Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 05, 2012

Nog een laatste prachtige zomerse dag

De voorspelde temperaturen voor zondag worden steeds lager, dus ik ben vastbesloten alles uit de 29 graden, die voor vandaag worden voorspeld, te halen.  Beginnend met alweer koffie en een Grieks yoghurt buiten op het deck. 

Het is zo ontspannend dat ik bijna te laat kom voor Sharons core training klas.  Het is vandaag weer een stuk minder druk, alleen de "vaste" deelneemsters.  Dat vind ik eigenlijk altijd wel zo leuk, want dan wordt er meer gepraat en gaat het uur sneller. 

Na nog een half uur cardio zit ik weer zo in mijn boek dat ik thuis gauw buiten door ga lezen.  Langzamerhand sluipen de herfstkleuren erin.  De bomen in onze achtertuin zijn nog voornamelijk groen, maar ik zie de stukken rood en geel al verschijnen. 

Tegen het middaguur staat Kai op en gaan we samen lunchen.  Of althans, voor hem is het dus meer een brunch. Hij mag kiezen en het wordt Noodles & Company.  Helemaal goed, want daar heb ik ook alweer een tijdje niet gegeten.

Terwijl Kai een tafeltje op hun terras bezet houdt, ga ik bestellen.  Kai neemt de Indonesian peanut saute.  Altijd grappig dat die "Indonesian" heet, want hij zou zo ook "Thai" of "Korean" kunnen heten, er is nu niet bepaald iets specifieks Indonesisch aan.  Ik neem de Bangkok curry met garnalen en dat is zo'n kleurrijk en smakelijk gerecht!  Ik tel er 7 verschillende groentesoorten in.


Noodles heeft ook een Freestyle Coca Cola, met allerlei verschillende smaken, die je zelf kunt uitzoeken.  Ik kies voor de kersen Fanta en Kai voor kersen Dr. Pepper.  Het is natuurlijk enkel prikwater met siroop erdoorheen, maar het idee is leuk en ook lekker.

Al gauw na de lunch moet ik Saskia van school halen.  Zij is nagebleven om vrijwilligerswerk te doen en komt later dan afgesproken naar buiten.  We halen haar doktersafspraak maar net.  Eigenlijk balen we allebei een beetje, want toen ik die maakte wist ik niet dat vandaag de Homecoming Parade zou zijn.  Die missen we dus nu helaas.

Het is hoog tijd voor een routine check up voor Saskia.  Zij heeft nu de leeftijd bereikt dat ze mij niet meer bij het onderzoek wil hebben, dus ik ga in de wachtkamer lezen.  Het gaat allemaal heel vlot.  Saskia wordt meteen naar achteren geroepen en zo'n tien minuten later komt de dokter me halen. 

Saskia heeft een aantal vaccinaties nodig, HPV, een opvolgprik tegen waterpokken en de griepprik (die door de neus wordt gegeven).  Daarvoor ben ik nodig, want ik moet tekenen voor toestemming.  Saskia doorstaat de prikken moedig en met Looney Tunes pleisters op haar arm vertrekken we weer.

We gaan al zoveel jaren naar deze kinderarts en ik bedenk me dat alle drie de kinderen daar binnenkort te oud voor zullen zijn.  In de wachtkamer keek ik een beetje nostalgisch naar de kleintjes daar.  Het lijkt nog maar zo kort geleden dat wij daar met onze eerste baby kwamen en kijk nu naar onze drie bloedjes!  Waar blijft de tijd!

Saskia gaat direct door naar de Safeway met Laura, want zij gaan weer muffins bakken.  Ik ben benieuwd of ze net zo lekker zullen zijn als die van vorige week.  Kai heeft zijn drumstel weer gevonden in de basement en speelt er urenlang naar hartelust op.  Ik luister er al lezend op het deck naar.  Katja sms-t tegen vieren dat ze op weg naar huis is en hoopt op tijd te zijn voor het avondeten.

Inderdaad komt zij om half acht de oprit oprijden.  Rick heeft er inmiddels een (hard)loopje opzitten en komt net uit de douche.  We besluiten een nieuw Indiaas restaurant hier in Vienna te gaan proberen, Turmeric.  Het ligt naast het crepes restaurant en we vonden de ambiance daar erg mooi en modern.

Het blijkt een goede keus te zijn.  We moeten wel even op ons eten wachten, maar dat is duidelijk omdat alles per bestelling wordt bereid.  De naan is bijvoorbeeld zo uit de oven.  Katja en ik delen een voorgerechtje met garnalen, heel lekker. 

Mijn hoofdgerecht is saag paneer (Indiase kaas met spinaziesaus) en ontzettend goed bereid.  Ook de anderen smullen van hun keuzes.  Rick vindt alleen de porties te klein, maar dat vind ik juist prima.  Precies genoeg om lekker te eten zonder veel weg te gooien. 

Het is ook weer zo gezellig om met de twee oudsten te zijn!  We zijn gewoon met vier volwassenen uit eten en het gesprek is naar gelang.  We hebben het zelfs over politiek (gelukkig zijn we het met elkaar eens, ha ha).  Morgen een hele dag met zijn allen, wat een luxe!
 
Zorro voelt zich ook meteen weer thuis

6 reacties:

Marie zei

Alle kinders weer terug op het nest, dat moet toch een heel fijn gevoel geven! En wat een lekkere maaltijden eten jullie toch altijd, en dat vaak ook nog buiten de deur. Dat is hier (helaas...) niet gebruikelijk, uit eten wordt 'bewaard' voor de 'special occasions'. Het lijkt me maar wat handig, dan zou ik niet zo vaak hoeven te koken lol Ik wens jullie allen een heel fijne tijd samen met het gezin!

Anja zei

Zo, ik ben weer bijgelezen. Fijn dat je voor goede schoenen bent geslaagd. Leuke foto van Saskia in haar ping pong speler tenue. Onze kinderen wonen hier ruim een uur rijden vandaan, we zien elkaar gelukkig heel regelmatig.

naomi zei

Je hebt nog het maximale uit deze heerlijk temperatuur gehaald. Het zal wel wennen zijn zoveel koeler.

Fijn dat iedereen weer thuis. Ga van je weekend genieten. En heerlijk dat Kai weer aan het drummen is. Klinkt heerlijk het avond eten. Ik moet zeggen heb deze week in 1 week ook 3x buiten de deur gegeten. En dan nog 1x bij mijn ouders en gister bij vrienden. Dus niet veel gekookt.

Liefs Naomi

Petr@ zei

Twee keer uit eten op een dag: heerlijk. Net vakantie! Fijn hoor, dat alle kinderen weer thuis zijn voor het weekend.

Trouwens, pindasaus is wel van oorsprong Indonesisch. Of bedoelde je dat het in meerdere keukens gebruikt wordt?

Els zei

Fijn zo het hele gezin bij elkaar. Geniet ervan!

Petra zei

@Marie - Ja, het ging weer veel te snel voorbij. En ja, die restaurants zijn heerlijk.

@Anja - Heerlijk dichtbij jullie kinderen. Je hebt in Amerika de afstanden wel gemerkt.

@Naomi - Lekker hoor niet hoeven koken. Ik moet eigenlijk meer koken, maar houd er helemaal niet van.

@Petra - Dit weekend was inderdaad net vakantie. Thais heeft ook pindasaus en ik vind dit gerecht verder niets Indonesisch hebben, maar het klinkt natuurlijk wel leuk en ze hebben al een Thais gerecht op het menu.

@Els - Hebben we zeker gedaan!