Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 15, 2011

Cosmo is alweer vijf!

Natuurlijk wist ik gisteren al, dat dat mooie weer niet zou blijven. De zon houdt zich vanochtend dan ook schuil achter een dik wolkendek. Toch ben ik verbaasd over hoe warm het is, als ik Cosmo uitlaat. De voorspelling is, dat het kwik de twintig graden nog gaat halen vandaag, zelfs zonder zon.

Terwijl ik ontbijt eet, "klets" ik bij met Katja op MSN. Zij zit wel op school, maar wil vertellen over haar bezoek aan de pre-med counselor. Dat ging heel goed, terwijl ze van anderen had gehoord, dat deze dame onvriendelijk zou zijn. Ze was erg aardig tegen Katja en gaf haar goed advies.

Katja doet volgend jaar dus nog een vijfde jaar en doet dan ook een paar vakken over om betere cijfers daarvoor te halen. Ook gaat ze nog wat andere vakken, die goed op haar "cv" zouden staan, doen. Katja is vooral geinteresseerd in Doctor of Osteopathic Medicine, een gelijkwaardige opleiding aan Medical Doctor, maar meer met de hele mens in gedachten.

Later, dan ik wilde, ga ik op weg naar de sportschool. Het is een cardiodag vandaag. Na een half uur interval op de stairmaster doe ik ook een half uur interval op de fiets. Al lezend gaat dat lekker snel voorbij.

Inmiddels miezert het, maar ik ben de jarige Cosmo natuurlijk wel een wandeling verschuldigd. Over een geel, rood en bruin tapijt van bladeren lopen we door het bosje achter het zwembad. Dit keer is er helaas geen wild te bekennen.

Na de wandeling neem ik Cosmo mee naar Vienna. Eerst haal ik lunch voor mezelf bij Starbucks, want ik heb enorme zin in hun Aziatische bistro box. In de auto eet ik die op.

Zaterdag wilde Saskia een fietstocht gaan maken op de fiets, waarvan ik dacht, dat de achterband gemaakt was. Er bleek echter toch een lek te zitten, want hij was compleet plat. Ik neem hem dus terug naar Spokes Etc..

Onderweg heb ik nog bijna een ongeluk, want een oudere vrouw rijdt zo van de Whole Foods parkeerplaats vlak voor mijn neus de weg op. Ik kan nog net op tijd remmen en de persoon achter mij toetert razend. Er is letterlijk een paar centimeter tussen haar auto en die van mij. Hoezo hart in de keel?

Nog natrillend draai ik de parkeerplaats van Spokes Etc. op. Als ik uitstap zie ik dat er vlak achter me een botsing plaatsvond. De mannen in de fietsenzaak stellen me op de hoogte van de details.

Een vrouw met een mobiele telefoon aan haar oor had het briljante idee om midden op de vierbaansweg om te draaien en reed daarbij op een andere auto in. Het duurt minuten voor de ambulance (niet nodig, slechts een beetje schade) en politie er zijn en er vormt meteen een flinke file. Helaas is het hier in Virginia nog niet verboden om met een telefoon aan het oor te rijden.

De achterband is zo gemaakt en de fietsenmaker helpt me de fiets weer in de auto te doen. Intussen heeft de politieagent de betrokken auto's deze parkeerplaats op gedirigeerd. Daarbij heeft hij zijn auto recht achter mijn van gezet met voordeur open, zucht! Het laatste, wat ik wil, is een politieauto aanrijden! Gelukkig lukt het me voorzichtig er zonder problemen langs te laveren.

Aan de overkant is het eindelijk tijd voor Cosmo's uitje. Ik ben dolblij met de Petco, die hier gisteren opende. Zo lekker dichtbij! Als jarige krijgt Cosmo allerlei aandacht, wat hij prachtig vindt.

Cosmo mag zijn cadeautjes uitzoeken. Dat is nog moeilijk, want er zijn zoveel luchtjes! Ik laat hem uitgebreid snuffelen, maar als hij aan de zakken gaat bijten om ze open te krijgen steek ik daar maar een stokje voor.

Uiteindelijk worden het een bully stick, gevuld hoefje, een "stinkdier" met piepertjes erin en een blikje met lekker voer voor zijn avondeten vanavond. Bij de kassa krijgt Cosmo nog een lekkere traktatie. Volgens mij was dit zo dicht bij een verjaarspartijtje, als een hond zou kunnen komen.


Naast Petco ligt Walgreens. Ik heb wat verpakkingsmateriaal nodig daar en zie bij de kassa een bak voor Operation Santa. Na alle oorlogsmonumenten, die ik de hele zomer heb bezocht, denk ik veel vaker aan de soldaten en officieren, die zolang van hun familie weg zijn en hun feestdagen in verre landen moeten doorbrengen. Ik vind dit wel een heel mooi initiatief, dus grijp een handvol chapsticks, wat kauwgom en snoep en gooi die na het afrekenen in de doos. Het is maar iets kleins, maar als iedereen dat doet hebben die soldaten toch nog iets leuks met Kerst.

Kai zendt een sms-je dat hij "de baan" heeft. Hij is aangenomen bij de Disney Store! Echt erg leuk voor hem, want hij wilde dat erg graag.

Het gaat voor Kai erg goed op het moment. Hij vindt zijn schoolwerk erg interessant. Zijn huisgenoten en hij kunnen het erg goed met elkaar vinden. Hij heeft net een bandje gevonden, waar hij morgen mee gaat repeteren.

Nu heeft hij ook zijn eerste echte baantje en dat niet alleen, maar er is ook een meisje, waar hij het heel goed mee kan vinden. Het doet een moederhart natuurlijk helemaal goed om zoveel fijns in het leven van haar kind te zien!

Saskia moet zodra ze uit school komt naar de tandarts. Gewoonlijk zou ze daar erg over klagen, maar nu mag ze er van mij heenrijden. Dat maakt alles goed! Als Saskia de auto heeft neergezet (we moeten nog heel hard aan parkeren werken!), loopt zij naar de tandarts en ik neem het stuur over.

Bij het postkantoor gebruik ik de automaat om mijn pakje te verzenden. Eerst moet ik een oude dame ermee helpen, want die vindt het maar ingewikkeld. Na afloop bedankt ze me uitvoerig en ik hoor haar, als ze wegloopt, mompelen "forget that newfangled crap, next time I'll wait in line", hi hi. Ik vind het ding juist superhandig, binnen twee minuten heb ik mijn postzegel en ligt mijn pakje in de brievenbus.

Het tandartsenbezoek verloopt vlot en ik hoef niet lang te wachten tot Saskia klaar is. We maken een afspraak voor over een half jaar (eind mei, dat lijkt nu zo ontzettend ver weg!) en dan huppelt Saskia weer naar de van. Tot Saskia's genoegen laat ik haar nog wat extra rijden. We moeten toch die veertig uur volkrijgen en dat gaat met vijf minuten per keer niet zo snel.

Thuis snijd ik de groentes en ham voor het avondeten. Rick gaat namelijk zijn fameuze omeletten maken met een vulling van tomaat, paprika, ui, champignons, ham en kaas. Hij was als student een omeletchef bij een Italiaans restaurant en is er werkelijk een meester in.

Saskia, die altijd zei niet van eieren te houden, probeert het vanavond ook in het kader van alle dingen, die ze het afgelopen jaar wel lekker is gaan vinden. Wat blijkt? Ze smult ervan! Zo grappig, vorig jaar was de enige groente, die Saskia at, wortel, nu eet ze broccoli, paprika, asperge, spinazie, ui en zelfs champignons! Er is een wereld aan smaken voor haar opengegaan!

Meer blije jarige Cosmo foto's staan hier.

21 reacties:

Margreet zei

Gefeliciteerd met Cosmo, 5 jaar alweer, tjonge!

Becs zei

Gefeliciteerd met Cosmo! Jeetje wat gaat de tijd snel, ik herinner me nog je blog waar jullie Cosmo kregen. Hmmm die omelet klinkt ontzettend lekker!

MaMarleen zei

wat een leuke positieve blog weer! Proficiat voor Kosmo, ook proficiat voor Kai z'n baantje, school, bandje en meisje.
Iedereen loopt daar heel gelukkig bij jou en dat hoort ook zo! Geniet er van! Enkel jammer van de schrik van het bijna ongeval maar gelukkig had jij (en die achter jou reed) goede reflexen.

Marieke zei

Gefeliciteerd met Cosmo's verjaardag. Alweer vijf jaar. Dat betekent dat ik ook al minimaal zo lang je blog lees, want ik kan me nog herinneren dat je schreef over het ophalen van Cosmo. Bijzonder dat je je leven al zolang deelt met de wereld. Maar ga vooral door, want ik geniet elke dag van je belevenissen!

Petr@ zei

Gefeliciteerd met Cosmo's verjaardag. Wat zal hij het naar zijn zin hebben gehad bij Petco.

Wat super dat het zo goed gaat met Kai. Wat een verschil met vorig jaar, hè! Ik zal hier al met een smile op mijn gezicht toen je erover schreef, dus kan me voorstellen hoe jij je, als moeder, hierover voelt.

Fijn dat Katja nu precies weet wat ze wil doen. Zo te lezen gaat ze het weer heel druk krijgen volgend jaar.

Jurgen zei

Ik vindt ei pas lekker als het eeen kip is... ;-)

Anja zei

Felicitaties voor de jarige Cosmo. Fijn dat het zo goed gaat met Kai!

Theo zei

Gefeliciteerd met Cosmo.

Saskia wordt 16 toch? Dus over een jaar of 12 wordt het eten hier ook makkelijker (zoon van 4) :-)

Fijn dat het goed gaat met je kinderen, Katja, Kai en Saskia. Wel apart het verschil voor Kai, vorig jaar een beetje een mineurjaar, zoals ik het interpreteerde, nu algehele majeur! Dat de studenten daar elk jaar moeten verhuizen vind ik wel apart, ik heb mijn hele studietijd op 1 kamer gewoond!

Groet,
Theo

Annemiek zei

Ik geloof echt dat de smaakpapillen veranderen als de kinderen ouder worden. Hier eten ze ook veel meer groenten dan vroeger.
Die Katja heeft nog een weg te gaan als ze aangenomen wordt. Tim moet ook een semester langer over zijn bachelors doen, maar dat zat er al aan te komen.
Niet te geloven dat Cosmo al 5 is!

marianne zei

Fijn dat het zo goed gaat met Kai. En gefeliciteerd met Cosmo (die toevallig net zo oud is als onze katjes)!

Sally zei

Nou zowel Kai als Cosmo van harte gefeliciteerd dan maar -_-
Fijn te lezen dat het met al je kids zo goed gaat.

Bibi zei

Pfff zo'n bijna aanrijding, daar krijg ik ook de zenuwen van!
Ik vind de post processen hier ook erg prettig. Als ik een pakketje wil versturen dan print ik online de adres label uit en betaal de portokosten, postbode komt het ophalen en klaar is klara.

Elke zei

Wat een veranderingen allemaal zo het afgelopen jaar in het leven van je kinderen! Gelukkig allemaal positieve!

Cosmo al weer 5... Zo zie je ook weer dat de tijd vliegt, ik herinner me het nog zo toen hij in jullie gezin kwam.

Jasmino zei

Ik kan me zo voorstellen dat je geniet van het leven van je kinderen, als alles even positief is! Heerlijk toch! En nog gefeliciteerd met Cosmo natuurlijk. Wij vieren de verjaardagen van onze honden eigenlijk nauwelijks, maar daar staat tegenover dat we die van ons zelf ook niet veel aandacht geven.

En nog bedankt voor de herinnering dat eind mei nog een half jaar ver is ;-) Ik ben gelijk gaan tellen: over 4 maanden is het alweer half maart, en dan is de winter meestal wel voorbij en kunnen we weer langzaam genieten van mooi weer. Heerlijk vooruitzicht, hoewel we nu ook niet echt mogen klagen. We hebben lang niet meer zo'n mooie novembermaand gehad hier in NL.

Anne-Sophie zei

Wat fijn dat het zo goed gaat met Kai. En interessant wat Katja voor carrierepad gaat kiezen. Is het nog een lange opleiding hierna?

Anoniem zei

Fantastisch wat Katja van plan is. Ben in Ned. ook diverse keren bij Osteopaat geweest. Geweldig!!! Weet zeker dat dit veel meer in de richting gaat van toekomstige healthcare, met een holistische aanpak en energy medicine. Vaak ook ondersteund mat cranial osteopathy. Veel natuurlijkere aanpak. Echt super van/voor haar! Go for it!
Gr,
Paul

Anja zei

Gefeliciteerd met Cosmo! Wat een verwennerij in de Petco, dat zal een feestje voor hem geweest zijn!

Wat fijn dat het met de kinderen zo goed gaat! Zeker Kai, wat een verschil met vorig jaar. Heerlijk dat alles op het moment zo positief is voor hem!

Wendy zei

Dit bezoekje aan een winkel klinkt inderdaad als een TOP honden feestje ;)

Ik hoorde laatst dat onze smaakpapillen tot het 18e levensjaar veranderen en daarmee dus ook onze smaak! Saskia lijkt deze theorie dus helemaal te onderschrijven! Dat is maar goed ook want dan is er nog hoop voor onze kids van 4 en 6 die totaal niet houden van groenten maar dol zijn op olijven, knoflookboter en pesto!

Jolanda aka jolanxyz zei

Cosmo, van harte. Fijn te lezen dat het met Katja, Kai en Saskia zo goed gaat. Dat hele college-gedoe vind ik altijd zo vaag... want hoe lang moet Katja nou nog na dat extra 5e jaar voor ze is afgestudeerd?

Petra zei

@Margreet - Ik weet het, het gaat veel te snel :(

@Becs - Inderdaad, veel te snel gaat die tijd!

@MaMarleen - Het is echt zo fijn om Kai (en de andere twee ook) zo gelukkig te weten.

@Marieke - Het lijkt echt gisteren, dat we hem ophaalden!

@Petra - Katja zal nog heel wat te doen hebben volgend jaar inderdaad en nog een tijd voor de boeg daarna!

@Jurgen - Ha ha!

@Anja - Bedankt.

@Theo - Inderdaad, Saskia is bijna 16 (wauw!). En Kai's jaar is ongeveer het omgekeerde van vorig jaar! Dat verhuizen is, omdat ze in de zomer ook studenten in die kamers hebben, denk ik. En in Katja's geval omdat haar huisgenoten allemaal afstuderen en zij wil niet met onbekenden wonen. Onhandig is het wel.

@Annemiek - Ja, inderdaad, Katja heeft niet de makkelijkste weg gekozen.

@Marianne - Grappig, dat Cosmo een verjaardag met jullie katten deelt!

@Sally - Het brengt ook lekker rust met zich mee, als ze het allemaal goed doen.

@B. - Ja, ik moet ook vaker gewoon via de pc postzegel kopen, nog makkelijker.

@Elke - Ja, veel gaande bij de collegestudenten. Ik ben benieuwd, hoe jullie dat gaan ervaren straks.

@Jasmino - Inderdaad, eigenlijk duurt de winter niet zo lang en hopelijk wordt het dit jaar een milde.

@Anne-Sophie - Afhankelijk van welke richting ze kiest wel, ja.

@Paul - Ja, ik neig ook naar die meer "hele lichaam" manier van geneeskunde. Katja ook, dus dit zal haar goed liggen. Nu nog aangenomen worden.

@Anja - Cosmo heeft gesmuld van alles ;). Zeker een verschil met vorig jaar voor Kai.

@Wendy - Grappig toch, dat ze zulke ongewone dingen wel lekker vinden, he? Saskia vroeger ook altijd.

@Jolanda - Tenminste nog vier jaar, het is inderdaad heel anders, dan in Nederland.

Marsha zei

Hiep hiep hoera voor Cosmo! Wat leuk dat hij cadeautjes uit mocht kiezen!
En fijn dat Kai zijn plekje gevonden heeft in Richmond.