Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 12, 2009

Columbus Day

Vanwege Columbus Day zijn de scholen vandaag gesloten. Rick gaat wel naar zijn werk, maar omdat zijn klanten allemaal voor de Federale regering werken en die ook de dag vrij hebben, zal hij vroeg thuiskomen vanmiddag.

Het belooft een bewolkte, koele (uiteindelijk komt het kwik niet boven de twaalf graden uit, veel te koud voor deze tijd van het jaar!) maandag te worden. De kinderen en ik slapen lekker uit, want onze bedden zijn heerlijk warm! Dat vind ik wel weer lekker van de herfst. De koude nachten, zodat het raam open kan en wij onder het dekbed kunnen wegkruipen.

Saskia voelt zich nog steeds niet veel beter. Ze zit erg vol en klaagt ook over moe zijn, ondanks dat ze lang heeft geslapen. Deze vrije dag lijkt me bij uitstek geschikt om met haar naar de dokter te gaan. Kennelijk ben ik niet de enige, die dat gedacht heeft, en als ik bel voor een afspraak is er geen opening meer. Ze zitten helemaal vol met "check ups" (de jaarlijkse controle, die vrijwel ieder kind krijgt)!

Voor de zieke kinderen is dus weinig tijd en aangezien Saskia geen spoedgeval is, zullen we tot morgen moeten wachten voor een afspraak. Die kan ook niet vandaag gemaakt worden, alvast. Morgen klokslag acht uur hang ik dus aan de telefoon, tenzij Saskia opeens een stuk beter is.

Na het ontbijt doe ik een flink uur Sports Active op de Wii. Ik blijf het een heel fijn programma vinden. Deze routine heb ik zelf opgezet en alle spieren komen aan bod. Na afloop heb ik echt het gevoel intensief bezig te zijn geweest.

Dit is (voorlopig) Kai's laatste Columbus Day thuis, dus we maken er een gezellige dag van. De kinderen kiezen bagels van Manhattan Bagel voor de lunch. Natuurlijk bestel ik mijn gewoonlijke (halve, want die dingen zijn caloriebommen) bagel met zalm. Eigenlijk ben ik niet zo'n bagelfan en al helemaal geen cream cheese fan, maar die combinatie vind ik niet te versmaden!

In de herfst krijgen de Amerikanen een pompoentik. Je kunt het zo gek niet bedenken, of je kunt het met pompoensmaak krijgen, zowel hartig, als zoet. Starbucks heeft bijvoorbeeld een pumpkin spice latte en Dunkin Donuts een pumpkin donut.

Ook dit bagelrestaurant doet er niet voor onder. Er zijn pumpkin muffins, pumpkin bagels en zelfs pumpkin cream cheese! Ik heb heel erg moeten wennen aan de smaak van pompoen, vooral pumpkin pie, maar vind het nu wel lekker. Maar overal in is me veel te veel van het goede!

Nadat Kai zijn hondenwandelbaantjes heeft volbracht, rijden we naar Herndon. Daar ontmoeten we Rick en gaan we een spelletje midgetgolf (hier mini golf genoemd, midgetgolf zou politiek incorrect zijn, de "kleine mensen" zouden daar vast tegen protesteren). Bij Woody's Golf is een enorm leuke baan, Perils of the Lost Jungle, die in de top 5 van Amerika staat, volgens Newsweek.

We betalen de $9,50 per persoon en kiezen ieder een eigen kleur balletje uit. Deze baan is werkelijk de leukste, die wij kennen! In iedere badplaats zijn een aantal midgetgolfbanen met een thema, maar nooit zo goed gedaan, als hier! Iedere hole heeft iets anders jungle-achtigs en alles beweegt en maakt geluid.

Zo is er een Mayaanse tempel, die je open moet maken. Verderop schiet er een inboorling met pijltjes op je of blaast een krokodil water naar je. Er zijn scarabees en een tunnel, waar vleermuizen in hangen en nog veel meer. Ik kan me voorstellen, dat het voor sommige kleine kinderen wat eng is, want het is super gedaan allemaal!


Waarschijnlijk omdat het toch wel kil is buiten, is het heel rustig. We hebben niemand voor ons, dus het spel gaat vrij snel. Na iets meer dan een uur hebben we de achttien holes gespeeld. De scores worden door Kai opgeteld en Rick blijkt de winnaar (flink ook, met 9 punten voorsprong op mij!).

Thuis doe ik voor het eerst dit seizoen de verwarming even aan. Voor het eerst in lange tijd drinken Rick en ik samen thee. Ik kies zoethoutthee en hij kersenthee, beiden van Pickwick. Rick drinkt iedere ochtend thee en is een echte "theesnob", die alleen Pickwick thee lekker vindt. Hij bestelt daar dan allerlei smaken van. Ik drink minder thee, maar vind Pickwick ook beduidend lekkerder, dan bijvoorbeeld Lipton.

Rick heeft al een tijdje enorme zin om naar Hard Times Cafe te gaan. Ik heb nooit zin in chili op een warme dag, maar vandaag is er perfect voor!


Dit is een lokale keten, het dichtstbijzijnde restaurant is in Fairfax. Het is een super-Amerikaans, heel gezellig restaurant. We krijgen een tafel bij de bar en Rick krijgt meteen een biertje aangereikt. De kinderen gaan even een spelletje spelen en Saskia komt met maar liefst drie Halloween pluche dieren terug! Alsof we nog niet genoeg van dat spul hebben! Wat dat betreft is ze nog zo heerlijk kind.

Er staan hier vier chili's op het menu, die je op allerlei manieren kunt bestellen. Zoals altijd vragen we om een voorproefje van de vier, zodat we kunnen besluiten welke we het lekkerst vinden. Kai neemt een burger zonder chili, Saskia kiest de mini hot dogs met Terlingua chili. Rick kiest voor de Chili Mac combinatie met Texaanse chili en ik voor de salade met Terlingua chili, die is lekker licht.




Die laatste chili is genoemd naar het spookstadje, waar de eerste chili cookoff plaatsvond. Chili cookoffs zijn over de hele Verenigde Staten te vinden, nu. Mijn vriendin Pat won er zelfs dit jaar nog een.

We smullen allemaal, dit is het juiste "comfort food" voor een kille bewolkte dag als vandaag. Morgen schijnt het zonnig en warmer te worden. Daar ga ik dan gauw profijt van halen, want het weerbericht voor de rest van de week is ronduit winters te noemen. In een groot gedeelte van het land is het veel kouder, dan normaal voor de tijd van het jaar. Het grote aantal eikels dit seizoen voorspelt een strenge winter, volgens de overlevering, maar of we dat soort dingen kunnen geloven moet nog blijken.

Vanavond kijken we naar een oud filmpje, van toen ons huis nog in aanbouw was, op Ricks computer. Daarin praten de kinderen ook (Katja toen 8, Kai 6 en Saskia 3). Katja was helemaal boos, dat Kai's kamer volgens haar groter was. "Het is niet fair!" riep ze met een klein meisjesstemmetje. Zo luisterend was het Nederlands van de kinderen toen wel beter, of althans, ze waren minder lui met anglicismen, want het zit er ook nu nog wel allemaal in. Wat gaat de tijd toch snel!

9 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Hier was het vanmiddag gelukkig weer 20 graden, heerlijk ! Hier worden ook veel chili's gegeten maar ik kan het niet lekker vinden, doe mij maar pumpkin pie mmmm ;-)

Anja zei

Ja, heerlijk die koude nachten en dan lekker diep onder het dekbed wegkruipen.Vandaag heb ik ons dekbed weer voor de dag gehaald, ik ben bij nader inzien bang dat we het behoorlijk warm zullen hebben vannacht. Vervelend dat Saskia zo aan het klungelen blijft.

Ella Rook, Iowa zei

Hebben jullie geen fast-care clinic. Daar ga ik hier meestal naar toe als onze eigen dokter volzit. Het is walk-in maar als je van tevoren inbelt dat je eraan komt zetten ze je op de waiting-list. Ideaal! Zelf heb ik een dochter met de een of andere griep rondhangen en zelf ben ik ook niet 100%. Lekker onder onze in Nederland gekochte Hollands cover&co rood/wit/blauwe dekbed overtrek gehangen vandaag! Het was hier typisch Nederlands herfstweer, noemen wij. Grijs,motterig nat en zo'n 7 graden. Bleuhhh, maar wel lekker hangweer.
Beterschap met Saskia.

Anja zei

Heerlijk, zo'n extra dagje weekend. Jullie hebben er een gezellige dag van gemaakt!!

Ymkje zei

Jullie hebben een gezellige Columbus Day gehad. Hier in Indiana heb ik er niets van gemerkt, alles was gewoon open, ook de banken.

Annemiek zei

Grappig om die oude filmpjes te bekijken!

Ineke zei

Mmmm,de pumpkin spice yoghurt van Safeway, daar genoot ik vorig jaar zo van!
Lekker om chili te eten met koud weer, hier wordt het ook kouder, denk dat ik maar stamppot zuurkool met worst ga maken!

Petr@ zei

Wat vervelend dat Saskia zich nog niet goed voelt. Hopelijk is het doktersbezoek morgen niet nodig.

Mmm, pumpkin spice latte van Starbucks, dat is echt mijn favoriet. Helaas echt een seizoenssmaak, dus niet altijd verkrijgbaar.

Leuk vind ik de midgetgolf banen in Amerika. Hier in NL zijn ze eigenlijk altijd heel saai. Maar het spel zelf blijft natuurlijk wel leuk.

Petra S. zei

En.....hoe is de afspraak met Saskia gegaan bij de dokter? Hopelijk is er wat duidelijkhied in gekomen in haar toestand.
Lekker hoor, zo'n extra dagje tussendoor. Je hebben je weer goed vermaakt.
Heerlijk, lekker onder je dekbedje kruipen....ga ik ook zo doen.