Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 14, 2011

23 Graden op 14 november!

Het was een moeilijke nacht, want ik werd rond vier uur wakker met mijn hele rug en nek "in brand". Overal pijn, die me ook een flinke hoofdpijn bezorgt, en geen houding helpt erbij. Ik denk, dat het harken van zaterdag en gisteren teveel van mijn spieren heeft geeist.

Mijn hoop is, dat het met de personal training een beetje los gaat komen. Sharon geeft me een intensieve serie oefeningen, ook veel bovenlichaam. Hopelijk heeft het effect, want ik vind het het ergst, als de pijnen mijn nachtrust onderbreken. Dat voel ik me die dag ook nog eens doodmoe.

Na nog een half uur cardio op de crosstrainer rijd ik gauw naar huis. Het is inmiddels al twintig graden en ik wil Cosmo meenemen voor een lekkere wandeling. Daar is hij ook meteen voor te vinden. Hij kan op het moment echt zeuren om een wandeling, dat is iets nieuws.

Het waait flink en de bladeren vliegen ons om de oren. Ik neem nog gauw een paar foto's van een Japanse maple, die staat te vlammen. Lang zal dat niet duren, want ik zag bijvoorbeeld, dat de boom, die ik gisteren in mijn blog had staan, vandaag al een stuk minder mooi is. Nog even genieten, dus.




Saskia sms-t of ik haar om half een op kan komen halen. Ze heeft erge hoofdpijn, maar kan haar fotografieles niet missen. Thuis gaat ze meteen naar bed, het arme kind. Gelukkig komen deze hoofdpijnen steeds minder voor, maar als ze ze heeft voelt ze zich ook belabberd.

Dit weer is zo bijzonder voor deze tijd van het jaar, dat ik besluit alles te laten liggen. Morgen is er weer een dag om was te vouwen en andere dingen. Ik neem mijn lunch en boek mee naar buiten, waar het echt warm is, inmiddels maar liefst 23 graden!


Snickers geniet ook van het zonnetje

Cosmo mag ook even mee naar buiten, maar hij is enorm stout. Hij blijft niet bij mij en steelt verkoolde marshmallows uit de buitenhaard van de buren. Met een Milkbone verleid ik hem weer om naar binnen te gaan.

Mijn boek slokt me helemaal op en als Saskia na een paar uur de voordeur opent, schrik ik echt. Vandaag is tot ons aller vreugde de Petco in Vienna geopend. Nu hoeven we maar een paar kilometer voor alle dierenbenodigdheden. Flapjack heeft bijna geen eten meer, dus we gaan de nieuwe winkel bekijken.

Saskia rijdt erheen en het is wel duidelijk, dat ze wat vaker in de van moet rijden. Die ligt toch hoger, dan Ricks auto, en de remweg is langer. Zelfs Rick moet daar altijd weer aan wennen. Verder doet ze het voor zo'n beginnende chauffeuse erg goed. Het is een flinke machine om in toom te houden voor zo'n klein meisje (Saskia is maar 1 meter 65 lang).

We kopen het kitteneten en dan rijdt Saskia ook terug. Inmiddels gaat de zon alweer onder en ik kan al zien, dat het een mooie zonsondergang gaat worden. Daar moet ik foto's van nemen! Inderdaad staat de lucht om kwart over vijf zo ongeveer in brand, schitterend. Foto's daarvan hier.

Rick komt lekker vroeg thuis en we maken een makkelijke taco's maaltijd. Rick heeft deze zomer habanero pepers gekweekt en snijdt daar een paar van op voor in de taco's. Ik neem een stukje in die van mij en dat is genoeg! Mijn hemel, ik ben best wat gewend, maar mijn ogen tranen en ik moet een flinke beker melk drinken om het "vuur" een beetje te doven!

13 reacties:

Anoniem zei

Hoi Petra,

Lang geen reactie achtergelaten. Reageren op de ipod gaat namelijk niet en daar lees ik je blog tegenwoordig altijd op. Maar nu even achter de pc geklommen. Vervelend dat je weer zo'n pijn had vandaag. Heb je wel eens aan MSM gedacht, heeft mij enorm geholpen bij een langdurige peesontsteking, maar schijnt ook verlichting te geven bij fibromyalgie. Kijk maar eens op internet een arts uit de VS doet al 20 jaar onderzoek. Verder hier alles prima. In augustus komen we naar Washington misschien kunnen we elkaar dan weer zien.

Groetjes, Jacqueline

Anoniem zei

Hi Petra, ik hoop dat het beter gaat met je pijnen.....
Ik deel jouw foto's altijd met mijn collega en die is er niet zo van onder de indruk als ik... hij vraagt welke camera je gebruikt (ik weet dat je ooit een blog erover hebt geschreven maar dat zoekt een beetje lastig....)
Groetjes, Evelyn

Petr@ zei

Vervelend als je 's nachts niet goed kunt slapen door de pijn. Gelukkig had je overdag heerlijk weer, wat misschien geholpen heeft voor je spieren.

Wat een prachtige foto's, zowel van de Japanse maple als de zonsondergang. Geweldig gewoon.

Fijn dat Saskia steeds beter gaat rijden. Het lijkt me wel eng om met een redelijk onervaren chauffeur in de auto te zitten. Maar ik ben bang dat we daar hier ook moeten geloven.

Anoniem zei

23 graden buiten is echt bijzonder voor de tijd van het jaar. Ik zou het ook gedaan hebben om de huishoudelijke klussen te laten liggen en en van het mooie weer genieten. De foto's met de rode bladeren aan de boom zijn erg mooi geworden. Trouwens de foto van Snickers is ook leuk geworden.

Groetjes,
Susan

marianne zei

Heerlijk, 23 graden, ben jaloers. Hier is het én koud én ze zijn bij ons de kozijnen aan het vervangen, echt een ideale combinatie!

Hopelijk doet de warmte je spieren goed, zou fijn zijn. Als je niet uitgerust bent is het nog lastiger de pijn op te vangen, lijkt me. Veel sterkte!

Ineke zei

Wow, wat een schitterende foto's van de in brand staande lucht.
Hopelijk heb je vandaag wat minder pijn, sterkte!

Jeanny zei

Schitterende foto's!!! Ik heb weer zitten genieten. Wanneer de kinderen afgestudeerd zijn, komen we de Indian Summer ook bewonderen. Het zit al in de planning :).
Sterkte met de pijn en groetjes uit Oisterwijk!!

Ingrid en Michael zei

Wat een prachtige foto's! Ik raak er maar niet op uitgekeken. En lekker hoor zulke temperaturen, gelijk heb je dat je daarvan gaat genieten.
Ik moet ook altijd wennen aan grote auto's en heb het gevoel dat ik er in verdwijn (ben 1.60m)...

Sandrah zei

Groot gelijk dat je alles hebt laten liggen. Van dat mooie weer kun je nu nog genieten!

Hopelijk heb je morgen veel minder last van de pijnen. Petje af, dat je dan toch nog zo intensief gaat sporten. Ondanks dat het helpt om de pijn te verminderen.

Sandra

Becs zei

Jeetje wat boffen jullie met dat mooie weer! Heerlijk nog even genieten!

Petra zei

@Jacqueline - MSM ken ik niet, ik ga er eens over lezen. Leuk, dat jullie weer hierheen komen, ik hoop, dat wij er dan ook zijn.

@Evelyn - Ik neem aan, dat je "net zo" bedoelde? LOL! Dank voor het compliment. Ik heb twee camera's, een kleine Canon powershot (waarmee ik die zonsondergangfoto's heb genomen) en een SLR Canon 60D.

@Petra - Ja, het is wel regelmatig mijn adem inhouden met Saskia achter het stuur, hoor!

@Susan - Snickers vindt het buiten heerlijk, hij is ook echt de meester van het pleintje.

@Marianne - Brrrr, dat zou ik vreselijk vinden, die kou. Maar wel mooie kozijnen daarna, natuurlijk.

@Ineke - We hebben hier best vaak prachtige zonsondergangen. Het is alleen jammer, dat er geen mooie zee voor ligt of zo ;).

@Jeanny - Dan hoop ik jullie te ontmoeten :).

@Ingrid - Dat van die auto's kan ik me helemaal voorstellen! Ik herinner me niet, dat jij zo klein bent, vreemd.

@Sandra - Dat het sporten helpt is een enorme motivatie :).

@Becs - Helaas alweer voorbij, maar dat is te verwachten.

Bianca zei

moet hier ook nog steeds foto's maken van de herfstkleuren, zo mooi dat rood en geel/goud aan de bomen nu, helemaal met namiddagzon is het echt prachtig.
Die Cosmo met dat eten opzoeken ha ha, ze zijn ook allemaal hetzelfde lijkt het, Jason bracht gisteren een stuk wervelkolom van een hert (?) mee naar huis, gevonden in het bos ergens, jak.

Petra zei

@Bianca - Jullie natuur is wel veel later dan hier! En een karkas, gelukkig vindt Cosmo die niet!