Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 08, 2009

Helemaal versierd

Alweer een schitterende herfstdag daagt. Ik ben helemaal blij, dat Sharons training vandaag buiten zal zijn. Heerlijk, niet in een saaie gymzaal, maar in de natuur op het W&OD pad!

Keurig op tijd parkeer ik, zoals vorige week afgesproken, bij de oude locomotief langs het pad. Ik zie niemand, die ik ken. Even vraag ik me af, of ik het toch verkeerd begrepen heb, maar dan zie ik Sharon lopen. Ze heeft de locatie ietsje verplaatst, omdat er eigenlijk niet op de parkeerplaats bij de locomotief geparkeerd mag worden. Ze verzekert mij er echter van, dat ik de van voor vandaag kan laten staan.

We pakken allemaal een elastische band uit Sharons auto en lopen het pad op. We lopen ongeveer een halve mijl en doen dan lopende lunges. Met de elastische banden doen we squats en dan lopen we een stijle heuvel op. Op een bankje doen we triceps oefeningen en opdrukken en daarna biceps oefeningen met de banden.

Terug bij de auto krijgen we een zes pond bal in de handen gedrukt. Daarmee doen we buik- en andere oefeningen. Zo intensief, als een training in de gym is, is het zeker niet, maar een leuke afwisseling wel. Het uur vliegt in ieder geval voorbij.

Thuis haal ik Cosmo op en ga terug naar het W&OD pad, maar een ander gedeelte dichter bij ons huis. Dit stukje tussen Cedar Lane en Gallows Road is driekwart mijl lang. Ik jog naar het stoplicht en terug. Het voelt alsof ik door stroop loop! Onvoorstelbaar, dat ik zondag vrijwel zonder moeite tien mijl heb gelopen!

Mijn haar heeft weer hard een beurt nodig. Mona staat er ook op, dat ik mijn wenkbrauwen laat epileren. Ze heeft een nieuwe Iraanse in dienst, die dat heel goed kan, volgens haar. Nu heb ik een grondige hekel aan dat gevoel van epileren, maar er is geen ontkomen aan. Mijn wenkbrauwen zien er, volgens hen, niet uit.

Nou vooruit, maar ik ben niet van plan er een cent voor neer te tellen. Dat hoeft ook niet, wordt me verzekerd. Ik weet meteen weer, waarom ik mijn wenkbrauwen (die er toch echt niet zo erg uitzagen, hoor) nooit laat doen. Wat een rotgevoel is dat gepluk! Ik kan echt niet wachten tot het over is!!! Eindelijk, eindelijk, is de pijniging over.

Toegegeven, mijn wenkbrauwen zien er keurig uit. Ze worden ook nog even geverfd, zodat ze dezelfde kleur als mijn haar hebben. Zoals we hier zeggen: "Grand!". Ik had zonder gekund, maar nu het voorbij is, ziet het er ook wel goed uit.

Mijn maag rommelt inmiddels flink en Mona stelt een salade van Whole Foods voor als lunch. Dat klinkt erg lekker, dus ik ga ervoor. De "salad bar" daar bestaat uit het gewoonlijke: sla, tomaten, spinazie etc. En dan heb je de exotische salades. Daarin zijn ingredienten verwerkt als "wheatberries" (geen idee, hoe die in het Nederlands heten), quinoa, rode rijst, zwarte rijst en meer! It's not your Grandma's salad bar, zullen we maar zeggen.

Als Saskia thuiskomt, heeft ze Laura mee. De meisjes helpen mij de laatste hand te leggen aan de versieringen buiten. We trekken drie "spinnenwebben" uit elkaar en knippen ze doormidden, zodat we ze op verschillende plaatsen kunnen aanbrengen. Verder hangen we de lichtjes op, strengen met spinnen en spookjes, het ziet er goed uit!


We zijn zo druk bezig, dat ik Saskia's chiropractor afspraak straal vergeet. Die was om vijf uur en om half zes belt Linda, of we nog komen? Oeps!! Gelukkig kunnen we nog terecht. Met Saskia en Laura race ik erheen en we hoeven niet eens zo lang te wachten.

Als avondeten heb ik worstjes met brood en tomatensoep. De Imagine tomatensoep bij Whole Foods is erg lekker en niet zo vreemd zoet, als Campbells. Rick grilt de worstjes. Ik eet kipworstjes met rode paprika en knoflook. Rick en Kai bratwurst en Saskia een hot dog.

Die kipworsten zijn heerlijk, vooral gegrild! De keuze in smaakcombinaties is groot, er is zelfs een appel en Gouda worst! Ik vind de spinazie en feta kaas altijd erg lekker, maar ik moet zeggen, dat rode paprika en knoflook ook heel smakelijk is!

Het nieuwe tv seizoen is begonnen, dus Flash Forward is eerst en daarna "de bruiloft" bij The Office. Ik kijk zo half half mee, maar mijn vriendin Annemarie belt op en we kletsen eindelijk, na heel veel maanden weer eens bij! Grappig toch, hoe het met sommige mensen niet uitmaakt, hoe lang je geen contact hebt gehad. Het klikt meteen weer, alsof we elkaar gisteren nog zagen!

7 reacties:

Petr@ zei

Hadden jullie veel bekijks tijdens het buitensporten? Een leuke variatie, om eens te doen.

Jullie tuin ziet er weer spooky uit!

Marjon zei

Wat ziet jullie tuin er weer leuk versierd uit.
Toch wel een leuke traditie dat Halloween..

Petra S. zei

Grappig om buiten te sporten. Gelukkig is het weer goed.

'Enge' tuin hoor!

Anoniem zei

Je bent wel sportief hoor. Ik raak al buiten adem als je berichten lees. Maar ik geef toe, ik moet ook echt iets gaan doen.

Je tuin zit er gaaf uit!

Bianca (Hollandranch) zei

Leuk die Halloweenversieringen !

Zag laatst in een folder een skelet wat half "begraven" in de tuin ligt, zag er ook heel grappig uit.

hilde zei

O, Petra, als ik je foto's bekijk, krijg ik enorme heimwee naar Halloween! Ook in onze buurt vroeger werd alles zo mooi versierd! Je tuin ziet er inderdaad spooky uit! Ik mis dat leuke sfeertje!

Leuk dat je nog zo kan buiten sporten!

Groetjes,

Kristel Holsbeek zei

wat een leuke versieringen;-) Ziet er weer lekker gezellig uit. Dat mis ik toch wel soms die gezelligheid en al die versieringen.