Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 12, 2010

Katja thuis

Als Saskia om kwart voor zes opstaat, word ik steevast wakker en blijf wakker. Vanochtend val ik, na haar armband omgedaan te hebben, echter weer in een diepe slaap. Als ik weer wakker word, zie ik op mijn wekker, dat het al bij achten is.

Me nog moe voelend, besluit ik Sharons klas over te slaan en verder te doezelen. Om half negen zit Rick, die gewoonlijk voor achten onder de douche staat, nog beneden. Vreemd, zou hij vertrokken zijn, zonder dat ik het heb gehoord? Een blik uit Saskia's kamerraam en daar staat zijn auto nog wel. Ik snap er niets van!

Pas als Rick om kwart voor negen naar boven komt, valt het kwartje. Ik ben nog te lui geweest om mijn wekker een uur terug te zetten en was dat vanochtend straal vergeten. In ieder geval slaap ik dus niet langer, want ik ben inmiddels klaarwakker.

Na de drukke dag van gisteren staat er vandaag eigenlijk niets op het programma. Ik heb Sharons klas laten gaan en doe een intensief half uurtje op de crosstrainer. Mijn buurvrouw, Jeanne, is er ook en we kletsen even bij over wat er zoal met de kinderen gaande is. Haar zonen zijn heel goede vrienden van Saskia. Parker, de jongste, is eigenlijk iedere middag hier. Dat vind ik zo leuk aan deze gym, alleen mensen uit de buurt komen er.

Het is weer zulk schitterend weer (sorry) en de bomen met hun felle geel en diepe rood lijken wel gigantische vlammen. Volgens mij is dit een van de mooiste herfsten, die ik hier heb meegemaakt. Door het rustige weer duurt het ook nog eens extra lang.


Achter ons huis

Eigenlijk wil ik dus absoluut niet binnenzitten. Ik besluit, met behulp van Cosmo, de voortuin te gaan harken. Het is heel mooi in zo'n beboste omgeving te wonen, maar het betekent ook een bladertapijt op het gazon.

Terwijl ik aan het harken ben, komt buurvrouw Lorraine bijkletsen. Zo gaat het harken ook lekker snel. Na een half uurtje is de voortuin weer netjes groen en ligt er een flinke berg bladeren op de straat. Die komen ze hopelijk voor de volgende storm opzuigen.

Na al die gedane arbeid heb ik trek gekregen. Ik heb een aantal dingen van Whole Foods nodig, dus trakteer mezelf op hun multigrain sushi met zalm en tonijn. Ook nu weer krijg ik complimenten over mijn "Delfts blauwe" tas.

Het is zo lekker buiten, dat ik voor op het stoepje ga picknicken. Daarbij lees ik voor het eerst in lange tijd de Washington Post. Ik krijg mijn nieuws vooral van de radio en het internet, maar op vrijdag is de "Post", zoals die krant in de volksmond wordt genoemd, extra leuk.

Tot mijn verbazing duurt het meer dan een uur voor ik de krant uit heb! Vooral het "Weekend" gedeelte biedt veel informatie. Daarin staan ook alle musea en hun speciale tentoonstellingen. Zoveel te zien is er!

Helaas is er nu, om geld te besparen, een voorstel in het Congres om de Smithsonian musea niet meer gratis te laten zijn. Ik hoop van ganser harte, dat dat geen doorgang vindt. Sinds 1846 zijn die musea gratis, dankzij James Smithson, ik hoop, dat dat na meer dan 150 jaar niet gaat veranderen. Het budget voor de musea is miniem vergeleken met andere kostenposten (ik denk even aan de oorlogen).

Zo af en toe vlucht ik zelfs naar binnen, omdat het te warm is in de zon! Katja belt, dat ze onderweg is naar Marshall, waar Rick haar later op zal halen. Zij rijdt met een heel verliefd stelletje mee, wat het ongemakkelijk maakt voor Katja. Zo bespaart ze wel de $150, die de bus van Virginia Tech naar ons gebied kost, dus dat is het zeker waard.

Ik geniet van het zonnetje tot de telefoon gaat. Saskia heeft de bus gemist, of ik haar op kan halen. Het wordt kort dag voor de personal training met Sharon om drie uur. Saskia wil ook niet, want ze is doodmoe. Als ik Sharon opbel om dat te melden, is die eigenlijk dolblij. Zij had al geen zin meer om naar Anytime te gaan en is klaar voor het weekend. Gelukkig, want met een kwartier te gaan afzeggen voelt niet goed.

Dankbaar geniet ik van de laatste zonnestralen buiten. Zodra de zon weg is wordt het flink kouder. Langzaamaan lees ik de Nederlandse tijdschriften, zodat ik ze dinsdag door kan geven aan de andere Nederlandse dames.


Onze cul de sac nu

Na vieren kunnen we onze startnummers en t-shirts voor de race op zondag ophalen bij Evolution Fitness. Dit is de andere sportschool hier in Vienna. Ik heb er even over nagedacht hier lid te worden, maar ben blij Anytime te hebben verkozen. Voor mij was vooral het sociale belangrijk en dat vind ik daar toch meer terug.

Natuurlijk ben ik niet de enige, die nu al onze pakketten komt ophalen. Rick en ik zijn aanwezig in de stapel, maar Katja niet. Ik heb haar ook pas gisteren opgegeven, daar zal het aan liggen. Gelukkig hebben ze nog extra nummers liggen. De races hier beginnen altijd zo idioot vroeg, deze ook weer om acht uur op zondag. Het scheelt dus om onze spullen al te hebben.

Net als ik het huis binnenloop, belt Rick, dat hij het "pakje" heeft opgehaald. Katja was net vijf minuten voor zijn aankomst bij de afgesproken McDonald's afgezet. Net voor zessen is Katja voor het eerst sinds 19 augustus weer thuis.

Katja is helemaal blij, want ze is aangenomen bij de Rescue Squad van Christiansburg. Helaas betekent dat misschien, dat ze de feestdagen niet thuis kan zijn. Voor ons gezin is Kerst echt allerbelangrijkst en vooral Rick vindt de gedachte, dat Katja er niet zal zijn, heel moeilijk te accepteren. Al te snel zal het wel zo zijn, maar voor iets vrijwilligs lijkt het inderdaad een grote opoffering. Hopelijk kan Katja wat regelen.

Saskia gaat naar het toneelstuk op haar school en wij nemen Katja mee uit eten. De keuze valt op Wildfire, want Katja heeft al lang geen biefstuk meer gegeten en ze hebben hier een speciaal filet mignon menu.

Het moet gezegd, de steak is werkelijk voortreffelijk. Mijn filet is "blue", dus bijna rauw, zoals besteld en zo mals, ik had hem bijna met een vork kunnen snijden. Erbij komen gegrilde groentes met o.a. spruitjes en bloemkool, heerlijk! Weer eens wat anders, dan de gewoonlijke squash. Bij de frietjes krijg ik mayonnaise en dat maakt het perfect.

Katja thuis hebben is weer zo gezellig! Zij en Rick spelen Kinect! en we kletsen gezellig bij. Morgen gaan we met zijn drieen naar een nieuwe auto zoeken. Wish us luck!

18 reacties:

Brigitte en Mark zei

Jullie hebben echt geluk met het mooie weer, gister was het sint Maarten, het ging de hele dag en nacht te keer, niet normaal joh! Vandaag ook, het waaid echt als een bezetene.. Ik mis de veertig graden van las vegas ha ha

Brigitte en Mark zei

Oeps, dat moet natuurlijk waait zijn! Niet waaid.

naomi zei

Hallo

Heerlijk dat katja er weer is. Geniet ervan en succes met de run en de auto zoeken.

Als reactie op je reactie van gister. Het lijkt me heel leuk om je te ontmoeten. Mochten we de datum vast hebben staan en de tickets geboekt hebben. Dan hoor je van mij. Had je ook al een keer iets gevraagd over de periode en hotels via facebook.

Groetjes Naomi

Marie zei

Heerlijk dat je je oudste weer terug op het nest hebt! Een prachtige foto van jullie cul-de-sac, de kleuren zijn werkelijk prachtig!

Anoniem zei

Heerlijk om Katja weer thuis te hebben! Ben benieuwd wat voor auto het gaat worden.

Het zou wel erg jammer zijn als ze Kerst thuis zou missen. Mocht ze inderdaad in de medische wereld gaan werken, dan zal dat later wel vaker gebeuren, maar nu al is wel erg jammer. Helaas is vrijwilligerswerk wel vrijwillig maar niet echt vrijblijvend, dus maar zo zeggen dat je niet komt, kan echt niet. Hopelijk kan ze wat regelen dat ze toch vrij is.

marianne zei

Wow, wat een prachtige kleuren daar bij jullie! Dat maakt het blaadjes vegen wel de moeite waard, haha.
Hopelijk voor jullie kan Katja met kerst gewoon naar huis, zou fijn zijn. En succes met auto's zoeken!

Sally zei

Fijn dat Katja weer thuis is.Veel succes met de autojacht morgen. Ben benieuwd waar de keuze op valt.

Hilde zei

Waw, je foto's zijn prachtig. Wat is het weer en de natuur toch heerlijk bij jullie!

Fijn dat Katja weer thuis is. Geniet er maar lekker van en hopelijk komt ze toch met Kerst thuis...

Groetjes,

Bibi zei

Wat is het nog ontzettend mooi bij jullie!
Hopelijk kan Katja het toch regelen om thuis te kunnen zijn met kerst...

Ineke zei

Gezellig dat Katja weer even thuis is. Veel succes met de jacht naar een andere auto.

Elke zei

En zo zie je je kinderen stilaan meer en meer 'uit' je gezin verdwijnen... Eerst trekken ze naar College, en dan vinden ze een job waarbij ze niet meer al die belangrijke dagen in je gezin aanwezig kunnen zijn... (straks nog een vriendje en ze moeten hun tijd tussen twee families gaan verdelen...). Maar hopelijk slaagt ze er in toch nog iets te regelen, zodat ze nog kerst kan komen vieren! Zit ze anders helemaal alleen ginder?

Wat een schitterend weer hebben jullie ginder nog! Gelijk heb je, dat je er zoveel mogelijk van tracht te genieten!

Margreet zei

Fijn he, dat heerlijke weer. Hier is het pas sinds afgelopen week kouder, maar nog steeds zonnig. Geniet ervan Katja weer thuis te hebben en hopenlijk kan ze inderdaad iets regelen met kerst. Zit ze anders helemaal alleen, kunnen jullie dan daarheen?

Annemiek zei

Een fijn weekend samen!
Ik hoop dat Katja nog wat kan veranderen. Inderdaad, in de medische wereld zijn er maar weinig baantjes waar geen feestdagen bij zijn inbegrepen, dus alles wat ze nu nog mee kan pikken is meegenomen. Die tijd komt snel genoeg.

Nicole zei

Fijn dat Katja weer thuis is!
En wat ben ik jaloers op jullie weer. Prachtig om zo'n herfstweer te hebben. Hier regent het al 2 dagen bijna non-stop.

Veel succes met de run. Acht uur op een zondag is wel behoorlijk vroeg.

Jammer dat Katja met kerst misschien niet thuis zal kunnen zijn.

Nina zei

Het was vandaag voor jullie racing day!! Ik hoop dat jullie het leuk hebben gehad en dat jullie alledrie lekker hebben gelopen. Ik had vandaag ook een wedstrijdje, heb iemand 'gehaasd' met 6 minuten per km (10 km/uur) en dat ging op de seconde strak. (moest wel wat motiveren af en toe - hoe noemen jullie 'de man met de hamer'?) Ik hoop dus bij jullie ook op zo'n vlekkeloze race!

En ja, dat Katja met kerst misschien niet thuis is...ik vind het toch wel een beetje vreemd voor vrijwilligerswerk, het mag dan wel niet vrijblijvend zijn, zoals iemand hierboven al terecht opmerkt, het is toch wel...een beetje raar. Of draait die rescue squad volledig op vrijwilligers??
Irritant om zo lang opgescheept te zitten met een verliefd stelletje voor Katja, ik weet dan nooit waar ik moet kijken! (ben zelf ook nooit klef in het openbaar)

Geniet van het lekkere weer en van het feit dat Katja weer even 'thuis' (of noemt ze jullie huis nog thuis?) is!

Anja zei

Fijn om Katja weer even thuis te hebben. Ik ben benieuwd wat voor een auto het is geworden.
Wat zijn de kleuren nog mooi bij jullie.

Anja zei

Fijn om Katja weer even thuis te hebben. Ik ben benieuwd wat voor een auto het is geworden.
Wat zijn de kleuren nog mooi bij jullie.

Petra zei

@Brigitte - Ja, we hebben geluk, maar dit is ook een erg zonnig klimaat. Gemiddeld meer dan 260 zonnige dagen per jaar. Veertig graden hoeft dan weer niet van mij ;).

@Naomi - Leuk, ik hoop, dat het gaat lukken elkaar te ontmoeten.

@Marie - De kleuren zijn inderdaad onvoorstelbaar, ik krijg er in ieder geval geen genoeg van.

@Anoniem (iemand, die ik ken, neem ik aan) - Inderdaad, vrijwillig betekent niet vrijblijvend en Katja is er erg serieus over. Het zal zich allemaal wel uitwijzen. Ik heb een vriendin, die haar kind is verloren en die zal er dus nooit weer voor Kerst zijn. It's all relative.

@Marianne - Iedereen is het erover eens, dat de kleuren dit jaar echt super zijn. Jammer, dat daar ook weer een einde aan komt ;).

@Sally - Ze is dus in haar eigen auto terug naar school gereden.

@Hilde - Jullie natuur zal toch minstens zo mooi zijn? Die bergen zijn altijd weer anders, toch?

@B. - Ja, de herfst duurt hier dit jaar lekker lang. Van mij mogen die bladeren tot maart blijven hangen, ha ha!

@Ineke - De jacht is helemaal gelukt!

@Elke - Inderdaad, de tijd nadert met rasse schreden, dat we niet meer met het hele gezin samen zullen zijn met de feestdagen. Dit lijkt echter niet onontkoombaar (zoals het vieren bij een partners familie of zo). Hopelijk gaat het lukken en zijn ze flexibel.

@Margreet - Als ze met Kerst moet gaan, gaat ze waarschijnlijk 's middags (de shift is van 18 tot 6 uur) en komt daarna weer terug. Inderdaad zal ze dan wel helemaal alleen zijn in haar appartement en al haar vrienden en vriendinnen naar huis. Zij wil het dus ook helemaal niet, maar het is belangrijk genoeg voor haar, dat ze het zou doen.

@Annemiek - Wat ik goed vind van Katja is, dat ze zich daarvan bewust is. De toewijding, die ik nu al zie, zegt me, dat dit iets is, dat ze echt wil. Wij zouden het jammer vinden, maar zullen het moeten accepteren mocht het zo lopen.

@Nicole - Misschien is het wel, omdat ik uit dat klimaat van veel regen kom, dat ik dit weer zo enorm waardeer.

@Nina - Misschien is "no kids' gloves anymore" een goede voor de man met de hamer. Altijd moeilijk om uitdrukkingen te vergelijken. Inderdaad is vrijwel het hele rescue squad vrijwillig. Voor Katja is het hier nog wel thuis, ja.

@Anja - De auto is gekocht, zie nieuwe blog. Ik probeer die kleuren met alle macht vast te houden, want alles begint nu toch ook wel erg te vallen.