Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 07, 2013

Laatste dag in de VS voor Kai

Saskia heeft een vroege ochtend vandaag en ik hoor haar al net na vijven bezig.  Hoe ze dan toch de bus kon missen is me een raadsel.  Gelukkig heeft Kaylee die ook gemist en Kaylee's moeder biedt aan de meisjes naar school te brengen.  Zo hoef ik er niet op uit en ik kruip mijn bed weer in.

Het is op het moment veel te makkelijk om tot halverwege de ochtend in dat lekkere warme hol te blijven liggen!  Gauw eet ik ontbijt en ga dan sporten.  Ik doe een moeilijke Max Capacity routine met gewichten en daarna drie kwartier zo hard mogelijk op de crosstrainer.  Eigenlijk wil ik nog langer doen, want ik heb een heel leuk boek van Emma Carr, London Falling.

Maar Kai en ik hebben nog van alles te doen vanmiddag, dus tijd om naar huis te gaan.  Hij is inmiddels ook op.  Ik kom net uit de douche als de telefoon gaat.  Het is de verpleegster van Saskia's school.  Saskia voelt zich niet lekker, of ik haar op kan halen. Gelukkig zijn het enkel erge krampen, want er gaat griep en norovirus rond op het moment.

Na Saskia thuis geinstalleerd te hebben, gaan Kai en ik op pad.  Hij mag vandaag kiezen waar te eten en voor de lunch kiest hij Panera.  Hij neemt een panini met uiensoep, ik mijn gewoonlijke kippesoep en tonijnsalade op tomaat-basilicum brood.  We eten het gezellig in het restaurant op.  Het valt me op hoe populair dit restaurant is.  Er staat constant een rijtje wachtenden.

Whole Foods is de volgende stop.  Kai wil graag wat snacks meenemen voor het geval hij honger krijgt in het vliegtuig of op de vliegvelden.  Hij moet twee keer overstappen (Philadelphia en Frankfurt) tijdens zijn reis naar Leipzig.  Dan moet hij in Leipzig nog een trein en tram nemen.  Gelukkig is hij zo jong, want ik zou als een berg tegen zo'n reis opzien!

Met een aantal granola repen en een zak granola met chocola en bessen verlaten we de supermarkt weer. Kai heeft nog steeds antibiotica tegen zijn agressieve acne en die halen we op bij Rite Aid.  Helaas heeft hij nog maar een maand daarvoor en geen tijd meer om de dermatologe te bezoeken.  Hopeijk heeft hij die antibiotica eigenlijk niet meer nodig.

Vanmiddag is mijn enige kans deze week om mijn uitgroei bij te laten werken bij Lofty Salon.  Saskia moet terug naar school om officieel toe te treden tot de Science National Honor Society.   Daarvoor moest ze tien uur vrijwilligerswerk doen het afgelopen kwartaal en van nu af ieder kwartaal ook om erin te blijven.  Saskia krijgt die uren door een leerling op de basisschool een paar uur per week te begeleiden.

Net op tijd voor Charles, de verwarmingsman, komt, ben ik weer thuis.  De verwarming is de afgelopen dagen niet uitgegaan, dus hij denkt dat er een blokkering in de pijpen is.  Hij gebruikt Ricks ladder buiten om dat na te gaan.  Een uurtje later komt hij vertellen dat hij niets heeft gevonden.  Hij staat voor een raadsel en gaat het verwarmingsbedrijf dat onze verwarming heeft gemaakt bellen om te kijken of zij kunnen helpen.  Intussen hoeven wij gelukkig nog niets te betalen.

Kai is inmiddels vrijwel gepakt.  Saskia vertrekt naar haar werk en Kai en ik naar Reston.  Als voorlopig laatste maal in de VS wil Kai graag een burger.  Waar kun je een betere krijgen dan bij The Counter

Gelukkig zijn we vroeg genoeg dat we meteen een tafeltje krijgen.  Kai bestelt een echte burger met alles erop en eraan.  Ik wilde eigenlijk de bisonburger, maar die hebben ze vanavond niet.  Dan "maar" de ahi tonijn burger.  Eigenlijk mag het de naam "burger" niet hebben, want ik bestel het zonder broodje en met spinazie.  Kai en ik delen ook een portie zoete aardappelfrietjes.

 
Ja, zo kan een "burger" er ook uitzien, onder de groente een tonijnburger

Intussen laat Kai zien welk huis (enorm!) hij in Leipzig gaat helpen renoveren.  We bespreken ook welke dingen we in Duitsland willen gaan bezichtigen.  Kai wil ook heel graag in Nederland zijn met de inhuldiging van Koning Willem-Alexander op 30 april.  Als er hier iemand in Amsterdam meeleest, die 29 en 30 april een Neder-Amerikaanse student te logeren kan (en wil) hebben, hoor ik het graag.

We hebben gesmuld en Kai rijdt ons terug naar huis.  Onderweg laat hij mij zien hoe hij de TuneIn app (die ik nu ook heb) heeft geinstalleerd en zet radio 3FM aan.  Het is bijna acht uur hier en dus bijna twee uur 's nachts in Nederland. 

Of het daardoor is of wat, maar het gesprek tussen de presentator en zangeres, die op bezoek is, vind ik ronduit ranzig.  Ze hebben het over haar ontlasting en hoe die eruit ziet en zelfs dat ze haar volgende wc bezoek gaan opnemen.  Zo lang blijven we niet meeluisteren, maar ik vraag me af of ik nu zo ver-Amerikaanst ben dat ik dat toch echt geen interessant onderwerp vind?  Lijkt me dat er toch wel andere onderwerpen zijn om zelfs midden in de nacht op de radio te gooien.

Onverwachts, waarover morgen meer, komt Rick toch vanavond nog naar huis.  Zijn vlucht is voorspoedig verlopen.  Rick en Kai zijn vooral blij dat Rick toch de gelegenheid heeft morgen persoonlijk afscheid van Kai te nemen.  Ik ben opgelucht dat ik dat nu niet alleen hoef te doen.

 
Mijn "love" foto van vandaag: de handschoenen, die ook sms-en mogelijk maken,. Ik heb een paar bij iedere jas

22 reacties:

Anoniem zei

Wat een meevaller voor jullie dat Rick nog onverwacht vroeger thuis komt en zo kunnen jullie dan samen tijdelijk afscheid nemen van Kai, wat mij toch gezelliger en minder zwaar lijkt.
Hopelijk kan hij ook de feestelijkheden in Amsterdam in verband met Koning Willem-Alexander meemaken.
Groetjes van Hilde uit B.

Lisanne zei

Hallo Petra,

Ik ga even met mijn vriend overleggen betreft 29/30 april. Wij wonen niet in Amsterdam, maar met de intercity is het een half uur (Castricum).

Groet Lisanne

Anoniem zei

Radio 3 heeft best goede muziek maar de programma's in de nacht zijn niet om aan te horen.
Ik wens Kai een geweldige tijd in Duitsland toe. Fijn dat Rick nog afscheid kon nemen van hem.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Fijn dat Rick op tijd is om afscheid te nemen.
Ik woon in Loosdrecht, ook een half uurtje van Amsterdam en Kai is van harte welkom.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ik hoop dat Kai net voor de sneeuw weg kan komen! Het is was om ze zo ver weg te zien gaan, maar wat een ervaring voor hem.
Annemiek

Nina zei

Hoi Petra, ik zou Kai graag ontmoeten (Haarlem of Amsterdam...wat is het verschil voor een Amerikaan ;-)) maar ik realiseer me eigenlijk nu pas echt dat ik op Kai's verjaardag en op de dag van de inhuldiging ergens in de middel of nowhere in Spanje ben. Ik hoop dat hij een fantastische tijd zal hebben in Deutschland en kan me voorstellen dat je hem mist!

Anja zei

Spannend dat het avontuur voor Kai nu gaat beginnen! Hopelijk gaat hij een super tijd tegemoet. Wat een unieke kans ook dat hij tijdens de inhuldiging in Europa is, kan me voorstellen dat hij daar dan graag bij wil zijn.

Claudia Ros zei

Hoi Petra,

Als Kai het leuk vindt is hij van harte welkom bij ons in Amsterdam IJburg! We nemen hem graag mee de stad in als hij dat leuk vindt. Toen Willem-Alexander en Máxima trouwden hebben we de huwelijksvoltrekking op tv bekeken en zijn we de metro ingedoken om de kus op het balkon van het paleis op de Dam live te zien. Dat was zo'n waanzinnige belevenis! Het was een koude maar zonovergoten dag en ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, maar de gouden confetti leek tijdens De Kus recht uit de hemel te komen. Leuk dat hij er graag bij wil zijn! Als het hem wat lijkt horen we het wel. Groetjes, Claudia

Els zei

Wat een avontuur voor Kai. Ik hoop dat hij een heel fijn verblijf zal hebben, met fijne ervaringen!
Jullie zullen hem wel missen, maar hopelijk kunnen jullie hem een bezoekje brengen.

naomi zei

Hallo

Wat een leuke laatste dag hebben jullie gehad. En lekker hamburgers als laatste etentje.

En je weet Kai is ook welkom in Den Haag alleen nog wel een stukje met de trein. Maar hij gaat onwijs genieten in Duitsland.

Liefs Naomi

Anja zei

Wow, wat een avontuur voor kai. Fijn dat je samen met Rick afscheid van Kai kunt nemen. Kai is ook hier van harte welkom maar wij wonen wel 1,5 uur rijden van Amsterdam af.

Sandrah zei

Fijn dat jullie samen afscheid (hebben) kunnen nemen van Kai. Hij gaat vast een fantastische tijd tegemoet.

Sandra

Anoniem zei

Kan Kai wel weg door de storm? Ik werd wakker, en dat was het eerste wat ik me afvroeg (is het niet raar, ik ken jullie helemaal niet, lees alleen elke dag je blog). Maar ik zie op de webcam dat het bij jullie niet gesneeuwd heeft, dus hopelijk is Kai goed aan zijn avontuur kunnen beginnen. Ik vroeg me nog wel af, i(k ben bang dat ik die dag dan gemist heb), hoe hij op het idee kwam om naar Duitsland te gaan (en niet Nederland) en hoe hij dat kan combineren met zijn studie? Sterkte met het slechte weer en hopelijk is het snel lente en warmer voor je spieren.

cees zei

Hoi,

Kai mag evt bij mij logeren, ik woon in Amsterdam, en heb tot op heden nog geen andere aanvragen. ik woon net buiten het centrum aan het IJ in amsterdam Oost. Hij kan/mag me mailen op ceesbear@icloud.com.

groeten

Cees

p.s. lees dagelijks mee met je, reageer alleen weinig, maar geniet er wel van.

Nel zei

Ik hoop ook dat Kai nog net voor de storm is vertrokken. Hij gaat vast een geweldige tijd tegemoet. Mijn zoon Ruben (21) woont in ons (vakantie) huis op de Veluwe bij Apeldoorn dus wel een eind van Amsterdam maar als ik het hem vraag kan Kai best bij hem terecht als er geen andere logeer plek te vinden is. Grote kans dat Ruben de 30ste ook in Amsterdam door wilt brengen met vriendin en vrienden.

Petra zei

Allereerst iedereen hartelijk bedankt voor de gastvrijheid voor Kai! Het is natuurlijk nog niet zeker dat hij zal kunnen gaan, maar ik heb een notitie gemaakt van alle aanbiedingen. Claudia en Cees wonen in Amsterdam, dus ik denk dat Kai het liefst bij een van hen zal logeren, maar het duurt nog even, dus ik heb iedereen genoteerd.

@Hilde - Ik had het niet verwacht, maar ik was zo emotioneel bij het afscheid dat ik heel blij was Rick hier te hebben.

@Lisanne - Dank je, heel aardig van jullie! Ik heb je op mijn lijstje gezet

@Anja - Ja, het zal vast aan het nachtelijke uur gelegen hebben.

@Bea - Dank je, super hoe gastvrij iedereen is! Ook jij staat op mijn lijstje

@Annemiek - Gelukkig had hij maar een uurtje vertraging naar Philadelphia

@Nina - Heerlijk, Spanje!

@Anja - Het is inderdaad een unieke kans voor hem en toevallig heeft hij dan ook geen school.

@Claudia - Hartstikke aardig, dank je! Jullie zullen met Cees wel bovenaan Kai's lijst komen te staan. Ik zet je op het lijstje, want het is tenslotte nog meer dan twee maanden weg

@Els - Ja, het is nu aftellen tot eind maart als we hem gaan bezoeken

@Naomi - Bedankt, ik zet jou ook op het lijstje. Ben benieuwd of Kai meerdere malen naar Nederland gaat komen.

@Anja - Dank je voor het aanbod, maar dat is denk ik wel wat ver voor hem, vooral omdat anderen dichterbij al gereageerd hebben.

@Sandra - We zijn zo benieuwd naar zijn ervaringen, vooral die eerste paar weken in Leipzig.

@Anoniem - Inderdaad ging de storm ten noorden van ons langs en moest Kai overstappen in Philadelphia wat ook niet getroffen werd. Kai's major is Duits en hij dus dus een semester van zijn studie in Duitsland. Het telt allemaal mee voor zijn vierjarige studie.

@Cees - Heel hartelijk dank voor het aanbod. Met Claudia ben jij waarschijnlijk het "aantrekkelijkst" voor Kai. Ik zet je op de lijst en zal Kai je emailadres doorgeven.

@Nel - Dank voor het aanbod, ik heb het genoteerd. Twee mensen in Amsterdam hebben gereageerd en ik denk dat Kai's voorkeur daarnaar uit zal gaan, maar het duurt nog een paar maanden, dus ik heb het genoteerd.

Becs zei

Fijn dat jullie samen afscheid hebben kunnen nemen. Ondanks dat het niet voor altijd is, is afscheid nemen altijd moeilijk

Marie zei

Hallo Petra, we zijn dan wel niet in Duitsland, maar mocht er iets met Kai zijn, en hij heeft hulp nodig, kan hij altijd met ons, via jou, in kontakt komen, geen enkel probleem. Helaas kan ik jullie voor april geen slaapplaats aanbieden in Amsterdam ;) Ik wens jullie nog een heel fijn weekend samen. Lieve groet, Marie

Petr@ zei

Wat fijn dat Rick samen met jou afscheid heeft kunnen nemen van Kai. Lijkt me vreselijk om alleen op de luchthaven te staan om je zoon uit te zwaaien! Dus heel fijn dat je dit nu samen hebt kunnen doen.

Wat leuk dat Kai naar Amsterdam wil voor de inhuldiging.
Helaas woon ik niet in (de buurt van) Amsterdam en gezien de leeftijd van mijn kinderen zal ik ook niet naar Amsterdam gaan. Ik vond ze nog wat te jong om daar in de drukte te gaan staan.

Wat vreselijk, dat onderwerp op de radio! Er kan hier inderdaad veel gezegd worden op de radio/tv, maar dit is gewoon ronduit ranzig en ik elk geval niet standaard.

Jammer dat het bezoek aan je zus en aan NY niet door kon gaan. Bij jullie geen sneeuw, zie ik op de webcam.

marianne zei

Wij zitten zelf die week op Texel, maar als Kai het leuk vindt, wil ik best ff met Jan overleggen of hij in ons huis kan.

Petra zei

@Marianne - heel lief aangeboden, maar ik denk dat Kai al genoeg mogelijkheden heeft. Als ik Rick ken zou hij liever geen wildvreemde jongen in huis hebben als wij weg zijn, dus dat wil ik Jan niet aandoen :)

marianne zei

Grappig, ik merk dat ik Kai helemaal niet als een wildvreemde zie :-)