Nederland. Dat bevalt ze prima.

Intussen smullen we van de haringen en palingbroodjes en Rick en Kai ook van de broodjes kaas. Kai vindt de vis wel lekker, maar het zou niet zijn eerste keus van eten zijn, krijg ik zo het idee. Ik wilde wel, dat ik een grotere maag had, want ik ben dol op vooral haring. Maar op een gegeven moment kan ik er geen hap meer bijeten!

Na een paar uur nemen we afscheid. Het was een van de leukste haring- en palingavonden, die we hebben bezocht. We kwamen zelfs nog tijd tekort, want met sommige bekenden daar hebben we nauwelijks gepraat.

Zondag

Er is er een jarig, hoera, hoera, en dat is Rick. Hij heeft gevraagd om ons traditionele Starbucks ontbijt, dus dat ga ik halen. Dit keer wil Rick een venti skinny eggnog latte. De lattes zijn mij te melkerig, dus ik neem koffie met een smaakje, dit keer caramel.

Kai is nogal zenuwachtig, want vandaag moet hij bij de Disney Store gaan trainen. Daarvoor moet hij gekleed zijn in een zwarte broek en zwart t-shirt en twee identiteitsbewijzen mee. Ik ben heel benieuwd, hoe hij het gaat vinden!

Terwijl Rick en Saskia naar de Giant gaan om de rest van de ingredienten voor het Thanksgiving diner te kopen, doe ik een half uur op de crosstrainer boven. Die machine heb ik echt herontdekt de laatste tijd. Het is weer een andere manier van spieren gebruiken, dan de machines bij de sportschool.

Inmiddels is de temperatuur opgelopen tot 17 graden! Tijd dus om een flinke wandeling met Cosmo te maken. Dat "moet" ik ook wel, want ik zit nog lang niet aan mijn 10000 passen op Fitbit. Ik moet zeggen, dat ik het een heel leuk ding vind. Hij vertelde me vanochtend zelfs, hoe lang het duurde voor ik in slaap viel, hoe vaak ik wakker werd (10 keer maar liefst, maar ik heb ook niet zo lekker geslapen) en meer.

We lopen naar Southside Park, want ik vind het altijd lekker om een beetje in de natuur te zijn. Nou, dat zijn we zeker, want opeens springt er een enorm hert uit de bosjes zo vlak voor ons het pad op. Ik schrik me lam, want het scheelde een haar of hij was tegen ons aangerend. Wat zijn die beesten groot van zo dichtbij! Cosmo begint gelijk keihard te blaffen en ik kijk verbijsterd het wegspringende witte staartje na!

Voor zijn verjaardagslunch wil Rick graag een pasty van Pure Pasty Company. Er zijn verschillende keuzes en ik neem de wintergroente met kaas pasty. Rick is dol op lam, dus dat is zijn keuze. Behalve pasties hebben ze hier ook allerlei andere Britse produkten, waar Rick dol op is. Ik maak een mentale notitie voor Kerstcadeautjes.

We kijken nog even in de splinternieuwe banketbakkerij, Sweet City Desserts, en daar worden we wel vrolijk van. Ze hebben er de lekkerste dingen, waaronder allerlie soorten mousse. Voor speciale gelegenheden iets om in gedachten te houden.

Over speciale gelegenheden gesproken, opeens herinner ik me, dat ik de taart nog op moet halen. Was ik dat toch bijna vergeten! Bij Amphora Bakery moeten ze er even naar zoeken, terwijl ik me vergaap aan de prachtige Thanksgiving taarten, die ze er hebben staan. Met een prachttaart ga ik even later naar huis.


Saskia is inmiddels met Laura naar Washington. Voor hun fotografieklas moeten ze foto's nemen van architectuur. Nergens kan dat beter, dan in de stad, natuurlijk. Op een andere dag was ik met ze meegegaan, maar nu heb ik haar tips gegeven over welke gebouwen interessant zijn. Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Serena komt langs om een lading was in onze wasmachine te doen. De hare doet het niet meer en ze moeten tot dinsdag op de nieuwe wachten. Een gezin met drie kinderen, die ook nog eens sporten, kan natuurlijk niet meer dan een week wachten met wassen. Serena vertelt, dat ze ook een lading bij twee andere buren heeft gebracht. Ze vindt het wel gezellig zo even buurten op de zondagmiddag.

Na zo'n vijf uur training komt Kai thuis. Hij vond het wel interessant. Hij moest allerlei geschiedenis van Disney leren en leren over de produkten en verschillende Disney figuren. Ook moest hij rolspelen, hoe hij de "Magic" in een bepaalde situatie zou brengen. Straks moet hij het typische "Disney gevoel" overbrengen in zijn interacties met de kinderen in de winkel. Hij moet woensdag terug voor meer training. Ik ben heel benieuwd, hoe hij het verder gaat vinden.

Gedurende dit alles hebben Rick en ik de footballwedstrijd tussen de Redskins en de Cowboys aanstaan. Geen van beide teams doen het dit seizoen goed, maar dit is wel een erg spannende wedstrijd. Helaas verliezen de Redskins in overtijd toch weer, boe!

Nu is het wachten op Katja's thuiskomst. Zij is verlaat, omdat ze zich gisteren niet lekker voelde. Net na vijven horen we het piepje, dat haar auto de oprit op komt rijden. Het gezin is weer (heel) even compleet.

Als restaurant voor zijn verjaarsmaal heeft Rick Fireworks Pizza in Arlington uitgekozen. Voornamelijk om hun enorme lijst met bierkeuze, vandaar dat hij Kai heeft gevraagd terug te rijden. Het wordt een gezellige maaltijd en we smullen allemaal van de pizza's. Ik heb er allerlei groentes, prosciutto, gorgonzola en feta op, mmmmm!!!

Voor Kai terugrijdt naar Richmond geven we Rick zijn cadeautjes. Helaas had ik er een online besteld, die niet op tijd aankwam. Vanochtend heb ik dus maar gauw een Starbucks cadeaubon gekocht om dat hiaat op te vullen. De kaarten en cadeaus worden met veel enthousiasme door Rick ontvangen.

Kai vertrekt weer naar school, waar hij tot woensdag zal blijven. Virginia Tech heeft de hele week vrij, maar VCU niet. Dat vindt Kai wel prima, zo kan hij nog een keer met zijn band repeteren.

Nu is het tijd voor taart. Ik steek een grote "5" kaars en twee kleine kaarsjes op de kleine daarvoor geschikte plekjes, voor 52 jaren. Saskia steekt ze aan en we zingen Happy Birthday. Dan blaast Rick de kaarsjes uit en verdeelt de stukken taart. Ik ben over het algemeen geen taartliefhebster, maar deze is werkelijk zo lekker! Vooral het pure chocolade gedeelte, want puur is mijn favoriet.


We eindigen Ricks verjaardag met het kijken naar sentimentele Kerstshows op het Hallmark kanaal. Saskia heeft haar liefde voor Kerstmis van niemand vreemd. Ik denk, dat Rick ook heel tevreden is met deze verjaardag. Het was ook een van de warmste in onze herinnering, om acht uur was het nog 18 graden!

Foto's van het Joe Jonas concert staan hier.

18 reacties:

Pascale zei

Een gezellig verjaardagsweekend! Nogmaals felicitaties voor Rick!

Over dat leren rijden, is er helemaal geen mogelijkheid om haar wat privélessen te laten nemen? Ik herinner me die zenuwslopende ritten nog wel, maar de oudste had eerst via school wat rijlessen, en de jongste via een privébedrijf. Bij lange na niet genoeg naar mijn gevoel, maar het was tenminste iets. Maar ik weet dat het in elke staat weer net iets anders geregeld is.

Becs zei

Ik ben jaloers! Niet alleen op de paling en haring, maar ook op het heerlijke weer dat jullie daar nog hebben. Hartelijk gefeliciteerd met Rick!

Karla zei

Gefeliciteerd, en die taart ziet er super uit!

Marieke zei

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Rick! De taart zag er geweldig uit.

naomi zei

Hallo

Heerlijk weekend weer gehad en leuk dat alle kinderen thuis zijn gekomen.

Wat komt er voor Kai nog veel bij kijken qua training, maar ja je moet wel de figuren kunnen herkennen en een stukje geschiedenis kan nooit kwaad. Wij hebben hier in Antwerpen Belgie een disneystore en daar kocht ik een kado dat werdt in gepakt. Daar werdt extra pixie dust aan toegevoegd in de vorm van confetti met mickey hoofdjes zo leuk.

Maar klopt het dat hij weer dinsdag trainng heeft? Je zegt daarna dat hij tot woensdag school heeft?

De taart ziet er heerlijk uit en leuk lekker pizza eten met zijn allen.

Groetjes Naomi

Petr@ zei

Er wordt best veel werk en tijd gestoken in het trainen van personeel bij de Disney store. Vooral omdat het 'alleen' vakantiewerk betreft. Heel professioneel.

De taart zag er echt superlekker uit. Zo te lezen heeft Rick een erg leuke verjaardag gehad.

Silke zei

Van harte gefeliciteerd voor Rick.

En wat fijn voor Kai dat hij mag werken in de Disneystore! Ben jaloers, zo een fijne studentenjob heb ik nooit gehad hoor!

Met Saskia voel ik trouwens helemaal mee. Ik ben ook net aan het leren rijden.( Ja op mijn leeftijd, was er beter vroeger mee gestart zoals Saskia)Ikzelf heb wel 60 uur met de rijschool genomen en rij nu met mijn man. Maar de stress is er ook hoor.

Ze mag trouwens altijd bij ons langstkomen. Wij hebben zaterdag onze kerstboom gezet!

Anoniem zei

Hi Petra, van harte met Rick (ook voor Rick zelf uiteraard)..... Jullie boffen maar met dat lekkere weer, hier al 2 dagen potdicht door de mist.......
Groetjes, Evelyn

Nel zei

ook nog maar een keer via je blog wil ik je van harte feliciteren met Rick z'n verjaardag en natuur lijk

Rick : Happy Birthday....

ik ben helemaal verliefd op die mooie taart, kon ik er maar een hapje van proeven !

Het was weer een heel; gezellige verjaardag, lief dat iedereen daarvoor thuis was.

Hier is het al het hele weekend mistig en vanmorgen gaf het natuurlijk weer een aardige oponthoud op de weg. Jullie boffen maar weer.

Ben benieuwd hoe net Disney verhaal verder gaat voor Kai, duimen dus !!

Annemiek zei

Leuk weekend, en leuk om ze allemaal bij elkaar te hebben voor Rick's verjaardag.

Anoniem zei

Voor Rick nog van harte gefeliciteerd. De taart zag er erg lekker uit. Jullie hebben de verjaardag met fijn weer kunnen vieren. Hier is het erg mistig geweest.
Zo's haring/paling avond, daar zouden wij ook voor te vinden zijn.
Fijn dat Kai het leuk werk vindt, bij Disney.
En het hele gezin weer bij elkaar. Das toch ook heerlijk.

Groetjes Tine.

Bibi zei

Ahhhh ik let ook helemaal niet op wat er hier qua haring evenementen plaatsvindt. Hoe zit dat eigenlijk, kun je gewoon naar de ambassade of moet je lid zijn van een club ofzoiets? Ik wil er volgend jaar eigenlijk ook wel graag bij zijn. En nog een vraagje, je vertelde in een comment op mijn blog dat je vader vroeger ook rijsttafels maakte, heeft hij iets met Indonesie?

Bibi zei

En natuurlijk nog van harte met Rick's verjaardag, het klinkt als een super geslaagde dag.

Romy zei

Wat een leuk weekend hebben jullie gehad! :)
Hebben jullie nu vandaag vrij voor Thanksgiving? Dat was hier vorige maand.
Over het rijden; het is dan in ieder geval beter geregeld bij jullie dan hier, want hier hoef je überhaupt geen uren vol te maken. Je krijgt je learners - kun je halen als je 14 bent, en vervolgens als je 16 bent kun je rij examen doen, ongeacht het aantal uren dat je daadwerkelijk gereden hebt.
Ik vond het bizar, ik heb hier rij examen gedaan en het was iets van 10 minuten, niet eens de snelweg op, gewoon in een residential neighbourhood, een keer parallel parking en schoolzone en dat was het!

Sally zei

nog van harte gefelicciteerd met Rick. Die taart ziet er inderdaad heerlijk uit. Leuk ook zo'n concert maar 40 min voordat je uit de parkeer garage was is dan weer een domper op het geheel. Maar wel eenheel gezellig weekend geweest zo. En iedereen was gezellig thuis aanwezig.

Anja zei

Leuk om de verjaardag van Rick met het hele gezin te vieren. Die taart ziet er heerlijk uit.

Petra zei

@Pascale - Nee, de rijscholen hier nemen tieners alleen, als ze de veertig uren met hun ouders/andere volwassenen hebben volbracht.

@Becs - Nou vandaag viel het wel mee met dat lekkere weer ;). Goede temperatuur, dat wel, maar grijs en donker.

@Karla - Dank namens Rick

@Marieke - De inhoud was ook erg lekker.

@Naomi - Je hebt helemaal gelijk, het moest woensdag zijn. Ik heb het gelijk veranderd.

@Petra - Ja, Disney neemt hun "Magic" heel serieus. Het lijkt mij wel een leuke baan.

@Silke - Succes met de rijlessen! Hier zie ik ook al veel Kerstbomen staan. Wij wachten met de nepboom tot na donderdag.

@Evelyn - Bizar, die mist. Ik zag er net foto's van.

@Nel - Dat zou nog eens een uitvinding zijn, geur en smaak via het internet ;).

@Annemiek - Dat was zeker leuk!

@Tine - Dat is een van de dingen, die ik echt mis, die haring vooral. Rick genoot echt van iedereen bij elkaar.

@B. - De avonden worden door DC Dutch georganiseerd, maar je hoeft geen lid te zijn. Dan betaal je wel entree van $15 (wij zijn geen lid meer, want we gaan alleen naar deze avond). Mijn ouders zijn allebei in Indonesie geboren, vandaar.

@Romy - Onze Thanksgiving is altijd de laatste donderdag van november, deze donderdag dus. Dat rijden daar is wel heel relaxed!

@Sally - Inderdaad achteraf gezien was het concert de veertig minuten niet waard, maar ach.

@Anja - Dat was hij ook zeker!

Wendy zei

Nog gefeliciteerd met Rick's verjaardag! Enne.... wat een taart.... mmmm ziet er super lekker uit!