Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 29, 2010

Church Street Stroll en Cyber Monday

Een lekker blauwe, maar oh zo koude lucht, lacht me vanochtend tegemoet. Voor ik er met Cosmo op uit ga, wil ik het even laten opwarmen! Buiten in de kou lopend, voel ik mijn spieren meteen protesteren.

Bij de sportschool zie ik, dat Sharon de gewoonlijke zumba klas leidt. De zumba instructrice is ziek. Sharon doet een "gewone" cardioklas, dus nodigt me uit mee te doen. Zo krijg ik al een half uur cardio. Daarna nog een half uur op de crosstrainer, want dat had ik mezelf beloofd nu mijn boek de ontknoping nadert.

Thuis neem ik Cosmo mee voor zijn wandeling, maar tot mijn verbazing wil die helemaal niet. Al halverwege de straat achter ons stopt hij en is niet meer vooruit te trekken. Nou, dan niet, tijd om naar een natuurpark te gaan heb ik vandaag niet.

Dan moet Cosmo de wereld maar vanuit de van bekijken, want ik moet naar Whole Foods. Volgens mij vindt hij dat eigenlijk net zo leuk, want hij zit met zijn neus tegen het raam gedrukt te kijken. Onderweg zie ik leuk versierde tuinen, die ik binnenkort wil fotograferen.

Gauw loop ik mijn boodschappenlijstje af, want ik wil van de goede online koopjes van Cyber Monday gebruik maken. Na een snelle lunch maak ik eerst op Kodakgallery.com de traditionele familie fotokalender voor Rick. Ik heb van het afgelopen jaar extra veel leuke foto's van het gezin, dus het is moeilijk kiezen.

Saskia komt uit school en samen met haar ga ik terug naar Anytime Fitness. Sharon wacht ons al op. Sinds kort is er een roeimachine, waarop ik een visspelletje ga doen, terwijl Saskia hardloopt. Het valt nog niet mee, ik moet flink roeien om niet opgegeten te worden, hi hi. Daarna doen we vooral veel bovenlichaam oefeningen met gewichten en natuurlijk komen ook de buikspieren aan de beurt. Ik heb mijn beweging voor vandaag wel weer gehad!

Thuis zie ik superaanbiedingen op Amazon.com, die zelfs soms maar een paar uur geldig zijn. Het is wel even stressen om de dvd set voor Saskia en Ricks cadeautje binnen het kwartier, dat ervoor staat, te kopen, maar daarom heten het ook "lightning deals".

Zo zit ik lekker in mijn luie stoel te shoppen en voor ik het weet is het tijd om naar de jaarlijkse Church Street Stroll te gaan. We eten een stuk New York style pizza bij Church Street Pizzeria en lopen dan het historische straatje af.

Santa ontvangt kinderen, de Kerstboom (die maar klein is) is net aangestoken en overal staan groepjes "carolers" te zingen. Op diverse plaatsen brandt een haardje, waarin marshmallows geroosterd kunnen worden. Het is allemaal heel sfeervol met de Kerstlichtjes erbij.

Saskia gaat er met een groepje vriendinnen op uit. Wij komen een aantal buren tegen en kletsen daar een tijdje mee. Nadat Saskia een pepermunt ijsje opheeft (ik moet met deze kou niet aan ijs denken!) lopen we nog even naar Pure Pasty, zodat anglofiel Rick er een Curly Wurly kan kopen.


Meer foto's hier.

Thuis knuffel ik Cosmo en voel dan een rare bobbel in zijn nek. Dat blijkt een teek te zijn, gatver! Rick knijpt hem bij het eruit halen nog kapot ook. Morgen toch maar even de dierenarts bellen of Cosmo nu antibiotica nodig heeft.

En nu gauw verder met Cyber Monday shoppen!

14 reacties:

Bianca zei

Dat ziet er leuk uit, heel sfeervol.
Meestal gaat zo'n restje teek wel ontsteken en zweert het er vanzelf uit met een paar dagen (dan kun je het uitdrukken en ontsmetten) de paarden hebben ze elke keer weer dus hier is het bijna dagelijks "werk" pffff
Ik hou altijd wel goed in de gaten dat het niet een lelijke hete bult wordt (ontsteking) of dat het pijnlijk wordt voor ze, klinkt vies maar met een paar dagen zou er pus uit moeten komen + het restje teek.
Je kunt ze het gemakkelijkst met 2 (natuurlijke nagels) strak tegen de huid aan vastpakken, 1 kort rukje en ze komen er dan vrijwel altijd heel uit die krengen.
Succes ermee en shop ze !

Anja zei

Dat ziet er heel gezellig uit. Hopelijk krijgt Cosmo geen last van die tekenbeet.

Petr@ zei

Ik had geen idee dat je in deze tijd nog teken had. Hoewel, bij jullie was het de afgelopen weken natuurlijk wel een stuk warmer dan normaal. Hopelijk houdt hij er niets aan over.

Zag er erg gezellig en sfeervol uit, de Church Street Stroll.

Anoniem zei

Jullie zijn helemaal in de kerstsfeer, hardstikke leuk.
Bah wat is zo'n teek toch vies, en met een dikke vacht heb je het niet zo snel in de gaten.
Mijn teckels hebben alle 3 een litteken overgehouden aan zo'n vies beest.
Groet, Bea

naomi zei

Oh wat is dit een gezellig en sfeervol straatje. Geeft je echt het kerst gevoel.

Oh en wat zijn teken een ramp. Je hebt goede beweging gehad vandaag.

Hoop dat je goed geslaagd ben op je cyber monday. Zag dit wel op de disneystore site staan.

Groetjes Naomu

Suus zei

Wauw wat gezellig, echt kerst!!!!
Ik zou willen dat dat hier wat meer is..

zelfs toen wij in zomerkleding onder de kerstboom stonden had ik er een meer kerstgevoel bij!

Nel zei

Ik neem aan dat je Cosmo wel preventief behandeld tegen vlooien en teken. Ik geef onze hond elke 5 a 6 weken van maart t/m oktober Frontline Plus. Dit helpt tegen vlooien en teken. Een teek overlijdt meteen na een beet en valt vanzelf uit de vacht.
Je kunt een teek ook het beste met een tekenpen uit de huid trekken. Kun je bij elke dierenwinkel of apotheek komen.

Gezellig die kerstsfeer. Hier is het ook al volop kerstsfeer overal, terwijl in Oekraine pas op 7 en 8 Januari kerst wordt gevierd.

Natasja Valentijn zei

Gezelli hè, de kerstsfeer overal. Hopelijk heeft Cosmo niet veel last van de tekenbeet.

Karin (dh) zei

Haha...lijkt meer op marsmallows cremeren zo te zien, maar het ziet er allemaal wel heel gezellig uit zo in jullie Church Street.

Ineke zei

Wat een leuke wandeling door Church Street, ziet er zo gezellig uit.

Petra zei

@Bianca - Dat is geruststellend om te lezen. De dierenarts wilde hem niet eens zien, we moeten kijken of er symptomen komen.

@Anja - Ik hoop het ook niet!

@Petr@ - Ik dacht ook, dat tekentijd voorbij was, helaas dus niet.

@Naomi - Het was heel gezellig.

@Suus - Al die tradities blijf ik echt zo leuk vinden. Inderdaad ben ik daar ook niet mee opgegroeid.

@Nel - Ja, ik doe iedere maand Frontline Plus op hem. Duidelijk kon dat deze teek niets schelen :(. Het was wel bijna tijd voor een nieuwe applicatie, maar toch.

@Natasja - Het is echt erg leuk, he?

@Karin - Ja, niet echt appetijtelijk, maar ach, men had plezier ;).

@Ineke - Het is ook een gezellig straatje, zonder Kerstsfeer ook.

Bibi zei

Wat een gezellige sfeer bij jullie!
Bij de drogist kun je van die plastic tic verwijderaars kopen waarmee je zo'n beestje makkelijker verwijderd in combinatie met Bianca's methode.
Hopelijk heeft Cosmo niets opgelopen.

Tink zei

Frontline Plus helped tegen teken maar jammer genoeg niet tegen de ziektes die ze verspreiden. Het moment dat zo'n teek bijt injecteert hij de ziekteverwekkers al in het bloed, daar helpt geen Frontline tegen. De teek zou dan wel dood moeten gaan daarna maar helaas zijn er de laatste maanden berichten dat vlooien en teken resistant zijn geworden voor Frontline en Advantage. Soms helpt het te switchen van de een naar de andere of een andere methode te kiezen zoals een pil eens per maand. Cosmo had toch al de diagnose Lyme gekregen als ik me dat goed herinner? Jammer genoeg is het niet iets waar je ooit nog vanaf komt. Reguliere bloed testen zijn niet toereikend om aan te tonen hoe groot de besmetting is daar zijn speciale laboratoria voor.
Ziekte van Lyme is een nare ziekte voor mensen maar ook voor dieren, het is vergelijkbaar met wat mensen met Fibro
voelen en vaak gepaard gaande met enorme uitputting, spierpijnen en gewrichts klachten. Misschien dat Cosmo ook af en toe last heeft van vermoeidheid als hij niet met je mee wil, zo'n jonge hond zou eigenlijk jou uit moeten putten ipv andersom. :-)

Kristel Holsbeek zei

Leuke kerstsfeer;-)