Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 18, 2008

Sociaal dagje

De donderdag is op het moment een sociale dag voor mij. Dit is de enige dag (ach, wat klinkt dat zielig, maar het is het niet, hoor), waarop ik dingen met vriendinnen onderneem.

Het weer is momenteel werkelijk prachtig. 's Ochtends wat koel, maar de zon schijnt stralend. Het warmt echter al gauw op naar twintig graden en 's middags zelfs tot 27 graden met weinig luchtvochtigheid.

Als ik Cosmo uitlaat zie ik voor de tweede keer deze week Shelly, een van mijn Bunco "maatjes", lopen met een Ipod in haar oor en in sportkleding. Zij is duidelijk aan een routine begonnen en ik vraag haar of ze misschien ook eens samen wil lopen. Daar is ze meteen voor te vinden, dus we spreken voorlopig voor dinsdag af, leuk!

Met Kirsten heb ik om tien uur afgesproken bij Whole Foods. Als ik hier vrouwen zie lopen, hebben ze vaak een petje op. Eigenlijk heb ik daar een hekel aan, want het staat me niet! Maar de zon is funest voor mijn haarkleur, ik zie het nu al lichter worden. Dus neem ik mijn (enige petje, dat ik bezit) lichtblauwe Tinkerbell "Mood subject to change without notice" mee.

Kirsten herkent me eerst niet eens, ha ha! En al lopend vind ik het petje maar hinderlijk en warm. Maar ja, een verfbeurt bij de kapper is niet goedkoop, dus ik ben wel bereid wat te "lijden". Zo om me heen kijkend ben ik zeker niet de enige met pet op!

We lopen deze week iets korter, want Kirsten moet om twaalf uur thuis zijn. We lopen op tijd, niet afstand, bij elkaar anderhalf uur, en 5,5 mijl volgens mijn Garmin. De tijd gaat snel voorbij, want we hebben nooit gebrek aan gesprekstof. Luisterend naar Kirsten en zonder in details te treden ben ik erg blij, dat ik Rick heb als echtgenoot. Wat een narigheid kunnen sommige mannen hun vrouwen brengen, zeg! (en waarschijnlijk ook omgekeerd, maar daar hoor ik nu eenmaal minder over)

Nu ik toch bij een supermarkt ben koop ik ook gelijk in voor het avondeten. Kirsten gaf me een makkelijk en lekker recept voor crockpot fajitas en dat wil ik vanavond maken. Kipfilet met fajita kruiden (verkrijgbaar bij Whole Foods) en kippebouillon in de crockpot koken en daarbij natuurlijk verse tomaten, ui, salsa, geraspte kaas en voor de liefhebber (niet ik!) sour cream serveren. Het ruikt in ieder geval de hele middag hemels!

Thuis eet ik gauw lunch, gooi het spul in de crockpot en rijd dan naar Oak Marr. Daar staan Karin en Sylvia al op me te wachten. Ik gebruik mijn laatste muntje voor een mandje ballen en we gaan naar boven, want het is beneden te druk.

Het slaan gaat me vandaag maar matig af en het petje (dat ik alweer netjes draag) voelt warm op mijn hoofd! Ik ben duidelijk nog niet Amerikaans genoeg om dat met plezier te dragen! Er komt een man naast ons staan, die werkelijk perfect slaat. Terwijl Karin en ik wachten op Sylvia, die wat langzamer door haar ballen heen slaat, proberen we wat van hem te leren.

Als we allemaal klaar zijn begint Karin een praatje met hem. Natuurlijk denkt hij, dat we Duits zijn, niet verwonderlijk, Nederlands klinkt ook erg germanistisch. Maar oh, als we onze golf balletjes zo zouden kunnen slaan als hij! Iedere slag was zeker 250 voet en perfect. Dan hebben we toch nog wat lessen nodig, zoals deze meneer ook aanraadt.

We gaan nog wat "putten" en bedenken ons, dat we ook wel weer eens gewoon willen spelen. Ok, we hebben nog niet de goede slag, maar "practice makes perfect", toch? Alleen willen we dan een paar "Tee" tijden bespreken, zodat we de volgende groep niet in onze nek hebben hijgen.

Thuis kijk ik op de laptop naar "Ik Vertrek", dat blijf ik een erg leuke serie vinden! Ik ben zelf destijds ook min of meer in het diepe gesprongen (meer net als het stel in deze aflevering, die tenminste zijn moeder als haven hadden). Het stel, waar het deze week over gaat, verhuist naar Aruba om een salsaschool te beginnen. Natuurlijk vind ik dat helemaal leuk om te zien, alle bekende plaatjes komen voorbij!

De fajitas worden door Rick en Kai supergoed ontvangen! Saskia heeft al gauw een boterham gegeten, want ze wil naar de Ice Cream Social bij haar oude school gaan. Vroeger moesten wij dan altijd mee, maar nu is ze oud genoeg om met vriendinnen te gaan. Lekker makkelijk!

Al zingen de krekels hard buiten, het wordt te koel om buiten te zitten 's avonds. Vorig jaar was het tot laat in de herfst warm. Ik hoop dat dit jaar weer mee te maken, maar tot nu toe lijkt het een stuk sneller af te koelen, helaas. Maar ja, met temperaturen van 27 graden overdag mogen we natuurlijk absoluut niet klagen!

11 reacties:

Anja zei

Ohh, ik heb ook een hekel aan een petje het is zo warm op je hoofd.

Gezellig zo'n sociaal dagje!

Anoniem zei

Begint hier ook al lekker af te koelen 's avonds, kan duidelijk merken dat de herfst eraan komt maar overdag prachtig weer. Heerlijk hoor.

Heb hier nog wel eens een cowboyhoed gedragen om te voorkomen dat mijn pas geverfde haar er binnen 3 dagen weer uitziet als het hooi van de paarden maar is me niet gelukt eraan te wennen nog.

Anoniem zei

Ja, leuk hè, dat Ik Vertrek.
Ik had wel een beetje medelijden met dat meisje gisteravond. Die vriend leek me geen prettige man. Hopelijk laten ze nog eens zien hoe het ze is vergaan.

Margo zei

Aha, nu begrijp ik al die petjes... Maar het is natuurlijk finest voor je coupe, "elk voordeeel heb ze nadeel" zoals filosoof J. Cruijff gesegd heeft.

Over die crockpot, als de kip zolang staat te 'sudderen', ken je dat woord?, pruttelen zeg maar, wordt het dan niet helemaal zacht gekookt? Het voordeel van gerechten als fajitas vind ik altijd dat het zo lekker snel klaar is. Met het wassen en snijden van de bijgerechten ben je meer tijd kwijt. Of zit de kip in de crockpot eerst lekker te marineren. Eigenlijk moet ik maar even op wikipedia kijken hoe een crockpot werkt, voordat ik jou ermee lastig val. Drie jaar in Amerika gewoond en nooit een crockpot in mijn handen gehad!!!

Ik ga zo ook maar even het laatste deel van 'Ik vertrek' bekijken, Ajax speelde gisteravond en dat had, als oud-Amsterdammers zijnde, prioriteit.

Annemiek zei

Gezellig zo'n dag met je vriendinnen, en lekker actief.

Petra zei

@Margo -- Ja, de marinade trekt helemaal in de kip en de kip wordt heel zacht en smeuig. Ik trek het dan uit elkaar en dat smaakt heerlijk.

Anoniem zei

Denk dat ik mijn crockpot ook maar weer tevoorschijn haal, het klinkt heerlijk!
Staat het recept ergens op internet? (Als ik de eertse keer een recept maak doe ik het niet graag uit de losse pols)
Ik wens je vast veel plezier met je oudste dochter dit weekend.
Groetjes, Manno

Anoniem zei

27 graden! Ooooh, vanochtend was het hier 7!! Winterjas in het bos.

Heel veel plezier dit weekend bij Katja!
Die kip fajitas klinken heerlijk. het wordt de hoogste tijd dat er een crockpot hier in huis komt geloof ik.

Miranda zei

Weet je dat er een spulletje(spray) op de markt is om je kleur te beschermen tegen het zonlicht. Helpt goed en eventueel een kleurmousse tussen 2 verfbeurten houdt ook je kleur op peil.
Groeten van een oude rot in het vak,

Anoniem zei

Ik krijg ook de kriebels van een petje, maar ja soms is het wel nodig, vooral na een haarkleuring!?
Prettig weekend gewenst en veel plezier met Katja!

Ineke zei

Ik heb van de week ook mijn crockpot weer te voorschijn gehaald, voor lekker Hollands draadjesvlees.

De maaltijd die jij gemaakt hebt, klinkt ook goed.


Fijn weekend!

gr, Ineke