Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 22, 2012

Zo mooi, die herfstkleuren!

Monday, Monday... Maar vanochtend blijft het om kwart over vijf stil.  Saskia was gisteravond zo doodmoe dat Rick haar voorstelde langer te slapen en hij zal haar om negen uur naar school brengen.  We slapen allemaal heerlijk en hopelijk is Saskia uitgerust genoeg om haar scheikunde proefwerk goed te maken.

Niet lang nadat Rick en Saskia zijn vertrokken, vertrek ik zelf naar de sportschool.  Het weer is onvoorstelbaar mooi.  Staalblauwe luchten en de bomen kleuren steeds meer, ik moet alleen wel goed uitkijken voor eekhoorns.  Die zijn op het moment in hun "kamikaze" fase, zoals Rick het noemt.  Ze rennen als gekken de straten over en ik heb al regelmatig hard voor moeten remmen.

Sharon wacht me al op en we beginnen aan weer een heel andere routine.  Ik vind het altijd knap hoe het nooit hetzelfde is.  Sharon vond het heel leuk om Petra en Lisa te ontmoeten.  Zij hebben dit weekend hun oogstfeest gehad bij hun tweede huis.  Wij waren uitgenodigd, maar dat was de dag dat Petra en Lisa vertrokken.  Hopelijk volgend jaar, want het lijkt me een erg leuk feest.

Na het uur personal training doe ik nog drie kwartier cardio (een extra kwartier omdat mijn boek zo spannend is).  Dan haast ik me naar huis, want ik moet gewoon naar buiten!  Cosmo gaat maar al te graag mee.  Oh, wat is het genieten, niet te beschrijven!  De felblauwe lucht met de rode, gele en oranje bomen, ik probeer het te fotograferen, maar dat is niet eenvoudig.


Voor ik het weet zijn er drie kwartier voorbij en heb ik mijn 10000 stappen op de Fitbit ruim gehaald.  Helaas heeft Cosmo wel weer last van zijn ingewanden.  Waardoor is me een raadsel, want wij voeren hem enkel zijn eigen voedsel.  Zijn achterkant is heel vies, dus voor we naar binnen gaan gaat de spuit erop.  Dat vindt Cosmo niet leuk, maar maakt alles wel weer schoon.

Met dit alles is het wel alweer ruim lunchtijd.  Het is zulk heerlijk weer dat ik besluit naar Noodles & Company te gaan.  Ik bestel een Bangkok curry met wel zeven verschillende en heel kleurrijke groentes en een soda.  Ze hebben hier de Coke Freestyle machine met alle verschillende smaken en ik neem dit keer Sprite Peach, erg lekker.  Ik eet buiten op hun terras, wat een genot op 22 oktober!

Na de nodige huishoudelijke taken pak ik ook alvast een beetje in voor morgen.  Ik hevel de dingen uit mijn rugzak over naar de nieuwe tas en merk dat die nog ruimer is dan ik dacht.  Hoe ik niet eerder op de gedachte van een rijdende tas ben gekomen is me een raadsel. 

Daarna haal ik de heks van het bankje voor ons huis en ga daar met een groot glas ijswater lekker in de zon zitten lezen.  Snickers komt gezellig bij me liggen op de heks.  Het is druk op het pleintje.  Kinderen spelen basketbal en versieren hun tuinen nog meer voor Halloween.

Lorraine komt naar buiten met Apollo, die enorm is inmiddels.  Apollo en Cosmo proberen te spelen, maar arme Lorraine laat dat niet toe, want hij is net een "je weet wel" hond geworden. Die hond weegt echter al bijna net zoveel als zij.  Duidelijk is Chuck degene, die deze hond wilde, maar hij is heel vaak op reis, dus komt de zorg ervoor op Lorraine's schouders.  Het is een lieve lobbes, maar zo'n Deense dog is echt enorm!

Saskia komt thuis en vertrekt ook meteen weer naar de mall.  Daarna neemt zij Laura mee naar school.  De ceremonie om toe te treden tot de National Honor Society is vanavond.  Bij Katja's toetreding wilde zij ons er graag bij hebben, maar Saskia is niet haar zus en wij mogen van haar zelfs niet komen.  Wel een beetje jammer, maar aan de andere kant vind ik die schoolfuncties toch altijd kwelling, want de stoelen zijn verschrikkelijk.

Op Facebook zag ik dat het terras van Alegria vanavond open is voor happy hour.  Daar heeft Rick ook wel oren naar op deze prachtige herfstdag.  We krijgen een tafeltje buiten en bestellen de "happy hour" special, de bloedsinaasappel margarita, die heel erg lekker is.

We krijgen ook een gratis mandje met tortilla chips, zoals gewoonlijk is bij Mexicaanse restaurants, met een groene en een rode salsa.  Ik bestel als eten een taco met portobello paddestoel, heel erg lekker!  Daarbij ook het trio van ceviches, wat ik heerlijk vind.  Rick heeft fajitas, die er ook goed uitzien.  Het is gewoon ook zo bijzonder om op 22 oktober buiten te eten!

Vanavond het laatste debat tussen de presidentskandidaten, Rick en Kai hebben al gestemd, Katje en mijn stemmen staan vast.  Toch kijken we nog even, want Rick wil dat graag.  Ik niet, want ik erger me teveel.  Maar ik kan het natuurlijk toch niet laten mee te luisteren.

Foto's van vandaag staan hier.

10 reacties:

Anoniem zei

Weer zo'n prachtige herfstfoto's. Wat woon je toch in een mooie buurt en dan ook noch zo dicht tegen je hoofdstad.
Bij ons in Belgie was het gisteren ook zo'n prachtige en zonnige dag 22°C. De weerman vertelde dat het hier bij ons warmer was geweest dan in Ibiza, dat wil toch wel wat zeggen.
Verder nog een prachtige dag voor jou en succes bij het inpakken van jouw bagage.
Groetjes van Hilde uit B.

Petr@ zei

Heerlijk om zo laat in oktober nog lekker buiten te kunnen zitten. Wij hadden zowaar ook een zomerse dag met 22 graden! Heerlijk!

Hebben jullie geen vaste dag om te stemmen? Omdat je zei dat Rick en Kai al gestemd hebben?

Heel veel plezier in San Francisco. Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Het is alweer 7 jaar geleden dat ik daar was.

Petr@ zei

Ik lees net je stukje van het weekend, dus mijn vraag over het stemmen is al beantwoord :-)

Ingrid en Michael zei

Na het lezen dacht ik: wat heb je een lekkere dag gehad. Uitgebreid gesport met iemand met wie je leuk contact hebt. Lekker met Cosmo naar buiten en daar genieten van de warmte, de blauwe lucht en de schitterende herfstkleuren. Heerlijke lunch en erna in de zon voor je huis kunnen zitten En 's avonds met Rick op een terras eten...
Dusss, mooie dag! :-)

Anoniem zei

Mooi toch al herfstkleuren. Ik kijk bij mij op het ziekenhuis en daar zie ik ook van die mooie herfsttinten. Maar de bomen beginnen al aardig veel blad te verliezen.
Je hebt weer een gezellig weekend gehad met je logees.
Ik heb pas een geweldige Samsonite koffer gekocht, een spinner op 4 wielen in cabin formaat. Kan hoop ik veel in zodat ik nog maar een koffer hoef in te checken. Scheelt me veel geld .
Op naar San Francisco Petra. Je kan je hart ophalen met fotograferen.Ik was er in 1997 en vond het een geweldige stad.
Wat ons opviel de grote Macy's vol met kerstbomen.Zoveel en dan begin oktober, je keek je ogen uit.
Kijk uit naar je foto's. Veel plezier, groetjes
Wil

Tink zei

Petra, fabrics ten veranderen de samenstelling van hun dierenvoedung vaak, zonder dat ze dat hoeven te vertellen aan de koper. Ik weet niet wat je Cosmo voert, blikjes of brokjes maar in beide gevallen helpt een 1 of 2 eetlepels pumkin uit blik( niet de taart variant) over of door z'n eten geweldig. De meeste honden vinden die smaak lekker.
Het kan ook zijn dat Cosmo net als mensen een geïrriteerde darm heeft. Als z'n eten corn bevat of weath, dan kan hij daar allergisch voor zijn geworden. Heel veel honden hebben een weath en/of corn allergie. Fabrikanten gebruiken dit goedkope materiaal, dat totaal geen voedingsstoffen voor een hond bevat als een goedkope manier om hun voer op te bulken. Labels lezen van hondenvoer is belangrijk, als er staat bv, dierlijke bijproducten dan wil je niet weten wat dat is. De eerste 3 producten zijn z'n hoofd producten. Bv kip, eieren en zoete aardappel.

Sally zei

wat een heerlijk dagje zo. Ik lees dat het overal zulk mooi herfstweer is, in Ned ook al. Lekker hoor.

Sandrah zei

Oh, ik kan me zo goed voorstellen dat je je ergert aan die debatten!

En prachtig weer die foto's. Die kleuren zijn echt ongekend. Ondanks het lekkere weer hier (jaja! :-)) zien de bomen er maar saai uit.

Maar nu eerst op naar San Francisco. Heel veel plezier daar!

Sandra

naomi zei

Heerlijke dag met echt prachtige kleuren. Hier zie je een enkel gekleurt boompje maar niet zo veel. En ook niet zo'n blauwe lucht. Hier ook een paar heerlijke dagen gehad maar in het weekend op naar vrieskou in de nacht.

Fijn dat de tas zo goed bevalt nu nog tijdens de vlucht ervaren. En ja je houdt je altijd vast aan een bepaalde reistas ik een rugzak, Heb ik lekker mijn handen vrij.

Ik vindt 2 koffers achter me aan trekken onhandig dus vandaar de rugzak.

Fijne dagen en fotografeer ze.

Liefs Naomi

Petra zei

@Hilde - Bijzonder zo'n warme dag in oktober. Kan me voorstellen dat dat genieten is.

@Petra - Wij mogen een paar weken voor de verkiezingen al een stem uitbrengen, maar die worden allemaal pas na 6 november geteld.

@Ingrid - Het was een superdag gisteren! Een soort "staycation".

@Wil - Het jammere aan die hersftkleuren is dat het zo kort duurt. Daarna is alles grijs en kaal :(.

@Tink - Ik denk dat Cosmo snacks opheeft, die niet voor hem bedoeld waren.

@Sally - Ik hoop dat het lang duurt, die kleuren, dit jaar.

@Sandra - Het zijn de maples, die zo fel gekleurd zijn, daarom is dit deel van het land ook zo bekend om zijn herfstkleuren.

@Naomi - Ik weet niet waarom ik niet eerder een rollende tas heb genomen, wat een verschil! Mijn schouders zijn me heel dankbaar.