Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 08, 2010

Foto's verkocht

Voordeel aan de wintertijd is, dat ik lekker vroeg klaarwakker ben. Zo ben ik op tijd voor Sharons core training klas van vanochtend. Naderhand doe ik nog een half uur op de crosstrainer en ben zo om tien uur al klaar met sporten.

Laatst las ik een artikel over de lichamelijke, maar vooral ook mentale voordelen, van buiten lopen. Slechts tien minuten in de open lucht schijnt al genoeg te zijn. Met dit schitterende herfstweer is dat ook absoluut geen straf. Ik lijn Cosmo aan en rijd naar het Community Center.

Daar nemen we het W&OD pad, dit keer eens in oostelijke richting. Meteen valt me op hoe groen het hier nog is in vergelijking met het zuidwesten van de staat. Je zou denken, dat het verder naar het zuiden juist groener zou zijn, maar duidelijk hebben de bergen daar veel invloed op het klimaat.

Genietend van de vlammende herfstkleuren wandel ik een paar kilometer. Opeens zie ik beweging in het struikgewas. Het is een vrouwtjeshert met twee kleintjes.

Cosmo rook ze al, want hij werd helemaal wild en helaas ziet hij ze ook vrijwel meteen. Ik probeer een goede foto te krijgen, maar met zo'n wilde hond aan de lijn lukt dat niet bepaald. Het drietal kijkt ons een meewarig aan en dartelt dan de buurt in. Het blijft bijzonder deze dieren zo midden in Vienna te zien lopen.


Herfstkleuren en herten

Na de vijf kilometer lange wandeling is Cosmo lekker rustig. Ik ben nu toch in het centrum, dus ga meteen even boodschappen doen bij Giant en Whole Foods. Van Petra in Nederland kreeg ik een leuke Delfts blauwe boodschappentas, dus ik voel me helemaal Nederlands.

Thuis val ik de flinke berg van was, die zich heeft opgestapeld, aan. Het lijkt waarempel wel of er nog meer is met maar een kind hier. Het zal er wel aan liggen, dat ik minder vaak wassen draai. Saskia gebruikt ook volgens mij zeker drie baddoeken per dag! Gelukkig zijn die makkelijk op te vouwen.

Het is inmiddels zo'n zeventien graden buiten en ik heb, na die gedane arbeid, zin om voor op het stoepje te gaan lezen. Alleen...ik kan mijn Kindle nergens vinden. Het zal toch niet? Het laatst had ik hem bij Anytime Fitness.

Een beetje in paniek bel ik de sportschool op. Daar vertrok ik om een uur of tien en het is nu kwart voor vier. Hopelijk heeft iemand de Kindle gevonden en ingeleverd. Travis heeft echter niets ontvangen, maar gaat wel even in de gymzaal kijken. Daar blijkt mijn Kindle alle vijf en een half uur op dezelfde crosstrainer te hebben gelegen! Wat een opluchting, want ik ben al flink gehecht aan mijn electronische boek!

Eerder berichtte ik al, dat Cox Farms geinteresseerd is in een aantal van mijn foto's. Vandaag bespreken we de details daarvan. Ze willen zes foto's kopen en betalen me daar een goede prijs voor. Ook zullen ze, waar mogelijk, ©Petra Engle 2010 drukken. Wie weet krijg ik zo wat meer plaatselijke bekendheid. Het blijft grappig, dat hun manager in Vienna ons als het ware wegjoeg en nou kopen ze zelf die foto's.


De foto's, die Cox Farms kocht

Nu het weer zo vroeg donker wordt, heb ik mijn crockpot weer eens afgestoft. Saskia vraagt al een tijdje om taco soep en dat wordt het vanavond dus. Het is ook inderdaad erg lekker met gesmolten kaas en tortilla chips. Deze grote crockpot is veel te veel voor ons drieen, dus we vriezen de rest in. Handig als Saskia wat wij eten niet lekker vindt.

Verder vind ik dat vroege donker worden maar niets. Ik krijg er winterslaap neigingen van. Die beren hebben het wel voor elkaar, eigenlijk.

20 reacties:

Margreet zei

Ja, ik heb ook al een crockpot maaltje gemaakt.Ik baal er ook van dat het nu al zo vroeg donker is, maar aan de andere kant is het 's-ochtends lekker licht.
Mooie foto's heb je verkocht, wellicht krijgt het een vervolg.
Groetjes,

Sally zei

Leuk hoor dat je foto's gekocht zijn. Is toch een hele eer.Je foto's zijn dan ook rpachtig ook die van vandaag weer zo buiten in de natuur.

marijke zei

Proficiat met de verkoop van je foto's! Da's toch wel een leuk compliment.

Petr@ zei

Gelukkig heb je de Kindle terug. Blijkbaar is de crosstrainer niet erg populair geweest die dag!

Leuk dat je de foto's hebt verkocht aan Cox Farms. Er zaten dan ook hele mooie tussen (de appels zijn mijn favoriet).

Alice zei

En ik maar hopen dat het recept van de tacosoep snel volgt... Hier in Belgie watertand de echtgenoot telkens je het daarover hebt...

Coralie zei

gaaf, dat je die foto's verkocht hebt! Ik hoop ook dat er een vervolgopdracht uit voortvloeit.
En net zoals Alice ben ik ook benieuwd naar het recept van de tacosoep. Heb van het weekend nachos gegeten, dus tortillachips met kaas, even in de oven en daar sla en chili (con carne) op met sour cream, echt comfort food.

Tine zei

Oh zou ik het recept mogen hebben voor de taco soep in de crockpot. Ik gebruik mijn crockpot veel te weinig!

Nina zei

Blehhh, had een hele reactie getypt, krijg ik een error, reactie weg!

In het kort: super dat je foto's hebt kunnen verkopen! Mijn favoriet is de glijbaanfoto. En wat een heerlijk "hokieweekend" heb je gehad, en Cosmo vast ook!

Suus zei

Hey,
ik vond het hier ook een wereld van verschil.. In Limburg waren bijna alle bladeren al verdwenen, en hier in Rotterdam Centrum hangt er nog een heel groot deel.....

Wat gaaf dat je foto's verkocht zijn.... En komen ze dan op de site, of in de brochures??

Marie zei

Gefeliciteerd Petra, met de verkoop van je foto-werk! Hartstikke goed, en zeker wel verdiend! Dat is leuk, zo een erkenning van je werk!

Marion2 zei

Gefeliciteerd met de verkoop van je foto's. Eervol en leuk.

Wat een mooie herfstkleuren nog bij jullie. Hier zijn de bomen bijna kaal.

Wees ook maar blij dat je niet hier bent, qua weer dan, want het is alweer dagen somber en druilerig.
Gelukkig komen de feestdagen eraan om het wat op te fleuren.

Hilde zei

Wat fijn dat je je foto's verkocht hebt! Misschien volgen er nu wel meer klanten, wie weet?

Ook hier heb ik steeds mijn handen vol met vuile was... Vooral onze oudste wisselt graag van kleren ;-)

De crockpot hebben we verkocht toen we naar hier verhuisden (spanning en stekkers zijn hier anders), die mis ik wel af en toe... Vooral in de winter.

Groetjes,

marianner zei

Hardstikke goed dat je je foto's verkocht hebt, gefeliciteerd! Die appelfoto is ook mijn favoriet. Zou leuk zijn als je zo meer bekendheid krijgt en er meer kunt verkopen. Of is het misschien een idee zelf een website starten met foto's voor de verkoop?

Anoniem zei

Hallo, terug uit Florida, lekker gehad, even een beetje bijgelezen.
Leuk weekend gehad met Katja. Ziet er mooi uit op de berg.
Gefeliciteerd met de "verkoop" van je foto's, ze zijn ook heel mooi.
Groet, Bea

Bibi zei

Lekker dat bij jullie de bomen nog niet helemaal kaal zijn! Ik ben ook erg benieuwd naar de taco soep trouwens. En van harte met de verkoop van je foto's, echt kicken!

syl zei

ook ik ben heel erg benieuwd naar wat de tacosoep precies bevat.... ik zie nu alleen de saus die je hier over een taco heen doet voor me, met daarin gehakt, wat sla en een gekruimelde taco... zal het heus niet zijn ;-)

Wat is een crockpot?

Leuk dat ze je foto's echt gekocht hebben, het zijn ook zeker hele mooie foto's!

Ineke zei

Gefeliciteerd met de verkoop van je foto's!

Annemiek zei

Leuk dat ze foto's van je gekocht hebben!

Petra zei

@Margreet - Inderdaad is het wel fijn, dat Saskia nu even niet in het donker naar de bus hoeft te lopen.

@Sally - Dank je, het is zeker een eer.

@Marijke - Dank je. Dat is het zeker!

@Petr@ - Ik denk, dat men dacht, dat die de hele tijd in gebruik was, LOL.

@Alice - Het recept staat er vandaag in.

@Coralie - Comfort food is het inderdaad.

@Tine - Het staat er vandaag. Een leuke website met makkelijke crockpot recepten vind je hier: http://southernfood.about.com/library/crock/blcpidx.htm

@Nina - Grappig, dat je de glijbaanfoto het beste vond. Die had ik er niet meteen uitgekozen, maar vind hem inderdaad ook veel hebben, eigenlijk.

@Suus - Gek, he, dat verschil in de natuur? Ze zullen voor allerlei promotiematerialen gebruikt worden, zowel de site als krantjes e.d.

@Marie - Dank je!

@Marion - Oei, sterkte met die druilerigheid. Een zonnig klimaat, zoals hier, is toch wel een van de dingen, die heel belangrijk zijn voor mij.

@Hilde - Worden ze in Zwitserland niet verkocht? In Nederland wel.

@Marianne - Het lijkt me leuk meer zo plaatselijk te fotograferen. Zo'n website zit in mijn toekomstplannen.

@Bea - Welkom terug! Hopelijk heb je een fijne tijd gehad in Florida?

@B. - Het lijkt nu of de natuur in vuur en vlam staat. Ik zie niet uit naar de grijze kaalheid :(.

@Syl - Een crockpot is eigenlijk de merknaam voor een slow cooker. Het is een electrische pan, die je of op laag of op hoog kan instellen en dan gerechten urenlang kunt laten sudderen.

@Ineke - Dank je!

@Annemiek - Dank je!

Nicole zei

Gaaf hoor, dat Cox Farms de foto's gekocht heeft. Ze zijn ook echt prachtig! En die crockpot lijkt me erg handig. Ik moet toch eens kijken of ik die hier niet ergens kan krijgen.

Enne geluk dat je Kindle nog op 'zijn' plekje lag. Het zou wel heel zuur zijn als je 'm nu al kwijt zou zijn geraakt.

Dat vroege donker worden is ook zoooo niet aan mij besteed. Ik las laatst dat het eigenlijk goed zou zijn dat de zomertijd de huidige wintertijd zou worden en dat we in de zomer eigenlijk nog een uur vooruit zouden moeten. Ik ben meteen voor. Ik heb veel liever langere avonden dan ochtenden. Hoezo geen ochtendmens... ;-)