Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, oktober 03, 2009

De terugreis

Na de late avond gisteren lukt het ons niet om om half negen met de wekker op te staan. We blijven dus lekker nog een half uurtje liggen. Veel staat er voor vandaag toch niet op het programma.

De zon schijnt uitbundig en we vragen om een tafeltje buiten voor ons ontbijt. Gelukkig kunnen we wel in de schaduw zitten, want het belooft weer flink warm te worden. Ik wou wel, dat ik deze warmte in een blikje zou kunnen doen en dan in januari of februari tevoorschijn zou kunnen halen!

Als ontbijt bestel ik dezelfde eiwit frittata, als gisteren, maar krijg een veel grotere! Ik kan maar de helft op, wat de serveerder doet vragen, of ik het niet lekker vond. Dat wel, maar er moeten wel zes eiwitten in hebben gezeten!

Eigenlijk wilden Rick en ik vandaag nog even gaan paddleboarden. We dachten, dat we de boards voor het hotel konden huren. Dat blijkt niet het geval, de verhuurplaats is een paar blokken verderop. Daarbij komt, dat je een verplichte les moet nemen, voor je erop mag. Dat gaat niet lukken, want daar hebben we geen tijd meer voor.

Een beetje teleurgesteld en verbaasd over de les, want het ziet er zo makkelijk uit, gaan we dan maar "gewoon" in de zee zwemmen. Daar zien we een instructeur paddleboardles geven aan een paar jongeren. Wat er zo op het oog makkelijk uitziet, valt kennelijk toch wel tegen en vergt heel wat balans. Nu zien we, waarom een les nodig is. Het ziet er wel erg leuk uit, dus op de volgende plek, waar we het kunnen proberen, gaan we die les zeker nemen!

Rick heeft gisteren om een late checkout gevraagd, de gewone tijd is elf uur. Helaas konden we maar een uurtje extra krijgen, dus om half twaalf gaan we naar boven om op te frissen en in te pakken. We geven de bagage af aan de bellman en lopen Ocean Drive voor het laatst op.

Nu is eindelijk mijn kans om foto's te maken van de mooie Art Deco hotels. Intussen spreekt Rick aan de telefoon met Katja, die net thuis is voor het weekend. Hij hoort aan haar, dat ze ontdaan is, maar ze wil hem niet vertellen waarom. Dat maakt mij natuurlijk bezorgd, dus ik zend haar een sms.

Mijn bezorgdheid is terecht. We schrikken erg, als we horen wat Katja is aangedaan (meer kan en wil ik er hier niet over schrijven). Nou willen we echt zo snel mogelijk naar huis! Helaas zal ze naar Kais concert zijn, als wij thuiskomen, want we kunnen niet wachten haar in onze armen te sluiten!

Rick en ik hebben van vorige bezoeken aan South Beach goede herinneringen aan het News Cafe. Daar willen we onze laatste lunch van deze reis gaan eten. Dat het cafe populair is, blijkt wel uit het feit, dat de tafeltjes heel dicht op elkaar staan en wij er nog net een vrije met twee stoelen vinden!

Het eten is er goed en redelijk geprijsd, wat van de meesten van de restaurants langs Ocean Drive niet gezegd kan worden. Ik smul van mijn baked brie (brie en croute) en verse vruchten. Rick krijgt een gigantische kalkoenburger voorgeschoteld. We kunnen er weer even tegenaan.

Omdat de vlucht, die om 17 uur zal vertrekken, overvol zit, willen we vroeg op het vliegveld zijn. Keurig om twee uur zitten we in de taxi en zijn binnen het halve uur op het vliegveld. Het inchecken van de tassen doen we buiten, dus daar zijn we meteen vanaf. Ook de veiligheidscontrole voorloopt voorspoedig, dus we arriveren ruim twee uur van tevoren bij de gate. Gelukkig zijn er stopcontacten en wireless internet voor $7,95.

We sms-en met het thuisfront en Kai en Saskia vangen Katja goed op. De vlucht verloopt erg goed. Er zit niemand in de middenstoel tussen ons in, dus we hebben fijn de ruimte. Bij de landing zien we de monumenten en het Capitool heel mooi uit het raam. Dit moet toch wel een van de mooiste dalingen/opstijgingen in dit land zijn.

Onderweg hebben Rick en ik besloten naar Sterling te gaan in de hoop Kai nog te horen spelen en de meisjes te zien. Als we aankomen lopen de meisjes echter al op ons af. Het concert is net afgelopen. Kai rijdt de van terug naar huis en de meisjes met ons. Daar kletsen we nog even na, maar gaan dan vroeg naar bed, want morgen moeten we al om zes uur op voor de race!

De foto's van deze reis zijn hier te bekijken.

14 reacties:

Annemiek zei

Dan is het toch fijn om weer thuis te zijn! Sterkte ermee wat het ook is.

Anja zei

Wat een naar einde van zulke heerlijke dagen. Als er met je kind iets aan de hand is wil je maar een ding...er zo snel mogelijk naar toe! Sterkte!!

Monique (Nieuwen Oord) zei

He bah, dat blijft altijd toch je angst, dat er thuis wat is als je zelf weg bent!

Gelukkig hebben jullie hele fijne dagen in Miami gehad.

Petra S. zei

Hè wat naar! Hou je taai hoor.
Ontzettend veel succes vandaag op de Ten Miles. Zet 'm op, ik denk aan je!

Anja zei

Hè wat naar zeg! Snap heel goed dat je dan zo snel mogelijk naar huis wilt. Sterkte ermee!!

Heel veel succes met de race vandaag!!

Ineke zei

Jammer dat jullie fijne dagen zo eindigden. Ik hoop dat alles komt komt voor Katja.

Succes vandaag met het lopen!

Ineke zei

foei..., beetje te snel op enter gedrukt...
ik hoop dat alles goed komt voor Katja

Nicole zei

Wat jammer dat zo'n leuk en gezellig weekend toch nog zo'n domper krijgt door wat er met Katja gebeurd is. Begrijpelijk dat je dan snel weer naar huis wilt.

Heel veel succes met de Army 10 miler. Ik doe 't je niet na ;-)

Anoniem zei

Wat er ook gebeurd is, heel veel sterkte.
En ik hoop dat je een goeie race hebt gehad.
Groet, Bea

Marjon zei

Wat rot dat er iets naars gebeurd is met katja. ik hoop dat jullie haar kunnen helpen het te verwerken en dat het allemaal goed komt. Heel veel sterkte allemaal en een "big hug" voor Katja.

Bianca (Hollandranch) zei

Veel sterkte en grote knuffel aan Katja en aan jullie ook natuurlijk !

Petr@ zei

Wat naar dat Katja zo overstuur was en dat je dan niet bij haar kan zijn. Heel lief dat ze goed is opgevangen door Kai en Saskia. In zo'n geval ben je extra blij dat ze zo'n goede band hebben.

Hopelijk hebben jullie de laatste dag toch nog een beetje genoten van Miami.

Nina zei

Ah, joh, ontzettend veel sterkte voor Katja! Fijn dat ze jullie allemaal op de hoogte wilde brengen van wat haar zo ontdaan maakte, dat ze het met jullie heeft gedeeld. Take care!

Kristel Holsbeek zei

Heel veel sterkte met Katja wat het ook is.