Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, december 11, 2010

Basketbalwedstrijd en de nationale Kerstboom

Heb je moeite wakker te worden door de wekker? Neem een hond! Gegarandeerd succes, want er zit geen "uit" knop op. Zo word ik dus vanochtend door Cosmo wreed gewekt. Onze buurhond, Dallas, heeft een hondendeurtje en komt om de haverklap luid blaffend naar buiten rennen. Cosmo moet daar natuurlijk op reageren en zo'n hondenblaf vlak naast je valt niet te negeren! Na het zoveelste blafsaldo sta ik maar op.

Buiten zie ik de eerste sneeuw van het seizoen vallen. Het zijn maar "flurries" (vind ik zo'n leuk woord!), dus heel licht en er blijft maar een laagje op sommige opritten liggen. Het is wel leuk er even met Cosmo doorheen te lopen. De sneeuw is zo droog, dat ik de vorm van de vlokjes op mijn zwarte broek en Cosmo's vacht kan zien.

Op we naar Sharons core training hoor ik, dat het maar goed is, dat we gisteren naar Leesburg zijn gegaan. Het sneeuwt in die contreien erg hard en er zijn tientallen ongelukken vanwege de gladheid. Als ik ergens een hekel aan heb is het gladheid!

Het uur core training gaat lekker snel voorbij, want ik sta naast Mai Lan en zij is een gezellige klets. Naderhand doe ik nog een half uur op de stairmaster en dan heb ik de sportschool wel weer gezien voor vandaag.

Met een lijstje vol boodschappen rijd ik Vienna in. Ik begin met een dunne bagel met tonijnsalade bij Manhattan Bagel. Die dunne bagels vind ik zo'n uitvinding, ik hoop, dat ze die erin houden.

Bij Whole Foods
haal ik snacks en ontbijt. Zoals hier traditie is, heb ik ook nog een kaart nodig voor Saskia. Daarvan vind ik een erg grappige bij Walgreens.

Het gaat lekker vlot zo en Party Mania is mijn laatste stop. Saskia vindt Webkinz nog steeds leuk, maar heeft er inmiddels zoveel, dat ik niet meer weet welke. Ik kies een leuke rups met de belofte, dat ik het mag ruilen, als ze hem al heeft. Met een enorme ballon, die een grappig Hip Hop liedje speelt en een kleinere met Happy Birthday, Saskia rijd ik huiswaarts.

Rick komt al vroeg thuis en we begeven ons in het drukke verkeer richting Washington. Saskia gaat vanavond met een groepje vriendinnen naar Delaney kijken, die in de schoolmusical, Chicago, van haar high school de hoofdrol speelt.

Aan Rick heb ik voor zijn verjaardag kaartjes voor de basketbalwedstrijd van de Washington Wizards tegen de New York Knicks vanavond gegeven. Ruim op tijd om voor de wedstrijd nog een hapje te kunnen eten, komen we bij het Verizon Center aan.

Daar geloven we onze ogen bijna niet, want we vinden een parkeerplek langs de straat! We lezen het bord met parkeerinstructies meerdere malen en zien daar allebei staan, dat het voor 18:30 twee uur betaald parkeren is en na 18:30 onbeperkt parkeren. We betalen dus tot 18:40 en prijzen onszelf zeer gelukkig.

Deze buurt was voor de komst van het Verizon Center enorm verloederd, maar nu is het een trendy omgeving met allerlei winkels en restaurants. Wij kiezen Jaleo, een Spaans tapas restaurant, waar we alweer jaren niet hebben gegeten.

Onder het genot van een glaasje sherry smullen we van de verschillende gerechtjes. Ze hebben vandaag een speciaal menu van gerechten met clementines erin, omdat die in Spanje nu rijp zijn. Ik heb bijvoorbeeld de lekkerste salade ooit met clementine, granaatappelzaadjes, venkel, amandelen en een heerlijke vinaigrette.

Alles smaakt even lekker en voldaan lopen we het Verizon Center binnen. Dit was wel een veel betere maaltijd, dan we in het stadion hadden kunnen nuttigen! Onze zitplaatsen zijn helemaal bovenin, dus we klimmen tot letterlijk in de nok. Toch hebben we goed uitzicht op het veld, waar de teams al aan het opwarmen zijn.

Om klokslag 19 uur begint de wedstrijd. Natuurlijk wordt eerst het volkslied gezongen, zoals bij alle sportwedstrijden. Voor Rick en mij is dit onze allereerste professionele basketbalwedstrijd ooit. Nu hebben we de vier grote Amerikaanse sporten "gehad": football, baseball, basketball en ijshockey.

Het wordt een spannende wedstrijd! De Wizards doen het dit seizoen helemaal niet goed, maar even lijkt het erop, dat we voor het eerst ons thuisteam zullen zien winnen (ik tel de Virginia Tech wedstrijd even niet mee).


Doelpunt Wizards!

Helaas gaat het op het einde bergafwaarts en staan de Wizards achter, als Rick en ik vijf minuten voor de afloop vertrekken. Het is altijd beter de menigte voor te zijn. In de auto horen we, dat de Wizards met zes punten verloren hebben. Toch was ook dit weer een geweldige ervaring en ik vind het een leuke sport om naar te kijken, omdat het lekker snel gaat.

Als we bij de van terugkomen, ziet Rick een wit papiertje onder de ruitenwisser. Het is verdorie toch een parkeerbon! Kennelijk hebben we het cryptische parkeerbord toch verkeerd gelezen. Hoe toeristen het moeten begrijpen, als wij lokale bewoners dat al niet doen, is een raadsel! Maar goed, het is vervelend, maar waarschijnlijk niet veel duurder, dan als we in de parkeergarage van het stadion hadden geparkeerd.

Op de terugweg komen we langs de Nationale Kerstboom voor het Witte Huis, die gisteren is aangestoken. Rick ziet een parkeerplaats vlakbij, die dit keer wel heel duidelijk gratis is. Het is bijna 22 uur en een drukte van jewelste bij de boom!

Dit jaar vind ik hem mooier versierd, dan vorig jaar. Ook de meer dan vijftig kleinere boompjes, een voor iedere staat en grondgebied, staan er vrolijk versierd bij. De versieringen komen uit de staten zelf, die van Virginia hebben basisschoolkinderen uit Norfolk gemaakt.

Om de grote boom, die hier permanent staat, overigens, zijn miniatuurdorpjes gebouwd en er rijden treinen omheen. Op de achtergrond zien we het versierde Witte Huis en aan de andere kant het Washington Monument. We lopen al fotograferend langs alle boompjes. Het voelt toch een beetje sprookjesachtig om hier zo bij de Kerstversieringen in de hoofdstad van de VS te lopen.


Helemaal blij na deze leuke avond komen we thuis. Daar krijg ik een berichtje van Kai op MSN. Of we het leuk zouden vinden, als hij morgen al thuis komt! En of we dat leuk vinden en Saskia al helemaal, die het toch wel jammer vond, dat haar zus en broer er niet zouden zijn op haar vijftiende verjaardag. En zo gaan we een leuk weekend tegemoet!

Alle foto's van vanavond staan hier.

14 reacties:

HennyB. zei

Dat gaat dus een heel gezellig weekend worden voor jullie, alvast Van harte Gefeliciteerd met Saskia en veel plezier gewenst!

Ingrid en Michael zei

Ontzettend leuk om alle foto's te zien van de kerstboom. Ook hier op het nieuws filmpje van het aansteken ervan gezien. Maar nu zie ik pas goed de versiering en de lichtjes.

Margreet zei

Oh wat zou ik graag nu even in Washington kijken, ziet er mooi uit!
Alvast gefeliciteerd met Saskia, wij hebben volgende week ook een jarige, niet zo goed gepland, zo vlak voor de kerst, maar ja, zo gaat dat soms.

Anja zei

Mooie foto's van de kerstversieringen bij het Witte Huis.
Leuk zo'n basketbalwedstrijd, wij hebben er in Salt Lake City ook eek keer van genoten.
Alvast felicitaties voor Saskia en een fijne dag morgen voor haar!

Bianca zei

Leuk die kleuren van die kerstbomen.
Alvast gefeliciteerd met Saskia's verjaardag en een heel fijne verjaardag gewenst !

Sally zei

Dat wordt een gezellig weekend.
Jammer van die parkeerbon, weet je zeker dat de agent goed gekeken heeft bij het uitschrijven? Ook ik kreeg eens een parkeerbon uitgeschreven om 21.15 uur terwijl het na 21.00 uur gratis parkeren was (en mijn bonnetje was geldig tot 21.05 uur).

naomi zei

Hallo

Wat een leuke avond met eerst basketball en dan nog de kerstboom. Lijkt me zeker leuk zo'n basketball wedstrijd. Wel balen van die bon.

De versiering is ook erg mooi en ook al die kleine boompjes erbij.
Fijne verjaardag voor Saskia en haar eerste kado is al binnen. Haar broer komt langs.

Groetjes Naomi

Petr@ zei

Saskia, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van met hopelijk veel mooi kado's. Fijn dat Kai er ook bij is.

Basketbal is inderdaad leuk om naar te kijken. Zoals je zegt is het een vlotte sport, continue is er actie. Leuk kado voor Rick.

Jammer van de bekeuring, vooral als je verwacht dat je er gratis mag staan.

Prachtig gezicht, die kerstbomen bij het Witte Huis. Ineens realiseerde ik me hoe bijzonder het moet zijn om dat gewoon live te kunnen zien. Veel Amerikanen zullen dat nooit, omdat ze gewoon te ver weg wonen. Lucky you!

Wilma zei

Hier werd tijdens het nieuws ook aandacht geschonken, aan het aansteken van de kerstboom, bij het witte huis.
Een drukte van jewelste, en dan denk je wel even, zou de familie Engle er ook tussen staan.
Wat we niet zagen waren de overige kleine boompjes en de betekenis daarvan, erg mooi op jou foto te zien.

Een heel fijn weekend, en gefeliciteeerd met Saskia's verjaardag.
Gezellig dat Kai daar al bij kan zijn.

Groetjes Wilma

Bibi zei

Ik zou ook graag eens bij het Witte Huis kijken. Ooit komt dat wel:-)
Fijn dat Kai eerder naar huis komt en alvast van harte met Saskia's verjaardag!

Elke zei

Wat een leuke verrassing van Kai!
Wens Saskia in ieder geval nog van harte proficiat!

Zo'n basketwedstrijd lijkt me heel leuk om bij te wonen. Dat staat ook op ons verlanglijstje (maar de prijzen zijn hier zooo duur!).

Ik zie hier ook overal massaal granaatappels in de supermarkten liggen. Geen idee eigenlijk wat je er mee doet, heb dat in Belgie nooit echt gezien, tenzij tijdens de eindejaarsdagen in een beperkt aanbod als 'exoot'. Is het lekker?

Coralie zei

Het weekend is (hier al wel) bijna ten einde, hoop dat het gezellig was met z'n allen. Leuke verrassing van Kai.
Beetje balen van de bon, ik zou toch ook nog eens nakijken of die agent zich niet vergist heeft (of zouden er op game-nights weer andere regels zijn, maar dat moet je dan maar net weten).
prachtig die kerstbomen, en een mooie symboliek om elke staat ook een boompje te geven.
Fijne avond nog!

Kristel Holsbeek zei

oh wat een leuke verrassing van Kai!! en jullie hebben weer een fijne avond achter de rug!!

Petra zei

@Henny - Het werd een heel gezellig weekend!

@Ingrid - Toch grappig, dat het op het Nederlandse nieuws kwam.

@Margreet - Als jullie hier komen, leid ik graag rond :).

@Anja - Nu hopen we vaker naar een basketbalwedstrijd te gaan.

@Bianca - Bedankt, het is gelukt, volgens mij had ze een heerlijke verjaardag.

@Sally - Ik vind het dus cryptisch, die beschrijving, je kunt hem op meerdere manieren uitleggen. Rick heeft echter geen zin in de poespas.

@Naomi - We hebben echt genoten. Die bon is ergerlijk, ik wil hem aanvechten, Rick niet. Saskia's verjaardag was erg leuk.

@Petr@ - Toen ik daar liep had ik ook echt zo'n "Lucky you" moment. Het wordt toch maar internationaal uitgezonden en dan lopen wij daar zomaar.

@Wilma - Toch grappig, dat jullie dan aan ons denken. Toen waren we er niet, want dat is een ware nachtmerrie met verkeer en metro en weet ik niet wat. De dag erna dus wel.

@B. - Je bent hier altijd welkom :).

@Elke - De zaadjes van die appel zijn heel gezond en lekker. Er een pellen is echter een heel werk er zitten allerlei velletjes enzo aan. Bij Whole Foods hadden ze laatst een doosje gepelde granaatappelzaadjes, erg lekker. Ik heb het een paar keer gedaan, maar het vergt wat werk.

@Coralie - Volgens mij had het niets met game night te maken, maar met een cryptische beschrijving. Achteraf konden we er met veel moeite en nog niet zeker misschien uit opmaken, dat we hoe dan ook hadden moeten betalen, maar duidelijk is het zeker niet!

@Kristel - Zeker!