Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 29, 2009

Halloween kostuum

Wat ben ik blij, dat ik vorige week ruim de tijd heb genomen om de herfstkleuren te fotograferen! De kleuren zijn er nog wel, maar de meeste maples hier in de buurt beginnen flink te kalen en het weer is telkens bewolkt. Nu heb ik tenminste niet het gevoel al het moois te hebben gemist (al was ik er deze week ook weer graag op uit gegaan).

Sharon, onze trainster, emailt, dat drie van haar vier kinderen Mexicaanse griep (hier wordt het in de volksmond nog steeds varkensgriep (swine flu) genoemd) hebben. Zij voelt zich ook niet optimaal, dus ze last onze klas van vandaag af. Even later lees ik een email van Saskia's school, dat steeds meer leerlingen met griepverschijnselen absent zijn. De griep lijkt nu dus goed toe te slaan.

Na een intensieve Sports Active routine is het tijd voor Kai en Saskia's flu mist, het jaarlijkse griepvaccin. Saskia is thuisgebleven, want zij heeft nog erge last van haar sinusitis. Kai haal ik van school op.

Bij de kinderarts is er een aparte ingang voor zieke en gezonde kinderen. Ik ben dus verbaasd, als ik, in het "gezonde" gedeelte, een duidelijk ziek meisje voor me zie zitten. Ze hoest en hangt tegen haar moeder aan.

Als Kai en Saskia naar achteren worden geroepen voor hun vaccin, hoor ik de moeder verbaasd tegen de verpleegster zeggen, dat ze geen idee had, dat haar dochter koorts had. Ze was opeens niet lekker geworden. Die heeft dus met een kind met griep in het gezonde gedeelte gezeten.

Duidelijk was de verpleegster daar niet al te blij mee, want er staat uitdrukkelijk, dat je je kind, als het hoest of koorts heeft, een masker op moet doen. En natuurlijk aan de ziekenkant gaan zitten. De "gezonde" wachtkamer zat propvol met kleine kinderen en een paar babies. Hopelijk is geen van hen besmet!

Nadat ik de kinderen op school heb afgezet, loop ik met Cosmo naar Claudia. Met de honden lopen we Nottoway Park in. Claudia is bijna klaar met haar PhD in Neuroscience! Ik ben daar echt van onder de indruk. Ze had een vreselijk scheiding en heeft haar leven helemaal omgegooid en is nu zover gekomen!

Laura komt om mij een heel nodige massage te geven. Mijn linkerschouder doet al een paar weken "raar" en de pijn trekt naar mijn hand. Voor ik toch maar een dokter ga bezoeken, hoop ik, dat massages gaan helpen. Ik heb namelijk geen zin in pillen, die ongetwijfeld voorgeschreven zullen gaan worden, tenzij het absoluut niet anders kan.

Saskia heeft eindelijk besloten, wat ze wil worden met Halloween. Na heel veel nadenken, boos zijn op vriendinnetjes, omdat die niet iets samen wilden doen, en nog meer nadenken is ze er eindelijk uit. Ze wordt (tromgeroffel)... een heks. Maar natuurlijk niet zomaar een heks, want op haar leeftijd draagt niemand een gewoon in de Halloweenwinkel gekocht costuum. Het moet bij elkaar geraapt worden.

We gaan dus naar Art Stone, wat gewoonlijk een simpele danswinkel is, maar met Halloween omgetoverd wordt in een Halloween costuumwinkel. Saskia zoekt een tule zwarte rok voor haar costuum en vindt die ook.

Terwijl ik afreken, valt mijn oog op een feeencostuum, dat precies is, wat ik voor Halloween wil zijn! Ik ben dol op feeen en andere fantasiefiguren. Het costuum blijkt 40% afgeprijsd te zijn, wat het $18 maakt (online zie ik het nu voor $40!). Dat is natuurlijk voorbestemming. Nu moet ik er alleen nog een pruik bij zoeken.

Saskia en Rick gaan na het eten nog naar de mall voor de rest van Saskia's costuum en dat van Rick. Kai heeft hoegenaamd geen interesse in Halloween meer, helaas. Saskia komt terug met een leuk samenraapsel, die haar een prima heksje gaan laten zijn. Rick wordt een zombie piraat. We hebben er zin in!

11 reacties:

Cisca zei

Ik heb ook zo'n zin in Halloween!!!

Maar joh, wat heftig allemaal, die griepgevallen bij jullie. Zou je me geloven als ik zeg dat ik er maar bar weinig van merk hier. Zowel niet op Kobus' dagopvang, als op mijn werk. En ik werk voor the County, dus dat is toch zo'n 800 mensen ofzo. En we hebben ook een groot Health Department...

José (AA-Forum) zei

En Cosmo? Wat voor een kostuum krijgt hij? :-)

Petra zei

@Jose -- Cosmo wordt een eekhoorn ;)

Bente zei

Ik zit in spanning op de foto's te wachten!

Massage Amsterdam zei

Ha, massage in halloweenkostuum in amsterdam lijkt me wel wat.

Ineke zei

Jammer he, dat die prachtige herfstkleuren zo snel verdwijnen. Hier gaat het nu ook zo hard.

Petra S. zei

Veel plezier morgen met jullie Halloween. Hier liggen de servetjes op tafel en de spookjes zijn geknutseld.
Have fun Feetje, Heks, Zombie Piraat en eekhoorn.....

HennyB. zei

Veel plezier met het 'Halloweenweekend'. Wij hadden afgelopen donderdag een Halloweenborrel op het werk, was grappig om te zien...

Bianca (Hollandranch) zei

Ha ha Cosmo een eekhoorn, als hij nu maar niet achter zichzelf aangaat ;-)
Wij gaan morgen kijken of Spooky Hollow er weer is, ga ik proberen foto's te nemen (in het donker pfoei)
Veel plezier met Halloween ! de foto's zien we vast nog wel

Naomi Overdam zei

hallo

fijne halloween. Ook ik heb er zin in zo de tuin versieren. En dan vanavond allemaal kinderen aan de deur met lampion (ja een mix met st-maarten). Wel leuk dat het ook in Nederland steeds meer leeft.

Geniet ervan en wacht op de foto's.

Sally zei

Nouik ben benieuwd naar de HAlloween foto's. Cosmo als eekhoorn wil ik ook graag zien.