Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 30, 2011

De rest van de versieringen

Saskia heeft vanochtend drie uur "vertraging" van school, zodat de ouders gelegenheid krijgen om met de leerkrachten te praten. Rick heeft zich daarvoor opgeofferd met eeuwige dankbaarheid van mijn kant. Ik heb die ochtend een paar keer gedaan en het houdt vooral in rijen wachten in om een paar minuten een nietszeggend gesprekje met de leerkracht te krijgen. Later beaamt Rick dat hij er inderdaad weinig wijzer van is geworden.

Intussen nemen Saskia en ik het ervan en staan pas om half negen op. We eten samen ontbijt en dan komt Kaylee haar ophalen. De dames gaan naar school wandelen. Dat gaat, als het licht is, prima, want is maar een kilometer of twee.

Vandaag is een van die dagen dat ik mezelf er maar niet toe kan zetten naar de sportschool te gaan. Mijn spieren doen wel allemaal pijn, dus er moet wel bewogen worden. Ik besluit een Max Capacity training te doen en daarna Cosmo voor een heel lange wandeling te nemen. Zo krijg ik mijn Fitbit doelen ook meteen voor elkaar.

Het is bewolkt en veel kouder, dan een paar dagen geleden. Toch is het wel lekker wandelweer. Ik loop naar het noordwesten van Vienna (wij wonen in het zuidwesten) om te kijken hoe daar de kerstversieringen zijn. Dat valt tegen, maar er staan wel een heel aantal prachtige huizen, waar ik dan maar foto's van neem.


Na tien kilometer en al mijn doelen op de Fitbit (10000 passen, 5 mijl, 10 verdiepingen) bereikt, zijn we weer thuis. Net op tijd voor de Keys, die nog aan de trap werken. Zij zijn een paar uur bezig en kondigen dan aan, dat ze morgen nog eens terug moeten komen, maar dat zal de laatste keer zijn.

Als zij vertrokken zijn, sleep ik de zakken met kerstspullen voor de keuken en family room van zolder. Een uurtje later ziet het hele huis er weer supergezellig uit. Vooral die sokken aan de mantel geven me altijd dat echte Amerikaanse Kerstgevoel. Ik zie alweer uit naar alle tradities, die we in dit seizoen hebben.


Het is weer zo gezellig!



Onze nieuwste versieringen, meegenomen uit Alaska, een sneeuwpop voor elk van ons

Een daarvan is een fotokalender van het voorbije jaar. Daarvan geef ik er ieder jaar een aan mijn zus en aan Rick van Kodakgallery.com. Als ik op die site ga kijken, zie ik dat de kalenders tot vanavond afgeprijsd zullen zijn. Ik ga dus gauw aan de gang.

Het is altijd weer erg leuk om de foto's van het afgelopen jaar weer te zien. Ik kies de beste eruit en maak daar twee leuke kalenders van. Nu nog een paar goede foto's voor de Kerstkaarten uitkiezen. Het aanbod wordt, nu het hele gezin niet meer zo vaak bijeen is, toch minder.

Als Rick thuiskomt gaan we naar het Maple Ave restaurant voor een gezellige maaltijd samen. Dit heel kleine restaurant heeft een kort, maar bijzonder menu. Ze doen het ook erg goed, dus we zijn blij dat er een tafeltje vrij is.

We worden door de hostess, die ook mede-eigenares is, als oude bekenden begroet, terwijl we hier in februari voor het laatst waren (geloof ik). Ik neem twee voorgerechten, de mosselen en de gecarameliseerde bloemkool. Beiden zijn superlekker, vooral de bloemkool, die een heel exotische smaak heeft. Rick is minder gecharmeerd van zijn kipgehaktballen, helaas.

Nu zijn er iedere avond Kerstprogramma's op Hallmark en ABC Family. Het zijn vooral heel sentimentele tv films, maar toch leuk om te kijken. Ik betrap zelfs Rick erop zo af en toe mee te kijken!

14 reacties:

Sally zei

gezellig hoor het huis al helemaal in kerstsfeer.

Ineke zei

Wat ziet je huis er nu extra gezellig uit! Heerlijk toch al die kerstversieringen, ik ga vandaag een begin maken! Enig die foto's (gisteren) met alle dieren en de kerstversieringen.

Anja zei

Gezellig weer al die kerstversieringen. Ik wil er zondag aan beginnen.

Ingrid en Michael zei

Wat een prachtige huizen hebben jullie toch in Vienna! Het zijn echt plaatjes en vaak zo bijzonder qua bouwstijl. Heel anders dan we hier hebben. Zo leuk om te zien! Die fitbit lijkt me echt helemaal leuk, en ik kan me voorstellen dat je wanneer zo'n apparaat alles meet, je nog gemotiveerder bent om je doelen te halen. Jullie huis is ook weer heel sfeervol, ik zie weer genoeg Disney :-)

Petr@ zei

Gezellig weer, die Kerstsfeer. Hier moet het nog even wachten. We zijn nog helemaal in Sinterklaas sfeer (ook gezellig).

Heeft Rick zijn sleutels nog teruggevonden?

Anja L. zei

Wat ziet je huis er weer gezellig uit. Leuk die kerstmannen.
Wat worden er bij jullie toch leuke huizen gebouwd. Dan is het bij ons toch wat saaier.
Heeft Rick zijn sleutels al gevonden?
Anja L.

Nina zei

Lief dat Rick zich 's ochtend had opgeofferd om naar Saskia's school te gaan. Hier vind ik het nog een beetje vroeg voor kerstdingen, want hier is het nu Sinterklaas wat de klok slaat! Het schiet alleen niet erg op. Nog zes gedichten en heel wat cadeautjes inpakken... Je hebt het huis wel weer superleuk versierd...en inderdaad, de kerstsokken! De foto's van Flapjack vind ik ook superschattig, gelukkig houdt hij zich nu weer gedeisd.

En ik ben wel een beetje jaloers op je fitbit! Moet ook naar Nederland komen, dat ding! Ik denk er wel eens over een stappenteller te kopen...waarom ik dat eigenlijk nog nooit gedaan heb?!!

Annemiek zei

Ik ga dit weekend eens beginnen met versieringen.
Leuk die huizen. Daar heb ik ook wat mee. Ik ben nog altijd van plan om een wandeltoer te doen door de stad om de aparte huizen te fotograferen.

Marie zei

En, heb je de auto sleutels van Rick gevonden?

naomi zei

Hallo

Heerlijk zo'n stuk door de stad te wandelen. Wel mooie huizen qua bouwstijl. Zijn erin Vienna bijna allemaal vrijstaande en eensgezinswoningen. Of ook appartement in een flat ofzo. Dus hoogbouw. Ben ik benieuwd naar.

Het ziet er weer echt super gezellig uit. Maandag ga ik me uitleven. En weer het huis in gehele disney sfeer toveren.

Wat voor meer december tradities hebben jullie. Ik zat bij mezelf te denken en kom niet verder dan Stitch aan de kalmerende poeders (terugkerend ritueel) voor oud en nieuw. Kerstavond een brood maaltijd bij 1 van ons thuis en beschuit met muisjes. Meer kan ik nu niet bedenken.

Wat is Rick toch een schat om naar de school te gaan voor gesprekken.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Sally - Ja, ik kan daar erg van genieten.

@Ineke - Ik heb me werkelijk rotgelachen met die beesten!

@Anja - Veel plezier met versieren.

@Ingrid - Vooral de nieuwe huizen hebben vaak een erg leuke architectuur. Wel veel onderhoud met al die kleurtjes, alleen.

@Petra - Veel plezier met Sinterklaas! Ik had je al een berichtje gestuurd op Facebook, maar weet niet of je dat gezien hebt. Dank je wel voor de verwennerijen en het leuke gedicht!! Nee, nog geen sleutels :(.

@Anja - Helaas de sleutels zijn nog foetsie.

@Nina - Veel plezier met Sinterklaas vieren!

@Annemiek - Bij jullie zullen er vast ook mooie Victoriaanse huizen staan.

@Marie - Nee :(.

@Naomi - Er zijn wel wat (laagbouw) appartementen en rijtjeshuizen, maar het gros is vrijstaand. Kersttradities? Legio! Teveel om hier op te schrijven, maar o.a. onze boom om gaan hakken in de Shenandoah, bij bepaalde restaurants eten, nieuwe pijamas op Kerstavond en meer.

Natasja Valentijn zei

Gezellig weer hè, met de kerstdecoraties in huis!

Trendhoek zei

De Fitbit is eindelijk te koop in Nederland. Eerste exemplaren al uitgeleverd.
Te koop in blauwe variant en roze variant:
http://www.trendhoek.nl/fitbit-ultra-blue
http://www.trendhoek.nl/fitbit-ultra-plum

silymarin tablets zei

Amazing web site good article. Great information. This works great for me. Thanks for sharing this :)