Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 18, 2011

Brrr, koud opeens!!!

Het heeft vannacht flink gevroren en zelfs met de ramen dicht heb ik het koud gehad in bed. Dit weekend zullen we echt de winterdekbedhoes op ons bed moeten leggen. Ik verlang alweer terug naar de 23 graden van maandag!

Rillend kom ik bij de sportschool aan. Gelukkig warmt Sharon ons al gauw op met allerlei ingewikkelde gewichtenoefeningen. Het wordt een gezellige kletsklas, want we zijn vandaag alleen met ons "oude" groepje. De afgelopen paar weken was de klas erg vol, dus kwam er weinig van kletsen tijdens het sporten. Zoals de meeste vrijdagen ga ik na het uur gewichtheffen nog een half uur intervals op de crosstrainer.


Op weg naar de gym bracht deze een glimlach op mijn gezicht

Met deze kou moet ik eerst douchen en me warmer aankleden voor ik Cosmo uit ga laten. Dat vind ik wel weer erg jammer, moet ik zeggen. Met skijack, handschoenen en warme laarzen aan loop ik met Cosmo door de bosjes achter het zwembad. Mijn lichaam is duidelijk nog helemaal niet aan 7 graden gewend, wat wil ik ook, het was woensdag nog twintig graden!

Op Facebook vroeg mijn vriendin Lauren om een foto van Hornsby, het beroemde cement varken, uitgedost in Thanksgiving costuum te maken voor haar tweejarige Dane. Dane is helemaal weg van dit varken en met reden. Mensen stoppen ervoor om foto's te nemen.


Ook nu stopt er een minivan, maar dat is voor mij. Nellie, die ook een al oude Aussie had, vertelt, dat ze haar helaas heeft moeten laten inslapen. Zij nodigt mij uit om hun nieuwe puppy, Cooper, te gaan ontmoeten. Volgens haar lijkt hij precies op Cosmo. Ik kan niet wachten! Ik denk, dat ik van nu af aan ook altijd Aussies wil als hond. Ik kan me geen liever maatje voorstellen, hoewel de sheltie van Mary Ellen ook erg schattig is.

De bomen staan allemaal saai te zijn in hun grijsheid na al die kleurenpracht van de afgelopen weken. Opeens zie ik een schitterende felgele boom nog pronken tegen de knalblauwe lucht. Daar moet ik natuurlijk een foto van maken, de laatste kleurige van dit herfstseizoen, ben ik bang.


Bibberend van de kou kom ik weer thuis. Dit is absoluut een pho dag! Die lekker hete Vietnamese soep is de perfecte manier om op te warmen (zowel qua temperatuur, als qua kruiden, want ik doe er altijd heel wat hete saus doorheen). Bij Pho Thang Long kent de jonge serveerder me al en vraagt, of ik de "usual" wil. Ja, lekker, de soep met visballen en garnalen, het is weer smullen.

Bij Pro Nails 3 zit Thu al op me te wachten. Ik heb op het laatste moment besloten mijn nagels te laten doen vandaag. De Gelish heeft het goed gehouden, maar twee nagels zijn aan het breken en die voelen vervelend.

Het heeft toch twee weken erop gezeten en mijn nagels moeten gewoon nog sterker worden. Ik vind het fijn mijn eigen nagels weer te hebben hiermee. Ik laat het dus weer aanbrengen, dit keer in een felroze met verschillend gekleurde glittertjes. Het ziet er goed uit. Wie weet kan deze laag er drie weken opblijven.

Thuis tref ik Saskia en Laura aan. Zij gaan boven sporten. Op het moment worden de sportapparaten en gewichten boven weer flink gebruikt door de tieners. Ik hoor zo af en toe de gewichten op de grond vallen en steek daar toch een stokje voor, vooral ook omdat het Cosmo helemaal nerveus maakt.

Gisteren heb ik een Fitbit gekocht en installeer die op mijn laptop. Het is een heel klein apparaatje, dat je bij je draagt(bij vrouwen vaak aan de bh, dus dat doe ik ook). Hij houdt van alles bij van hoeveel stappen je neemt tot hoe goed je slaapt. Ik ben heel benieuwd, van wat er tot nu toe van heb gezien ga ik hem zeker goed gebruiken.

Rick komt ook al vroeg thuis, want hij wil voor het donker de bladeren in de achtertuin nog opruimen. Tegen zevenen brengen we Saskia naar Laura's zestiende verjaarsfeest. Rick stelde eerder al voor om bij Glory Days Grill te gaan eten.

Daar zeg ik nooit nee tegen, want die Vermonter sandwich van hun vind ik zooooo lekker!! We moeten wachten op een tafeltje, maar er zijn twee stoelen vrij aan de bar. Daar kunnen we ook eten bestellen, dus dat doen we gewoon. Vaak krijg je aan de bar nog betere service, dan aan een tafeltje.

Het is ook gezellig zo in die drukke bar. Heel ongewoon voor hem maakt Rick me attent op een vrouw aan de overkant, die wel heel makkelijk het bier naar binnen werkt. Ze is met een man en een andere vrouw en de lichaamstaal van de man en haar is interessant.

Jammer genoeg zijn wij klaar en kunnen niet zien hoe het verder gaat. Zou hij iets met haar willen? Geeft zij hem de koude schouder (geen Nederlandse uitdrukking, ik weet het)? Rick en ik zijn blij die dans niet meer te hoeven maken en hopen ook niet weer in die positie te hoeven verkeren!

Tot slot deze video over Sinterklaas, die ik zo leuk vind:

14 reacties:

Marie zei

ongelooflijk, die 'temperature drop'. Van 23 naar 7! Maar in elk geval staalblauwe hemel en zonnetje, dat is ook wel weer lekker! Fijn weekend en lieve groet van een koud en foggy Zug!

marianne zei

Die temperatuurverschillen bij jullie zijn wel heel extreem, brr!

En alvast van harte gefeliciteerd met/voor Rick!

Petr@ zei

Niks aan hè, die kou. Ik moest van de week ook al mijn autoruiten krabben. Maar gelukkig heeft het al heel lang niet meer geregend. Alhoewel gelukkig; om die reden kan Sinterklaas voor het eerst niet met de stoomboot aankomen in ons dorp want de IJssel staat veel te laag. Nu komt hij met de veerpont. Ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Marieke zei

Leuk om de lichaamstaal van mensen te volgen. Ik observeer ook graag. Je zou de uitdrukking "giving him or her the cold shoulder" kunnen vertalen met "een blauwtje laten lopen". En nu je dat leest, denk je vast oh ja!

Fijn weekend.

Karel zei

Inderdaad Petra, een mooie video. Bedankt voor de tip, ik ga deze delen.

Bibi zei

Dat vinden wij ook altijd leuk, mensen hun lichaamstaal observeren. Lachen dat sinterklaas filmpje!

Margreet zei

Ha, dat filmpje is leuk! 't is allemaal waar wat er gezegd wordt en eigenlijk best een raar verhaal. Ik verheug me alweer op de schoen zetten!

Inekr zei

Wat ziet Hornsby er weer mooi uit!
Gefeliciteerd met de verjaardag van Rick, ben benieuwd naar de foto van die heerlijke taart die je besteld hebt.

Brin zei

Inderdaad grote temperatuurverschillen bij jullie!
Wat mooi die foto van die geel verkleurde foto tegen die staalblauwe lucht. Hier bij ons de laatste dagen steeds maar mist die desondanks het zonnetje die wil doorbreken maar niet optrekt ;-( Erg grijze dagen dus. Geniet nog van de zon en de laatste kleurenpracht alvorens het verdwenen is...

Brin zei

Euh, geel verkleurde boom bedoelde ik...

naomi zei

Hallo

Balen wat van die temperatuurs schommel. Wij moeten ook weer even wennen na een weekje Egypte en nu ook 23 graden verschil.

Toch heb je weer genoeg gedaan vandaag. Fijn dat Rick de bladeren heeft kunnen opruimen.

Groetjes naomi

Anja zei

Felicitaties voor de jarige Rick!
In Utah hadden wij ook van die extreme temperatuurverschillen.

Petra zei

@Marie - En dan vandaag weer opeens een stuk warmer. Jij ook groetjes terug!

@Marianne - Dank je wel!!

@Petra - Nee, kou kan me gestolen worden! Wat bizar, dat Sinterklaas niet met de stoomboot kwam!!

@Marieke - Ha, ja, leuke uitdrukking, blauwtje lopen, bedankt.

@Karel - Leuk, he? Die David Sedaris is sowieso erg grappig.

@B. - Inderdaad, verhalen bedenken over wat mensen aan het doen zijn is erg leuk.

@Margreet - Ja, het is een vreemd verhaal voor buitenlanders, maar zo logisch voor ons, LOL!

@Ineke - De taart ziet er super uit! Vanavond gaan we hem proberen.

@Brin - Ik las hoe erg de mist is/was! Wow, zo dicht is het hier vrijwel nooit.

@Naomi - Dit weekend was het opeens weer erg lekker. Zeker schommelingen deze maand.

@Anja - Dank je. Dat herinner ik me inderdaad van je blog.

Petr@ zei

Het was toch best grappig om Sint met de veerpont aan te zien komen (hij is NL natuurlijk wel met de boot aangekomen). Weer eens wat anders en de kinderen vinden het erg leuk. Ze konden hem aan de overkant natuurlijk al aan zien komen lopen.