Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 03, 2010

Buurvrouwenavondje

De dag begint vies, want Cosmo geeft, natuurlijk net terwijl ik mijn ontbijt maak, over. En niet zomaar, want het zit vol met Halloween snoeppapiertjes. Nu is Saskia heel voorzichtig geweest met haar snoep, dus hij moet het zondagavond van haar vriendinnen te pakken hebben gekregen. Dat heeft nog lang in zijn maag gezeten! Mij is de eetlust wel meteen vergaan.

Tijdens het sporten denk ik nog eens meer na over mijn haar. Het zit me toch niet lekker, dat Mona er zo nonchalant over deed, want ik vind mijn pony zeker een centimeter te kort. Sharon zegt wel, dat het me best staat en dat ik er erg "Nederlands" mee uitzie (nooit geweten, dat dat een Nederlandse look was, ha ha).

Thuis stuur ik Mona een email en leg uit, dat ik niet tevreden ben en eigenlijk wel een korting had verwacht. Mona maakt haar excuses voor de pony en belooft me volgende keer $10 korting te geven. Veel is het niet, maar eigenlijk was de verontschuldiging wat ik echt wilde horen. Of ik nog naar haar terugga, weet ik nog niet. Misschien probeer ik eerst weer eens iemand anders. Het stikt hier van de goede kapsalons, tenslotte.

Zoals ieder jaar worden vandaag op Ricks kantoor gratis griepprikken gegeven. We hebben onze afspraken expres rond lunchtijd gemaakt, zodat we naderhand samen in het gezellige Reston Town Center kunnen gaan eten.

Er is hier inmiddels een ruime keuze aan restaurants in een relatief klein gebied. Vandaag kiezen we Mon Ami Gabi, de gezellige Franse bistro. Ik neem een overheerlijke zalm en spinaziesalade met bosbessen, walnoten, avocado en een smakelijke, lichte citrus dressing. Rick heeft de crepe met ham en kaas, die er erg lekker, maar ook zeer machtig uitziet.

Na bij Ricks kantoor weer afscheid te hebben genomen, rijd ik naar de Giant. Voor vanavond haal ik een makkelijk "comfort food" maaltje van manicotti. Met pasta zit ik bij Saskia ook vrijwel altijd goed.

Intussen zie ik, dat ik op Facebook een berichtje van Cox Farms over mijn foto's heb gekregen. Die foto's heb ik op hun pagina laten zien en even ben ik bang, dat ik op de vingers getikt zal worden om het fotograferen bij hun Vienna locatie.

Het tegenovergestelde blijkt waar te zijn. Ze vinden mijn foto's zo mooi, dat ze er graag een aantal van voor promotioneel materiaal zouden gebruiken. Mijn naam en copyright zou erbij worden gezet en in ruil voor de foto's krijg ik een cadeaubon te besteden bij een van hun markten. Toch weer een heel leuke erkenning, vind ik.

Saskia heeft personal training en als ik haar afzet, valt het me op, dat Vienna's historische Church Street al versierd is voor Kerst. Dat is vroeg! Het staat wel gezellig, dat wel.

Terwijl Sharon Saskia traint, ga ik naar Karin. Rick heeft een van onze oude laptops leeggehaald en die doneren we nu aan de Nederlandse school, waar Karin werkt. Daar zijn ze er erg blij mee, zegt Karin, en ik vind het fijn, dat de laptop zo nog een functie heeft.

Rick is vroeg thuis. Hij traint voor de Turkey Trot over iets meer dan een week, dus gaat even hardlopen. Als het haar lukt, is Katja dat weekend ook thuis, dus kunnen we het met zijn drieen lopen.

Na het eten ga ik naar Freya voor een gezellig avondje buurten met Susan, Kelly en haar. We proberen daar een maandelijks iets van te maken. Het wordt weer erg gezellig. Freya heeft pompoen- en havermoutkoekjes gebakken en we drinken een lekker glaasje wijn. Ik vind het erg leuk deze buurvrouwen zo beter te leren kennen. Daar hebben we Facebook toch wel voor te danken.

11 reacties:

Margreet zei

Getver, heb ik ook zo'n hekel aan, als de katten overgeven als ik net zit te eten.
Je hebt groot gelijk dat je een verontschuldiging verwachtte over je haar. Gelukkig groeit het wel weer aan.

Bianca zei

Wat leuk van Cox Farms ! Ik geloof dat ik een andere kapster zou proberen, zeker als er genoeg goede andere in de buurt zitten (en misschien nog goedkoper ook).
Arme Cosmo, ik heb er zo'n hekel aan als er afval rondzwerft wat de hond op zou kunnen eten, ze kunnen er hartstikke ziek van worden of nog erger.
Gelukkig is het er vanzelf uitgekomen.

Anja zei

Wat leuk dat ze je foto's willen gebruiken! Balen dat je haar niet naar wens geknipt is.

Ingrid en Michael zei

Eindelijk een verstandige en slimme reactie van Cox Farms! Je foto's zijn inderdaad prachtig en brengen hun sfeer heel goed over op potentiele klanten. Dus natuurlijk moeten ze die gebruiken! Super hoor die erkenning en ik schrijf het vaker; je maakt echt prachtige foto's!
Ik vind 10,- matig en hierom of om een excuus moet je niet hoeven vragen. Ze maakt een voor jou vervelende fout die je een paar weken blijft zien dus meer korting (gratis knipbeurt vind ik eigenlijk....) had op zijn plaats geweest. Zeker voor een goed betalende, vaste klant!

Bibi zei

ik zat net lekker aan mn ontbijt soepje toen ik het gebeuren met Cosmo las maar ik heb het binnengehouden gelukkig ;-)
Poeh, 10 dollar korting.... maar gelukkig wel haar verontschuldiging. Maar in een gebied waar veel keuze is qua kapsters zou je denken dat ze wel wat royaler zou zijn met de korting.
Wat gaaf dat Cox farms je foto's wil gebruiken!

HennyB. zei

Nou, 10 dollar en een excuus is best wel matig hoor!
De Kerstversierde winkelstraten zijn bij ons in de buurt een week geleden al gerealiseerd, 't wordt ieder jaar vroeger...
Leuk dat je foto's door Cox Farms gebruikt'wordem, zo zie je maar.... eind goed al goed.

Kristel Holsbeek zei

Hmm Mona heel spijtig maar ik vind het maar zeer matig wat ze doet (ivm 10$ korting). Zou er toch ernstig over nadenken om eens ergens anders te gaan proberen, toch als je zoveel aanbod hebt als je zegt.
Wat leuk van Cox Farms!! Das toch super nieuws en je fotos zijn altijd heel leuk!!! Mogen we zien welke ze gekozen hebben?

Petr@ zei

Toch fijn dat je excuses en korting hebt gekregen van Mona. Ze is niet bepaald een goedkope kapster (of valt dat mee vergeleken met overige kappers in Vienna?).

Wat ontzettend leuk dat Cox Farms zo enthousiast is over je foto's dat ze ze willen gebruiken. En een leuke kadobon is nooit weg.

Ineke zei

Leuk dat Cox Farms je foto's wil gebruiken!

Petra zei

@Margreet - Vies, he, dat is een van de nadelen aan huisdieren.

@Bianca - Gelukkig waren het voornamelijk de verpakkingen, die nog lekker geroken moeten hebben. Hij had geen chocola op.

@Anja - Hopelijk groeit het snel dit keer.

@Jesse - Dank je voor het fotocompliment! Ik vind het ook maar matig en ga eens aan andere vrouwen in de buurt vragen, wie hen knipt.

@B. - Oeps, sorry! Wat is jouw ontbijtsoepje trouwens?

@Henny - Eigenlijk vind ik na Thanksgiving vroeg genoeg, maar ja.

@Kristel - Inderdaad, maar heel matig en er is goede concurrentie hier. Ik weet niet, of ze me zullen laten weten, welke foto's ze gaan gebruiken, anders zal ik het hier wel plaatsen.

@Petr@ - Ze is zeker niet goedkoop, maar de betere salons hier zijn net zo duur of zelfs duurder.

@Ineke - Ja, he, vind ik ook!

Nicole zei

Wat leuk dat Cox Farms je foto's wil gebruiken. Ze waren ook weer erg mooi. Ik ben benieuwd welke ze gaan gebruiken.

Succes met je zoektocht naar een andere salon. Ook ik vind dat .Mona er zich wel erg gemakkelijk vanaf heeft gemaakt.