Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 17, 2010

Vandaag in beeld

Zo vaak schrijf ik over plaatsen, die ik regelmatig bezoek, dat ik dacht eens iets anders te doen door een fotoverslag van de dag te maken.


Vannacht heeft het enorm huisgehouden. Windvlagen van meer dan 80 kilometer per uur hebben ervoor gezorgd, dat onze achtertuin vol takken ligt en de meeste bladeren nu wel van de bomen zijn. Mooie uitzondering zijn de maples voor ons huis, die vlammend rood staan te stralen in de zonneschijn, die weer terug is vandaag.



Saskia's school begint vandaag drie uur later, dan gewoonlijk, dus we gaan samen ontbijten bij Starbucks. Zij kiest een peppermint hot chocolate en een croissant en ik een passion thee en een spinazie wrap.




Na dat gezellige ontbijtje samen, breng ik Saskia naar school. Onderweg zien we drie van haar vriendinnen lopen, die graag een lift willen. Grappig, hoe de meiden lijken te vergeten, dat ik in de auto zit, ik leer altijd van alles nieuw tijdens dat soort ritjes.



Het waait nog steeds enorm, maar ik besluit toch met Cosmo op het W&OD pad te gaan wandelen. Ik parkeer de van bij het Community Center.



We steken de hoofdweg van Vienna, route 123 over.




De volgende oversteek is het historische Church Street. Het kerkje (waar inmiddels een gigantische kerk aan is gebouwd) stamt uit 1874.




Langs de oude Washington en Old Dominion locomotief, wat een uitje was, toen de kinderen klein waren, lopen we de natuur in. Ook vandaag klimmen er kleintjes op de locomotief, een prima speeltuin is het.




Langs Anytime Fitness, waar ik mezelf vandaag vrij van heb gegeven, en de Vienna Town Hall lopen we terug naar de van.




Ons ontbijt bij Starbucks kwam gedeeltelijk, omdat Saskia thuis geen ontbijt meer heeft. Ze heeft me een lijstje favorieten gegeven, die ik bij Giant ga halen. De keuze aan verschillende bevroren wafels en pannenkoeken is enorm. Wat te kiezen? Buttermilk, bosbessen, aardbeien, meergranen of chocolate chip wafels of wacht nee, schattig miniwafeltjes!



Natuurlijk "moet" ik ook even naar Whole Foods. Hun witte wijn is erg lekker en maar $4,99 per fles. Ik haal meteen ook avondeten en kan de multigrain sushi voor lunch niet weerstaan.



Na Cosmo thuis te hebben afgezet en lunch te hebben gegeten, ga ik weer op pad. Rick is zaterdag jarig en ik heb heerlijke taarten bij Pastry Xpo gezien. Ik bestel een Prestige cake, want Rick is dol op chocolade. Deze gaat hem vast goed bevallen!



Bij de drive thru (links op de foto) van onze bank cash ik de cheque van Cox Farms in. Op hun website zie ik, dat ze er ook een aantal foto's van mij van vorig jaar op hebben. Daar is toen wel toestemming voor gevraagd, maar ik ben blij er dit jaar iets mee verdiend te hebben.



Naast de bank ligt een Shell station. Met mijn Giant kaart krijg ik hier maar liefst 40 cent korting op iedere gallon benzine dit keer! Dat scheelt flink, dus ik gooi de van vol.



Het DRAAKJE heeft ook hard een bad nodig en ik heb een 50% kortingsbon voor Mr. Wash aan de overkant. Fijn is hier, dat ze de van ook van binnen schoonmaken. Ik kon bijna niet meer uit de zijramen kijken, zo vies had Cosmo ze met zijn neus gemaakt. In een lekker ruikende van rijd ik terug naar huis.

Mijn lijstje voor vandaag is afgewerkt. Maar goed ook, want Laura komt en geeft me een wel zeer pijnlijke massage. Na afloop voel ik me dan helemaal uitgeput. Ik beloon mezelf na deze pijniging met het kijken van een nieuwe aflevering van Tussen Kunst en Kitsch.

Dat ik geen keukenprinses ben is intussen wel bekend. Vandaag heb ik drie gerechten, die in de oven moeten, maar alle drie vergen verschillende temperaturen en lengte van bakken. Wij hebben echter maar twee ovens. Dan vind ik Facebook zo handig, want daar stelt men mij gerust, dat een gerecht op een lagere temperatuur langer bakken ook zal gaan.

In ieder geval smaken de zalm gemarineerd in kruiden en olijfolie, de chipotle zoete aardappelfrietjes en spinazie erg smakelijk. Voor Saskia heb ik gezonde kip "popcorn", die zij gelukkig ook lekker vind. Whole Foods is wel wat duurder, maar hun eten is ook gezond en van bijzonder goede kwaliteit.

America's Next Top Model loopt ook op zijn einde. Er zijn nog vier meisjes over en ze zijn in Italie. Ik ben heel benieuwd, wie daar gaat winnen. Over zijn een heel lang meisje uit Texas, een Princeton studente, een blondine uit Idaho en een roodharig meisje, dat graag als eerste lesbienne wil winnen. Ik zou het echt niet weten. Vanavond zullen er twee naar huis gaan, dus volgende week finale.

31 reacties:

www.vandijkjes.punt.nl zei

Apart hoe je bij jullie bv een shell hebben. Die heb ik in NY nog nooit gezien. Ook Whole foods of Giant kennen we hier niet.

Die korting met benzine kennen zij wel via Price chopper en Sunoco.

gr petra

Ineke zei

Leuk, zo'n dag in beeld! Toevallig heb ik gisterenavond ook, sinds lange tijd, weer eens naar Tussen kunst en kitsch zitten kijken.

Coralie zei

Wat een superidee, jouw dag in beelden!
Typisch Amerikaans, bepaalde straten (voorzover ik natuurlijk dat kan beoordelen), maar ook veel geschiedenis en 'oud', zoals het kerkje en de City Hall. Ziet er toch anders uit dan het beeld wat ik had, dus nu kan ik me wat beter voorstellen waar je bent als je het over de gym en de school hebt.
Fijne dag weer!

Manon zei

Leuk zo'n verslag in foto's! Vooral die eerste foto is echter super! Hier hebben ze ook wel meer herfstkleueren dan in NL, maar niet zo mooi als in de VS

Groetjes,Manon

Anoniem zei

Heel leuk, je dag weergeven met beelden, bij alles wat je leest plaats je toch zelf altijd een beeld.

Mooie kleuren die bomen bij jullie oprit.

Groetjes Wilma

naomi zei

Erg leuk je dag in beeld. Nu heb je nog meer beeld van alles waar je komt. Wat zijn die bomen voor de deur onwijs mooi. Zo donker rood zie je hier niet.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

Leuk fotoverslag! Nu heb ik een beetje beeld van hoe het er daar uitziet :)

Gr. Julia

Anoniem zei

Wat een mooi inzicht in de omgeving waar je woont.
Behalve dan de drukke weg ziet het er heel goed uit zo dicht bij de "grote" stad.
Groet, Bea

Petr@ zei

Wat leuk om al die 'bekende' gebouwen uit jouw verhalen nu eens op foto te zien. Zo krijg ik een aardig beeld van hoe leuk Vienna er uit ziet.
Ik zal zelfs de ontbrekende letters van de highschool, waar je vorige week over schreef.

Anoniem zei

Ontzettend leuk zo n verslag met foto s In je gedachte ziet het er toch altijd anders uit dan in het echt.

Hier in de randstad zou je de hele dag bezig zijn met al die winkels die jij bent afgegaan,een plekje voor je auto vinden is een ramp.

Groetjes Gitta

Marie zei

Heel leuk zo een foto-dagboek! Nou kan ik me ook visueel voorstellen waar jij je dagelijkse dingetjes doet! Prachtige herfstkleuren bij jullie daar!

Suus zei

Hoi,
zo leuk je foto verslag... het ziet er allemaal niet helemaal uit zoals ik me voorstelde, maar wel helemaal geweldig!!!

Ingrid en Michael zei

Wat een leuk idee een fotoverslag, maar ik krijg wel heimwee van al die foto's! Mag je van mij wel vaker doen! De kleuren van de bladeren zijn echt schitterend. Cosmo komt er mooi op uit! Wij zijn net een paar dagen in en rond Parijs geweest, dus ben weer helemaal bij gelezen en gekeken.
groet, Ingrid

Anja zei

Erg leuk, dit fotoverslag. Leuk om alle plekken te zien waar je zo vaak over schrijft! Bij het W&OD pad had ik een heel ander beeld!

Het avondeten klinkt heerlijk!

Petra zei

Bekende plaatjes! Erg leuk om te zien. Super dat je zo'n goede korting had op de benzine, dat mag AH ook wel invoeren! grapig dat je naar Kunst en Kitsch hebt gekeken....er was een issue over een schilderij van een voetbalvereniging wat gevonden was in een container, maar dat kon weer niet, bla bla bla. Het schilderij zou veel waard zijn.
Je zalm lijkt me overheerlijk!

marianne zei

Helemaal met iedereen eens: erg goed idee. Zo'n fotoverslag geeft ineens zoveel beeld bij je verhalen.

Marion2 zei

Erg leuk je fotoverslag. Van Vienna
had ik al wel een beeld, omdat we er
geweest zijn. Het zou zomaar kunnen, dat we toen bij die pomp getankt hebben. Staat hij in de buurt van Tysons Corner?

Weet je wat "gek" is? Mijn dochter heeft bij aardrijkskunde over Tysons Corner geleerd! Het was een mooi voorbeeld van ... (ben ik helaas vergeten, iets met suburbs?). Maar wel heel toevallig dat ze er geweest was.

Sylvia zei

Hoi Petra!
Leuk die foto's van alle bekende en vertrouwde plekjes. Ik krijg er gelijk heimwee van...... het wordt tijd dat we eens op bezoek komen. Wie weet mss in 2011?
Alvast een dikke verjaardagskus voor Rick!
Groeten, Sylvia xx

Brigitte en Mark zei

Dit vind ik heel leuk om te bekijken! Als je niet weet hoe het eruit ziet heb je natuurlijk een eigen beeld, en het is grappig dat dat totaal niet overeenkomt.

Ik mis de frozen waffles! :( Dat was een lekker makkelijk ontbijt, hier heb ik het nog niet gevonden :(

Anja L. zei

Wat een leuk verslag vandaag, zo met die foto's van je omgeving.
Wat zijn die Maples toch schitterend van kleur! Wij hebben ook een Maple in de tuin maar zo mooi zijn de blaadjes niet gekleurd.
Groetjes,
Anja L.

Brigitte en Mark zei

Misschien wel interessant.

Buy 1 holiday drink, get one free

nov 18-21 2-5 P.M. at your local Starbucks

http://www.starbucks.com/share/#/redcups

Margreet zei

Hee, wat leuk zeg, die foto's van al die 'bekende' plekjes.
Hier zijn de herfstkleuren nu wel weg, alles weer kaal en grauw, bah.

Nicole zei

Wat een leuk fotoverslag van je dag. Erg leuk om de plekken waar je al zo vaak over geschreven hebt nu eens te zien.
Mooie herfstkleuren hebben jullie toch. Hier is het meer geel en veel minder rood qua tinten. Ik vind die rode kleuren toch wel erg mooi.

Sally zei

Inderdaad heel leuk zo'n dag in beeld. Ik had bij sommige foto's een heel ander beeld in mijn gedachten. Grappig.

Natasja Valentijn zei

Wat leuk, een fotoverslag. Wat zijn die bomen bij jullie in de straat toch prachtig hè! Ontzettend mooi! Enne, we spreken zeker wat af na Thanksgiving.

Petra zei

@Petra - Grappig, dat jullie geen Shells hebben daar. Giant is volgens mij een vrij plaatselijke keten, van Ahold nog wel.

@Ineke - Ik blijf het een leuke show vinden, wat mensen al niet blijken te hebben!

@Coralie - Het gezellige deel van ons stadje is toch wel die straat met de kerk. Of eigenlijk alles, wat niet langs de hoofdweg ligt.

@Manon - Ja, dat felrode, he, ik blijf me over die kleuren verbazen. Dat zo'n groene boom daarin verandert.

@Wilma - Ik bedacht me, dat ik dat maar heel weinig doe en het wordt duidelijk goed ontvangen. Ik zal vaker "gewone" foto's nemen van dagelijkse dingen.

@Naomi - Het is bijna onvoorstelbaar, de metamorfose, die de bomen doormaken.

@Julia - Bedankt!

@Bea - Inderdaad is die drukke weg eigenlijk het enige echt "stadse" hier.

@Petra - Ha ha, inderdaad! Volgens mij ontbreken er nu zelfs nog meer letters :(.

@Gitta - Dat is inderdaad wel heel fijn hier, die grote parkeerplaatsen bij supermarkten e.d.

@Marie - Eigenlijk had ik dat al veel eerder moeten doen, bedacht ik me.

@Suus - Wat grappig, dat je je het zo anders voorstelde. Dan vraag ik me meteen af hoe?

@Ingrid - Heerlijk, Parijs, was het leuk? Jij herkent deze plekjes natuurlijk een beetje.

@Anja - Het pad is 45 mijl lang, dus ziet er ook op verschillende plekken heel anders uit, hoor. Misschien meer, zoals jij je had voorgesteld.

@Petra - Herinner je je nog het tandemen op het W&OD pad? Moest ik gisteren opeens aan denken. Dat schilderij zag ik ook, mocht die man dat niet hebben of zo? De zalm was heerlijk!

@Marianne - Op een drukke winkeldag zal ik het vaker doen.

@Marion - Deze Shell is niet in de buurt van Tysons Corner, maar ik weet degene, die je bedoelt, denk ik wel. Wat grappig, dat ze over Tysons Corner leerde. Het ligt daar nu helemaal open voor het nieuwe metrostation en nog van alles, wat ze met dat gebied willen doen.

@Sylvia - Ja, leuk, kom hierheen! We missen je echt in ons groepje en het zal ook leuk zijn om te zien hoe Teddie gegroeid is. Ik zal de verjaarskus aan Rick doorgeven.

@Brigitte - Grappig, dat zoveel van jullie zeggen het je anders te hebben voorgesteld. Misschien ben ik toch niet zo goed in beschrijven, LOL. Die keuze aan wafels is onvoorstelbaar. Bedankt voor de Starbucks tip!

@Anja - het hangt van de soort af, maar misschien ook wel van hoeveel zon ze krijgen. Sommigen van de bomen in onze cul de sac werden niet zo rood en zijn nu ook al kaal, terwijl de onze nog vol blad zit.

@Margreet - Het was vandaag bij Great Falls ook vrijwel kaal. Alleen in de buurten hebben de maples en eiken nog wat kleur.


@Nicole - Sommige soorten maples zijn zo dieprood, het lijkt bijna onecht. Ik denk, dat de hoeveelheid zonlicht ook met de verkleuring te maken heeft. Hoe meer zon, hoe dieper rood, lijkt het.

@Sally - Zeker grappig. Voor mij is het natuurlijk zo logisch, dat jullie het precies zoals het is voor je zien ;).

@Natasja - Leuk! Ik popel om de Kerstversieringen bij het Willard Hotel te gaan fotograferen :).

Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Kristel Holsbeek zei

Ha dat is leuk zo wandelen wij mee door je dag...heel tof.
Die bomen voor je deur zijn prachtig nu!!!

Ingrid en Michael zei

Het was zeker leuk in Parijs. Heb paar foto's op Facebook gezet. Groet Ingrid

Jeanny zei

Ik heb je fotoverslag op mijn Iphone zitten lezen (op het werk...), maar thuis zie je de foto's toch beter. Groter natuurlijk :) Ik werk op een middelbare school en ik had me de school van Saskia toch anders voorgesteld. Erg leuk!! Zo herkenbaar Amerikaans. Heerlijk!!
Een erg goed idee van je.
Groetjes!!!

Bibi zei

Wat een leuk verslag zo met die foto's. Wat woon jij toch in een fijne omgeving! Haha 'maar' twee ovens. Eerlijk gezegd hebben wij er ook twee en soms heb ik daar ook niet genoeg aan.