Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 26, 2013

Een stormachtige dinsdag

Weg is de zonneschijn van gisteren weer.  Net verder naar het westen gaat er ijzel vallen, maar hier zal het weer saaie koude regen worden.  Dan heb ik eigenlijk nog liever sneeuw, maar lieverkoekjes worden niet gegeten zei mijn oma altijd.

Gelukkig is het nog droog als ik Cosmo uitlaat.  Na de nodige koppen warme koffie en mijn yoghurtje met Cosmo gedeeld te hebben (hij likt altijd het bakje uit) is het tijd voor het (bijna) dagelijkse sporten. 

Een half uur op de ARC Trainer en daarna op de crosstrainer en het zit er weer op.  Ik moet toegeven dat ik wel weer eens wat anders wil.  Wat dat betreft is zo'n heel kleine sportschool natuurlijk wel maar gelimiteerd in de keuzes aan toestellen.

Het regent inmiddels flink en ondanks een warme douche blijf ik het maar koud houden.  Ik besluit lekker warme pho te gaan halen voor de lunch bij Pho Thang Long.  Ik doe er extra hete saus door en dat verwarmt wel goed.  Het is ook echt gezond "comfort food" met alle groente erin.

Rick emailde gisteren dat we dit weekend naar een bal gaan.  Dat is natuurlijk heel leuk en geeft mij weer eens een excuus om mijn nagels te laten doen.  Bovendien is dat de perfecte manier om een regenachtige middag door te brengen! 

Na een uurtje heeft "T" (ik ben er nog steeds niet achter wat haar ware naam is) mijn handen weer helemaal zacht gemanicuurd en zijn mijn nagels weer sprankelend rood.  Intussen lees ik in mijn trouwe Kindle, want na even T's schattige foto's van haar baby bewonderd te hebben, reikt haar beperkte Engels niet veel verder.

Aangezien ik de enige klant ben, wordt er verder enkel Vietnamees gesproken tussen de nailstylistes onderling.  Ik probeer er ook maar een klank uit te halen, die bekend is, maar dat lukt alleen als er af en toe een Engels woord doorheen komt.  Het doet me weer eens aan dit grappige stukje denken:



Blij met mijn nette handen reken ik af en Saskia sms-t waar ik ben.  Ik haast me naar huis, maar daar tref ik haar al in diepe rust.  Pas na vijven wek ik haar maar eens, anders kan ze vannacht weer niet slapen. 

Intussen razen de wind en de regen om het huis.  Ik laat Cosmo even zonder hem aan te lijnen naar buiten en hij komt vrijwel meteen weer terug.  Dat zegt wel wat over hoe slecht het weer is, want meestal neemt Cosmo ruim de tijd als hij los mag lopen in de cul de sac.

Om Cosmo toch een beetje bezig te houden speel ik binnen met hem.  Verbazingwekkend genoeg overleeft zijn Kong vosje nog steeds, al sinds november.  Dat is toch wel een record voor een "pluche" speelgoeddier.
 
Kom op!  Speel met mij!

De open haard gaat aan en Saskia en ik kijken naar oude episodes van Friends.  Wat was dat toch een leuke serie!  Na haar avondeten gaat Saskia naar Lawrence om met hem huiswerk te maken.  Ik druk haar op het hart om vooral voorzichtig te rijden, want met zulke harde regens is er een "flash flood watch" en kleine stroompjes en beken kunnen dan opeens buiten hun oevers treden en wegen onbegaanbaar maken.

Rick en ik hebben een paar weken geleden gelezen dat Bangkok Street, een vrij nieuw Thais restaurant hier vlakbij, nu ook thuis bezorgt.  Hun menu is weer wat anders dan van de andere Thaise restaurants, dus we besluiten het vanavond te proberen. 
 
Hij blijft een heerlijk fotografie onderwerp

Hun Tom Yum soep is heerlijk en lekker pittig.  Ook de gegrilde zalm is erg lekker en licht met gestoomde wortel en broccoli en een beetje saus.  Meteen mijn favoriete Thaise gerecht want de meesten zwemmen in saus.  Rick vindt de gebakken rijst met ananas ook zeer smakelijk. 

Op avonden als deze is het gewoon lekker om "bank te hangen".  Ik vind Celebrity Wife Swap een leuk programma, dus kijk dat.  Daarna is er "The Taste", een programma waarin chefs teams hebben, die met een hapje op een lepel een lekker gerecht moeten geven.  Heel moeilijk, duidelijk, maar leuk om te kijken.

7 reacties:

Margreet zei

Haha, die laatste foto is echt leuk, echt ontspannen.
Ik heb het ook wel helemaal gehad met de winter, vandaag alweer sneeuwbuien. Maar goed, beter dan regen, dat dan weer wel.

Anoniem zei

Heerlijk zo'n bankhang avond, bij ons vinden de honden dat ook heerlijk, dan is de roedel echt compleet!
Groet, Bea

Anoniem zei

Ha, ha, dat stukje heb je een hele tijd geleden ook al eens geplaatst. Wij moesten er zo om lachen. En als we nu langs een nagelsalon lopen hebben we het nog steeds over "one nail".
Hier snakt ook iedereen naar het voorjaar.
Schattig foto model hoor!
Mijn katten gaan vaak zo raar kijken als ik een foto wil maken.
Groetjes Anja L.

Marie zei

wat een heerlijke relaxte foto van de heer des huizes!

jolanda zei

Ziet er goed uit dat soepje. Bij de Chinees hier in de burt verkopen ze een lekkere pittige Sechuan-soep. Het lijkt qua uitzien wel op jouw Pho. Maar of het hetzelfde smaakt, geen idee. De Vietnamese keuken komt in Nederland niet veel verder als loempia's met saus die vanuit een kraam verkocht worden. Ook lekker trouwens. :-)

Wendy zei

Wat een giller dat filmpje! Ik lig helemaal in een deuk! Dank je wel dat had ik net even nodig :)

Petra zei

@Margreet - Ja, gek genoeg vind ik sneeuw toch ook altijd weer beter dan regen

@Bea - Ja, Cosmo houdt er echt van als we bij elkaar zijn

@Anja - Die blijft leuk, he, ik lig iedere keer weer dubbel!

@Marie - Hij weet hoe zich te ontspannen

@Jolanda - Jammer dat er bij jullie niet meer Vietnamese restaurants zijn. Ik ben dol op die cuisine, heel licht en niet met zoveel saus als Thais eten.

@Wendy - Blij dat je het leuk vond, ik moet er ook iedere keer weer om lachen.