Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 10, 2011

Grijze koude dag

En zomaar opeens is het gedaan met het mooie weer. Weliswaar volgens het weerbericht maar voor een dag, maar het zal hard genoeg gaan waaien de komende dagen om het gros van de bladeren van de bomen te blazen. Helaas, maar ik heb voor mijn gevoel alles, zowel wandelend, als fotograferend, uit dit prachtige seizoen gehaald.

Er staat vandaag helemaal niets op mijn programma, dus na Saskia gedag te hebben gezegd doezel ik nog een paar uur verder. De dieren doen er alles aan om me niet weer in slaap te laten vallen.

Cosmo blaft herhaaldelijk, als er iemand langsloopt, Flapjack en Meike houden een blaas- en gromwedstrijd en Snickers wil naar buiten, dus loopt jammerlijk te miauwen.

Uiteindelijk kan ik Snickers niet meer negeren, want die gaat ook nog eens met zijn pootjes langs de aluminium lamellen in de slaapkamer. Dat klinkt als nagels op een schoolbord, hij weet de aandacht wel te vragen! Als ik Snickers naar buiten heb gelaten, geef ik mijn bed maar op.

Het lukt me vanochtend heel goed om allerlei tijd te rekken op de computer. Ik heb absoluut geen zin om te sporten, namelijk. Pas na tienen sleep ik mezelf naar de sportschool. Eenmaal op de crosstrainer gaat het uur toch wel redelijk snel, want mijn boek is spannend. Wat ik toch zonder mijn Kindle zou doen?!?

Saskia vertelde gisteren, dat ze donuts nodig heeft voor Latijn morgen. Ik haal er 18 bij Dunkin Donuts. Ik houd het maar bij de traditionele donuts met een gat in het midden, want er zijn daar al zoveel verschillende van! Zelf ben ik helemaal geen donut fan. Alleen voor een warme Krispy Kreme donut kun je me wakker maken, maar die zitten gelukkig veilig helemaal ver weg in Alexandria.

Er valt een koude regen en ik heb zin in een warme lunch. Naast de Dunkin Donuts ligt Manhattan Bagel. Ik neem de asperge, kaas en ei sandwich, die eigenlijk op hun ontbijtmenu staat, maar de hele dag te krijgen is. Het is een lekker warme sandwich met een pittige saus erop.

De middag besteed ik aan saaie huishoudelijke taken, die ook soms gedaan moeten worden. Als ik daarmee klaar ben "mag" ik van mezelf de laatste America's Next Top Model kijken. Ik vind deze All Stars editie erg leuk en ben benieuwd, wie er gaat winnen.

Rick belt, dat hij alweer problemen met zijn geboekte vluchten had. Dit keer was hij het niet zelf, zoals de afgelopen paar keren, maar had Delta om onverklaarbare redenen zijn terugvlucht geannuleerd! Rick vond dat pas op het vliegveld uit. Gelukkig is hij nu een Premier Executive bij United, dus niet alleen vliegt hij nu nonstop terug, in plaats van een overstap in Atlanta, maar hij belde net ook, dat hij een eerste klas stoel heeft gekregen! Dit keer werkte het dus allemaal in zijn voordeel.

Saskia belt, dat zij en Laura klaar zijn bij de sportschool. Ik haal ze op en breng Laura thuis. Haar verjaardag is zondag en Saskia wil een taart voor haar bakken. Dat doet iedereen op de high school voor vrienden en vriendinnen, een leuke gewoonte, vind ik. Daar moet ze natuurlijk (op het laatste moment, zucht) ingredienten voor hebben. We rijden dus meteen door naar Safeway om die te kopen.

Thuis slaat Saskia aan het bakken. Al gauw bemerkt ze, dat we niet genoeg eieren en olie meer hebben. Gelukkig brengen de buren uitkomst. Ze kan olie lenen van de overburen en een paar eieren van hiernaast. Nu kan Saskia de chocolade cupcakes en grote ronde cakes, die ze wilde maken, bakken.

Het huis ruikt hemels! Als alles gebakken is, gaat ze aan het versieren. Voor Halloween waren Saskia en Laura Pikachu en Ashley, dus Saskia maakt een Pikachu taart met Pokeballen. Het eindresultaat is super! Nu moeten we alleen nog even bedenken, hoe we alles naar school gaan krijgen.


Net voor de zon ondergaat, klaart het op. Ik kijk naar buiten en de lucht heeft een prachtig roze gloed. Dat niet alleen, maar er is ook een regenboog, die door de ondergaande zon een knalroze streep wordt. Daar moet ik natuurlijk een foto van nemen!


Saskia en ik bestellen Chinees voor ons avondeten. Het is zo gezellig, dat mijn jongste nog thuis is! Vooral omdat zij en ik dezelfde tv programma's leuk vinden en die lekker warm in onze pijama's kijken.

12 reacties:

Margreet zei

Lekker rustig dagje dus, ook wel eens heerlijk. En heeft Saskia geen zin dan om alvast aan de taart te beginnen? Ziet er heerlijk uit namelijk.

Bente zei

Wauw, nog nooit een rode regenboog gezien. Mooi!

Anja zei

Wow, mooi die regenboog! De cakes zijn goed gelukt, zien er mooi uit!

Sally zei

heerlijk toch zo'n 'luierdagje' Mmmm wat ziet dat er allemaal lekker uit. Fijn dat Rick 1e klas terug kon vliegen.

Petr@ zei

Wat een leuk idee om een taart te bakken voor de verjaardag van een vriendin. Ik vraag me alleen af of de jarige niet heel veel taarten krijgt, als iedere vriend/vriendin dat doet.

Wat een gaaf gezicht, die regenboog. Dat heb ik nog nooit gezien. Heel bijzonder.

Het zit Rick niet mee met zijn zakenvluchten de laatste tijd. Gelukkig is het weer helemaal goed gekomen.

Wendy zei

Ook ik heb nog nooit een rode regenboog gezien! Wat gaaf!

Marianne zei

Donuts bij Latijn, dat had ik ook wel gewild ;).

Leuk idee om voor je vrienden een taart te bakken, en goed gelukt ook!

Bibi zei

Ik heb ook zo van die dagen ik tegen de sportschool op zit te hikken. Maar ik heb sinds kort als regel dat ik op dagen dat ik naar de sportschool ga, de computer niet aanzet voor ik terug ben. Dat helpt enorm!

Sandrah zei

Wat leuk, die gewoonte. En die cakes zien er heerlijk uit!

Die regenboog ziet er wel spectaculair uit.

Sandra

Becs zei

Hmmmm wat zien die lekkernijen er verschrikkelijk lekker uit.

Petra zei

@Margreet - Saskia en ik hebben wat van de frosting gesnoept, om eerlijk te zijn ;)

@Bente - Het was bijna buitenaards, zeker ook de eerste keer, dat ik er een zag

@Anja - Volgens het verhaal smaakten ze ook erg goed.

@Sally - Ja, zo'n rustige dag is ook weleens lekker.

@Petra - Het valt wel mee, hoor, hoewel Saskia wel erg veel kreeg inderdaad vorig jaar. Maar dat gaat wel op met een stel tieners ;).

@Wendy - Het was zeker bijzonder!

@Marianne - Ha ha, ik ook! Ik vind het nu erg, dat ik me de naam van de Latijnse leraar niet kan herinneren, oei! Het was nog een van mijn favorieten ook. Ik zie hem wel nog zo voor me.

@B. - Dat zou ik niet kunnen, hoor, ik ben veel te nieuwsgierig, wat er 's nachts geschreven is!

@Sandra - Ja, ik vind het ook wel een leuke gewoonte, ze zijn zo ook echt jarig op school (hier geen trakteren of wat ook).

@Becs - De frosting was in ieder geval erg lekker ;)

Marianne zei

Bedoel je Steenstra? Dat was tenminste één van mijn favoriete leraren. Ik heb hem nog één keer gezien op een reunie, zo'n 10 jaar geleden, maar toen was hij inmiddels wel erg oud.