Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 09, 2012

Een gewone herfstdag

Het is nog even wachten op die Indian Summer deze week, want het is alweer een kille en bewolkte ochtend.  Eigenlijk heb ik gewoon zin om met mijn koffie en gepocheerde eieren terug in bed te kruipen, maar weet dat dat geen goed idee is. 

Als al mijn email gelezen is en Facebook niets interessants meer te bieden heeft, vertrek ik toch maar naar de sportschool.  Net als in de lente vind ik het iedere ochtend weer mooi te zien hoe de natuur weer net ietsje verder gevorderd is.  Vooral mijn favoriete maples beginnen mooi te kleuren met rood en geel.

Terwijl ik mijn uur cardio op de crosstrainer doe, komt Sharon even kletsen.  Zij heeft ook gelezen over de jongen waar ik gisteren over schreef.  Vandaag is het artikel aangepast met het volgende zinnetje: "Sources tell News4 police do not believe his death is suspicious".  Dat doet vermoeden dat het om een zelfmoord gaat. 

Sharon en ik zijn het erover eens dat dat het bijna nog enger maakt.  Deze jongen had ogenschijnlijk alles voor de wind gaand en dan toch.  Het laat zien dat je toch nooit weet wat er in iemands brein omgaat.  De autopsie zal uitwijzen wat er is gebeurd, maar waarom zouden ze bovenstaande vrijgeven als er twijfel zou bestaan?  Enfin, ik probeer het maar van me af te zetten. 

De van heeft bijna geen benzine meer, dus ik rijd naar Safeway om hem op te vullen.  Daar is de benzine op het moment het goedkoopst.  Ik krijg het door en door koud tijdens het tanken en kijk met verlangen naar het Starbucks logo vlakbij.  Het roept mijn naam hard.

Om op te warmen haal ik een venti zwarte thee met vanille siroop.  Die is zo heet dat ik meteen mijn verhemelte verbrand, au!  Maar opwarmen doet hij me zeker. Ik bestel er een geroosterde groente sandwich bij voor mijn lunch.

In dit winkelcentrum ligt ook de UPS Store.  Katja heeft haar Kindle thuis laten liggen en die heeft ze nodig voor schoolboeken.  Ik stuur hem liever niet gewone post, UPS is een betere optie.  Terwijl ik mijn formulier invul, probeert een vrouw een theepot en kopjes naar het buitenland te sturen. 

Waarheen weet ik niet, maar UPS wil meer dan $300 hebben daarvoor!  Natuurlijk doet die vrouw dat niet, maar de UPS medewerkster vertelt dat een van hun klanten net meer dan $1000 betaalde voor het verschepen van iets heel simpels.  Belachelijk!  Gelukkig kost het verschepen van de Kindle daar maar 1/100ste van.

Nu ik goede "gewone" schoenen heb, wil ik ook betere sportschoenen.  Online heb ik gelezen dat REI mensen met expertise over voetproblemen heeft, dus daar ga ik heen.  Inderdaad word ik heel bekwaam geholpen en kom weg met Merrell hiking schoenen en Superfeet steunzooltjes erin.  Ze zitten heerlijk en ik hoop dat ik er ook goed afstanden op kan lopen.

Net als ik klaar ben, sms-t Saskia of ik Laura en haar van school kan halen.  Ik zet de dames thuis af en ga dan door naar Michaels.  Daar zoek ik glasverf, maar slaag niet.  De hele winkel is in Halloween en Kerstsfeer.  Er zijn wel een paar leuke Kerstprojekten, maar ik besluit daar nog even mee te wachten.

Cosmo heeft geen botjes meer, dus met hem rijd ik naar Petco, ook om hem een uitje te geven.  Hij vindt het fantastisch daar.  Zijn neus gaat letterlijk te gast, ook bij zijn hondenvriendjes, die we er tegenkomen.  Er is ook een ruim aanbod aan Halloweencostuums voor honden, maar ik vind ze te duur. 

 
Het is eindelijk weer koel genoeg om Cosmo in de auto te laten, terwijl ik andere boodschappen doe.  Bij Whole Foods haal ik zalmburgers en de bijbehorende broodjes, tomaat en ui.  Ook neem ik als verrassing voor Rick Unibroue biertjes mee. Daar is hij dol op.  
 
Rick is vanmiddag op bezoek gegaan bij een van zijn hoge bazen.  Die ligt al een paar weken in het ziekenhuis met het syndroom van Guillain-Barre.  Hij heeft dat door een virus gekregen en was opeens helemaal verlamd.  Gelukkig komt hij er langzaam weer bovenop.  Rick vertelt dat het erg moeilijk is voor de type A persoon, die zijn baas is.  Ik kan me dat helemaal voorstellen!
 
Het avondeten smaakt bijna zomers, al grilt Rick de burgers met een jas aan.  Ik ben blij voor morgen weer temperaturen van meer dan 20 graden te zien. 
 

 
 Hier nog wat foto's van de tuin van "Count Porcula", een van mijn favoriete Halloweentuinen.

9 reacties:

Sally zei

Mmm krijg opeens trek in een kop starbucks koffie. Gisteren hadden ze een hele lekkere chicken ceasar wrap als lunch.
Diep triest als de dood van die tiener 'zelf gekozen' is. Wat moet zo'n iemand mee- of doormaken om tot zo'n daad te komen. Het lijkt me nog moeilijker voor de ouders om daarmee in het reine te komen.
En vanmorgen zog ik opeens allemaal haloween versiering in ons compound. De Amerikanen zijn actief dit jaar en hebben een trick or treat party eind vd maand zo blijkt. Leuk.

Anoniem zei

Onvoorstelbaar dat die Halloween(en kerst)versieringen allemaal zo netjes blijven staan in de tuinen, dat is bij mij in de binnenstad wel anders....
Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Wat afschuwelijk als je kind een eind aan z'n leven maakt. Verschrikkelijk voor die ouders.
Gezellig al die Halloween versieringen. Bij ons zie ik al de eerste chocoladeletters en aanverwante snoeperijen liggen .
Een pakket met kruidnootjes, marpein, dropjes etc. is al richting Las Vegas verstuurd.Cathy kijkt er al naar uit.
Je zult zien dat die Merrell schoenen geweldig lopen. Ik heb een stel slippers en een paar stevige huisschoenen met bond gevoerd ( soort pantoffel ) Loop er al jaren op.
Groeten Wil

Petr@ zei

Dat die jongen misschien zelfmoord pleegde, dacht ik gisteren ook al aan. Heel stom maar met name doordat hij maar 1 flesje drinken haalde (voor 1 persoon).
Tja, waar voel je je beter bij? Er loopt nu waarschijnlijk geen moordenaar rond. Maar het blijft een triest verhaal. Inderdaad weet je nooit wat er precies door iemands hoofd gaat. Voor de ouders is het hoe dan ook verschrikkelijk, hoe hij dan ook om het leven is gekomen.

Leuk ,de Halloween versieringen.

Els zei

Ik deel je moeilijke zoektocht naar goede schoenen, maar bij mij dan omwille van rugproblemen. Daardoor kan ik nooit echt mooie damesschoenen dragen en al zeker geen schoenen met hakken. Ik ben het meeste gebaat met stevige wandelschoenen, maar die kan je natuurlijk niet ten alle tijde dragen. Soms doe ik een ganse dag meerdere schoenenwinkels zonder een gepast paar te vinden, bijzonder frusterend soms. Ben dan ook blij voor jou dat jij goede schoenen gevonden hebt!

naomi zei

Wat ik gister vergat te zeggen die foto van de gekleurde pompoenen noemen we hier kalebassen.

Ik merk aan mezelf door jouw beschrijvingen over het weer en de veranderingen kijk ik er bewuster naar en geniet meer van de natuur en zijn kleuren. Ik zit dan te vergelijken en zo. Thanks daarvoor.

Ik heb ook een schoen probleem moet nieuwe werkschoenen hebben. Makkelijk te reinigen, liefst wit en moeten lekker zitten. Ook zo moeilijk en vaak heel duur. Ga nu maar in SF voor nike's of zo kijken.

Heerlijk dagje weer met allerlei klusjes en leuke winkels.

Liefs Naomi

Petra zei

@Sally - Chicken caesar wrap hebben we hier geloof ik niet. Leuk dat jullie ook wat Halloween meemaken!

@Evelyn - Ja, daar verbaas ik me na al die jaren ook nog steeds over.

@Wil - Heerlijk, Sinterklaaslekkernijen! Hopelijk brengt mijn Nederlandse vriendin er volgende week ook een aantal mee.

@Petra - Ja, erg verdrietig, maar nu las ik weer dat het nog helemaal niet bekend is of hij zelfmoord heeft gepleegd of toch vermoord is. De Tweet politie schijnt voorbarig te zijn geweest.

@Els - Ik kan me je schoenenfrustratie helemaal voorstellen. Ik had die van de zomer ook.

@Naomi - Grappig dat je door mij meer op je omgeving en de herfstbladeren gaat letten. Zijn Crocs misschien iets voor jou? Of zijn die te onelegant?

Travel Shanti zei

Thanks for such a nice post. Really good motivation very helpful for us.
Agra Spa Package

Kristel Holsbeek zei

Hmm starbucks altijd lekker;-)
Je gaat goed kunnen stappen, ik heb die ook en zijn zalig!!!
Merrell vind ik ongelofelijke schoenen!!