Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 04, 2012

Nieuwe schoenen en Kai thuis

Heerlijk heb ik vannacht geslapen!  Zo lekker dat ik niet eens wakker werd van Rick en Saskia.  Als het me eindelijk lukt me uit mijn warme bed te hijsen, deel ik het huis dus alleen nog met de dieren.  Flapjack en Snickers' geruzie is dan ook wat me echt wekte.  Wat kunnen die katten tekeer gaan!

Het is wat sombertjes buiten, maar weer een zeer aangename temperatuur voel ik als ik met Cosmo loop.  Ik besluit mijn ontbijt en koffie op het deck te nuttigen.  Het zal tenslotte niet lang meer duren voor we ook aan herfsttemperaturen zullen moeten geloven.

Als alle gewoonlijke websites en emails gelezen zijn en mijn blog van gisteren klaar heb ik geen excuses meer.  Op naar de sportschool waar ik weer een uur cardio doe.  Ik lees intussen het ene na het andere boek van Barbara Freethy.  Al haar verhalen zijn anders, maar ik vind ze tot nu toe allemaal even goed.

Omdat ik wat boodschappen van de Safeway nodig heb, besluit ik bij de Starbucks ernaast een ijs groene thee en hun nieuwe geroosterde groentes met provolone sandwich te halen.  Er is nog een tafeltje buiten vrij waaraan ik mijn lunch met smaak opeet. 


Intussen luister ik schaamteloos mee met het gesprek van de vier vrouwen achter mij.  Het gaat over het presidentsdebat van gisteren en ze zijn allemaal bang dat Romney daar veel punten mee heeft behaald.  Het vermakelijke is dat ze allerlei manieren waarop Obama het weer goed kan maken aan het bedenken zijn.  Hopelijk zenden ze die ook naar de president, dan heeft hij er nog wat aan.

Al een tijdje wil ik op zoek naar betere schoenen om mijn hielpijn te verlichten.  Er is al jaren een Birkenstock winkeltje in Vienna, maar ik ben er nog nooit in geweest.  Online las ik dat ze ook andere merken hebben, waaronder Dansko. 

Nieuwsgierig stap ik erbinnen.  Tot mijn genoegen is het eerste het beste paar Dansko's meteen helemaal mijn smaak en zit heerlijk.  Ik voel mijn hiel er zelfs niet eens in!  Ernaast zie ik ook nog een leuk paar nette schoenen van Naot staan.  Die probeer ik ook aan en ze zitten me als gegoten.  dit was nog eens een produktief bezoekje!  Ik kan niet wachten zonder pijn op die schoenen te lopen. 

Thuis doe ik de Dansko's meteen aan en neem Cosmo mee voor een wandeling door de buurt.  Het wordt de eerste vrijwel pijnvrije wandeling in een paar weken!  Deze tijd van het jaar vind ik het altijd zo leuk in de buurt met alle Halloweenversieringen en pompoenen. 

De rest van de middag installeer ik me met Kindle, laptop en Cosmo buiten op het deck.  Om me heen zijn de eekhoorns druk bezig met besjes van de dogwoods halen.  Af en toe rennen ze al ruzieend door de tuin en moet Cosmo ook even op jacht.  De eekhoorns zijn hem echter altijd te snel af.  Zo krijgt Cosmo zijn beweging in ieder geval wel.

Rick komt uit zijn werk en al gauw volgt Kai, die thuiskomt voor het weekend.  Het is weer zo fijn hem te zien.  Ik verheug me ook enorm op morgen als het hele gezin weer even bijeen is.  Gisteravond zei een van mijn vriendinnen, die ook nog maar eentje thuis heeft en de rest verder weg heeft wonen, dat ze het blijst zou zijn als al haar volwassen kinderen in hun straat zouden wonen.  Ik ook!  Onder een dak hoeft niet per se, maar wel lekker dichtbij.

We gaan gauw eten bij Glory Days, want het is al laat. Helaas staat de Vermonter sandwich nog niet op het menu, dat komt later deze maand.  Ik bestel dus een crab cake met zoete aardappelfrietjes en gestoomde broccoli.  Dit menu heeft mij niet heel veel te bieden, dus ik blijf meestal bij hetzelfde.  Het smaakt allemaal prima in ieder geval.

Foto's van vandaag staan hier.

8 reacties:

Anoniem zei

Spijtig Petra weer geen foto's te zien op jouw blog.
Ik wens jullie ganse gezinnetje een fijn weekend.
Groetjes van Hilde uit B.

Tineke zei

Fijn dat je zulke comfortabele schoenen hebt kunnen kopen en zien er ook nog leuk uit.
Het is inderdaad het leukste dat er is, ik heb een dochter in het dorp wonen en een andere in het volgende dorp, we hebben veel gezelligheid met elkaar en helpen elkaar veel, ook met de kleinkinderen heb ik zo makkelijk een goede band. Maar ter troost met met dochter in de vs heb ik ook een goede band en dank zij skype 'spreek' ik haar bijna dagelijks

Anoniem zei

Je bent echt een cardio queen!
En ja je wil de kinderen graag in de buurt. Erg he! Ik had nooit kunnen dromen dat je als ouders zo veranderd.
Fijn dat je goeie schoenen hebt gevonden.
Heel fijn weekend met alles thuis in het ouderlijk nestje.
Groet, Bea

Els zei

Ik kan de foto's jammer genoeg niet zien, gisteren zag ik ook geen logje, maar zo kan ik er vandaag lekker 2 lezen.
Wat heerlijk om nog buiten te kunnen onbijten! geniet ervan, hier is het guur en koud.
In onze kranten werd het presidentsdebat ook uitgebreid besproken en inderdaad werd ook gezegd dat Obama er niet zo goed uitkwam, jammer.

Anoniem zei

Foto's nu wel te zien. Dank u.
Hilde uit B.

Petr@ zei

Fijn dat je zo goed bent geslaagd met maar liefst twee paar schoenen.
Geniet van je complete gezin dit weekend.

naomi zei

Wat een schattige foto van Cosmo hij kijkt onschuldig met zijn doodshoofd in zijn mond. Wat fijn dat je goede schoenen hebt gevonden. Het kost wat maar pijnvrij is ook heel belangrijk.

Heerlijk lekker buiten zitten en lezen. Ja ik snap dat je je verheugd om het gezin compleet te hebben. Zeker als ik van de week las dat Kai misschien naar Europa wil om daar te wonen. Is heftig maar met de moderne technieken makkelijker.

Fijn weekend en veel plezier bij het renaissance festival en je complete gezin.

Liefs naomi

Petra zei

@Hilde - Je hebt al gezien dat ik de link verbetert heb, zie ik.

@Tineke - Met het internet zijn de afstanden inderdaad een stuk minder moeilijk. Toen wij hierheen emigreerden was een telefoontje nog erg duur, dus ik sprak maar sporadisch met mijn oma, waar ik heel close mee was.

@Bea - Inderdaad, cardio vind ik makkelijk te doen, gewichten een stuk minder.

@Els - De foto's zijn nu weer te zien. Ik had woensdagavond inderdaad geen fut meer om te schrijven. Hier wordt het ook guur en koud zondag, helaas.

@Naomi - Inderdaad, Kai is aan het proberen een half jaar in Duitsland of Oostenrijk te gaan studeren. Dat zal wennen zijn!