Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 13, 2011

Lekker herfstweekend

Zaterdag

De kou is weer een beetje verdrongen en het belooft vandaag een schitterende herfstdag te worden. Saskia's vriendin Samira, die hier heeft gelogeerd, is al voor Rick en ik opstaan vertrokken. Sowieso is Saskia vaak eerder op, dan wij, in het weekend. Haar lichaamsklok is nu op heel vroeg wakker worden ingesteld. Jammer, dat we die van ons niet ook zo in kunnen stellen.

Toch staan we niet heel laat op, negen uur is voor ons meestal de limiet. Voor het eerst in lange tijd staat er helemaal niets op het programma dit weekend. Het is weer schitterend weer en belooft ook een stuk warmer te worden, dan gisteren.

Zin om naar de sportschool te gaan heb ik vandaag niet. Lang leve de crosstrainer boven, die ik instel op een half uur intervals. Het is best goed zo af en toe deze machine te gebruiken, want hij is heel anders, dan de crosstrainers bij Anytime, die niet omhoog en omlaag gaan.

Rick wil de Thanksgiving drukte voor zijn en daar nu al de inkopen voor gaan doen, zodat we volgende week alleen nog de bederflijke waren hoeven te kopen. We gaan met zijn drietjes naar Wegmans.

Daar halen we eerst lunch. Het is beter om met een volle maag in deze gigantische winkel met allerlei lekkernijen te shoppen! Mijn favoriete is hun meergranen stokbroodje met tonijnsalade. Ook de tomatensoep is superlekker! Ook Rick en Saskia nemen een broodje met een kop soep.

Het enige mindere aan deze winkel vinden wij hoe de produkten zijn gesorteerd. Zo is er de kaasafdeling, maar daar liggen niet alle kazen, geraspte kaas e.d. zijn bijvoorbeeld aan een heel andere kant van de winkel te vinden. Als je er dan niet vaak komt ben je gauw een paar uur bezig voor een relatief kort boodschappenlijstje.

Overal kunnen we ook lekkernijen proeven, waaronder het Nederlandse produkt Chocovine. Toevallig was hier op het Alles Amerika forum een draadje over, dat niemand die nog in Nederland heeft gezien. Het is wel te drinken, maar niet echt mijn smaak. Ik houd echter ook niet van chocola met frambozensmaak e.d.

Enfin, na zo'n anderhalf uur hebben we alles gevonden, inclusief een kalkoen van 20lbs. Daar zal Rick straks nog een tijdje zijn geliefde kliekjes en kalkoen met mayonnaise boterhammen van kunnen eten! Het ontdooien van het beest zal zo'n vijf dagen nemen!!!

Het is erg lekker buiten, zo'n 17 graden, dus we pakken de harken en gaan de voortuin schoonvegen. Door de harde wind van gisteren ligt het gazon bezaaid met bladeren. We vegen ze naar de stoeprand, waar de schoonmaakdienst van Vienna ze hopelijk voor de volgende windstorm op zal komen zuigen. Gelukkig zijn nog niet alle bomen kaal, die voor ons huis zijn juist nu op hun hoogtepunt en knalrood.


Tijd om te harken!



Nu hopen dat er geen wind komt, die ze terug de tuin in blazen

Als de voortuin weer groen is, ga ik in het zonnetje lezen. Helaas verdwijnt die al voor vieren achter de huizen en dan koelt het al snel af. Maar over 17 graden op 12 november mogen we natuurlijk helemaal niet klagen!

Voor het avondeten gaan Rick en ik samen naar ons favoriete Thaise restaurant, Busara. We bestellen allebei "wild pork", een super lekker gerecht met varkenshaas in een pittige saus, tomaten, paprika en mijn favoriete verse groene peperkorrels.

Saskia roostert intussen marshmallows voor s'mores boven de buitenhaard van de buren. Dat is een geliefde bezigheid van het groepje tieners uit de cul de sac deze herfst. Intussen wordt er ongetwijfeld over van alles en nog wat geboomd. Het is een erg leuk groepje van 8, uiteenlopend in leeftijd van 13 tot 16.

Terwijl wij tv zitten te kijken belt Kai nog ontdaan. Zijn auto is weggesleept, want Kai had de parkeerborden verkeerd begrepen. Die kunnen hie rin de steden inderdaad verwarrend zijn, weten wij uit ervaring. Niet erg coulant, dat ze meteen tot slepen overgingen. Gelukkig weet Kai, waar de auto heen is gebracht, en kan zijn vriend hem erheen brengen. Wel balen, want het grapje kost natuurlijk ook weer een fijne duit.

Zondag

Alweer een prachtig zonnige dag daagt. Saskia mag van Rick naar Starbucks rijden om ons zondagse ontbijt te halen. Daarvoor moet ze een vierbaansweg op, maar er is op zondag vrijwel geen verkeer.

Rick durft Saskia op grotere wegen te laten rijden, dan ik. Gelukkig zonder kleerscheuren komen ze terug en eten we samen ontbijt. De turkey bacon sandwich en grote misto gaan er goed in.

Met dit mooie weer heb ik zin in een wandeling door de buurt met Cosmo. Ik besluit weer eens te kijken of Mary Ellen zin heeft om mee te gaan en die heeft daar meteen oren naar. Met hun sheltie Marty komt ze ons een kwartiertje later ophalen.

Marty en Cosmo kunnen het prima met elkaar vinden en willen constant spelen. Dat maakt het eerste stukje lopen wat onhandig, maar al gauw worden de verschillende luchtjes voldoende afleiding. Al is het meeste blad van de bomen, er staan nog een heel aantal kleurrijke bomen, waaronder vooral schitterende (Japanse) maples volop in knalrood blad.


Na de wandeling ga ik buiten zitten lezen met mijn lunch. Dat is toch wel heerlijk, op 13 november nog buiten zitten! Het is daardoor ook een genot om samen met Rick de bladeren in de achtertuin op te harken.

Saskia's beste vriendin Laura wordt vandaag zestien. Dat gaan de dames uitgebreid vieren. Eerst een lunch bij Noodles & Company en daarna laten ze hun nagels doen bij de salon daar tegenover. Laura heeft Saskia al beloofd hetzelfde met haar te gaan doen voor haar verjaardag over een maand.

We krijgen door dit weer een beetje de zomer in de bol en zin om te gaan grillen. Bij Whole Foods halen we daar lekkernijen voor. Saskia rijdt ons erheen, zo leert ze het beste.

Voor mij wordt het zo ongeveer het mooiste stukje filet mignon, dat ik ooit heb gezien. Rick neemt een grotere t-bone steak, veel te veel voor mij, en Saskia heeft liever een kipspiesje. We maken er gegrilde asperges en maiskolven bij en smullen van het zomerse maaltje.

Zo komt er een einde aan weer een lekker ontspannen weekend. Vanavond mag Saskia haar schoen zetten ter ere van de aankomst van Sinterklaas in Nederland gisteren. Grappig genoeg vindt zij dat nog heel erg leuk.

Wat ik ook schattig vind, is hoe Saskia heel erg snel, maar toch, Sinterklaas Kapoentje zingt. Dat is het enige Sinterklaasliedje, dat ze kennen en altijd moesten zingen bij het zetten van de schoen. Haar broer en zus zijn er niet, maar dat liedje hoort er kennelijk bij. Ik heb het van goede bronnen, dat ze er coole nagellak in gaat vinden.

Klik op de foto voor meer Flapjack capriolen:

11 reacties:

Pascale zei

Wat een heerlijk weekend! De herfstkleuren zijn bij jullie inderdaad prachtig, hier is het helaas nogal saai tot nu toe. Gelukkig dat ik dan via jouw blog kan meegenieten!

Margreeet zei

Leuk he, Sinterklaas. Ik kreeg net een pakket uit NL, maar we zetten volgend weekend onze schoenen, want dan is Steven ook thuis voor de Thanksgiving week.
Heerlijk weer dus bij jullie, hier ook niet slecht.

Sally zei

Wat een zalig weekend zo met die temperaturen. Ook hier hark ik volop bladeren maar dan met 30 grd en zonder die mooie kleurenpracht. En wat is de 'rode' boom prachtig zeg.

Ilse zei

Wij genieten van hetzelfde salite herfstweer. Ook hier worden de schoenen opnieuw gezet. Wij sebben nog 1believer.

Corry zei

Heerlijk toch zo'n weekendje helemaal niets hoeven?
Die poes wordt wel erg leuk hoor!

Marieke zei

In Nederland is het weer ook nog veel mooier dan anders in november. Ik kan het ook nog niet goed bevatten dat Sinterklaas alweer in Nederland is en de kerstdagen ook alweerin aantocht zijn.

Leuk hoor dat Saska nog zo kan genieten van het zetten van haar schoen. Zelf kijk ik ook meestal nog wel even naar de intocht hoewel ik geen kinderen heb. Het geeft een nostalgisch gevoel.

Anja zei

Leuk weekend heb je achter de rug. Wow, wat is die boom mooi rood van kleur.

Familie Langens zei

Bij ons waren ze een beetje teleurgesteld dat er alleen maar een chocolade sint in de schoen zat. Totdat het duidelijk werd dat pakjesavond over een paar weken pas is, toen was het goed. Dus nu maar braaf zijn :-)

marianne zei

Chocovine, ik had er echt nog nooit van gehoord. Maar ook niet echt gemist geloof ik ;-).

Leuk dat Saskia haar schoen nog zet, blijft toch een leuke traditie.

Bibi zei

haha erg leuk dat ze dan ook nog echt erbij gaat zingen:-) Echt leuk dat jullie dat in ere houden. Ik heb voor dit jaar ook weer chocoladeletters voor iedereen, wat dat betreft kwam het toch wel goed uit dat de sinterklaasspullen in october al in de winkel lagen;-)

Petra zei

@Pascale - Dit jaar waren ze echt spectaculair, heel jammer, dat het nu aan zijn einde is.

@Margreet - Wij weten nog niet, wanneer we Sinterklaas met zijn allen gaan vieren en of we dat dit jaar gaan doen. Ik hoop het wel, maar met zijn drieen op 5 december is niet zo leuk.

@Sally - Wat vreemd eigenlijk, dat bij die temperaturen er toch bomen zijn, die hun bladeren verliezen.

@Ilse - Wij ook, ha ha, Saskia wil graag nog van alles geloven ;).

@Corry - Ja, zo'n rustig weekendje is ook weleens lekker inderdaad. Flapjack is een heerlijke ondeugd!

@Marieke - Houd dat mooie weer nog even of breng het begin februari terug ;).

@Anja - En vandaag zag hij er al een stuk minder rood uit, het gaat snel.

@Annemarie - Heerlijk toch, die Sinterklaastijd?

@Marianne - Die ChocoVine is een raadsel, niemand uit Nederland kent het en toch komt het daar vandaan.

@B. - Ik vond het ook wel schattig, dat ze toch nog zong. Zij vinden deze traditie ook wel erg leuk, belangrijker nog, dan ik hem vind, volgens mij.