Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 30, 2009

Pompoenzaden roosteren

Sharon heeft een email gestuurd, dat ze zich beter voelt en dus graag de training op het W&OD pad wil laten doorgaan vanochtend. Met Cosmo ga ik erheen. Ik ben wel blij, dat het buiten is, want duidelijk is Sharon nog niet genezen. Haar kinderen zijn flink ziek, vertelt ze.

Vandaag wil ik nog wat intensiever sporten, dus ik doe thuis nog een half uur Sports Active. Daarna ga ik naar Party City, waar het enorm druk is. Ik kan nauwelijks een parkeerplaats vinden! Tientallen mensen staan in de rij voor kostuums.

Over kostuums gesproken, overal om me heen hoor ik van mensen, die zich als de "swine flu" (Mexicaanse griep) gaan verkleden. Mijn zus is er een van. Ze gaat een varkensneus aandoen en in pijama. Het is natuurlijk een supermakkelijk en goedkoop kostuum. Ik ben benieuwd hoeveel wij er morgenavond zullen zien.

De zwarte pruik om mijn costuum compleet te maken heb ik al gauw gevonden, gelukkig. Als ik ergens een hekel aan heb, is het drukke winkels!

Een van mijn bloglezeressen heeft ook fibromyalgie en vroeg mij haar wat Mineral Ice toe te sturen. Dat breng ik naar het postkantoor. Ik ben wel benieuwd, of het haar net zo zal helpen, als mij.

Het is weer een grijze, miezerige en koele dag. Ik heb zin in soep om me op te warmen en kan het niet laten de vis "pho" te halen bij Pho Tang Long. Gezond "comfort food" is dat, die pittige soep!

Tot Cosmo's grote genoegen ga ik de pompoenen uithollen. Hij blijkt dol op de slijmerige oranje inhoud daarvan te zijn. Als ik even opsta, steelt hij meteen een heel stuk. Ik moet wel lachen, want hij doet heel stiekem. Ik laat hem, want pompoen is heel gezond voor honden.


Als de pompoenen leeg zijn, maak ik de zaden schoon en leg ze te drogen. Andere jaren gooide ik ze altijd weg, maar ik hoorde van een vriendin, dat zij ze altijd roostert. Dat lijkt me ook leuk om te doen en ik zoek online naar wat recepten.

Een ervan klinkt erg lekker, dus die ga ik maken. Ik rooster de zaden en roer er dan een beetje olijfolie door en besprenkel ze met een mengsel van zout, cayennepeper, chili- en knoflookpoeder. Erg lekker! Zelfs Saskia smult ervan en dat wil wat zeggen.


Saskia vraagt, of ze vanavond een Halloweenfeestje mag houden. Dat mag van mij wel, maar dan moeten we wel meteen aan de slag ermee. Laura, Susan en Samira zijn er al, dus met vier meisjes rijd ik naar het winkelcentrum.

Bij Michaels halen we wat knutselspulletjes, waaronder veiligheidsspelden en kraaltjes om Halloween "broches" te maken. Daarvoor kunnen ze dan deze patroontjes gebruiken.

Natuurlijk horen er ook spookachtige snacks en drankjes bij zo'n feestje. De Halloweenkoekjes van Safeway zien er heerlijk uit. Ook wil Saskia zwarte punch serveren. Daarvoor kopen we ginger ale, frambozensorbet en zwarte kleurstof.

De helft van de "genodigden" is er dus al, de andere helft komt zodra we weer thuis zijn. Al gauw zit de stemming er goed in. Er wordt op Halloweenmuziek gedanst en zodra het donker is verdwijnt de groep naar buiten om spookachtige verstopspelletjes te spelen.

De pizza wordt met smaak verorberd en ook de zwarte punch gaat er, ondanks, dat het er niet bepaald lekker uitziet, goed in. Om negen uur wordt iedereen weer opgehaald en Saskia kan weer terugkijken op een geslaagd Halloweenfeestje.

9 reacties:

Ineke zei

Vraagje: hoe rooster je die pompoenzaden? Gewoon in een koekenpan?

Veel plezier vanavond!

Petra zei

Ik heb ze in de oven geroosterd. Afgewassen, zodat al dat oranje spul eraf was, dan zoveel mogelijk gedroogd op een bakplaat in de oven. Ongeveer een kwartier op 175 graden, tot ze lichtbruin waren. Daarna olijfolie erdoor scheppen en met het kruidenmengsel besprenkelen.

Anja zei

Leuk dat het feestje van Saskia zo geslaagd was. Ik ben benieuwd naar je kostuum. Happy Halloween!!

Anja zei

Die pompoenpitten zien er lekker uit!
Leuk voor Saskia dat haar last minute georganiseerde feestje een succes was.

Veel plezier vanavond!!

HennyB. zei

Hier zijn vanavond ook kinderen aan de deur geweest voor trick en treat, Halloween komt in Ned. ook steeds meer in trek. Klinkt lekker die geroosterde pompoenzaden.
Veel plezier vanavond.

Bianca (Hollandranch) zei

Die Cosmo, nooit geweten dat dat gezond was voor honden, ik zal voor Jason dan ook een pompoen kopen maar. Klinkt goed dat roosteren !
Klinkt heel leuk dat feestje van Saskia.

Veel plezier vanavond !

Petr@ zei

Leuk hoor, al die Halloween dingen.
Ik heb vrijdag met de kinderen voor het eerst meegelopen met een Halloween optocht. Kinderen verkleed en met lampion langs de deuren. Sommige mensen hadden er echt werk van gemaakt (verkleed en de tuin leuk versierd). Het was erg leuk om te doen, alleen de jongste vond het toch een beetje eng.

Ik ben benieuwd naar jullie kostuums.

Sandra zei

Hi Petra,
Ga je nog een foto posten van de Halloween koekjes? Ben er eigenlijk best wel nieuwsgierig naar, als bak-verslaafde..
Heb hier trouwens maar 3 kinderen aan de deur gehad met Halloween. Is helaas helemaal niet populair hier, maar ik denk dat ze met St. Maarten wel voor de deur staan.

Kristel Holsbeek zei

Dat wist ik niet dat pompoen gezond was voor honden;-) Wel grappig dat hij dat zo stiekem doet, hihi.
Hmm dat ziet er idd lekker uit die zaden.
Hopelijk heeft die vriendin er evenveel aan als jij.