Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 29, 2012

Sandy

Even een update nu we nog stroom hebben.

Het regent flink als we wakker worden, maar de wind valt nog mee.  De zware regenval met deze storm is van bijna net zoveel zorg als de windsterkte, want waar moet 15 tot 25 centimeter regen in een dag heen?  Er worden dus ook zware overstromingen verwacht.  Gelukkig wonen wij bovenop een heuvel.

Sharon en ik hebben afgesproken toch het uur personal training door te zetten.  Haar moeder logeert een paar dagen bij hen en Sharon kan niet wachten het huis te ontsnappen.  Ik voel me helemaal niet lekker, dus het wordt geen zwaar uur, maar het helpt wel.  Daarna doe ik nog een rustig half uur cardio.  Iets is beter dan niets.

Thuis is Rick hard bezig geweest de laatste losse dingen uit de tuin en van het deck te halen.  Ook heeft hij de garage leeggehaald, zodat zijn auto erin past.  Er wordt aangeraden ook trampolines e.d. weg te halen, maar de onze zou uren duren en die hebben we niet in dit weer.  Op hoop van zegen dus maar.

Rick en ik gaan even naar het Pan Am Shopping Center hier vlakbij.  Bij Safeway haal ik nog wat soep voor Saskia en gerookte zalm voor mezelf om lekker in de mosterdsoep te doen.  Met dit weer en mijn verkoudheid krijg ik enorme trek in "comfort food".  Pho Thang Long ligt naast de Safeway en we kunnen het niet laten lekker warme pho te halen voor de lunch.

Kennelijk hebben de meeste mensen dit weekend al ingeslagen, want het is erg rustig in de winkels.  Een aantal ervan zijn ook gesloten en er is geen openbaar vervoer vandaag.  Zelfs de hele Tysons Galleria Mall is dicht en in Tysons Corner ook heel veel winkels.

Rick en ik dragen in de plenzende regen en harde wind samen de tuintafel naar beneden en leggen die op zijn blad in het gras.  Nu hebben we zoveel mogelijk gedaan om rondwaaiende projectielen uit onze tuin te voorkomen.

Naarmate de middag vordert begint het ook harder te waaien.  De storm is nog steeds op zee en zal over een uur of zo zo'n drie uur hiervandaan "landen".  Dan zullen we de echte furie van Sandy over ons heenkrijgen.  Helaas heel veel vanavond en vannacht wat ik veel enger vind dan overdag.  Nu hebben we dus nog stroom, hopelijk blijft dat nog even zo.

Rick vindt dit soort stormen altijd heel fascinerend en wil gaan polsen hoe het er in de buurt aan toe is.  Hij stelt voor te gaan kijken welke restaurants open zijn en daar een hapje gaan eten.  De eerste keus, Glory Days, is gesloten, want dat winkelcentrum heeft geen stroom.  Het is helemaal donker ook bij de Safeway.

Dan maar naar het centrum van Vienna.  Ook daar zijn heel veel restaurants gesloten.  Een van de sushi restaurants is open, maar Rick heeft geen zin in koud eten.  Zelfs Outback doet alleen maar aan take out (meeneem).

Maplewood Grill is echter open en zelfs heel druk.  We gaan aan de bar zitten en bestellen gauw eten, want de vrouw achter de bar zegt dat hun electriciteit ook al een paar keer heeft geflikkerd.  We nemen crab en garnalen poppers als voorafje en ik de mahi mahi special met spaghetti squash en broccolini.  Heel erg lekker is dat!

Spaghetti squash is zo lekker!
 
Intussen zien we een draagbaar toilet over de parkeerplaats geblazen worden.  Hopelijk gaat het niet omvallen!  Wel onverantwoordelijk van dat bedrijf om het niet vast te zetten.  Dat kan een auto flink beschadigen (hoewel de barvrouw dat wel zou willen, want zij wil haar Saab niet meer).

Een van de serveersters is duidelijk boos op haar baas, want hij staat erop tot tien uur open te blijven.  De voorspelling is dat de storm na achten alleen maar erger zal worden, dus ik snap haar helemaal.  Ik ben ook weer blij veilig thuis te zijn, want er zijn zoveel gevallen bomen in de omgeving.  Ik hoop maar dat de bomen naast ons huis het gaan houden vannacht.

Rond middernacht moet het het zwaarste weer worden hier.  Ik zie erg tegen vannacht op, ook omdat ik oorpijn heb en me belabberd voel.  Ik zal blij zijn als het morgen is en dit alles voorbij is, vooral als we dan nog stroom hebben, waar ik een hard hoofd in heb, want het afgelopen half uur heeft het al drie keer geflikkerd.

Hopelijk kunnen we morgen heel blij melden dat we voor de verandering geen stroom uitval hadden (ongekend, want dit is de zwaarste storm, die we hier mee hebben gemaakt en bij alle anderen was het hommeles met de electriciteit) en alle bomen nog staan!

17 reacties:

marielle zei

Jeetje zeg, wat een toestand. Hoop voor jullie ( en de rest ) dat het allemaal heel erg meevalt ..Dat Sandy maar lekker op zee blijft. Succes!!!

Margreet zei

Heel veel sterkte vannacht! Hoop dat alles goed gaat en we morgen weer van je horen.

Bente zei

Sterkte! Ik weet precies hoe je je voelt.
Enige 'voordeel' met de tijd van het jaar is dat als de stroom uitvalt je in ieder geval de A/C niet mist.

Ik vond het verder niet zo'n enorm punt. Genoeg boeken, olielampen, blikvoer en een volle koelkast houdt lang zijn koelte vast heb ik gemerkt.

Enige wat ik miste was de connectie met de buitenwereld. Gelukkig hadden we een radio op batterijen en was er een lokaal station wat een goed programma had.

Hoop nogmaals dat het allemaal meevalt.

Sally zei

Sterkte, succes en stay safe

Unknown zei

Sterkte Petra, wij wachten het ook af hier. Geen idee wat ons te wachten staat. Het giert om het huis en de bomen gaan tekeer. Wij hebben nog wel stroom maar grote gedeelten van de basis zitten al zonder. Stay safe en hopelijk kun je goed slapen en wordt je niet brak wakker xxx

Tineke zei

Sterkte toegewenst. Hebben jullie in vroegere jaren ook last van huricaans of nemen die nu een andere koers?
Onze dochter en gezin hadden zondag , zo'n beetje de laatste vlucht naar Washington, maar of zij/wij daar nu zo blij mee zijn is maar de vraag.
We duimen voor jullie dat het meevalt in Washington.

Anoniem zei

Petra, hopelijk zijn jullie er goed vanaf gekomen! Ik lees in de recente nieuwsberichten dat de storm zich aan het verplaatsen is naar het Noorden (Canada).
En hopelijk blijft bij jullie de electriciteit het doen de volgende uren........
Tegen de natuur is de mens niet opgewassen.
Groetjes van Hilde uit B.

Ineke zei

Zie op jullie webcam dat er nog steeds lichtjes branden, hopelijk valt het voor jullie dan mee.
Sterkte

Anoniem zei

Zo te zien staan de bomen op de oprit er nog!
Het is wel heel erg tekeer gegaan hè. De berichten zijn niet mals op de radio.
Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.
Groetjes Anja L.

Anja zei

Hopelijk valt het mee, sterkte!!

marianne zei

Ik zou het zelf geloof ik ook liever overdag hebben dan 's nachts. In ieder geval veel sterkte, hopelijk valt het allemaal mee!

Anoniem zei

Hoi Petra,

Wat een toestanden, zeg! Inderdaad vervelend dat het net 's nachts is, het hoogtepunt van de storm.
Ik kan me voorstellen dat je steeds met daglicht uit het raam zou willen kijken hoe alles er voor staat/blijft staan rond je huis.

Sterkte ermee en ook met je grieperigheid.

Groetjes,

Anika

Els zei

Ik duim voor jullie dat het goed meevalt (en dat jullie hopelijk nu ergste al achter de rug hebben.)
Ik zou het ook nog enger vinden 's nachts, overdag zie je tenminste nog een beetje wat er gebeurt.

Anoniem zei

Ik hoop dat het voor jullie mee is gevallen de storm. Lijkt me idd toch wel eng, geen stroom en harde wind en je ziet niet hoe het er buiten aan toe is. Good Luck.

Groetjes Tine.

jolanda zei

Hoe gaat het daar? Beterschap en wees voorzichtig.

Petra zei

@Marielle - Sandy bleef niet op zee, maar wij hebben het er goed vanaf gebracht

@Fredje - Gelukkig is alles hier goed gegaan.

@Margreet - Alles helemaal goed.

@Bente - Gelukkig was het allemaal niet nodig.

@Sally - We zijn er goed doorheen gekomen.

@Mary-Ann - Hebben jullie nog stroom behouden?

@Tineke - De laatste orkaan, die over ons heenkwam, was Isabel in 2003. Vaak gebeurt het dus niet.

@Hilde - Inderdaad, niets tegen de natuur te doen

@Ineke - We hebben wonder boven wonder stroom behouden.

@Anja - Het was een flinke storm, dat is zeker.

@Anja - Voor ons viel het goddank mee

@Marianne - Het klonk erg eng vannacht, het is een wonder dat niets is omgewaaid in onze tuin

@Anika - Dank je, het was een enge nacht, maar gelukkig verder niets gebeurd bij ons

@Els - Het regent nu alleen nog, verder is alles achter de rug

@Tine - Het is bij ons alles meegevallen

@Jolanda - Dank je voor de beterschapswensen. Verder alles ok

exercise cause diarrhea zei


Sandy was first married Kaajal Pasupathi. have two children together. separated in a few years; as Sandy stated that Kaajal's nature was very dominating and disturbing.