Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, oktober 13, 2012

Burke Lake en Bunco

De zon schijnt zo uitbundig de kamer in dat ik me met de beste wil van de wereld niet naar Sharons klas kan slepen.  Ik merk dat ik een beetje sportschool moe ben.  Probleem is wel dat mijn voeten nog steeds pijn doen, maar ik besluit toch mijn beweging vandaag buiten te zoeken.

Na de nodige koffie en wat gepocheerde eieren als ontbijt lijn ik Cosmo aan en rijd naar Burke Lake Park.  De weg erheen is ook al erg mooi.  De kleuren zijn nog niet op hun hoogtepunt, maar her en der lijken sommige maples al in vuur en vlam te staan.  Zo'n genot om te zien!  Ik zou het allemaal willen fotograferen, maar dat gaat nu eenmaal niet al rijdend.

Zo'n twintig minuten later parkeer ik de van bij het meer.  Meteen zie ik aan de overkant al wat mooie herfstkleuren.  Het gros van de bomen is nog groen, maar er begint al heel wat geel en rood doorheen te komen. 

Cosmo en ik genieten van de bijna 8 kilometer lange wandeling rond het meer.  Dit is een vrij druk bezocht pad en er komen regelmatig joggers en fietsers langs.  Ook een aantal andere hondenwandelaars en Cosmo speelt even heel leuk met een schattige labrador pup.

Al zet ik goed de pas erin, ik heb onderschat hoe lang acht kilometer lopen duurt.    Natuurlijk heb ik ook de nodige foto's gemaakt en af en toe ook gewoon gestopt om de rust en het moois in me op te nemen.  Het is dat ik een afspraak voor een massage heb, anders was ik een tijdje op een van de bankjes gaan zitten. Pas na anderhalf uur zijn we terug bij de van.

Thuis maak ik gauw lunch van een paar meergranen beschuitjes met smeerkaas.  Wat kan dat opeens lekker smaken!  De honey crisp appel als "dessert" is heerlijk sappig en zoet.  Ik snap helemaal waarom Saskia daar zo dol op is.

Bij Lofty Salon wacht Matthew me al op.  Hem heb ik al eerder ontmoet, maar dus nog nooit een massage van hem gekregen.  Hij begroet me dan ook als een oude bekende.  Boven in zijn studio bespreken we eerst mijn gezondheid en zijn filosofie.  Ik heb er meteen een goed gevoel bij.

Dan mag ik op de massagetafel plaatsnemen en begint Matthew aan een uur durende deep tissue massage.  Mijn hemel, ik ben best wat gewend, maar hij vindt alle probleemplekken en dat zijn er nogal wat.  Ik moet regelmatig diep ademhalen om door de pijn te ademen, maar aan de andere kant voelt het ook zo goed! 

Eigenlijk wil ik na afloop voor volgende week nog een massage plannen, maar ik kan alleen dinsdag en dan zit Matthew al vol.  Nadeel van een goede masseur is duidelijk dat hij ook populair is. Nu sta ik op de wachtlijst en kan ik in ieder geval de 27ste weer terecht.  Helemaal blij dat ik eindelijk weer een heel goede therapist heb gevonden, rijd ik naar huis.

Daar wacht Saskia al op de van, want zij moet voor het eerst werken.  Een uurtje na haar vertrek sms-t Saskia dat ze zelfs tot sluitingstijd, 21:30 moet blijven vanavond.  Dat wordt wel een heel laat avondeten, daar moet ze voortaan wat aan doen.  Ze heeft te horen gekregen dat ze een 13-urige werkweek gaat krijgen. 

Rick en ik zijn vanavond uitgenodigd bij Mary Ellen en Phil om met nog vijf andere stellen Bunco te spelen.  Mary Ellen heeft allerlei lekkere hapjes staan en al heel gauw is het supergezellig.  Zo gezellig dat we bijna vergeten te spelen! 

Na een uurtje besluiten toch een paar spelletjes te doen.  Het is erg leuk met de mannen er ook bij.  Intussen staat de tv ook aan, want de Washington Nationals spelen een belangrijke honkbalwedstrijd en die kunnen de mannen vooral niet missen.  Helaas verliezen de Nationals toch, na met 6-0 voor te hebben gestaan.  Ze zijn verder gekomen dan ooit in de honkbalgeschiedenis van Washington, dus de fans en het team kunnen toch trots terugkijken op dit seizoen.

De tijd vliegt terwijl we zo gezellig met zijn allen kletsen en snacken.  Pas tegen middernacht nemen we afscheid en rollen dan zo snel mogelijk onze bedden in!

Foto's van Burke Lake staan hier.

6 reacties:

Coralie zei

Die appels heb ik nu ook in de koelkast liggen, heerlijk inderdaad!
Kan me helemaal voorstellen dat je zo geniet van die herfstkleuren, stopte deze week ook op weg naar mijn werk om een mooie foto te maken. En toch behoorlijk doorgelopen hoor, 1 1/2 uur over 6 kilometer.
Ben benieuwd hoe Saskia's eerste werkdag was, altijd spannend.
Mijn 1e weekend/ vakantiedag zit er al op, stond in teken van vakantievoorbereidingen, vannacht om 1 uur op weg naar Schiphol voor een weekje warm Kreta.
Fijn weekend!

Hester zei

Wat een mooie kleuren! Ik kan ook echt van de herfst genieten (zolang het niet regent als ik op de fiets moet :-)).
Ik las dat je naar yoga geweest bent. Leuk! Ik hoop dat het je helpt.
Hester

Els zei

Mooie herfstfoto's!
Fijn dat de masseur zo goed is meegevallen, hopelijk kan hij je in de toekomst goed blijven helpen.

naomi zei

Je hebt gelijk dat je voor een wandeling bent gegaan ipv de sportschool je komt er vaak genoeg. Zo knap die discipline om elke dag te gaan. Ik red amper 2x per week maar komt ook vaak door die stomme onregelmatige diensten.

En een afspraak op de 27e dan ben je al in SF geweest gaat de tijd wel heel snel. Het weer is aankomende week nog erg lekker in SF rond 22 graden. Wel fijn dat de massage zo goed werkt en hij de probleem plekken kan vinden. En ja een man kan net iets steviger masseren dan een vrouw denk ik.

Zo dat is een goed begin 13 uur per week. Leuk voor haar alleen niet eten tot 21.30 is wel lang en laat.

Prachtige kleuren ik zie hier ook steeds meer kleur komen.

Liefs Naomi

Petra zei

@Coralie - Heel veel plezier op Kreta!

@Hester - Yoga is heerlijk, ik zou alleen willen dat het vaker per week gegeven werd.

@Els - Dat hoop ik ook, de eerste massage was in ieder geval zeer hoopgevend!

@Naomi - Ja, de komende twee weken zullen vast voorbij vliegen! Ik heb net mijn tour naar Napa geboekt.

Sally zei

fijn dat de massage zo'n succes was. Hopleijk kom je gauw op zijn 'vaste afspraken' lijst. en hoe beviel Saskia's eerste werkdag?