Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 28, 2013

Dag sneeuwpoppen en hartjes!

Mijn hemel zeg, ik kan wel merken dat ik gisteren eens anders dan anders heb gesport!  Ik voel spieren, die ik niet wist dat ik ze had.  Kreunend en steunend sta ik op.

Rick en Saskia moesten vanochtend tegelijkertijd en dus vroeg weg.  Tot mijn verbazing staat de koffie wel al voor mij klaar.  Heel lief van Rick en ik schenk meteen een dampende kop in.  Mijn ontbijt wordt weer een "Australisch" (hier in de VS gemaakt) yoghurtje.  Deze yoghurt doet me het meest aan de Nederlandse denken en is niet zo dik als Griekse yoghurt.

Gisteren stuurde Christine me een 100 tot 10 fitness routine, die claimt in twee weken tien pond te doen verliezen als je hem dagelijks.  Nu weten wij intussen wel dat dat niet gebeurt alleen omdat je extra sport, maar Christine schreef dat ze het wel een fijne routine vond. 

Voor de geinteresseerden, dit is de routine, die ik direct na het ontbijt doe:
100 crunches
90 jumping jacks
80 lunges
70 squats
60 seconden op de plaats rennen
50 seconden plank
40 jumping jacks
30 squats
20 knee highs
10 push ups

Het voelt inderdaad goed, maar verder wil ik ook nog een uur cardio doen.  De dag begon zonnig, maar terwijl ik op de ARC Trainer sta wordt het steeds donkerder.  Eigenlijk wilde ik Cosmo ook nog meenemen naar Great Falls vanmiddag, maar heb daar met dit weer toch geen zin in, want dat doet dan toch alleen mijn spieren (nog) meer pijn. 

Op het moment moet ik erg tegen de winter blues vechten.  Ik probeer er van alles tegen, maar het lukt niet echt.  Thuis zie ik dat Saskia bijna geen appels meer heeft.  Bovendien heb ik zin in lunch van Whole Foods, dus ik ga daarheen om de zinnen even te verzetten. 

De vrolijk gekleurde bloemen-, groente- en fruitafdeling doet al heel wat voor mijn gemoed.  De hyacinthenplanten zitten nog helemaal in de knop, maar ik besluit er een mee te nemen en er de Kerstster thuis mee te vervangen. Ik neem pinata appels mee voor Saskia, een soort waarvan ik nog nooit heb gehoord.  Tegenwoordig zijn er sowieso heel wat nieuwe appelsoorten. 

Voor mijn lunch bestel ik een sandwich van hun meergranenbrood met ham en een hele stapel groentes.  Ik drink er een Vitamin Water Zero bij.  In het gezellige cafetaria eet ik mijn lunch.  De sandwich is heerlijk, maar dat Vitamin Water kan me niet zo bekoren.  Er zit een vreemd nasmaakje aan.

Opeens heb ik zo'n genoeg van de sneeuwpoppen en hartjes in en voor ons huis!  Eigenlijk wilde ik met de lentespullen tot morgen wachten, maar besluit vandaag de vrolijke kuikentjes en haasjes al van zolder te halen.  Al willen de temperaturen buiten nog niet doen wat ik wil, binnen kan ik dat wel bewerkstelligen.


Binnen het uur ziet het er weer vrolijk uit, maar ik mis toch een paar leuke accentjes.   Meestal heeft Target wel leuke lentespulletjes, dus daar ga ik eerst kijken.   Inderdaad vind ik er een leuke loper voor de eettafel met Paaseieren erop.  Het is wel al flink leeggekocht, kennelijk ben ik niet de eerste, die naar Paasspullen zoekt!

Verderop in de winkel kan ik het niet laten door de snoepafdeling te lopen. Vooral de Peeps schuimpjes, die typische Paassnoepjes zijn hier, zijn weer ruim vertegenwoordigd.  Ik vind die erg lekker, maar weerhoud me ervan een pakje te kopen.  Als ik echter de witte chocolade M&M's zie, die alleen bij Target te krijgen zijn, ben ik verkocht.  Daarvan gaat een zakje mee!

Bij Michaels kijk ik ook nog even voor leuke lentespulletjes.  Hier koop ik drie grappige kleine kuikentjes, een schaaltje en wat zijden mini-narcisjes.  Ik bedenk me dat het leuke snuisterijen winkeltje, Black Eyed Susan, in Vienna vast ook leuke dingen heeft. Ik heb nog tijd voor mijn kappersafspraak om daar even te gaan kijken. 

Dit winkeltje ligt, of liever lag, vlak tegenover de sportschool en ik kocht er nog een leuk Kerstcadeautje voor Sharon in december.  Tot mijn verbazing is het pand echter leeg.  Het winkeltje is weg, zo jammer!  Later hoor ik van Mona dat het Vienna stadsbestuur vond dat ze niet netjes genoeg waren voor hun historische Church Street en daarom hun contract niet hebben verlengd.

Dan maar meteen door naar Lofty Salon.  Mona en Carmen wachten me al op.  Carmen brengt de kleur aan die Mona haar met nummers toeroept.  Ik blijf het zo vreemd vinden dat ik Mona betaal, maar Carmen doet het leeuwendeel van het werk.  Mona knipt mijn kapsel na afloop in model en ik kan er weer even tegenaan. 

Rick heeft toen ik in de verf zat al ge-sms-t dat hij graag naar Glory Days wil gaan voor het avondeten.  Ik vind het prima, lekker en makkelijk.  Dit is zo'n restaurant waar ik niet eens op het menu hoef te kijken, want ik vind er eigenlijk maar een gerecht lekker (met uitzondering van de cheese fries, die ik zeker niet in mijn eentje bestel!). 

Het wordt weer de crabcake met gestoomde broccoli en worteltjes en zoete aardappelfrietjes.  Het is weer de tijd voor St. Patrick's Day, dus veel restaurants hebben Ierse gerechten op het menu.  Zo ook hier en Rick bestelt de corned beef, die je in Ierland niet op het menu zal vinden, maar de Ierse immigranten hier als belangrijkste gerecht hebben.

En zo eindigt de laatste dag van februari.  Maart heeft toch wel de belofte van lente hier, al zal die maand een stuk kouder beginnen dan vorig jaar.  Ik zie overal knoppen en binnenkort zullen die toch ook moeten uitkomen.  Al kan ik me Sharons gevoelens ook voorstellen, zij vindt juist deze aanloop tot de lente zo fijn, omdat als die er eenmaal is het voor we het weten ook weer zomer is.

17 reacties:

Sally zei

Idd gezellig die paassfeer in huis. Krijg je meteen het lentegevoel van. Nu maar hopen dat maart ook een warmere maand wordt

José zei

Ik kan alleen maar zeggen: 1000(!) Crunches! OMG!

Anoniem zei

Winterblues waarover jij het hebt herken ik ook bij mij, ik snak naar de lente, die hier voorlopig ook nog uitblijft. Hier ook grijs en koud weer met middagtemperaturen van ongveer 5°C. Begin volgende week gaat het warmer worden volgens de voorspellingen. Laat maar komen.
10 pound verliezen na 2 weken alleen door dat programma te doen lijkt mij onwaarschijnlijk. Indien je er dan een dieet bijneemt zou dat misschien wel mogelijk zijn. Maar Petra ik denk niet dat jij sport om te vermageren maar meer omdat je spierziekte er wel bij vaart en je er goed bij voelt.
In ieder geval een prettig weekend en vanaf nu op naar de lente het is immers 1 maart en dat is toch het begin van de meteorologische lente.
Groetjes van Hilde uit B.

Ineke zei

Je brengt me op een idee, Petra...ga straks meteen aan de slag om het laatste kerstkleedje om te wisselen voor wat vrolijkers en ook wat 'paas' spulletjes te voorschijn halen, tenslotte is het eind van de maandag al Goede Vrijdag. Ook ik ben dat sombere en koude weer zo zat, gelukkig ziet het er voor volgende week hier wat beter uit.

Ineke zei

correctie: eind van de maand al Goede Vrijdag, sorry

Marieke zei

Leuke sportroutine voor als jeniet zoveel tijd hebt! Maar zoals je al schrijft, betwijfel ik of je daar 10 pond van afvalt ;-) Bewegen is in ieder geval goed.

Sterkte met het verdrijven van de winterblues!

Anja zei

Leuk al die paas spulletjes, ik ga ze vandaag ook tevoorschijn halen. Vandaag alweer 1 maart......we gaan de goede kant uit!!

Anoniem zei

Hoi Petra,

Gisteren was het hier ineens voor het eerst weer heel lenteachtig, hoewel het nog wel fris was.
Het was in ieder geval weer heel zonnig, en ineens speelden weer heel veel kinderen buiten.

Ik ben meteen naar het tuincentrum hier in de buurt gegaan om violen te kopen voor onze buitenpotten. Daar krijg ik altijd zo'n lekker lentegevoel van.
En ze zijn ook nog winterhard, dus mocht het ineens weer gaan vriezen, dan kunnen ze daar tegen.

Jullie krijgen natuurlijk binnenkort weer de bloesems rond het Tidal-bassin! Dat zal weer genieten worden voor je.

Groetjes,

Anika

Marion2 zei

Lijkt me toch nog wel een heel leuk dagje zo. Ik sta ook op het punt de winteraccessoires te vervangen door Paasspulletjes. Maar het is nog zo koud, het past nog niet echt. Toch ga ik het wel doen, heb er gewoon zin in.

De appels die je noemt, doen me heel erg aan mijn favoriete appels 'Royal Gala' denken. Het ziet er zo uit en het is ook een kruising met de Golden Delicious.

Is een potje yoghurt niet erg weinig als ontbijt? Ik weet dat eiwitten een verzadigd gevoel geven, maar toch. Ik vind het knap dat je zo matig kunt zijn met eten!

Nel zei

Hoi Petra
met bewondering lees ik je schema !!!! 1000 crunches, wauwh.

Wat ziet het er weer superfris uit. Je bent echt wel klaar met de winter zie ik.

Fijn weekend.

Anoniem zei

Goed idee om de winterblues te bevechten met vrolijke kleurtjes.
Witte M$M's oh jee, nou die moet mijn man dan maar halen als hij volgende maand in Orlando is. Ik vind die met pindekaas ook zo lekker, maar ja, de weegschaal wordt er niet blij van!
Heel fijn weekend, Bea

Anoniem zei

Ik kan normaal gesproken goed tegen het sombere weer maar nu begin ook ik er meer dan genoeg van te krijgen.Voor mij dus ook lentekleuren in huis. Te beginnen met een paar potjes met paarse krokussen en een hele tray met narcissen voor buiten.En nu de zon nog.
Ik moet lachen om al die goede bedoelingen om af te vallen. Er is slechts een remedie; je voedingspatroon aanpakken en gewoon meer bewegen. Alle dieten werken als een soort jojo effect.
Van de week op shoppingtour met m'n schoondochter geweest en genoten van een superheerlijke lemonpie. Dan hoef ik voorlopig niks meer. Voor mij is nog steeds en paar bruine boterhammen en een beker melk meer dan voldoende.Daar voel ik me prima bij.
Fijn weekend.
Groetjes Wil

marianne zei

Van mij mag de lente ook zo snel mogelijk beginnen! Toen we afgelopen zondagochtend al weer met een laag sneeuw werden 'verrast' was ik bijna aan een winterslaap begonnen, heb er helemaal genoeg van.


Bente zei

Jij bent wel goed voor mijn sportroutines! Doe tegenwoordig de Maxcapacity door jou en nu weer een handige routine!
Vind deze leuk omdat ie niet zo zwaar is als de Maxcapacity en ik hem dus ook gewoon tussendoor kan doen zonder meteen te hoeven douchen.
Thanks!

naomi zei

Door jouw heb ik ook de paasspullen te voorschijn gehaald is natuurlijk eind van de maand al pasen. Goed bezig met sporten. Die MM's lijken me heerlijk. Ben gek op witte chocolade jammer dat ik nu niet naar VS ga.

Hou het vol en voor je het weet is de zon warmte en kleuren in de natuur er weer.

Liefs Naomi

Petra zei

@Sally - Dat hoop ik ook! Tot nu toe nog niet.

@Jose - Jee, ik zag die extra nul gisteravond en dacht hem al uitgewist te hebben. Oplettend, hoor! Het moet een 100 zijn :)

@Hilde - Inderdaad sport ik voornamelijk om me beter te voelen, maar ik vind lekker eten ook leuk en daar helpt sporten toch ook om mijn gewicht op niveau te houden

@Ineke - Ja, vroege Pasen dit jaar, dus helemaal goed om er al voor te versieren

@Marieke - Er worden altijd zulke claims gemaakt, maar dat werkt volgens mij alleen voor mensen, die nog nooit gesport hebben, of zo

@Anja - Grappig hoe iedereen naar de lente snakt

@Anika - Als je dit jaar was gekomen had je de kersenbloesems denk ik niet gemist, want het is een veel koudere winter dan vorig jaar. Ik kan me voorstellen dat een tuincentrum zeker aan het lentegevoel bijdraagt.

@Marion - Ik had diezelfde "het is nog zo koud" gedachte, maar geniet nu wel van de vrolijkere kleuren binnen. Ik heb eigenlijk 's ochtends helemaal geen trek, maar weet dat ontbijt eten belangrijk is, dus een yoghurtje is voldoende voor mij. Inderdaad te weinig voor veel andere mensen.

@Nel - Een nulletje teveel getypt, hoor, het moesten 100 crunches zijn. Wie kan 1000 volhouden (hoewel ik ooit las dat een filmster er 300 per dag deed!)

@Bea - Van die weegschaal ben ik dus ook bang. Deze M&M's zijn alleen bij Target verkrijgbaar

@Wil - Je leest mijn blog hopelijk al lang genoeg om te weten dat ik niet in dieten geloof, maar wel in letten op wat je in je mond steekt. Ik was jaren geleden flink zwaarder en denk eigenlijk nog steeds in die termen. Sporten helpt mijn spieren, maar ook mijn gewicht op peil te houden. Ik ben overigens niet zo'n broodliefhebster, maar er is meer dan genoeg gezond lekkers hier te krijgen. Veel mensen denken dat je hier enkel zwaar en vet kunt eten, niets is minder waar.

@Marianne - My sentiments exactly, zoals we hier zeggen

@Bente - Ha, leuk, dat je die routines ook volgt. Inderdaad, hier word je niet zo bezweet van, maar er is ook wat cardio bij.

@Naomi - Wil je dat ik je een zakje toestuur? Laat het even weten.

sandra zei

Ooohhh witte m&m`s!!!!!! Gaan we proberen in april ook te scoren!! Heeft Saskia wel eens pink lady appels gegeten? Die zijn heerlijk.