Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, februari 02, 2013

Wit en koud

Deze eerste februari begint wit en koud.  Het heeft vannacht een beetje gesneeuwd, het vriest flink en er staat een keiharde wind.  Ook in huis is het erg koud en we vinden uit dat de verwarming weer kuren heeft.  Hij blijft maar niet aanstaan. 

Rick moet naar zijn werk en ik bel Airflow, want we hadden deze klacht een paar weken geleden ook al en toen kon de technicien niets vinden.  Dat er toch "iets" is is  nu wel duidelijk.  We hebben geluk, want Charles, hun technicien, kan vanochtend nog langskomen.

Saskia had vannacht bijna niet geslapen, waarschijnlijk omdat ze gistermiddag zoveel had gedut.  Daardoor kon ze niet op tijd haar bed uitkomen en heeft ze het eerste uur overgeslagen.  Ik breng haar gauw voor Charles komt naar school.

Intussen bedenk ik me dat ik nu geen gelegenheid heb om te gaan sporten.  Charles komt precies als ik terugkom van Saskia's school en neemt enkele uren beneden met de verwarmingsketel.  Het is al ruim lunchtijd als hij weer bovenkomt met de mededeling dat het twee dingen kunnen zijn.  Als de verwarming dit weekend ook blijft uitvallen is het het ene en zo niet het andere.  Heel duidelijk allemaal, maar hij zal maandag bellen om het verder te maken.

Gelukkig blijft de verwarming niet uitvallen en blijft het behaaglijk warm in huis.  Op deze koude dag heb ik weer eens enorme zin in lekkere hete pho.  Kai heeft daar ook wel trek in, dus ik haal het bij Pho Thang Long

Na de lunch moet ik er van mezelf toch echt aan.  Ik zet de televisie aan en doe een dubbele Max Capacity routine.  Squats, push ups, lunges, plank, muurzit, meer push ups en andere beenoefeningen doe ik ieder vier keer 50 seconden. Zo heb ik toch een half uur gesport. 

De rest van de middag is gezellig met Kai en Saskia thuis.  Ik ga verder met Duolingo Spaans en lees wat.  Ik neem Cosmo mee voor een korte wandeling.  Binnen de paar minuten ben ik al verkleumd.  De wind giert en gaat door merg en been. 

Vanavond is de laatste avond voor Rick en Kai voor Kai naar Duitsland vertrekt.  Kai kiest de Mad Fox Brewery om te gaan eten.  Natuurlijk delen we weer een portie van hun bitterballen en ik kies de pizza met blauwe kaas en vijgen. 

Allemaal heel erg lekker, alleen is het stervenskoud in het restaurant!  We eten nota bene met onze jassen aan en ik trek nog net mijn handschoenen niet aan.  Als we erover klagen wordt de verwarming gelukkig wel ietsje hoger gezet. 

 
Mijn twee mannen

Thuis heeft Saskia een hele groep vrienden over de vloer om X-Box te spelen.  Daarna brengt Rick haar naar Kaylee.  Morgenochtend heel vroeg gaat Saskia met Kaylee en haar ouders mee om de campuses van Virginia Tech en Radford te bekijken.  Ze zal dan ook Katja weer even zien, die een gids bij Virginia Tech voor ze heeft geregeld.

4 reacties:

Petr@ zei

Toch heel vervelend dat de verwarming steeds uitvalt. Zeker nu het buiten zo koud is. Ik duim voor je dat de verwarming nu aanblijft.

Een lange zakenreis voor Rick deze keer. Jammer dat hij Kai niet meer ziet voor vertrek naar Duitsland.

Fijn dat Saskia mee kan met Kaylee haar ouders. Anders was je het hele weekend onder de pannen met college bezoeken.

Geniet nog even van Ricks aanwezigheid voor zijn zakenreis en natuurlijk van die van Kai, die over een week aan de andere kant van de oceaan zit.

naomi zei

Ik verbaasde me wel over hoe groot de colleges zijn echt en soort dorp op zich. Nog 1 vraag waar staat major en minor voor een vak of een stroming?

Ik heb hier na de mavo een MBO opleiding gericht op verpleegkunde gevolgd. En kon zelf al meteen werken en daarnaast leren. Dus heel praktijk gericht voor mij echt ideaal.

Rick heeft wel een flinke reis heeft rick voor de boeg. Geniet nog even van je tijd met Kai voor hij naar Duitskand verdwijnt. Wel erg leuk voor hem. Wat gaat hij doen in Leipzieg.

Balen dat de verwarming al weer in de steek laat. Hoop dat het nu opgelost is voor je.Goed dat je zo met Spaans bezig bent. Is deze zite alleen naar het Engels of ook anders mogelijk. Bizar koud in zo'n restaurant willen ze bezuinigen.

Leuk dat Saskia met een vriendin naar nog 2 colleges kan en ook Katja nog even ziet.

Liefs Naomi

jolanda zei

Zo, bijgelezen en weer wat geleerd over het collegesysteem. Toch wel spannend dus of je op de school van je keuze kan komen. Wel gezellig dat ze Katja ziet. Wat gaat Katja doen als ze afstudeert?

Petra zei

@Petra - De tijd gaat heel snel, zo leek het nog of Kai weken thuis zou zijn en nu is het nog maar een paar dagen!

@Naomi - Helaas is Duolingo alleen naar het Engels.

@Jolanda - Katja wil naar Medical School, maar eerst een jaar daarop voorbereiden, want het is erg moeilijk daarin te komen.