Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, november 05, 2011

Het gezin onverwachts bijeen

Superleuk alle reacties op mijn blog van gisteren! Bedankt! Keep 'em coming :)

Voor het eerst deze week is het bewolkt vanochtend. Gek genoeg doet dat licht de herfstkleuren nog beter uitkomen. Van verschillende bronnen hoor ik, dat die in New England dit jaar niet zo mooi waren. Hier zijn ze dit jaar juist spectaculair mooi, grappig toch.

Op weg naar de sportschool is het een en al genieten van de kleuren. Sharons core training is vandaag extra intensief. Het uur vliegt voorbij. Na afloop is de beloofde zon er nog niet, dus ik besluit wat cardio hier te doen. Een half uur op de fiets, want mijn spieren voelen als pudding na al die gewichten!

Thuis lijn ik Cosmo aan voor zijn wandeling en neem hem mee naar het bosje achter het zwembad. Daar zie ik een grote vogel opvliegen. Het blijkt een barred owl te zijn, die ik hier nog nooit eerder heb gezien. Hij kijkt naar mij en ik baal, dat ik geen fototoestel meeheb!

Gauw loop ik naar huis om mijn toestel te halen in de hoop, dat een uil een nachtdier is en dus wel zal blijven zitten. Helaas is deze uil een dagexemplaar, want hij is bij terugkomst in het bos nergens meer te bekennen. Cosmo snapt er ook niets van, maar is blij met de extra wandeling.


De herfstkleuren zijn zo adembenemend dit jaar, dit is de straat achter ons huis



Het bos achter het zwembad

Gisteren belde Pat, dat ze vandaag hier zou zijn en of we samen zouden kunnen lunchen. We hebben elkaar al een tijd niet gezien, dus dat vond ik wel heel erg leuk. Maar net als ik de douche in wil stappen, belt Pat af.

Haar dochter heeft maandag een klap tegen haar hoofd gehad en men dacht, dat het een lichte hersenschudding was. Maar toen Pat al een stuk op weg was hierheen belde de school, dat het helemaal mis was met Katie. Pat keerde terug en nam Katie naar de eerste hulp van het ziekenhuis. Heel jammer voor onze lunch, maar natuurlijk vooral erg eng wat betreft Katie. Ik heb nog geen antwoord op mijn sms over hoe het nu gaat.

Rick is inmiddels thuis, omdat er allerlei mensen aan het huis komen werken. Zo hebben wij onverwachts een gezellige lunch samen. We hebben de komende tijd veel gaande in huis, na twaalf jaar is het tijd om een aantal dingen te vervangen.

Na de lunch ga ik naar Whole Foods voor wat boodschappen. Op de terugweg naar huis moet ik remmen. Een heel vermagerde en niet gezond uitziende vos steekt over. Dat blijft iets, waar ik van kan genieten hier, al die wilde dieren gewoon hier in de buurt.

Bij Mona laat ik mijn haar weer kleuren. Dit keer is een knipbeurt niet nodig, want we proberen mijn haar langer te laten. Tot nu toe vind ik dat ook mooi. Net als ik klaar ben belt Saskia, of ik haar op kan halen bij de sportschool. Dat komt mooi uit, want ik ben daar maar een paar honderd meter vandaan.

Rick is helemaal bezig met de toekomst van ons huis. Nu de kinderen groot zijn kunnen we de basement ook maken, wat we willen. Voor Rick is een bar daar beneden heel belangrijk. Mij lijkt dat natuurlijk ook erg leuk, dan kunnen we feestjes daar houden.

Voor ideeen gaan we bij Bars by Bud langs. Rick heeft zijn onderzoek al gedaan en vraagt naar moderne biertappen. Daarvoor moeten we met Bud zelf spreken. Zolang Rick hier woont (vanaf zijn kindertijd) bestaat deze zaak al, dus het is niet verwonderlijk, dat Bud al aardig bejaard is.

Hij weet duidelijk wel veel over bars. Al gauw heeft hij door, dat Rick mij dit nog wel een beetje moet verkopen. Ik wil namelijk wel, dat het de investering waard is en niet gewoon beneden mooi staat te zijn. Tenslotte ben ik overwegend degene van ons tweeen, die sociale interacties initieert. Maar het ziet er allemaal erg mooi uit. Wat mij betreft mag Rick zijn gang gaan. Voor nu blijft het bij rondkijken en dromen.

Intussen rijdt Katja richting thuis. Zij zal tegen zevenen aankomen en wil met ons uit eten. Dat zal dus tegen achten worden. Rick stelt voor "happy hour" te gaan doen bij Sea Pearl.

Niet alleen hebben zij speciale prijzen voor drankjes, er is ook een happy hour menu. We bestellen een flatbread met lamsvlees, net genoeg voor een snack. Het is een leuk begin van het weekend zo.

Saskia wil vanavond naar de high school footballwedstrijd, die tussen haar school en Marshall, een grote rivaal, is. Rick rijdt haar en Kaylee naar school en komt tegelijk met Katja weer aanrijden. Het is zo fijn onze oudste weer te zien! Zorro is ook mee en die rent meteen naar boven. Hij moet niets van de andere dieren hebben!

We hebben een reservering bij de Lebanese Taverna, waar Katja en ik een paar "mezze" (kleine gerechtjes) delen. Zo kiezen we kibbeh nayeh, rauw lamsvlees, shawarma en spinazie taartjes, allemaal even lekker. Rick neemt een shawarma hoofdgerecht. Katja praat ons bij over haar leven in Blacksburg.

Toen ik thuis op Rick en Katja zat te wachten, sms-te Kai, dat hij "impulsief" had besloten om ook naar huis te komen dit weekend. Om een uur of negen komt hij dus de oprit oprijden en zo is het gezin onverwachts weer even geheel. Wat een verrassing, waar ik nu heerlijk van ga genieten!

24 reacties:

Karin zei

Prachtitge foto's. Hier waren die kleuren maar heel kort. Een paar flinke stormen en de bomen waren kaal dit jaar. Jammer hoor want ik vind het ook zo geweldig om te zien. Geniet van het weekend met elkaar!!

Anoniem zei

Nou, geniet van je weekend. Fijn toch als iedereen weer thuis is.
Groetjes Tine.

Sally zei

wat gezellig, geniet vanje familie zo samen thuis

marianne zei

Wat een fijne verrassing dat ze allemaal thuis zijn.
En die herstkleuren bij jullie zijn inderdaad spectaculair!

Fijn weekend met z'n allen.

Coralie zei

wat een gave verrassing! Hoop dat jullie een heerlijk weekend samen hebben!

MaMarleen zei

wat een prachtige kleuren! Is het niet laat voor een indian summer? Ooit wil ik dat eens meemaken. Maar dat zal zijn voor als onze kindjes groter zijn. Leuk dat je gezin weer samen is! Geniet er van!

Marsha zei

Wat heerlijk, iedereen onder 1 dak! Geniet ervan!

Anoniem zei

Wat heerlijk dat ze er allemaal zijn! Hier is het nu erg stil... oudste in Duitsland op oefening (militair), middelste natuurlijk nog steeds op Curacao en helaas is vanmiddag 1 van de oude poezedames overleden en hebben we haar begraven in de tuin. Vreemd stil in huis nu.
Gerda

Sylvia zei

Leuk weer allemaal bij elkaar, die spontane acties zijn toch altijd weer heel speciaal!
En wel benieuwd of shawarma nou precies hetzelfde is als shoarma in NL. Of dat ik mij er gewoon een heel ander gerecht bij voor moet stellen! Vroeg het me vorige keer al af toen je er over schreef!

naomi zei

Hallo

Wat een prachtige kleuren kan me dit van andere jaren niet herrinneren. Dat het zo indrukwekkend is.

Heerlijk dat iedereen thuis is. en grappig dat Kai ook plotseling naar huis kwam. Arme Zorro dat hij meteen naar boven rendden.

Fijn weekend met zijn allen.
Groetjes Naomi

Ineke zei

Wat leuk dat je al je kuikentjes dit weekend weer onder je dak hebt. Geniet ervan!
Wat zijn jullie herfstkleuren toch een stuk mooier dan die van ons.

Bibi zei

Fijn dat iedereen er weer is. Hopelijk komt het goed met Pat's dochter.

Els zei

Wat fijn voorje dat iedereen gezelig thuis is. En dan maak je toch weer tijd voor ons om je blog te schrijven! Dankjewel! Geniet met volle teugen.

Jasmino zei

Ha, mama heeft haar nest weer even compleet, ik kan me goed voorstellen dat je daar van genitet. Veel plezier samen!

Die kleurenpracht van de herfst is trouwens geweldig mooi, wat een geluk om dat zo dichtbij aan te treffen!

Elke zei

Geniet van jullie weekend!
En via je foto's hier en op Facebook genieten wij ondertussen van die prachtige herfstkleuren!
(en ik ben dankbaar dat ik dat dit seizoen weer helemaal ten volle kan beleven omdat we nu ook tegen de Noord-Amerikaanse bossen wonen)

Ik hoop dat alles goed komt met Katie. Hier heeft men tegenwoordig heel erg veel aandacht voor hersenschuddingen, en er zijn scholen die je verbieden om naar school te komen zodra je een hersenschudding hebt, en nadien mag je slechts deeltijds terug opstarten tot alles weer vlot gaat. Er zijn blijkbaar serieuze lange termijn complicaties mogelijk bij hersenschuddingen. In ijshockey -de nationale sport van Canada- zijn head shots vanaf dit seizoen zwaar bestraft omwille van het risico op hersenschudding)

Margreet zei

Gezellig, geniet ervan!

Petra zei

@Karin - Het is hier dit jaar buitengewoon mooi. Jammer, als het zo snel voorbij is. Hier nu ook een flinke storm en klaar is Kees.

@Tine - Voor de kinderen uit huis gingen had ik geen idee, hoezeer ik dit soort weekends zou waarderen.

@Sally - Zeker!

@Marianne - Ik kan de kleuren op foto's niet eens overbrengen, vanmiddag reden we letterlijk met open mond door de buurt

@Coralie - We genieten zeker!

@MaMarleen - Nee, dit is de perfecte Indian Summer. Die komt namelijk vooral na een paar koude dagen met nachtvorst. Bedankt voor je berichtje! Met jonge kinderen reizen is trouwens ook prima te doen, hoor. Als je tips wilt, hoor ik het wel.

@Marsha - Doe ik zeker!

@Gerda - He, wat verdrietig om jullie lieve poes te verliezen :(. Het is toch een deel van de familie. Sterkte!

@Sylvia - Jouw vraag vind ik moeilijk te beantwoorden, want ik heb al zolang geen shoarma gehad. Ik denk wel, dat het ongeveer hetzelfde is. Gegrilde kip of rundvlees met knoflooksaus in een pita.

@Naomi - Het is meestal prachtig hier in de herfst, maar naar mijn gevoel dit jaar wel heel erg mooi en diepe kleuren. Zorro doet het alweer beter, maar is wel een wilde kat, zeg!!

@Ineke - Inderdaad kan ik me van vroeger deze kleuren niet herinneren. Dat vlammende rood van de maples is eigenlijk niet eens op foto's weer te geven.

@B. - Gelukkig is alles verder goed met Katie, ze moet alleen een tijdje rustig aan doen (haar kennende niet zo makkelijk)

@Els - Het schrijven is ook mijn hobby :). Ik vind het leuk te lezen, dat mensen er plezier aan beleven het te lezen.

@Jasmino - De lente en de herfst zijn seizoenen, waarin ik iedere dag zoveel mogelijk wil meemaken. Het verandert zo snel! Een windzucht en weg zijn die mooi gekleurde bladeren. We hebben deze herfst veel geluk daarmee.

@Elke - Ja, hier ook. Gelukkig lijkt Katie niet meer dan een hersenschudding te hebben, maar zij doet ook aan extreme trainingen. Ze is een gymnaste en cheerleader en dat zijn zeer zware sporten. Hopelijk neemt ze haar rust.

@Margreet - Doen we zeker

Marion zei

O wat heerlijk dat je ze allemaal weer even bij elkaar hebt, geniet maar lekker van dit weekend!!

Gaat het wel goed met Katja, nog steeds hetzelfde vriendje, bevalt de studie, de woonsituatie en hoe gaat het met de vriendschap met het buurmeisje? Weet uiteraard de naam wel maar altijd beter om het vaag te laten.

Saskia zal ook wel blij zijn dat zowel Katja als Kai er zijn.
Heerlijk om ze alledrie bij jullie te hebben.

Nel zei

Ook ik ben heel erg gecharmeerd van je foto's. Wat een mooie kleuren. Ik zou heel graag dit eens met eigen ogen willen zien.

Wat leuk dat iedereen dit weekend thuis is. Wat zullen jullie genieten. Super gezellig.

soraya zei

Prachtige foto's! Hier zijn bijna alle bomen al kaal.
Geniet van dit weekend met z'n allen.

Groetjes Soraya

Anoniem zei

Hoi Petra,

Dat is extra leuk dat onverwachts het hele gezin compleet is. Geniet ervan. Trouwens de herfstfoto's zien er prachtig uit. Ik hoop dat je nog andere prachtige foto's van de herst op je weblog kan plaatsen.

Groetjes,
Susan (Susie One Alles Amerika Forum)

Natasja Valentijn zei

Wat fijn om het hele gezin weer bij elkaar te hebben. Geniet er maar lekker van, Petra! Prachtig hè, die kleuren van de bladeren. Ik kan er ook geen genoeg van krijgen!

Petr@ zei

Mooi, die herfstkleuren bij jullie. Hier is het nog niet zo.
Sowieso is het weer hier van slag. Las net op internet dat er nog veel vlinders gezien waren en ook andere dieren die je normaal in deze tijd niet meer ziet. En ook bepaalde planten en bomen bloeien weer. Heel raar, alhoewel ik het wel fijn vind om mijn winterjas nog niet nodig gehad te hebben.

Fijn dat zowel Katja als Kai thuis waren dit weekend. Altijd leuk, zo'n onverwachte verrassing.

Jammer dat je afspraak met Pat niet door is gegaan. Hopelijk is er niets ernstigs met haar dochter.

Petra zei

@Marion - Met het vriendje is het alweer een tijdje uit. Ze zag de heel lange afstand toch niet zitten. Over de vriendschap met L. is ze nogal verdrietig, want die dame laat haar nogal linksliggen. Katja heeft haar gevoelens geschreven en gestuurd en daar is wel een etentje uitgekomen samen. Ze mist gewoon, dat ze zo close waren. Inderdaad bloeit Saskia helemaal op, als haar broer en zus er zijn.

@Nel - Zeker een keer doen, die herfstkleuren komen bekijken. Zeer de moeite waard!

@Soraya - Nu gaat het hier ook niet lang meer duren voor het kaal is, vrees ik.

@Susan - Speciaal voor jou ben ik er vanochtend weer met de camera opuit gegaan :).

@Natasja - Inderdaad, die kleuren, zo mooi!

@Petra - Gelukkig is Pats dochter ok. Ja, het weer is hier koeler, dan gewoonlijk, al wordt het de komende week weer warmer. Er staat nog wel van alles in bloei en er zijn ook nog vlinders, maar dat is gewoon voor hier.