Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 10, 2010

De natuur lijkt in brand te staan!

De herfst is hier op het moment op zijn mooist. Het lijkt dit jaar langer te duren, dan anders, een vriendin merkte dat ook al op. Als ik bij het opstaan naar buiten kijk, zie ik een bijna paarse dogwood met daarachter een dieprode Japanse maple en daar weer achter een felgele maplesoort. Prachtig!

Na bij Anytime Fitness mezelf een half uur gekweld te hebben op de stairmaster haast ik me naar huis om met Cosmo te wandelen. Het is net alsof de natuur in vuur en vlam staat met al het geel, oranje en rood en de felblauwe lucht op de achtergrond maakt het helemaal schitterend. Wetend, dat dit maar zeer tijdelijk zal zijn, wil ik er alles uithalen.

Dit keer ga ik gewoon van de buurt genieten. Er staan allerlei verschillende soorten maples hier. Mijn nieuwe telefoon schijnt een goede camera te hebben, die ik hier weleens op wil uitproberen. Het resultaat is verbazingwekkend goed!



Klik op de foto voor de rest

Meer dan een uur loop ik genietend rond. Cosmo wordt soms zo ongeduldig, dat hij begint te piepen. Gelukkig voor hem liggen vrijwel overal hoge bergen geharkte bladeren, waar het heerlijk in rollen is.


Als gevolg daarvan lijkt Cosmo meer op een gecamoufleerde viervoeter, dan zijn eigen mooie zelf. De hele dag loopt hij met een blad op de plek, waar in bijbelse tijden waarschijnlijk een vijgenblad had gehangen. Ik kan me er niet toe zetten het weg te halen, het is zo'n grappig gezicht. Na een renpartij met Dave, de beagle hierachter (die overigens weer de hele dag bij hun achterdeur heeft staan blaffen), is het er vanzelf afgevallen.


Voor de fans van "Hornsby"

In een van onze couponboekjes zat een coupon voor een gratis "thin" bagel van Manhattan Bagel. Deze bagels, die ze zeggen maar tijdelijk te zullen hebben, jammer genoeg, heb ik al vaker op. Ze zijn ongeveer half zo dik als een gewone bagel, erg lekker! Ik bestel er dit keer een met tonijnsalade.

Meestal ben ik best georganiseerd en verlies niet snel dingen. Dat gaat echter niet op voor zonnebrillen en lensdoppen. Hoe het gebeurt, weet ik niet, maar die raak ik om de haverklap kwijt. Maandag was op onverklaarbare wijze mijn lensdop weer verdwenen. Bij Penn Camera koop ik een nieuwe en neem me heilig voor er nu een draadje doorheen te doen en aan mijn toestel te bevestigen!

Met een 5k race in het vooruitzicht moet ik er wel aan om nieuwe hardloopschoenen te kopen. Die van mij zijn helemaal uitgelopen. Bij Potomac River Running hebben ze de vrouwenuitvoering van mijn schoen niet, maar ik had sowieso al de mannenversie dit keer.

Helaas zijn die alleen ook duurder, maar dat moet dan maar, want ik heb geen tijd meer om online te bestellen. Als ik de schoenen aantrek, merk ik meteen hoe erg mijn oude schoenen eraan toe zijn! Eigenlijk moet ik beter bijhouden, hoe lang ik er al op loop, zodat ik tijd heb ze, veel goedkoper, online te bestellen.

Naast de sportwinkel ligt Trader Joe's. Iemand schreef, dat ze hier weleens Mediterranese Gouda had gevonden. Ze hebben allerlei soorten (oud, geiten en meer), maar die niet helaas. Nu ik hier toch ben, neem ik gelijk ons avondeten mee. Weer een van Saskia's favorieten, weet ik.

Het is inmiddels achttien graden buiten en ik popel om lekker voor op de stoep Nederlandse tijdschriften te gaan lezen. In de zon is het nog bijna te warm ook! Het is toch wel heerlijk om dit op tien november nog te kunnen doen.

Eigenlijk sport ik nooit in de namiddag, maar heb besloten, dat me dat misschien wel kan helpen tegen de pijnen, die in dit jaargetijde 's avonds juist weer erg zijn. Ik doe dus mee met Saskia's personal training vanmiddag.

Sharon is beslist geen zachte heelmeesteres! Het is flink hard werken, maar na afloop voel ik me goed en nu, ongeveer vier uur later, nog steeds. Dit ga ik dus vaker proberen te doen. Als we het met zijn tweeen doen zijn de kosten ook beter te behappen. Sharon is niet duur voor een personal trainer, maar het telt toch wel op.

In ieder geval laat Saskia enorme vooruitgang zien. Twee weken geleden liep ze de mijl op school nog maar net onder de twaalf minuten. Gistermiddag kwam ze heel trots thuis, want ze had maar liefst meer dan twee minuten van die tijd afgehaald. Haar nieuwe persoonlijke record is 9:57! Dat geeft ook zelfvertrouwen, iedere penny waard.

Saskia is wel iedere middag erg moe en gaat na de training even slapen. Ze ziet er verder goed uit, dus ik denk, dat het het heel vroege opstaan is, dat haar opbreekt. Ik blijf nog maar hopen, dat onze school board ooit de studies, dat tieners beter functioneren met latere school aanvangstijden, serieus gaat nemen.

Voor het avondeten maak ik Saskia wakker. De Mandarin orange chicken, bruine rijst en komkommersalade gaan er goed in bij iedereen. Christine maakte me attent op die maaltijd en voor degenen hier in de VS, het is een aanrader en heel goedkoop!

Een paar van mijn favorieten zijn vanavond op tv: Hell's Kitchen en America's Next Top Model. Weliswaar tegelijk, maar daarvoor hebben we DVR. Wat zouden we zonder moeten?

Dat gaat op voor zoveel dingen tegenwoordig. In de tijd van onze grootouders werd er van alles uitgevonden, maar als ik zo eens terugkijk is het voor ons ook niet mis. Maar ja, ik stam nog uit de tijd van de zwart wit tv's, de telefoons met draaischijf, de cassetterecorder en dia's. Oei, ik word echt oud!

9 reacties:

www.vandijkjes.punt.nl zei

Ongelooflijk wat een kleuren bij jullie nog. Hier is elk blaadje verdwenen. Hopelijk zie ik er volgende week een glimpje van als ik een tussen stop heb op Dulles..

gr petra

Petra zei

Prachtige kleuren, we zagen het vanuit de lucht, heel mooi om te zien.
Volgende keer echt bij Runningwarehouse kijken hoor, ik zie ze daar voor $86 staan! Knap van Saskia dat ze al zoveel progressie heeft gemaakt, goed voor haar zelfvertrouwen.

naomi zei

Hallo

Mooi al die kleuren in de natuur. Hier zijn veel blaadjes al weg en na de storm van vanavond is alles weg. Maar ik vind de kleuren ook altijd erg mooi.

Knap van saskia dat ze 2 minuten eraf heeft gehaald.
Groetjes Naomi

Sophie zei

Ik was al benieuwd wat een thin bagel precies was. Althans, de naam doet het al vermoeden, maar bedankt voor de uitleg! Klinkt heerlijk. En de foto's vanaf je telefoon zijn prachtig! Wat een kleuren zeg! hier is het wel weer zo'n beetje afgelopen. De kerstversiering hangt dus laat de winter maar komen.

Annemiek zei

Geniet maar lekker van de kleuren en het mooie weer. Hier is het alweer op.

Petr@ zei

Nou, ik kan me al die 'ouderwetse' dingen ook nog goed herinneren, hoor! Er is inderdaad heel veel veranderd de afgelopen jaren.

Prachtig die herfstkleuren bij jullie. Komt erg mooi tot zijn recht met een zonnetje erbij. Iets wat we helaas vandaag bijna niet gezien hebben hier.

Wat goed van Saskia, dat ze de mijl nu zoveel sneller loopt. Superfijn voor haar zelfvertrouwen.

Anja zei

Prachtig die kleuren! Nog even genieten voordat de kleuren plaatsmaken voor kale bomen.

Petra zei

@Petra - Het is hier ook wel op zijn einde, hoor, maar misschien nog een glimpje, dat kan.

@Petra - Ik ga ze echt voortaan online bestellen, ik schrok van de prijs!

@Naomi - Jammer, he, zo'n storm?

@Sophie - Ergens ben ik ook klaar voor de Kerst. Gezellig!

@Annemiek - Het zal hier ook niet lang duren

@Petr@ - Soms is het leuk om stil te staan bij alle vernieuwingen, dan is er toch heel wat!

@Anja - Bah, kale bomen, maar ik weet het, binnenkort :(

Kristel Holsbeek zei

Prachtige fotos!!
Super Saskia!! Dat is wel heel goed hé, twee minuten!!