Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 09, 2010

Old town Leesburg en de outlet mall

Alweer daagt een diepvriesdag. Saskia vraagt heel lief, of ik haar weer bij de busstop kan afzetten. Vooruit dan maar, dus daar ga ik weer in mijn rode fleece ochtendjas met de wantjes, die is beduidend warmer, dan mijn sjieke donkerblauwe zijden kimono. Ach, als iemand me zo ziet, zie ik er nog niet erger uit, dan sommige mensen bij Walmart, bedenk ik me.

Met Saskia wacht ik tot er tenminste een ander meisje bij de stop aankomt. Dan rijd ik terug en duik nog een uurtje mijn bed in. Wat zou ik eigenlijk graag beer zijn! Lekker in mijn hol kruipen en de hele winter wegslapen lijkt me ideaal!

Maar ik heb gisteravond de koffie klaar gezet op de timer en om acht uur komen de heerlijke geuren naar boven. Genietend van een warme kop Starbucks Christmas blend koffie lees ik de lekker lange commentaren op mijn blog van gisteren. Erg leuk, al die verhalen!

Cosmo krijgt vandaag weer een vrij korte wandeling, helaas. Het is me veel te koud buiten, ik voel mijn spieren gewoon samentrekken. Uit Nederland zie ik allemaal van die mooie foto's met rijp. Dat komt hier bijna niet voor. Als het zo koud wordt, wordt de lucht gortdroog. Dat heeft wel prachtige diepblauwe luchten tot gevolg.

Bij de sportschool doe ik een half uur interval op de stairmaster en dan een half uur op de crosstrainer. Ik ben aan een nieuwe Elizabeth Peters mystery begonnen. Helaas heb ik ze nu bijna allemaal gelezen. Ik vind haar schrijfstijl zo leuk!

Thuis maak ik me gauw klaar om naar Leesburg te rijden. In dit oude stadje uit 1758 heb ik met Scarlett afgesproken. We gaan vandaag een voor ons nieuw restaurant in het stadje proberen.

Helemaal zeker, waar dat restaurant is, weet ik niet, dus ik parkeer bij de eerste de beste lege plek, die ik zie. Die ligt een paar blokken van de hoofdstraat en het blijkt een redelijke wandeling naar het Lightfoot restaurant tegenover het historische gerechtsgebouw.

Behalve de kou is de wandeling geen straf, want overal is het gezellig versierd voor Kerst. Leesburg is een van mijn favoriete oude plaatsjes hier, zo sfeervol! Het is, dat ik wat laat ben, anders was ik een paar van de snuisterijenwinkeltjes binnengegaan.


Het restaurant is heel gezellig met veel hout en grote Franse posters. Alles is rijk versierd met Kerstgroen en -ballen. Het menu is uitgebreid, maar Scarlett en ik zien een gerecht bij het tafeltje naast ons bezorgd worden, dat we allebei graag willen.

Dat maakt de keuze makkelijk. Het wordt Virginiaanse crab en grote garnalen met gnocchi, spinazie en een artisjok roomsaus. Die laatste vraag ik ernaast, waar ik, kijkend naar Scarlett's bord geen spijt van heb. Roomsaus is mij al gauw veel te machtig. Het smaakt in ieder geval voortreffelijk!

We hebben elkaar alweer een paar maanden niet gezien, dus genoeg gesprekstof. Na het eten rijdt Scarlett mij terug naar de van. Ik volg haar naar de Leesburg Corner outlet mall, waar we wat (Kerst)inkopen willen gaan doen.

Deze outlet mall is mijn favoriet in dit gebied. Allerlei bekende merken hebben er zaken en het ziet er allemaal keurig uit. Scarlett heeft voor de lunch al de helft van de winkels bezocht, dus we beginnen halverwege bij Coach. Daar geven ze vandaag een extra 30% korting op alles, maar ik zie eigenlijk niets van mijn gading.


Het gevaar bij outlets is wel een beetje, dat je maar iets koopt, omdat het zo goedkoop is. Zo zie ik bij Jockey pijamabroeken voor Rick en Kai voor maar $10 per stuk, maar ze zijn voor mij al te kort, laat staan voor hen. Die koop ik dus maar niet.

Scarlett en ik slagen allebei goed bij Yankee Candle. Rick en ik zijn op een aantal Kerstfeestjes uitgenodigd en ik vind er een paar leuke "hostess"cadeautjes. Ook hebben ze lekkere Kerstluchtjes, zoals Kerstkoekjes en Kerstboom, die ik meeneem voor thuis.

Bij de Champion winkel is er ook van alles afgeprijsd. De sportshirts kosten maar $10, dat is zelfs goedkoper, dan bij Target. Aangezien ik de meeste dagen de helft van de tijd in sportkleding loop, wordt het weleens tijd, dat ik weer eens wat nieuws aanschaf.

Als laatste kiezen we bij Claire's een aantal leuke Kerstoorbellen voor onze dochters uit. Voor Cosmo koop ik een haarband met een gewei voor zijn Kerstfoto straks. Ook voor mezelf zie ik een paar leuke Kerstoorbellen. Hun "sensitive solutions" zijn de enige niet edelmetalen oorbellen, waar ik geen allergische reactie op krijg.

Bij de schoenenwinkel zie ik leuke schoenen voor Katja, maar ik ben niet zeker van haar maat, dus durf het toch niet aan. Wel vind ik met "bont" gevoerde zwarte halfhoge laarzen voor mij.

Scarlett moet voor drieen thuis zijn, dus tijd voor meer winkels hebben we niet. Misschien maar goed ook, want ik slaag net iets te makkelijk vandaag! Ik neem me voor binnenkort ook met Saskia en Katja hierheen te gaan, want ze hebben leuke kleding en wie weet vindt Saskia hier nu juist haar jeans.

Op de terugweg rijd ik langs ons eerste (huur)huisje samen. Wilma vroeg om een foto en die had ik niet. Het is alweer heel lang geleden, dat ik me in deze straat bevond en het ziet er allemaal keurig uit. 11149 Rock Garden Drive (links op de foto) was ons adres. We hadden twee slaapkamers, een ervan huurde mijn vriendin Melanie van ons. Verder een badkamer, een piepklein keukentje, woon/eetkamer en een wasmachine en droger bovenop elkaar.


Thuis tref ik Saskia en Shannon aan. Shannons moeder neemt de meisjes mee naar Safeway. Shannon wil koekjes maken voor Saskia, die zaterdag jarig is.

Laura komt om mij een broodnodige massage te geven. Vooral mijn schouders en nek zijn er slecht aan toe. Dat belooft wat voor de rest van het seizoen. Ik denk, dat ik eens ga zoeken naar leuke prijzen voor een weekje Florida in januari!

Net als Laura klaar is, komt Rick binnenlopen. Hij is weer terug uit Denver en heeft gelukkig voor hem te horen gekregen, dat hij volgende week niet op reis hoeft. Hij heeft er helemaal genoeg van. Morgen heeft hij nog een grote presentatie en dan breekt de rustige tijd voor Kerst aan.

Rick heeft nog meer dan een week vakantie over dit jaar, dus vanaf de 22ste zal hij de rest van het jaar thuis zijn. Dat is altijd de enige vakantie, die we niet elders besteden. Ik heb er enorme zin in.


Oh, to be cat!

Alleen zal Katja naar alle waarschijnlijkheid op Kerstdag na de lunch terug naar Blacksburg moeten en op Nieuwjaarsdag ook. Ach, in ieder geval is ze er Kerstavond en -ochtend en Oudejaarsavond. Dat zijn de belangrijkste tijden.

Er werd in de reacties om trouwfoto's van ons gevraagd. Dit zijn (slechte) foto's van foto's, dus ik hoop, dat het nog een beetje een idee geeft:


Met zijn drieen kijken we naar de Polar Express. Altijd een van Saskia's en onze favoriete Kerstfilms. Dit liedje vind ik er zo mooi in:

16 reacties:

Anja zei

Ohh, wat leuk die trouwfoto's, wat gaat de tijd toch snel hè. Fijn dat Rick volgende week niet meer op reis hoeft.
Hopelijk heeft de massage je pijnen wat vermindert.

Petr@ zei

Wat een leuk stadje, Leesburg.
Erg is dat hè, dat je soms niet kunt stoppen met kopen omdat je allemaal van die leuke spulletjes ziet. Vooral in deze tijd van het jaar heb ik dat heel erg. Het ziet er ook allemaal heel gezellig uit.

Geef mij maar jullie mooie blauwe luchten, i.p.v. onze rijp. Het ziet er heerlijk zonnig uit, terwijl het hier zo somber is.

Een weekje Florida in januari, heerlijk! Zou ik ook zo willen doen.

Wat leuk om een foto van je oude huisje te zien. Het ziet er wel gezellig uit.

Sally zei

Leuke foto's weer vooral die van je huwelijksdg en eerste huurhuis.
Erg interessant om al die verhalen gisteren te lezen.

marijke zei

In 2009 waren Dave en ik een weekje in Washington DC, maar onze eerste stop was het outlet shopping center in Leesburg (we hadden toen nog afgesproken!). De hele dag heb ik lopen zagen "ik kan niks kopen want ik ben zwanger en ik weet niet hoe ik er daarna ga uitzien", maar Dave wou het niet geloven omdat de dokters ons gezegd hadden dat we geen kinderen konden krijgen "op de natuurlijke manier". In de Target daar vlakbij zijn we dan een zwangerschapstest gaan halen, en in Washington DC bleek dan inderdaad dat ik zwanger was. ;-) Gelukkig had ik toch enkele zwangerschapsyogabroeken gekocht bij Old Navy daar.

Wilma zei

Ik dacht je zult een dagtaak hebben om al je reacties door te lezen,en dan ook nog te beantwoorden,
en toch heb je nog tijd om te sporten en te shoppen.
Als ik jou verhalen lees denk ik weleens, haar dagen zijn veel langer dan die van ons.

leuk jullie trouwfoto.
En wat bijzonder dat je julie eerste huisje extra op de foto zet.Was dat ook al in Vienna? Erg leuk om te zien.
een knus stulpje om mee te beginnen.

Heerlijk toch om vakantie te hebben tijdens de feestdagen,
dat hebben wij ook ieder jaar.

Groetjes Wilma

Sandra zei

Leuk die trouwfoto's, what a cute couple! Wij tellen ook af naar de kerstvakantie. Mijn man werkt bij een bouwbedrijf, en die hebben altijd 2 weken kerstvakantie, heerlijk! Ik vind het een heerlijke tijd om thuis te zijn, gezellig met de kerstboom en alle lichtjes. Ik wens jullie een fijn weekend met veel kerstvoorpret!

Marianne zei

Leuk om te zien, die trouwfoto's. Bijzonder hoor, jullie trouwverhaal, en knap dat je die hele voorbereiding hebt volgehouden! Ik geloof dat ik bij dat kamp toch echt was afgehaakt, haha.

Elke zei

Ik ben weer bijgelezen!
Beiden zijn we Rooms-Katholiek opgegroeid, maar wij zijn niet voor de kerk gehuwd (omdat ik niet op die manier gelovig ben). Wel hebben we onze zoon laten dopen en zijn Plechtige Communie laten doen, maar ook hij ontwikkeld zijn eigen vorm van geloof.
Zo'n pre-Cana, daar had ik nog nooit van gehoord! Ik weet dat in sommige parochies je een 3-tal keren (en bij anderen iets meer) naar een soort van voorbereidingsavond moet, maar dat is in groep.
Voor het doopsel van onze zoon was het geen probleem dat we niet voor de kerk gehuwd waren.
Persoonlijk had ik in de VS de indruk dat bepaalde protestantse kerken veel liberaler waren dan onze Rooms-Katholieke kerk! We gingen daar wel eens naar de First United Methodist Church.

Petra, als je in Florida bent, dan moet je misschien toch maar eens uitkijken naar een leuk vilaatje, om te gaan overwinteren...

Ingrid en Michael zei

Wat een superschattig en sfeervol huis is jullie eerste huis om te zien zeg!

Apart en leuk om te lezen hoe de voorbereiding op jullie huwelijk ging. Wat zullen veel van die gesprekken inderdaad gênant zijn geweest.....Lief paar hoor !

De foto van de katten, je zou er toch zo bijkruipen met deze kou! Heerlijk op dat zachte kussen voor de open haard. Je titel van de foto is precies de goede! Trouwens ook wel een heel sfeervol kerstplaatje.

Ineke zei

Prachtig, ik zou je wel eens willen zien als je 's morgens vroeg Saskia naar de bus brengt. Kan ze niet eens een foto van je maken?
Meid, lekker doen zo'n weekje naar Florida, alleen gaan valt best meer hoor.

Anoniem zei

Wat heerlijk al die kerstspulletjes. Jullie pleintje ziet er wat lichtjes betreft nogal somber uit.......Zijn er bij jullie in de buurt ook van de huizen die zo groots zijn versierd? Alleen daarom zou ik eens tijdens de kerstperiode naar Amerika willen. Geweldig!
Hoe staat het hertengewei bij Cosmo :)
Marjon.

naomi zei

Hallo

Ik geniet echt van jouw verhalen. En wat zijn de foto's leuk van jullie als trouw stel. Ik denk echt wel eens waar haal je de tijd vandaan voor uur sporten, wandelen shoppen, massage en zo de hele dag door. Ik heb echt het idee dat hier op mijn vrije dag de tijd vliegt.

Ik zou het ook echt leuk vinden om jouw in het voorjaar te ontmoeten. Als ik officieel mijn vakantie heb van het werk en geboekt hebben. Hoor je dit van mij. Fijn weekend.

Groetjes Naomi

HennyB. zei

Leuke trouwfoto's zeg, geweldig om te zien! Als ik een kat was lag ik hele dagen op dat kussentje te knorren, haha.
Prettig weekend gewenst!

Petra zei

@Anja - Nou zeker gaat de tijd snel! En nu moet hij volgende week waarschijnlijk toch op reis. Oh well.

@Petr@ - Leesburg is erg leuk. Somber was het vandaag voor een groot deel ook, inderdaad liever blauwe luchten. Ik zou graag een compagnon hebben tijdens dat weekje ;).

@Sally - Die verhalen vond ik ook erg leuk!

@Marijke - Dat is een bijzonder verhaal! Nu ga ik daar altijd aan denken, als ik in dat winkelcentrum ben.

@Wilma - Sommige dagen zijn lekker vol, ja, maar dat vind ik ook fijn. Dat eerste huisje was in Fairfax, de enige keer in ons leven samen, dat we niet in Vienna woonden (de andere drie huizen hadden allemaal een Vienna adres, maar dit huidige huis is het enige in het stadje zelf).

@Sandra - Heerlijk inderdaad, twee weken! Jullie ook een fijne tijd gewenst!

@Marianne - Dat kamp was echt vreseljk! Ik was die zaterdag bijna vertrokken, echt waar. Maar we waren al zover gekomen.

@Elke - Volgens mij is de Katholieke kerk hier erg conservatief, in ieder geval wat ik zo om me heen hoor. Ik ben ook naar een aantal moderne protestantse kerken geweest. Vooral de Lutheraanse kerk hier dichtbij vond ik een tijdje heel fijn met een echtpaar als pastoren. Helaas zijn die nu vertrokken. Zo'n villa in Florida wil Rick graag, ik ben er nog een beetje huiverig over.

@Ingrid - Inderdaad, het was een knus huisje, ik denk er met plezier aan terug. Iemand op mijn Facebook schreef al, dat ze regelmatig jaloers is op haar kat, ik kan daar inkomen!

@Ineke - Ha ha, nee, hoor, geen foto's in die plunje! Een weekje alleen op reis zal prima gaan, nu nog even een geschikte tijd ervoor vinden.

@Marjon - Even dacht ik, dat je een grapje maakte over ons "sombere" plein, maar toen bedacht ik me, dat het op de webcam misschien niet goed te zien is. Alle tien de huizen zijn smaakvol versierd met verlichting hier. Ik zal er gauw een filmpje/foto's van maken. We doen zelfs mee in een wedstrijd voor de mooist verlichte straat in Vienna en iedere avond komen er allerlei auto's langsrijden om te kijken. Het hertengewei staat Cosmo heel leuk, ik moet daar dit weekend een foto van maken, hij laat het ook zo lief zitten.

@Naomi - Leuk, dat je mijn schrijfsels graag leest! Dat vind ik een groot compliment, dank je. Ik hoop, dat het lukt elkaar te ontmoeten!

@Henny - Nou, ik ook! Heerlijk lui zijn, Meike ligt ook weer uitgestrekt boven mijn hoofd nu, ha ha.

Becs zei

Ik zie je in gedachte 's ochtends vroeg lekker in je badjas zitten in de auto :D

Heerlijk al dat shoppen!!

Nicole zei

Wat een heerlijke trouwfoto's. En grappig dat dat kleine mannetje ondertussen zelf al getrouwd is.

Pfff... dat verhaal over jullie pre-huwlijkse 'toestanden'. Wat knap dat jullie er toch mee door zijn gegaan. Ik was denk ik gillend weg gerend.

Leesburg is echt wel een leuk stadje. Mooie foto's. Gaven heel goed de sfeer weer.

Enne een villa in Florida? Waar kan ik tekenen? Waarom heb jij je twijfels nog? Maar ik hoop voor je dat je er in 't nieuwe jaar als 't nog zo koud is lekker een weekje kunt gaan opwarmen.