Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 05, 2013

Mall en Nederlands etentje

Of ik nu verkouden ben of wat het is, maar ik voel me niet op en top op het moment.  Er staat niets bijzonders op de agenda, dus ik slaap maar lang uit, hopend dat dat helpt.  Ik heb geen tijd om ziek te zijn!  Er is teveel gaande de komende week.

Pas tegen half tien sta ik op en maak een paar gepocheerde eieren voor mijn ontbijt.  Na een paar flinke koppen koffie ben ik weer vrouws genoeg om te gaan sporten.  Het wordt vandaag een half uur intervals op de stairmaster.  Wat ben ik blij als ik daarmee klaar ben!  Daarna nog een half uur op de ARC trainer en het zit er weer op voor vandaag.

Intussen heeft Saskia gesms-t dat ze weer hoofdpijn heeft en erg moe is.  Ik haal haar dus maar op van school, maar doe haar wel beloven dat ze haar manager zegt dat wij niet willen dat zij meer dan een avond per week werkt.  Of in ieder geval geen andere avonden tot sluitingstijd.  Saskia lag gisteravond pas na elven in bed en moest er om kwart over vijf weer uit. Dat is te weinig slaap voor haar.

Kai heeft nog een aantal dingen, die hij nodig heeft voor zijn reis, en ik ook een aantal dingen te doen bij de mall en in Vienna.  We eten even gauw lunch bij Noodles & Company, Kai's favoriete lunchplek.  Ik vind hun Bangkok curry ook altijd een van de lekkerste en gezondste lunches. 

Na het eten rijden we door naar Tysons Corner.  Om te beginnen zoek ik bij een speelgoedzaakje naar wat leuke kleinigheidjes om volgende week aan mijn neefje en nichtjes te geven.  Ik slaag goed met wat ouderwetse speeltjes.

Daarna gaan we naar Sephora om nieuwe foundation voor Saskia te kopen.  Helaas hebben zij echter dat merk niet meer en ze sturen me door naar Macy's.  Ook daar is dat merk echter niet voorradig, dus ik koop in overleg met Saskia dan maar Bare Minerals.

Nu zijn we toe aan Kai's korte lijstje.  Hij wil bij PacSun een aantal truien met lange mouwen kopen.  Dat valt nog niet mee, want het is duidelijk het einde van het seizoen.  Met wat moeite vindt Kai er toch vier, waarvan er twee zover afgeprijsd zijn dat ze maar $15 kosten!

Het laatste wat we bij de mall nodig hebben zijn sokken voor Kai.  Die vindt hij vrijwel meteen bij Foot Locker.  Het is toch altijd zo makkelijk met Kai te winkelen.  Hij weet altijd precies wat hij wil.

We verlaten de mall en rijden naar Whole Foods.  Daar haal ik onder anderen mijn mijn voorafje voor het Nederlandse eetclubje vanavond.  Mijn keuze valt op Oud Amsterdam kaas, die ik kleine blokjes snijd en brie met vijgenjam op mijn favoriete Lesley Stowe crackers.  Hopelijk vinden de anderen die net zo lekker als ik.

De van is weer bijna leeg, dus ik gooi hem vol bij de Shell, want daar krijg ik 10 cent per gallon korting vanwege onze boodschappen bij Giant.  Dan zijn we toe aan de laatste stop van vanmiddag, de bank.  Daar liggen Kai's euro's al klaar.  De manager, die vertelt zelf de Franse nationaliteit te hebben, wenst Kai een heel fijne tijd toe.  Heel aardig.  Ik zeg tegen Kai dat het voor mij heel vreemd zal zijn als hij weer weg is, na deze gezellige weken samen.

 
Iedere avond deelt Cosmo een of twee van zijn brokjes met Flapjack

Kai brengt me naar Karin en met haar rijd ik mee naar MJ's huis.  Het wordt weer een gezellig avondje Nederlands kletsen.  Het eten is ook weer heerlijk!  Gelukkig zijn mijn kaas en crackers ook een succes. 

Wat is er zoal?  MJ heeft Brusselse bouletten gemaakt.  Dat zijn kalfsgehaktballen met van alles erin in een heerlijke saus.  Daarbij hebben we rode aardappelpuree, linzensalade met geitenkaas en groente, groene salade, zelfgemaakte appelmoes en Limburgse salade.  Toe is er tiramisu en witte chocolade mousse met donkere chocoladesaus.  Allemaal zo lekker!

Omdat ik me niet zo lekker voel heb ik Kai gevraagd met om negen uur op te halen.  Dat doet hij keurig.  Ik neem afscheid van de andere dames en thuis kijk ik nog even tv, maar ga dan straks jgauw naar bed.

11 reacties:

Cisca zei

Hopelijk knap je snel op. Want je zus komt, begrijp ik? Of ga jij daarheen?

Margreet zei

Bangkok curry is ook mijn favoriet.
Ik was vorige week niet lekker en nog steeds wat snotterig. Hoop dat je snel opknapt!

Gabrielle (otje) zei

Lekkere gerechten als ik de website van noodles compagny bekijk ! Jammer , dat we dat hier niet hebben.

Hoe lang blijft Kai in DL ?

Anoniem zei

Beterschap Petra, ik hoop dat je snel opknapt!
Anja L.

Hester zei

Old Amsterdam en brie met vijgenjam klinken erg lekker! Net als de andere gerechten trouwens.
Het zal wel wennen zijn als Kai weg is, maar ik vind het erg leuk voor hem dat hij naar Duitsland gaat!
Hopelijk knap je snel op!
Hester

Anoniem zei

Wat is het kwakkelen deze winter. Bah. Hopelijk voel je vandaag weer wat fitter.
De gerechten klinken heel lekker. Het is toch bijzonder dat iedereen zijn best doet om iets speciaals te maken.
Groet, Bea

Soraya zei

Beterschap!
Bangkok Curry is ook een van mijn favorite lunches. Ga hem vanmiddag weer halen :)

Anoniem zei

Geniet vooral van de laatste dagen met Kai.Na die paar maanden thuis zal je hem zeer zeker missen.Wens hem vooral een hele fijn tijd in Duitsland.
En dan komt Rick weer terug en dat is fijn voor je. Je gaat naar je zus toe, heb ik begrepen. Heerlijk met die kleintjes.Maar hopen dat je je dan wat fitter voelt.
Ik ben nog steeds helemaal vrij van verkoudheid en/of griep.Hoewel het weer hier zeer wisselvallig is.
En ik geen griepprik mocht halen i.v.m.een medicijnallergie. Tot op heden dus heel goed vanaf gekomen.
Groetjes Wil

marianne zei

Goh, dus Kai vertrekt alweer bijna. Spannend voor hem, hopelijk gaat hij een leuke tijd tegemoet in Duitsland. En gelukkig dat jullie hem nog gaan opzoeken, je gaat hem vast missen.

Beterschap voor jou en veel plezier met je zus!

Petra zei

@Cisca - Ik ga maandag daarheen. Hopelijk gooit de sneeuwstorm van vrijdag geen roet in het eten.

@Margreet - Dank je. Het is vreemd, want het is alleen een nare pijn in mijn neus.

@Gabrielle - Kai blijft tot half juni, dus iets meer dan vier maanden.

@Anja - Dank je!

@Hester - Ja, het is ook erg leuk voor hem, dus al zal ik hem missen ik ben blij dat hij deze kans krijgt.

@Bea - Inderdaad, ieder etentje is weer zo heel anders en toch altijd ontzettend lekker

@Soraya - En het is zo gezond met al die groentes.

@Wil - Fijn dat je alle ziektes nog hebt ontlopen. Hopelijk blijft dat zo. Ik weet niet wat dit is, het is voornamelijk een een vervelende pijn in mijn neus.

@Marianne - Dank je!

Ineke zei

Wat een heerlijk, Nederlands, etentje was dat zeg! Het zal inderdaad heel vreemd voor je zijn als Kai straks naar Duitsland is, wel een fijn idee dat jullie hem volgende maand op gaan zoeken.
Duim voor je dat je je weer beter voelt als je naar je zus gaat!