Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 04, 2012

Yoga en Nederlands avondje

Na de regenachtige dag van gisteren is het vandaag opeens weer zomerachtig warm.  Kijkend naar het weerbericht voor volgende week zal dat niet van lange duur zijn, dus ik neem me voor er zoveel mogelijk van te genieten. 

Om te beginnen neem ik Cosmo dus mee voor zijn "ontbijt"wandeling.  In dit seizoen is het zo mooi om de bomen iedere dag weer een beetje meer te zien kleuren.  Zo te zien zal het weer een mooie herfst"piek" worden.

 
Meer tuinen zijn weer in Halloweensfeer
 

Hornsby ook!

 
Op mijn sportprogramma vanochtend staat een uur cardio op de crosstrainer.  Intussen komt de zon ook tevoorschijn wat de temperatuur verder omhoog doet gaan.  Het is zomaar 27 graden op 3 oktober! 

Opeens zegt die datum me ook wat.  Vanavond is het maandelijkse Nederlandse damesclubavondje weer.  Ik was het bijna vergeten!  Ik zou het voorafje meenemen, dus ga gauw naar Whole Foods daarvoor. Als ik daar dan toch ben, trakteer ik mezelf ook op een van hun heerlijke sushi rolls voor de lunch.

Na nog de nodige huishoudelijke taken volbracht te hebben, ga ik echt van het weer genieten en buiten op het deck zitten lezen.  Helaas heeft de regen kennelijk ook de muggen gewekt en voor ik het weet heb ik drie beten.  Toch nog maar even Off! opspuiten, dus, ik had niet gedacht dat in oktober nog te hoeven doen.

Saskia komt thuis in haar ping pong speler tenue.  De week voor Homecoming is "spirit week" met iedere dag een thema.  Vandaag was het "sport".  Ik vind dat altijd een erg leuke traditie.
Gisteren vertelde Sharon me over een nieuwe yogaklas bij de sportschool.  Ik wil al een tijdje graag weer yoga gaan doen, maar vind de lerares van de ochtendklassen een vreselijk mens.  Sharon verzekerde me dat deze nieuwe fantastisch is en dat Sharon zelf die klas ook neemt.

Tegen vijven rijd ik dus voor de tweede keer vandaag naar Anytime Fitness.  Marybeth, de yoga instructrice, wacht ons al op.  Het wordt inderdaad een van de leukste uren yoga, die ik ooit heb gehad.  Het is bepaald niet makkelijk, zelfs moeilijk te noemen, maar het uur vliegt voorbij.  Ik heb het ook duidelijk heel hard nodig!  Hopelijk gaat Marybeth meer dan een uur per week lesgeven.

Na afloop haast ik me naar huis, verkleed me en vraag Saskia me naar Karins huis te rijden.  Daar wordt het weer een heel gezellig avondje met heerlijk eten.  Karin heeft vistaco's gemaakt en daarbij hebben andere dames lekkere salades gemaakt.  Voor het toetje heb ik geen plaats meer, maar ook dat ziet er professioneel uit.

Rick komt me om half tien ophalen en we kijken naar de rest van het presidentiele debat.  We zijn het erover eens dat Obama futloos en moe overkomt.  Hopelijk doet hij dat in de andere twee debatten beter!

7 reacties:

Margreet zei

Haha, wat ziet ze er grappig uit! Hier volgende week spirit week, maar daar doet Vic niet aan mee, die is helemaal niet van het verkleden.
Het debat was hier in Denver, maar voor ons helaas geen uitnodiging, dus maar voor de tv gekeken. Ik had er hetzelfde gevoel bij als jij, nu eerst maar eens lezen wat de krant ervan zegt.

Petr@ zei

Wat ziet Saskia er leuk uit! Ik vind het zo'n leuke traditie.

Ik zat al te wachten op een foto van Hornsby in Halloween sfeer. Ook dat is inmiddels een traditie op jouw blog.

Leuk dat de yogales zo goed is bevallen. Is weer eens een andere vorm van sporten.

Ik heb zelf het debat niet gezien, maar las al dat Obama het niet al te best had gedaan. Hopelijk kijken de kiezers er een beetje doorheen en doet hij het de volgende keer beter.

Karin zei

Leuk dat Saskia er zo voor gaat in spirit week. Deze week ook bij Marloes op school maar die doet er niet aan mee, behalve morgen wanneer ze de schoolkleuren aan moeten. :-)
Ja heerlijk dat yoga er bij te doen, vooral ook voor stress relief. Bij de sportschool waar ik net lid ben geworden zijn er meerdere klassen dus ik ga het zeker weer doen.

Brin zei

Veel succes met de yoga klassen! Ik geloof dat de oefeningen wel zullen helpen je spieren soepel te houden, ik doe het al jaren en heb er veel deugd van. Zelfs al beoefen je verschillende vormen van beweging, dit is dan toch weer ietsje anders.

naomi zei

Supergoed bezig geweest sporten/ wandelen en ook nog yoga. Grappig dat wildde je graag Yoga en nu een nieuwe juf. Fijn dat het beviel en daarna door anar de NL-avond. lekker dagje en jaloers op je temperatuur.

Roberto had het idee dat dat misschoen de tactiek was. eerst Romney tekeer late gaan en volgende debat maakt hij gehakt van Romney. Ik vondt hem ook minder sterk ogen dan bij andere debatten of verhalen van hem. hij lijkt ook ouder en grijser geworden te zijn. Ben benieuwd naar de verkiezingen.

Liefs Naomi

Petra zei

@Margreet - Kai deed er ook nooit aan mee, misschien is het iets voor meisjes.

@Petra - We dachten even dat de eigenaars van Hornsby ermee op waren gehouden hem te verkleden. Maandenlang lagen de Paaseieren op hun stoep en was het varken naakt. Maar gelukkig is hij weer verkleed nu.

@Karin - Het zal er vast ook mee te maken hebben hoeveel vriendinnen meedoen. Saskia deed het telkens samen met een vriendin.

@Brin - Inderdaad weer heel anders! Ik voel mijn spieren er goed van!

@Naomi - Het schijnt zondag flink kouder te worden, dus ik geniet er nog even van! Ik ben benieuwd of Roberto gelijk krijgt.

Sally zei

leuk toch al die halloweenversieringen. Wbt yoga wil ik ook eens een les meedoen Hier zijn zoveel mogelijkheden daartoe. Alleen zijn er zo veel verschillende soorten yoga die hier gegeven worden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Leuke foto van Saskia trouwens.