vrijdag, november 05, 2010

Terug in Hokie gebied

De regen van gisteren is weer helemaal verdwenen en een zonnige dag lacht me tegemoet. Dat blijft toch een van de dingen, die ik fijn vind van dit klimaat. Slecht weer duurt nooit zo lang. Ik neem afscheid van Rick en Saskia, want zij blijven dit weekend alleen.

Sharons training gaat vanochtend lekker snel. Er zijn een paar oudere dames, die wat extra aandacht nodig hebben, maar verder is het lekker hard werken met alle spieren. Daarna ga ik nog een half uur op de stairmaster met een nieuw spannend boek van William Dietrichs Ethan Gage serie. Die leest als een Indiana Jones film, voor degenen, die daarvan houden (ik wel dus).

Thuis laat ik Cosmo snel uit en pak dan in. Mijn doel is om half twaalf te vertrekken richting Blacksburg, maar dat haal ik niet helemaal. Pas tegen twaalven heb ik alles bij elkaar en rijden Cosmo en ik weg. Ik besluit bij Starbucks even snel lunch, een warme sandwich met groentes en Provolone kaas, en een grote passion thee te halen. Zo kan ik gewoon doorrijden zonder rommelende maag.

Voor ik de snelweg opdraai bel ik Katja om haar te laten weten, wanneer ik op pad ging. Ok, ik zie je over vier uur wel, is het antwoord. Onderweg geniet ik van de herfstkleuren, al zijn die op de meeste plekken op het einde. Het is altijd een mooie rit, maar nu helemaal.

Niet ver na Manassas, buiten de Washington-Baltimore metropool, zie ik opeens, dat de maximum snelheidsborden zijn veranderd. Het was altijd 65 mijl per uur en is nu 70 mijl per uur. Jippie, zo wordt de rijtijd nog wat korter, want dan kan ik voornamelijk 75 tot 80 rijden. Ook op de interstate 81 blijkt dit het geval.

Voor het eerste ooit rijd ik zonder te stoppen naar Blacksburg! Ik heb zelfs nog 70 mijl benzine "over". Kennelijk maken de nieuwe banden en een goede spanning enorm veel verschil. Cosmo heeft vrijwel de hele weg geslapen. Totale reistijd (410km) bedraagt 3 uur en 45 minuten.

Katja had ons nog niet verwacht, maar we krijgen een grote knuffel. Cosmo is dolblij zijn vriendje Diego weer te zien! We laten de honden even buiten rondrennen en gaan dan zelf op weg, want ik moet nog inchecken bij mijn hotel.

Dit keer logeer ik bij de Hampton Inn in Christiansburg, want de hotels in Blacksburg waren idioot duur. Iedereen daar is zo vriendelijk en we zouden een van hun versgebakken koekjes kunnen nemen, maar weerstaan de verleiding. Dit is een nieuwe Hampton Inn, maar met al het gedoe over "bed bugs" (bedwantsen) check ik toch even de matras grondig. Ik leg mijn tas ook op een tafel.

Op de terugweg naar Katja's appartement gaan we langs de Kroger. Daar halen we boodschappen voor Katja. Grappig genoeg zie ik er een aantal produkten, die ik nooit in ons gebied heb gevonden. "Mediterranese" Goudse kaas is daar een van. Duidelijk uit Nederland geimporteerd, maar ik heb die kaas nog nooit in ons gebied gezien. Er zit olijf, zongedroogde tomaat en knoflook in en (we proeven er thuis wat van) het smaakt super! Nu hoop ik, dat we die in onze buurt ook zullen vinden.

Na even gekletst te hebben met Leah en Kelly in het appartement en Cosmo eten te hebben gegeven, gaan Katja en ik naar Poor Billy's voor ons avondeten.

Nu het donker wordt, moet Katja rijden, want ik ben nachtblind. Ze parkeert de van bekwaam en we lopen naar het restaurant. Het is er druk, maar we krijgen meteen een tafeltje.

Meestal neem ik geen cocktail, maar zij hebben een "pepper martini", die zo lekker is! Het is een heel koude avond, dus perfect. Peper vodka, tomatensap, jalapeno poeder en meer, het smaakt voortreffelijk.

Ook de sushi is, zoals altijd, erg goed. Katja bestelt teveel en neemt de rest mee naar huis. Ik heb precies genoeg en ook nog eens het voordeel, dat mijn "hand roll" verkeerd was. Ik bestelde de "VT roll" met komkommmer, paling, garnaal en zalm en krijg er een met o.a. cream cheese en zalm. Die gaat van de rekening af, prima! Zoals altijd genieten we van onze maaltijd hier.

Katja brengt mij terug naar het hotel en neemt dan de van mee. Ik heb dus geen vervoer meer. Op zich is dat prima, maar het voelt gewoon raar. Ze zal me morgen rond tienen weer ophalen en vanavond kijk ik gewoon tv. Alleen op een hotelkamer voelt nog altijd vreemd. Morgen hebben we een heel programma, dus ik ga bijtijds slapen.

Fijn om er al zo snel te zijn, binnen de vier uur.

Die peper martini klinkt erg lekker!

Coralie zei

veel plezier samen dit weekend! Misschien een domme vraag, maar Diego is dus de hond van Katja? Wel leuk, een huisdier als student! Ik reisde te veel heen en weer vanuit Nijmegen naar mijn ouders om een huisdier te nemen.

Ingrid en Michael zei

Dat heb je echt heel snel gereden. Dat jij je kon inhouden om geen versgebakken "cookie" te nemen, vooral na zo'n lange rit. Wij gaan volgende week zaterdag ook weer ongeveer net zo'n eind rijden; naar Disney Parijs. Veel plezier dit weekeind!

Annemiek zei

Veel plezier samen!

Veel plezier. Geniet van je dochter!

groet, Annebep

Nicole zei

Die reis had je er vlot opzitten. Fijn dat de maximum snelheid verhoogt was. Heel veel plezier dit weekend bij Katja. Het zal fijn zijn om weer even lekker veel moeder-dochter tijd te hebben.

Bibi zei

Zo alleen op een hotelkamer is inderdaad een beetje apart maar gelukkig heb je het hele weekend om leuke dingen te doen. Veel plezier!

Fijn dat de reis zo vlotjes is verlopen.

Heel veel plezier met Katja dit weekend! Na alle ellende de laatste tijd zal ze het vast heel fijn vinden om nu samen een gezellig weekend te hebben!

Ineke zei

Oh, ik zou zo'n lekkere, versgebakken cookie ook niet hebben kunnen weigeren.
Veel plezier met Katja.

Sally zei

Nou dat was een vlotte reis. Nu veel plezier met Katja, geniet van jullie tijd samen.

Fijn dat je zo snel op de plaats van bestemming as. Geniet van jullie weekend samen!

Cisca zei

Hmm, zo'n pepper martine lijkt me ook wel wat zeg. Nooit eerder van gehoord.

Die Mediterrane Gouda hebben ze hier trouwens bij de Trader Joe, ga je daar weleens heen?

@Petr@ - Die martini was echt heerlijk! Ik zou bijna alleen daarvoor teruggaan naar dat restaurant ;).

@Coralie - Diego is de hond van Katja's beste vriendin Leah, die met haar woont. Katja heeft haar poes Sushi daar.

@Jesse - Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo'n koekjesmens ;)

@Annemiek - Bedankt!

@Annebep - De tijd gaat weer eens te snel samen.

@Nicole - We hebben lekker veel "quality" tijd.

@B. - Eigenlijk slaap ik wel heerlijk zo alleen in die hotelkamer ;).

@Anja - Inderdaad, ze kijkt ook enorm naar haar vakantie van Thanksgiving uit.

@Ineke - Als het iets hartigs was geweest, had ik het niet kunnen weerstaan. Ik ben niet zo'n zoetekauw

@Sally - Doen we zeker!

@Anja - Dank je!

@Cisca - Ja, maar niet vaak genoeg, ik ga er snel eens kijken, dan! Bedankt voor de tip!