Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 04, 2010

Kinect!

De regen klatert tegen de ruiten (of liever horren), als ik wakker word. Het is een echte "Hollandse" herfstdag, koud en regenachtig. Het liefst zou ik met een boek en pot thee terug mijn bed inkruipen. Maar Cosmo moet uit en stilliggen is het slechtst voor mijn spieren op zo'n dag, dus eruit moet ik.

Cosmo heeft ongeveer net zo'n hekel aan nattigheid, als ik, dus lang duurt de wandeling niet. Bij Anytime Fitness (waar ik de Foursquare.com "mayor" ben, zijn anderen hier op Foursquare?) is het druk, denkelijk vanwege het slechte weer. De stairmaster is bezet, dus ik kies de crosstrainer en fiets vanochtend.

Rillend loop ik terug naar de van. Bah! Ik heb zo'n hekel aan kou. Thuis neem ik een echt hete douche. Intussen denk ik aan een lekker warme soep voor lunch. Plaka Grills avgolemono soep is precies goed voor een dag als vandaag. Ik zou er liters van op kunnen! Avgolemono, een exotische naam voor kippensoep met citroensmaak, maar oh zo lekker, de Grieken weten het wel!

In de stromende regen rijd ik naar James Madison High School. Op het schoolgebouw zie ik, dat er een aantal letters van de naam missen. J MES MAD SON HI H SCHOOL, met die A, I en G kun je niet bepaald een leuk woord maken, dus ik neem aan, dat de letters eraf gevallen zijn. Het staat wel slordig.

Maneuvrerend langs de al aanwezige schoolbussen, wat nog niet meevalt, want ze blokkeren de hele parkeerplaats, vind ik nog een parkeerplek. Binnen bekijk ik met bewondering de fotografie- en computer graphics projekten van leerlingen uit de 10e klas. Wat een talent hebben sommigen!

Saskia komt om half twee naar buiten, want zij heeft een tandartsafspraak. Thuis "borstelt ze haar tanden", zo'n leuk Anglicisme vind ik dat. Voor de verandering is alles goed met Saskia's gebit. Zij is de enige van de kinderen, die een zwak gebit heeft.

Ze hebben "nieuwe" fluoride, die op haar gebit wordt gesmeerd, maar ze mag er wel mee eten en drinken. Het smaakt echter vreselijk vindt Saskia en maakt haar misselijk. Zij had liever de gewoonlijke minuut met vies smakend schuim gezeten. Ik sta nogal skeptisch tegenover die fluoridebehandelingen, vooral omdat we ook al fluoride in ons drinkwater hebben. Van mij mag ze het dus wel van haar tanden halen thuis.

Met een groepje vriendinnen heeft Saskia afgesproken yoga voor tieners te proberen. Ik juich dat wel toe, want yoga kan erg goed zijn voor haar om zich te leren ontspannen. Bij Body Grace ondertekenen wij ouders een formulier en laten de meiden dan achter.

Thuis wacht me een verdrietig berichtje van Katja. De "free clinic" (gratis medische kliniek) heeft haar zonder duidelijke reden "ontslagen". Ze heeft zich hier echt voor ingezet en zelfs haar schoolschema voor omgegooid. We vinden het vrij onbeschoft om haar zonder verdere opgave van reden zo aan de kant te schuiven. Het is even een flinke domper voor haar.

Waar deuren dichtgaan openen zich echter weer anderen, zei mijn Oma, iemand met veel wijsheid, altijd. Zo ook vandaag voor Katja, want net als ze helemaal verdrietig is over de Free Clinic, komt er een berichtje binnen, dat ze mee mag met de Rescue Squad (ambulances) in Christiansburg. Ze stond al maanden op de wachtlijst en uitgerekend vandaag krijgt ze een plekje.

Rick komt vroeg naar huis, want vandaag komt X-Box Kinect uit. Hij wil dat meteen uitproberen. Ik moet zeggen, het is echt heel bijzonder! Iedere beweging, die je maakt, ziet het programma. We doen een paar van de spelletjes, wat leuk is, maar ik kan niet wachten op de fitness spellen. Eindelijk geen rare draden e.d., maar gewoon een virtuele sporttraining. Het is werkelijk futuristisch, dit programma!

Rick en ik gaan bij Four Sisters eten. Met zo'n regenachtige dag is dit het perfecte Aziatische "comfort food". We delen loempiaatjes, die zo lekker zijn en mij altijd aan de jaren, dat ik in Senegal woonde, doen denken. Daar waren heel veel Vietnamese restaurants en mijn vader en ik gingen regelmatig die loempiaatjes halen.

Als hoofdgerecht nemen we beiden het gehakt in druivenbladeren, dat we in rijstpannenkoekjes wikkelen. Het smaakt weer uitzonderlijk lekker, alleen zijn mijn voeten nog koud. Iedere keer, als de deur van het restaurant open gaat, komt er een koude stroom op ons af. Tijd voor laarzen, die ik dus maar weer eens uit moet gaan graven.

Voor Saskia bestellen we tomatensoep en macaroni met kaas bij Noodles naast het restaurant. Rick gaat intussen eens bij Pastry XPO kijken. Dit centrum ontwikkelt zich steeds meer en deze patisserie hoort daarbij. We kopen een aantal bonbons en macarons. Ik denk, dat ik hier ook Ricks verjaardagscake ga bestellen.

Na onze favoriete Big Bang Theory kijken we nog wat meer tv, maar ik maak het niet laat. Morgen heb ik weer 400 kilometer voor de boeg, want ik ga dit weekend met Katja besteden. We hebben er beiden enorme zin in!

13 reacties:

Margreet zei

Prettig weekend met Katja!
Groetjes,

Bianca zei

Heerlijk regen die tegen de ruiten klettert, alleen kou is maar niets, gelukkig houden de honden ook niet van regen hier.

Alvast een goede reis en een fijn weekend gewenst !

naomi zei

Hallo

Goede rit en geniet ze van je tijd samen. En denk dat Katje het nu ook wel even nodig heeft. Hoop dat het weer redelijk is.

Geniet ze ervan

Sally zei

Leuk voor Katja dat ze gauw iets anders heeft gevondne enmee op de ambulance mag. Veel plezier dit weekend samen.

grappig eigenlijk dat wij 'tanden poetsen' zeggen terwijl je ze inderdaad borstelt...

MSCJ zei

Ik lees net de blog van gisteren en vandaag. Ik was heel tevreden van Tony bij SalonoTony op Maple Ave (naast Sakana sushi). Als je eens daar zou langsgaan, moet je hem zeker de groetjes doen van Siri (from Belgium)!

Gewoon om te laten weten dat ik je blog nog iedere dag lees, het is zo leuk om te lezen over jullie leven en over het dorpje waar wij zo graag woonden. Zo is het net alsof ik er nog een beetje ben. Dank je wel daarvoor!

Brigitte en Mark zei

Dit is een heel serieuze vraag: Koken jullie zelf ook wel eens? Want het lijkt wel dat jullie alle maaltijden of buiten de deur eten of afhalen? Kon dat hier ook maar!

Anoniem zei

@Brigitte,
Woon je zo afgelegen dan??
Je doet net alsof ze in nederland geen takeout of bezorging van eten hebben.
Els.

Anja zei

Hier in Holland is het ook echt herfst al is het niet koud. Veel plezier samen met Katja!

Brigitte en Mark zei

Hoi Els,

Ze hebben hier zeker ook restaurants die thuis bezorgen, alleen bij mij in de buurt niet, ik woon namelijk in een klein dorp jammer genoeg.

Alleen viel het mij op dat ze zo vaak uit eten gaan en afhalen, misschien is dat in Amerika heel normaal alleen hier in Nederland gebeurt dat niet zo vaak.

Brigitte

Petr@ zei

Ik wilde gaan schrijven dat het Katja wel tegen zit de laatste tijd, maar gelukkig is er ook goed nieuws. Ik denk dat de rescue squad erg interessant voor haar zal zijn.

Veel plezier met haar dit weekend!

Petra zei

Een hele fijne tijd met Katja samen dit weekend. Gister zagen we de Hokies nog spelen op tv, of ze gewonnen hebben weet ik niet....

Petra zei

@Margreet - dank je!

@Bianca - een dagje regen prima, maar daarna moet het weer weg zijn!

@Naomi - Ik geniet zeker van de tijd met haar!

@Sally - Ben ik ook blij om voor Kat.

@Siri - Dat is ook grappig, jij bent de tweede, die die salon aanraadt! Moet ik inderdaad eens gaan proberen.

@Brigitte - Ja, we koken ook, maar inderdaad hebben we een ruime keuze aan gezond eten, dat afgehaald of bezorgd kan worden. Dat is (te) verleidelijk, want ik heb een hekel aan koken.

@Anja - Ik las dat het gisteren maar liefst 16 graden was in NL!

@Petr@ - Ze is wel erg verdrietig over die kliniek. Ze had haar hele schema voor volgend semester er omheen opgezet :(.

@Petra - Hee, wat leuk, dat je de Hokies hebt gezien. Ze hebben gewonnen, volgens Katja nogal onverwachts.

Larissa zei

Wat enorm balen zeg, van Katja haar baan! Inderdaad erg onbeschoft, om iemand zonder reden er ineens uit te gooien. Gelukkig ook goed nieuws voor Katja deze dag!

Heel veel plezier bij Katja dit weekend! (het weekend is al bijna om, maar ik lees het nu pas)