Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, oktober 20, 2012

Shop till we drop

Na weer een Griekse yoghurt voor het ontbijt vertrekken Petra, Lisa en ik naar Anytime Fitness.  Daar gaan we Sharons core training klas doen.  Sharon vindt het erg leuk de twee Nederlandse dames te ontmoeten. 

Ook hoort Sharon mijn uitspraak van Petra en realiseert zich dat ze het met een lange E moet uitspreken en niet met een korte.  Dat laatste doet ze al jaren en ik heb het hart niet haar telkens te verbeteren en het kan me ook niets schelen, ik luister toch wel.  Ik ben wel benieuwd of de lange E er nu in blijft.

Het uur met de grote en de kleine bal vliegt voorbij.  Petra en Lisa vonden vooral de kleine bal een goede toevoeging.  Na afloop vraag ik aan Pam of ze een foto van ons drietjes met Sharon kan maken.  Die lukt erg goed.

 
Vlnr: Sharon, ik, Petra, Lisa

Thuis nemen Petra en ik Cosmo even mee voor een wandeling.  Het is een beetje somber buiten, maar wel warm.  We lopen lekker even door het Southside Park en snuiven de lekkere herfstlucht op.  Cosmo vindt het natuurlijk ook weer allemaal prachtig.
 
Intense herfstkleuren als we onze straat uitlopen

Nadat we gedouchet en aangekleed zijn, gaan we op pad om aan onze shoppingmiddag te beginnen.  Lisa is op zoek naar leuke cadeautjes voor collega's en vriendinnen, dus we beginnen in Vienna bij Tuesday Morning.  Daar hebben ze van alles en nog wat en Lisa slaagt er leuk.

Daarna kijken we om de hoek bij de Dollar Store.  Hier vindt Lisa, die juf is en haar leerlingen ook wat Engels leert, alfabetkaarten met Engelse woordjes erop.  Ik koop een leuk mini "spookhuisje" voor ons Halloween decor.  Voor $1 kan ik dat niet laten.

Op weg naar Tysons komen we langs de enorme Bed, Bath and Beyond en die kunnen we natuurlijk niet overslaan.  Terwijl Petra en Lisa winkelen, ga ik bij de dekbedovertrekken kijken.  Rick en ik hebben hard een nieuwe nodig.  Helaas is natuurlijk van degene, die ik perfect vind, de king niet voorradig.  Hopelijk kan ik die nog online vinden ergens.

Inmiddels is het lunchtijd, dus onze eerste daad in Tysons is een tafeltje bemachtigen bij Coastal Flats.  Er is een korte wachttijd, maar al gauw komt er een tafeltje in de bar vrij.  Daar kun je gewoon plaatsnemen, dus we geven de bieper terug.

Petra en Lisa bestellen beiden de geitenkaassalade en ik de Yucatan garnalencocktail waar ik dol op ben.  We nemen ook een paar bijgerechten, zoete aardappelfrietjes, geroosterde champignons en een superlekkere acorn squash met boter en suiker.  Die wil ik ook eens gaan maken!
 
Mijn "garnalencocktail"

Helemaal voldaan beginnen we na de lunch aan het serieuze winkelen.  Barnes and Noble is als eerste aan de beurt, want Petra zoekt het boekje "I Run Therefore I'm Still Nuts".  Helaas is dat hier niet voorradig, maar de Barnes and Noble in Fairfax heeft er nog twee, die we apart laten leggen.  Die zullen we vanavond wel ophalen, want we gaan toch in die buurt eten.

Intussen zoekt Lisa naar leuke kinderboeken.  Ik raad er een paar aan en word meteen nostalgisch.  Wat zijn er toch een leuke kleurige kinderseries!  Petra vindt nog een leuke hardloopagenda en dan zijn we klaar om af te rekenen.  Ik vernieuw ons Barnes and Noble lidmaatschap ook maar meteen, zodat Petra en Lisa leuke korting kunnen krijgen.

We zetten onze tocht voort, winkel in, winkel uit.  Ik koop een paar donkerblauwe gevoerde Crocs om binnenshuis op te lopen.  Lisa slaagt met wat kledingstukken bij Forever 21.  Bij Lord & Taylor hebben ze de Uggs, die een vriendin heeft gevraagd mee te brengen. 

Voor dit "tussenin" weer van net te koel voor korte mouwen en net te warm voor een trui met lange mouwen zoek ik geschikte topjes.  Hiervoor slaag ik bij The Limited met een leuk rood-blauw gestreept truitje met driekwart mouwen.  Ook is er een prachtige trui in precies de groene kleur waar ik dol op ben.  Aangemoedigd door Petra en Lisa koop ik beiden.

Petra is dol op verschillende soorten thee en bij Teavana kunnen we daarvan een zestal proeven.  De verkoopster doet erg haar best door er van alles bij uit te leggen.  Helaas voor haar hebben we geen zin om thee te kopen, maar we bedanken haar hartelijk voor de proeverij.

Lisa is op zoek naar een iPhone 5 voor haar vriend, maar vindt die nergens, ook niet bij de Apple Store.  Wel vinden Petra en Lisa een heel erg leuke sporttas bij Athleta.  Ik houd me in, want ze hebben zulke leuke broeken en rokjes!

Vorige week moest ik erg lachen om een artikel wat beschreef hoe een vrouw hier in Virginia een blauwe bal met "BOMB" erop naar de politie had gebracht.  Die belde de brandweer, die weer de explosievendienst belde.  Straten in de omgeving werden afgezet, terwijl de "bom" werd onderzocht.  Tot iemand op Google uitvond dat het een bruisbal was.  Binnenin de "bom" zat een papiertje met "Boom-Boom" erop.  Ik moet er nog om lachen dat al die eenheden daarvoor uitrukten!

Lopend door de mall zien we Lush en laten daar nu precies die bruisballen zien.  Ik wil ze van dichterbij bekijken en een verkoopster vraagt of ze ons kan helpen.  Ik antwoord dat ik alleen even de beroemdheid wil bekijken.  Ze heeft het verhaal van de "BOMB" nog niet gehoord, maar moet er smakelijk om lachen.

Williams & Sonoma heeft allerlei lekkers, maar is ook een exclusieve winkel, dus de prijzen schrikken wat af.  Alleen de pompoen boter kan Petra niet laten staan.  We proeven nog een heerlijke rijstsalade, maar de doos rijst kost $15, dus toch maar niet.

Lisa zoekt een nieuwe zonnebril en vindt een mooie bij Macy's.  Als we een Macy's kaart gebruiken, is er 20% korting.  Dat scheelt nogal, dus ik gebruik, zoals al zo vaak, Ricks kaart.  Daarvoor moet ik zijn social security nummer en rijbewijsnummer geven, maar dan moet de verkoper toch nog bellen voor goedkeuring.

Ondanks dat ik alle prive informatie mogelijk over Rick heb gegeven, staat degene aan de andere kant van de lijn erop dat Rick in persoon aanwezig moet zijn.  Hij weigert dus goedkeuring te geven de kaart te gebruiken.

De verkoper vindt dit ook onzin, want hij heeft het zo al zo vaak gedaan.  Ik heb op deze manier ook al heel wat gekocht.  Othman, de verkoper, is heel vriendelijk, want hij had het hier natuurlijk ook gewoon bij kunnen laten.  Hij probeert het echter nog eens, in de hoop heel iemand anders te treffen.  Dat gebeurt ook, maar kennelijk heeft de eerste persoon een aantekening gemaakt, dus ook deze persoon weigert goedkeuring.

Othman laat zich nog steeds niet uit het veld slaan en annuleert deze verkoop en slaat de zonnebril opnieuw aan.  Dan belt hij voor nieuwe goedkeuring en jawel, hoor, drie keer is scheepsrecht!  Heel aardig van hem om zo zijn best te doen en we bedanken hem dan ook uitvoerig.

Na nog een lijstje met kleding van Hollister en Abercrombie & Fitch voor een vriendin afgewerkt te hebben, voelen we onze voeten flink en lopen terug naar de van.  Op de terugweg halen we nog wat lattes en voor mij een thee bij de nieuwe drive thru van Caribou Coffee in Vienna. 
 
Waarom deze twee kledingzaken naakte mannen op hun tassen hebben is een raadsel, maar een genot voor het (vrouwen)oog

Net voor we thuis zijn, sms-t Kai dat hij op weg naar huis is.  Zo leuk, want nu krijgen Petra en Lisa hem ook nog te zien.  Hij zegt op tijd thuis te zijn voor het avondeten, dus ik verander onze reservering even.  Gelukkig kan dat nog want meestal is het op vrijdagavond erg vol.
 
Na de regen van vanmiddag een regenboog bij zonsondergang

Kai komt toch een paar keer in de file te staan en we spreken af elkaar bij het restaurant te ontmoeten.  Bij P.F. Chang's moeten we toch nog even wachten op ons tafeltje, dus we zitten pas, als Kai er al is.  Het is weer zo'n leuke verrassing hem weer te zien!

Het wordt een heel gezellige en natuurlijk ook lekkere maaltijd.  Als voorafje delen we de fantastische calamari, mini-loempiaatjes en salade wraps met kip.  Mijn hoofdgerecht is altijd de pittige kip hier, maar ik zie dat er nu ook een optie is die in bouillon te laten maken.  Dat kies ik en het is heerlijk en licht. 

Iedereen heeft ook nog wel plaats voor een (mini) dessert.  De drie dames gaan voor de mini red velvet en die is onvoorstelbaar lekker.  Vaak is het me te zoet, maar dit helemaal niet.  Rick neemt een chocolade mini dessert en Kai de banaan "loempia's", waarvan ik uit ervaring weet dat ze zeer smakelijk zijn, alleen wel genoeg voor drie mensen.  Kai krijgt het ook bij lange niet op.

Op de terugweg stoppen we nog even bij Barnes and Noble om Petra's boeken op te halen.  We zijn de anderen ook meteen weer kwijt in deze winkel, Lisa bij de kinderboelen, de mannen bij de spelletjes.  Het lukt wonder boven wonder om verder zonder aankopen te vertrekken.

We kijken nog even tv en dan is Petra en Lisa's laatste nacht hier weer aangebroken.  Alweer hebben we alles uit vandaag gehaald, wat er te halen viel!

4 reacties:

Sally zei

Heerlijk zo'n winkeldagje. Als ik het zo lees hebben jullie daar ook erg leuke zaken allemaal. en inderdaad wat een goede service van die verkoper Othman. Heerlijk als je zo geholpen wordt. 20% korting is toch de moeite waard.

naomi zei

Hallo

Wat leuk dat de dames mee zijn geweest naar de klas van Sharon en leuk om nu een foto van haar ook te zien. Een gezicht bij de naam.

Wat hebben jullie extreem maar heerlijk geshopt. Wel heel leuk en echt genieten. Zelf ook nog leuk geslaagd. En een super service in macy's.

Die crocs met bont heb ik ook voor in huis, maar laat er ook de hond mee uit en loop er zo de tuin mee in. Echt ideaal. Kan toch ook tegen vocht.

Wat leuk dat Kai ook thuis kwam en mee naar het diner ging en zeker dat hij Petra ook heeft ontmoet. Weer echt genieten dit weekend.

Liefs Naomi

Unknown zei

Volle drukke dag maar every minute was worth it ! Dat is het gemak als je iemand kent die alle ditjes en datjes weet. Goed geslaagd en wat zullen de dames blij zijn als de koffers weer open gaan ! Wat leuk dat Kai ook nog even kwam. En die toetjes en al die andere gerechten klinken allemaal zo heerlijk. Fijne zonnige dag ! Life is good in VA x

Anoniem zei

You are so busy for shopping, but I think you should be very happy for having so many things. Also I love abercrombie and fitch clothing http://www.abercrombiefitchparisoutlet.com and hollister items.