Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, november 20, 2010

Nog wat late herfstkleuren


Het is weer prachtig herfstweer, dus na Sharons gewichtenklas laat ik de sportschool verder zitten. Liever neem ik Cosmo mee voor een lange wandeling om nog van de laatste mooie herfstkleuren te genieten. Het hoogtepunt is zeker voorbij, maar een heel aantal maples staan nog te vlammen. Vooral de Japanse soort is prachtig, heel fel rood.


Voor Ricks verjaardag morgen heb ik een heerlijk uitziende chocoladetaart besteld bij Pastry Xpo. Rick is een echte chocoholic en ik denk, dat hij deze taart heerlijk gaat vinden. Ze hebben hier zoveel lekkernijen, het vergt zelfdiscipline om geen bonbons of macarons te kopen.

Omdat het net lunchtijd is, trakteer ik mezelf op een van hun superlekkere champignon met Fontina kaas miniquiches. Het is een gezellig cafe, waar een heel aantal mensen op hun laptop zit te werken. Dat valt me bij Starbucks ook altijd op. Kennelijk werkt dat fijner, dan thuis of op kantoor.

De gewoonte hier is om de jarigen een kaart bij de cadeautjes te geven. Ik ben daar niet mee opgegroeid, dus vind het niet zo belangrijk, maar Rick hecht bijna nog meer waarde aan de kaart, dan aan het cadeau. Bij Safeway
zoek ik een grappige kaart uit. Ze hebben een ruime keuze, gelukkig.

Ook ballonnen horen bij een verjaarsfeest, dus ik rijd door naar Party Mania. Daar is een ruime keuze aan mylar ballonnen en ik kies er twee. Eentje, waar Ricks naam op komt, en eentje met de space shuttle, lekker jongensachtig, ha ha.

Wachtend op Pat kijk ik op YouTube naar oude tekenfilmpjes. Een van mijn favorieten vroeger was Calimero. Tot mijn verbazing vind ik daar ook een paar afleveringen van in het Nederlands. Wie herinnert zich dat stoute kuikentje nog met zijn "zij zijn groot en ik is klein"?


Gisteravond belde Pat, dat ze vanavond een feest hier in de buurt heeft. Ze komt gezellig even theedrinken en we hebben heel wat bij te kletsen. Zij is onder anderen voor haar vijftigste verjaardag op fotosafari naar China geweest. Ze heeft het (natuurlijk) een geweldige ervaring gevonden.

Katja belt tegen vieren, dat ze gelukkig wel na haar hele nachtdienst bij de Rescue Squad heeft bijgeslapen en nu op weg naar huis gaat. Helaas voor haar zit de I-81 op een gegeven moment potdicht, waardoor het bijna vijf uur duurt voor ze thuis is. Nu Kai nog, die dinsdag thuis zal komen en het gezin is weer compleet.

PS: Wat een leuke reacties allemaal op mijn dag in beeld verslag. Als jullie nog van andere plekken, waar ik regelmatig over schrijf, foto's willen, laat het me dan even weten.

13 reacties:

syl zei

Lekker hè, dat mooie herfstweer! Wij hadden hier vandaag ook weer een mooie dag. Veel zon, zo'n 7-9 graden, heerlijk! Van de week wordt het hier in ieder geval stukken kouder!

Calimero komt hier tegenwoordig ook weer op de televisie, maar de kinderen hier kunnen er niet echt enthousiast van worden, is denk ik toch iets te ouderwets voor ze.... al hoewel, Bassie & Adriaan en Tita Tovernaar en Ome Willem kijken ze wel graag!

Taart klinkt trouwens erg lekker !!!

Familie Langens zei

Wat een prachtige kleuren, wij willen nog een boom er bij in onze tuin, ik zal eens een foto laten zien van die bomen aan de hovenier. Kijken of hij er wat mee kan.

Calimero wordt wel gekeken maar dat is meer wachten op wat er daarna komt. Echt de tv er voor aan zetten doen ze niet, voor Dora wel!

Groetjes,
Anne-Marie

Brigitte en Mark zei

Awww Calimero is zo schattig, breekt mijn hart!

Boes vond ik ook altijd heel tof, nu nog steeds trouwens. Het is zo droog! Nu snap ik de grappen nog beter!

http://youtu.be/V3t9QhtAofE

En de Dinobabies, ken je die ook? http://youtu.be/R_IfEpP8-8Y

De Snorkels, de troetelbeertjes, Dommel & Ik mik Loreland. Al vond mijn hele klas vroeger Ik mik Loreland eng door het monster Karbonkel.

Marion2 zei

O, die bovenste foto! Zo prachtig!

Ik keek vroeger ook naar Calimero, maar herinner me alleen nog dat hij zei: "Want zij zijn groot en is klein". Leuke herinnering.

Sandra zei

Hallo Petra,

Compliment voor je foto's. Je bent een goede fotograaf! Je kunt op die manier ons lezers laten delen in de prachtige omgeving waarin je woont. Ik zou het leuk vinden je tuin eens te zien op de foto. De voorkant zie ik vaak vanwege je leuke seizoensvieringen, ama rik ben benieuwd naar de achterzijde van je huis. Alvast een happy bithday voor Rich en een happy thans=ksgiving weekend voor jou en je gezin! PS: Calimero kek ik zeker in de jaren 70. IK vond het altijd een zielig kuikentje met zijn piepstemmetje!!!

naomi zei

Hallo Petra

Wat mooi rood zijn die bomen. Fijn dat Katja weer thuis is even lekker genieten. Ik zou het wel leuk vinden om foto's van de mall te zien zo als tyson's corner bv. Of dat echt net zulke malls zijn als waar ik ben geweest in Orlando en Las Vegas.

Ben nooit fan van Calimero geweest. Heb van de week genoten van de nieuwe sinterklaas film. Ook weer zo leuk. Alvast fijne verjaardag voor Rick een fijne dag morgen.

Groetjes Naomi

Anja zei

Prachtig die felrode kleur van de maples.
Fijn dat Katja weer thuis is, extra leuk dat ze met Rick's verjaardag thuis is. Alvast felicitaties voor Rick!

Annemiek zei

Wat een rode boom! Grappig die Calimero.
Happy birthday Rick!

Petr@ zei

Rick, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Is de taart in goede aarde gevallen, Petra?

Ja, Calimero ken ik nog wel. Vroeger vond ik het wel leuk, nu erger ik me enorm aan dat stemmetje. Gelukkig niet iets wat mijn kinderen willen zien, ha ha.

Wat heerlijk dat Katja weer thuis is. En ze blijft ook zo lekker lang. Geniet ervan.

Petra zei

@Syl - Calimero vind ik ook echt wel ouderwets, als ik die filmpjes zo terugkijk. Die andere shows hebben meer spanning.

@Anne-Marie - Het zijn heel mooie boompjes, maar ook heel kostbaar heb ik me laten vertellen.

@Brigitte - Boes kende ik niet, kennelijk na mijn tijd. Van de andere shows ken ik alleen de Snorkels.

@Marion - Onvoorstelbaar, hoe rood, he?

@Sandra - Het is me dit weekend niet gelukt, maar ik zal binnenkort eens foto's van de achtertuin nemen.

@Naomi - De volgende keer, dat ik in Tysons ben, zal ik (stiekem, want het mag geloof ik niet) foto's maken.

@Anja - Dank je.

@Annemiek - Bedankt.

@Petra - De taart werd zeker goed ontvangen! Inderdaad, ik vond dat stemmetje ook lang niet zo leuk als vroeger.

Bibi zei

Calimero ken ik nog ja, vond ik altijd erg leuk, ik geloof dat ik er zelfs nog een langspeelplaat van heb!

Nicole zei

Wat een prachtige rode bladeren! Echt schitterend. Hier is alles nu al redelijk kaal en dus alleen maar bruinig. Jammer...

Leuk zeg dat filmpje van Calimero. Hoezo jeugdsentiment.

Kristel Holsbeek zei

Die eerste foto is echt prachtig zo een mooie kleuren WOW!!
Hihi Rick chocoholic, hmm Rick ik ken er hier nog zo ene;-)

Ja hoor zo een foto dagtrip mag voor mij wel nog eens, superleuk!