Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 22, 2010

Hoofdpijndagje

Niet voor mij gelukkig, ik voel me juist met dit ongewoon warme weer voor november wonderbaarlijk goed. Saskia daarentegen staat met hoofd- en keelpijn op. Toch gaat ze naar school, dat was vorig jaar wel anders geweest. Saskia's verantwoordelijkheidsgevoel heeft een enorme sprong genomen met de overgang naar high school.

Terwijl Katja nog lekker blijft slapen, begeef ik me naar Anytime Fitness. We hebben wel een personal training afspraak met Sharon voor vanmiddag, maar het is de vraag, of Saskia daartoe in staat gaat zijn.

Tijdens het halve uur op de stairmaster lees ik mijn boek uit. The Barbary Pirates was erg spannend. William Dietrichs boeken lezen zo snel als een Indiana Jones film!

De vroege ochtendmist is inmiddels opgetrokken en de zon schijnt weer uitbundig. Ik neem Cosmo mee voor een lange wandeling door de buurt. Of het zijn "gevorderde" leeftijd van vier is of mijn consequent doorzetten van de technieken van Cesar Milan zullen we nooit weten, maar hij is een stuk rustiger, als we langs andere honden lopen.

Het loopt al tegen lunchtijd als ik Katja eindelijk wakker maak. Ook zij staat met hoofdpijn op, maar heeft nog wel zin om, zoals gisteren afgesproken, bij Sweet Ginger te gaan lunchen. Voor Japans eten is Katja altijd te vinden! Zij bestelt een doos met sushi, sashimi en tempura en ik de chirashi met verschillende vissoorten en groentes.

Katja's hoofd wordt er echter niet beter op en ze blijft in de auto, terwijl ik een paar boodschappen voor haar haal bij Giant, waaronder Excedrin Migraine. Daar neemt ze meteen een dosis van in en duikt thuis haar bed weer in.

Voor op de stoep in het zonnetje begin ik aan mijn volgende boek, als ik Saskia aan zie komen sjokken. Dat ziet er niet goed uit. Inderdaad valt ze kreunend op de bank neer, erge hoofdpijn en een beetje keelpijn. Ik bel Sharon dus maar af en ga aan de gang met Advil, ijs en Mineral Ice.

Gelukkig voelen beide dames zich tegen etenstijd weer iets beter. Katja gaat zelfs met Leah pho eten. Saskia overtuigt haar vader en mij van haar zieligheid en onderhandelt Church Street pizza. De geplande pastamaaltijd laten we maar even voor wat het is. Ik moet toegeven, dat deze New York Style pizza inderdaad erg lekker is, vooral vers gemaakt in het restaurant.

Saskia vraagt al de hele week om een ijsje van Nielson's en speelt nu bekwaam de hoofdpijnkaart bij haar vader. Nielson's ligt ook aan Church Street, dus het is een makkelijke stop. Ik heb niets met ijs, maar Rick en Saskia genieten ervan.

Nog een nachtje en dan zal het hele gezin weer bij elkaar zijn. Kai's lessen voor woensdag zijn gelukkig afgelast, want het verkeer op de I-95 is werkelijk verschrikkelijk op de woensdag voor Thanksgiving. Laura, mijn massagetherapiste, vertelde, dat ze op die weg er eens drie uur over dertig mijl (zo'n 45 km) deed op die dag!

Sandra vroeg om foto's van onze achtertuin. Helaas was het licht niet zo goed, maar het geeft een idee:

10 reacties:

Anja zei

Beterschap voor Kata en Saskia, hoofdpijn is zo vervelend.
Leuk om de achtertuin op de foto's te zien, nog leuker dat ik het in het echt heb gezien!
Fijn dat Kai morgen al thuis komt!!

Kristel Holsbeek zei

Helemaal niet leuk voor de meisjes, pff en je kan daar zo van afzien hé!
Fijn dat KAi morgen thuiskomt!!
Ha leuk die fotos in de achtertuin...
dus als jij basement zegt is dat voor jullie eigenlijk gelijkvloers?

Jasmino zei

Nog gefeliciteerd voor Rick!
Beterschap voor de meisjes!
En wat een scheetje van een sheltie op de foto.... Het zijn echt lieve honden, ik ben ontzettend dol op die 2 van mij.

Petr@ zei

Wat akelig voor Katja en Saskia, die hoofdpijn. Hopelijk geen voorbode voor een griepje, waardoor Thanksgiving in het water valt. Dat zou erg sneu zijn.
Gelukkig hebben jullie nog een paar dagen te gaan.
Heerlijk dat Kai vandaag al thuiskomt. Je gezin weer compleet.

Sally zei

Fijn dat Kai ook weer gauw thuis komt, dan is het gezinnetje weer kompleet. Hopleijk is de hoofdpijn van de dames dan over. Leuke foto's van jullie achtertuin. Benjaloers op de hottub.....

Sandra Blom zei

Hallo Petra,

Wat lief van je dat je zo snel aan mijn verzoekje hebt willen voldoen. Dank je! Leuk om je huis van de achterzijde te bewonderen, het ziet er prachtig uit! Ik vind sowieso de Amerikaanse bouwstijl mooi. En altijd zo ruim opgezet; Zoals je weet moeten wij in ons kikkerlandje het met heel wat minder ruimte en groen doen! Ik kan me herinneren van logeerpartijen bij mijn grootouders in Grand Rapids, (later Kentwood) Michigan dat hun huis mij altijd als een kasteel voorkwam. Geweldig! En de stoepen vond ik heel apart. Ik hoop dat je meisjes zch weer beter voelen en jullie vandaag (dinsdag) een gezellige gezinshereniging hebben. Have a very happy Thanksgiving together!Lieve groet, Sandra

Bibi zei

Wat leuk om je achtertuin te zien! Je hebt behoorlijk wat ruimte zie ik, en je hebt wel buren maar niet te dicht op elkaar. Ik denk dat deze buurt heel veilig voelt.

Cisca zei

Ik vind het ook heel leuk om de achtertuin te zien. Om een of andere reden had ik iets heel anders verwacht...

Vast een fijn lang weekend met al de kids toegewenst!

Anoniem zei

Wauw...... zelfs het speelhuisje heeft een veranda (zucht), wat leuk.
Marjon.

Petra zei

@Anja - Ja, heel leuk, dat je hier bent geweest!

@Kristel - De basement komt inderdaad uit op de achtertuin, maar voor is de middelste verdieping gelijkvloers. Het heet een "walkout" basement.

@Jacqueline - Die foto van Marty had ik voor jou gemaakt :).

@Petr@ - Gelukkig zijn beide meisjes vandaag weer helemaal beter.

@Sally - Die hottub zouden we veel vaker moeten gebruiken!

@Sandra - Hee, wat grappig, Ricks vader woont niet ver van Grand Rapids.

@B. - Ja, iedereen in dit stadje heeft een redelijke achtertuin, dus we zitten niet op elkaars lip, maar dichtbij genoeg om makkelijk even te "buurten".

@Cisca - Toch grappig, ik had er zonder Sandra's vraag nooit aan gedacht foto's van de achtertuin te plaatsen.

@Marjon - Ha ha, inderdaad!