Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 18, 2013

Presidents Day

Vandaag zijn de scholen dicht, want het is Presidents' Day.   Deze feestdag wordt op de maandag van de week van 22 februari (George Washingtons verjaardag) gehouden.  Sinds 1971 heet het Presidents' Day om alle presidenten sinds George Washington te eren, ook al hebben die lang niet allemaal een grote bijdrage aan de geschiedenis van dit land gedaan.

Wij kunnen dus lekker uitslapen.  Rick gaat later vanmiddag weer op reis en werkt vandaag van huis uit.  Terwijl ik nog lag te doezelen heeft hij ontbijt voor ons gehaald bij Starbucks.  Samen eten we het op en dan gaat Rick aan het werk.

Saskia heeft vandaag een afspraak bij de gynecoloog.  Zij heeft enorme last van acne op het moment en krijgt de pil daarvoor voorgeschreven.  Terwijl ik in de wachtkamer op haar wacht vermaak ik me met de kleintjes, die er met hun zwangere moeders zijn.  Het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik zo zat met Saskia in mijn buik en nu is zij al oud genoeg voor een vrouwenarts!

Voor Rick vertrekt gaan we nog even samen lunchen.  De keuze valt op Le Pain Quotidien.  Ik vind het heerlijk dat restaurant zo dichtbij te hebben!  Ik bestel de gerookte zalm tartine en Rick de quiche lorraine.  Die ziet er ook heerlijk uit, ik neem me voor ook eens een van de quiches te bestellen.

Dan is het weer tijd om afscheid van Rick te nemen.  Hij gaat weer naar Seattle.  Saskia en ik zullen de komende dagen dus weer met zijn tweetjes zijn.  Hoe vaak ik het ook al heb gedaan de afgelopen kwart eeuw en hoezeer ik ook weet dat de dagen omvliegen, toch vind ik het afscheid van Rick iedere keer weer moeilijk. 

Het is maar net boven het vriespunt en waait weer, dus erg koud.  Maar de lucht is staalblauw en de zon schijnt uitbundig.  Ik lijn Cosmo aan voor een lange wandeling door de buurt en het bos.  Zoals altijd helpen het buiten zijn en de natuur mijn ietwat sombere bui te verjagen.  Vooral als we in het bos ook een paar herten tegenkomen.  Helaas ziet Cosmo ze ook en zijn blaf verjaagt ze voor ik een foto kan nemen.



Saskia moet vanavond tot sluitingstijd werken, dus ik heb het rijk alleen met mijn viervoetige vriendjes.  Ik haal linzensoep en gevulde druivenbladeren van Plaka Grill en eet dat met de open haard en tv aan op.  Maandag is How I Met Your Mother en Rules of Engagement avond. Beiden sitcoms, die ik erg leuk vind.

8 reacties:

José zei

Kan me voorstellen dat het afscheid nemen nooit went.. Moet Rick komende voorjaar/zomer ook nog een keer naar Seattle? Misschien kan je een keer mee? Lijkt me een enorm leuke stad!

Anoniem zei

Kleine meisjes worden groot.
Mijn krijgt in mei een baby, heb nu een hele andere band. Maar ook weer heel leuk.
Sterkte de komende dagen, Bea

Lydia zei

Wat ik zo grappig vind is dat je precies de dingen uitlegt die ik wil weten :-) Ik heb me gister de hele dag af zitten vragen wat President's Day was en hoezo enzo, maar ik had geen zin om het op te zoeken. En dan komt het zomaar naar me toe :-)

Anoniem zei

Hi Petra,

Wij hebben ook een (paar) Le Pain Quotidien in Amsterdam zitten, erg lekker inderdaad....

Lekker avondje voor de buis, heb ik gisteren ook gedaan met (voor ons) nieuwe afleveringen van 2,5 man (ik blijf Sheen missen ) en Big Bang Theory (blijft mij favo comedie)... daarna Spoorloos.....

Je hebt weer een lekker weekend en leuke dagen in Boston gehad zie ik....

Voordat je het weet is Rick weer terug.......(wees maar blij dat je geen mariniersvrouw bent, mijn vader was soms maanden weg.....)

Groet, Evelyn

Anoniem zei

Het zal dan uiteindelijk wel aan mijn computer liggen, daar ik altijd zo veel problemen heb met de foto's; Spijtig want foto's zeggen soms meer dan woorden, maar het is niet anders.
Met jij nu te schrijven over Presidents'Day vraag ik mij af of jullie de film "Lincoln" hebben gezien, want die loopt nu bij ons in België en is genomineerd voor verschillende prijzen. Vonden jullie hem goed.
Nog groetjes van Hilde uit B. en maak het ook voor jezelf en Saskia gezellig.

naomi zei

Hallo

Graapig ik dacht dus bij het stuk over Saskia en aan de pil nu pas. Ik was pas 13 toen ik aan de pil ging, puur om medische reden ivm migraine en heftige buikpijn. Maar dat gaat hier gewoon via de huisarts en niet via de gynaecoloog.

Ja afscheid nemen blijft moeilijk en Seattle is ook weer een eind helemaal andere kant van het land.

Ik heb vanavond weer een lekker avondje dvd Glee er op zitten. Echt genieten.

Liefs Naomi

Petra zei

@Jose - Ja, Seattle is enorm leuk. Ik ben er meerdere malen geweest. Zeker een aanrader om te gaan bezoeken.

@Bea - Zo spannend lijkt me dat om grootmoeder te worden! Nog even wachten hier, denk ik :)

@Lydia - Ha, mooi dat ik een service verleen zo ;)

@Evelyn - Ik vind 2.5 Man nu wel erg leuk. Ja, ik heb min of meer bewust geprobeerd geen man te trouwen, die lange tijd weg zou zijn of veel zou moeten verhuizen. Ik vond dat als kind vreselijk.

@Hilde - Ik vind het echt vervelend dat je de foto's niet kunt zien. Ik heb toch nog eens een Photobucket album geprobeerd. Kun je deze foto's zien: http://smg.beta.photobucket.com/user/Kasaka/library/2013/Newburyport?

@Naomi - Hier zijn er niet echt veel huisartsen. De kinderen gaan tot hun 21e naar de kinderarts en dan naar een internest of zo. Er zijn wel "family physicians", maar niet veel.

Petra zei

@Hilde - De link zonder ? copieren en ja, ik heb Lincoln toevallig vandaag gezien