Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 05, 2009

Halloween versieringen

Kai en ik voelen de effecten van onze lange race vandaag wel. Ik heb niet echt veel spierpijn, tot mijn verbazing, maar ben wel erg moe. Kai heeft wel spierpijn. Hij heeft helaas ook besloten deze race niet nog eens te lopen volgend jaar.

Grappig genoeg is het niet de race zelf, die hij niet meer wil doen. Hij vindt alle drukte, tenten met dingen en meer teveel gedoe. Hij wil gewoon klaar zijn met de race en naar huis. Dat terwijl ik eigenlijk meer tijd had willen besteden aan de spullen, die na de race worden aangeboden.

Eigenlijk zou ik naar Sharons training moeten gaan, die deze maand dus buiten plaatsvindt. Ik ben er nieuwsgierig naar, maar weet, dat het beter is mijn lichaam tenminste een dag rust te gunnen.

Alles, wat ik dus qua beweging doe, is Cosmo uitlaten. Onderwijl klets ik bij met Christine. Zij heeft een superweekend gehad in Atlanta en is weer een stapje dichter bij het uitgeven van haar eerste boek. Het lijkt me toch wel geweldig om het boek van mijn beste vriendin op de planken in de boekenwinkel te zien (al zal het onder een pseudoniem uitgegeven worden).

Al de hele dag heb ik een enorme spanningshoofdpijn. Niets helpt ertegen, dus ik ben blij, dat Laura zal komen voor een massage. Zij belt echter de hele tijd, dat ze later komt.

Na de lunch besluit ik mijn plan, om de Halloween versieringen van zolder te halen, door te zetten. Gewoonlijk versieren we de tuin op 1 oktober voor Halloween, dus ik ben al laat. Onze buren hebben alles al keurig versierd, maar die zijn altijd vroeg. Na een uurtje, Laura is er nog steeds niet, ziet de tuin er al "creepy" uit. Alleen de spinnenwebben, lichtjes en nog wat nieuwe dingetjes ontbreken.


Eindelijk komt Laura. Die vertelt me, dat ze vandaag ziek is, maag- en darmproblemen. Ze heeft net bij de school nog overgegeven. Hm, ik weet niet goed, of ik dan zo'n zin heb in een massage. Het laatste, dat ik wil, is een maag-darm virus! Volgens Laura heeft ze dat niet en ik heb genoeg pijn, dat ik die massage wel echt nodig heb. Op hoop van zegen, dus maar. Inderdaad voel ik me na de massage een stuk beter.

Stom genoeg heb ik vanochtend voor vijf uur vanmiddag een afspraak voor Saskia gemaakt bij de chiropractor. Ik was totaal vergeten, dat Kai om vijf uur gitaarles heeft! Er zit niets anders op, dan chauffeur te spelen voor beiden. Kai komt net iets te laat aan bij zijn les en Saskia tien minuten te laat bij de chiropractor.

Nu ben ik zo iemand, die overal precies op tijd wil zijn, maar bedrijven hier, vooral artsen, werken zo niet. De wachtkamer bij de chiropractor zit vol. Ik laat Saskia achter en haal Kai weer op bij de muziekstudio. De eigenaar van deze School of Rock is, schat ik, midden-dertig en het proto-type "rocker". Hij begroet mij, zoals altijd, vriendelijk. Het succes van deze school heeft met hem te maken, want de kinderen zijn duidelijk dol op hem en hij motiveert ze door met ze mee te musiceren.

Terug bij de chiropractor is Saskia ook klaar. Rick is inmiddels ook thuis. We eten zoete aardappelfrietjes, worteltjes en meatloaf, een gehaktmengsel met ketchup, waar Rick en de kinderen dol op zijn (ik iets minder).

Tijdens het eten kijken we naar de video, die Katja en Saskia hebben gemaakt van Kai's concert. Super om hem zo zelfverzekerd te zien spelen! Hij ging er duidelijk echt in op! Ik hoop, dat hij volgend jaar, waar hij naar school gaat, een goede band vindt om in mee te spelen. Dit is duidelijk zijn passie.

4 reacties:

Nina zei

Wat leuk dat Kai en zijn gitaar 'elkaar' hebben gevonden. Ik vind het altijd mooi om te zien als iemand ergens heel veel plezier aan beleeft. Het volgende concert zijn jullie erbij, toch!!

Vervelend om zo lang te moeten wachten op Laura; wat is zij toch een pechvogel... Fijn dat de massage je heeft geholpen. En wat heerlijk om Katja weer even gezien te hebben!

Petr@ zei

Het zou zeker leuk zijn om Christine's boek in de winkel te zien liggen. Hopelijk gaat het haar lukken.

Fijn dat de massage goed heeft geholpen, ook al heb je er lang op moeten wachten. Wat een pech heeft Laura toch altijd.

Leuk om zo toch nog Kai's optreden te kunnen zien.

Petra S. zei

Dat zou toch helemaal wijs zijn....Christine's boek in de winkel! Als het zover is, stuur je mij dan een exemplaar?
Fijn dat je je na de massage beter voelde. Heeft dat positieve gevoel vandaag doorgewerkt?

Anja zei

Mooie Halloween versieringen.
Fijn dat de massage heeft geholpen!