Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 20, 2009

Burke Lake

Al vroeg moeten we uit de veren, want Rick heeft vanochtend de loodgieter besteld. Ten eerste om een nieuwe kraan in de keuken te installeren. Ten tweede was onze waterrekening schrikbarend hoog, dus Rick wil er zeker van zijn, dat er niet ergens een lek zit.

Dat vindt de loodgieter gelukkig niet, maar hij stelt voor, dat we wat voedingskleurstof in de bak van de toiletten doen en dan kijken, of die een uur of zo later in de pot te zien is. Dat zou betekenen, dat de toiletten lekken, wat op den duur flink aan kan tikken. Dat experiment gaan we dus binnenkort doen, zodra ik wat kleurstof heb gekocht.

De nieuwe kraan staat mooi en modern, maar is helaas te hoog om mijn IKEA vensterplankje terug te kunnen zetten. Dat is net zo'n handig ding, want voor de ramen zitten hier geen vensterbanken. Rick gaat er nu wat blokjes hout onder bevestigen, zodat het plankje boven de kraan kan.

Kai voelt zich gelukkig een stuk beter vandaag. Zijn baas belt en klinkt erg aardig. Hij begrijpt, dat Kai in ieder geval vandaag en morgen niet kan werken, maar wil graag donderdag horen, of hij vrijdag beter is. Duidelijk is de straffe taal in de werkvoorwaarden bedoeld om af te schrikken en ontslaat hij niemand, die ook echt ziek is.

Kai heeft echter intussen al besloten, dat hij niet verder wil met deze baan. Hij gaat morgen, als hij hopelijk weer een beetje een stem heeft, ontslag nemen. Ik vind het wel prima, want heel veilig lijkt me dat in het donker langs de deuren gaan niet. Hopelijk vindt hij snel een "gewoon" baantje!

Met Cosmo rijd ik naar Kirsten. Het is alweer schitterend weer en zal vandaag zelfs 23 graden worden! We hebben besloten te gaan kijken, hoe ver de herfstkleuren langs Burke Lake zijn gevorderd. Als we er aankomen vallen onze monden open bij het zien van de kleurenpracht! Rood, geel, bruin en groen weerspiegelt in het gladde water van het meer.


Tijdens de wandeling stop ik regelmatig om foto's te nemen. Die zijn wel mooi, maar doen de ware pracht geen eer aan. Dat grootse is onmogelijk op de foto te zetten! We hebben enorm geluk, dat het windstil is, want aan het einde van de wandeling begint het een beetje te waaien en meteen is het gedaan met de mooie reflecties.


De viereneenhalve mijl rond het meer neemt altijd meer tijd in beslag, dan we verwachten. We rammelen dan ook van de honger! Bij Whole Foods halen we een salade voor de lunch en ik neem voor Kai ook gelijk iets lekkers mee.

Vanavond hebben we weer een avondje met het Nederlandse clubje en dit keer heb ik beloofd het voorgerecht (of althans het hapje voor het eten) mee te nemen. Ik kies brie met de vijgenjam van Whole Foods op crackertjes. Dat is zo'n lekkere combinatie!


Ook in de buurt begint het nu flink te kleuren

Als Saskia uit school komt gaan we meteen naar Fair Oaks Mall. Saskia wil een nette jurk voor haar koorconcert op donderdagavond. We lopen de enorme Forever 21 binnen, maar zien eigenlijk maar een leuke jurk! Gelukkig staat die Saskia ook fantastisch, dus we zijn gauw klaar.

Na nog een bh voor Saskia bij Victoria's Secret te hebben gekocht, verlaten we de mall weer. Het is veel te mooi weer om binnen te gaan winkelen! Saskia gaat dan ook meteen skaten met ons overbuurmeisje. Haar huiswerk komt vanavond wel.

Rick is al vroeg thuis om de nieuwe televisie verder te installeren. De oude tv, die, schat ik, een paar honderd pond weegt, wordt met vereende krachten naar de van van Jose gedragen. Doordat die oude tv zo diep was, is er nu een leeg gat in het theatertje beneden. Jose, die timmerman is van beroep, en zijn medewerker gaan de nieuwe tv zo installeren, dat er van dat gat niets meer te zien zal zijn. Ik ben heel benieuwd!

Zo meteen ga ik dus weer gezellig Nederlands kletsen. Ik ben benieuwd, wat voor lekkers iedereen deze maand weer gekokkereld heeft!

10 reacties:

Kristel Holsbeek zei

Heel veel plezier vanavond;-)!!

Anja zei

Prachtige foto's!!
Fijn dat het weer beter gaat met Kai.

sally zei

Oh wat mis ik de jaargetijden.... prachtige foto's. Ik hoop dat je ned. avondje gezellig was.

Petr@ zei

Gelukkig dat Kai weer wat is opgeknapt. En, ook al stopt Kai met dit werk, het is toch fijn om te weten dat zijn werkgever niet echt zo ongevoelig is bij ziekte.

Natasja Valentijn zei

Wat een kleurenpracht. Hier heb je dat nu ook en ik kan daar echt van genieten. Je ziet het met de dag veranderen. Gelukkig heb ik dat straks in Amerika ook. Als je dit leest is je Nederlandse avondje weer achter de rug. Hopelijk heb je er weer van genoten.

Groetjes Natasja

PS: Bedankt voor je laatste reactie op mijn blog ;-)...ik heb helemaal niet het gevoel dat je zich opdringt aan mij, hoor. Ik vind het alleen maar lief, al die aandacht en tips!

Miranda zei

Mooie foto's!!!! Hier was dinsdag nog niet zoveel kleurverandering te zien, maar ga vandaag proberen. Ik heb het gevoel dat het nu duidelijker te zien is. Groetjes

Petra S. zei

Het blijft zo mooi, de kleurschakeringen die elke dag weer anders zijn.
Leuke avond gehad gister? Fijn dat Kai zich weer wat beter voelt.

Ineke zei

Oh, wat zul je nu genieten van het warme weer, ik zie dat het nu 25 gr is. Heerlijk!

HennyB zei

Wat een mooi weer is het op dit moment bij jullie, heerlijk zomers temperatuurtje. Fijn dat de baas van Kai niet zo ongevoelig is, gelukkig maar!
Mooie herfstfoto's weer, prachtig!

Marjon zei

wauw, wat een prachtige kleuren!

Wij ontdekten vorig jaar wel een lek in de waterleiding. Er stond een hele plas water onder het luik.
Gelukkig viel de waterrekenening mee dus we waren er op tijd bij.