Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 28, 2010

Norman Rockwell revisited

De wind is een stuk minder, de zon schijnt uitbundig en de maximum temperatuur van vandaag zal 40 graden worden. Was dat maar in Celsius, maar ook in Fahrenheit is het een grote verbetering. Bijna vijf graden Celsius maar liefst en een stuk dichter bij de gemiddelde temperatuur voor december, dan de hele afgelopen maand.

Omdat ik zoveel moeite heb om mezelf ertoe te zetten om gewichten te doen bij de sportschool, heb ik met Sharon afgesproken. Ik ben van plan dit eens per week, tenminste gedurende de winter, te blijven doen. Gewichten helpen mij erg met fibromyalgiepijnen en zijn dus wel belangrijk.

Sharon is bekend met chronische aandoeningen, ze werkt ook met iemand, die de ziekte van Parkinson heeft. Ik weet dus, dat ze me niet zal overtrainen, maar een zachte heelmeester is Sharon ook bepaald niet. Alle spieren komen aan bod en ik voel me een stuk beter na afloop.

Vanochtend "als eerste op hun route" zou tussen zeven en twaalf Saskia's nieuwe matras bezorgd worden. Om zeven uur is er niemand en om twaalf uur nog niet. De chauffeur van de vrachtwagen belt de receptioniste niet terug, dus we hebben geen idee, wanneer hij zal komen.

Dat is enorm balen en mega ergerlijk. Rick vindt, dat ik me er veel te druk om maak, maar ik heb een hekel aan bedrijven, die maar denken, dat mensen eindeloos kunnen blijven wachten op een levering. Ik vind vijf uur al lang, maar als je dan ook nog zonder te waarschuwen later komt, vind ik het ronduit schandalig.

Rick, Kai en ik hebben plannen om naar Washington te gaan, die niet uitgesteld kunnen worden en Saskia heeft een verjaarspartijtje. We bellen de receptioniste dus op om te vragen, of ze de matras bij de voordeur kunnen achterlaten. Gelukkig is dat mogelijk.

Met zijn drieen rijden we naar Chinatown, waar Rick bij het Convention Center parkeert.


H Street in Chinatown

Door het hele matrasgebeuren is het al kwart voor twee. Ik wil Rick graag het Matchbox restaurant, waar ik vorige week at, laten zien. Daar is echter een wachttijd van een half uur. Rick wil erop wachten, maar ik heb na het sporten flinke trek.

We gaan op zoek naar iets anders. Ik weet, dat Rick Matchbox wilde proberen om de vele verschillende bieren daar. Net om de hoek ligt Regional Food and Drink, een pub met een ellenlange bierlijst. Hier is meer dan genoeg plaats, dus we vragen een tafeltje.

Het duurt zeker tien minuten voor Rick zijn keuze van bier kan maken! Het is dan ook letterlijk een boekwerk met soorten. Het restaurant hangt vol met verschillende spandoeken en andere advertenties van de biermerken, waaronder een heel aantal Belgische.

Het menu is vrij simpel, maar de burgers klinken lekker. Ik kies de buffaloburger, altijd mals en minder vet, dan een gewone burger. Het smaakt allemaal goed, maar dit is vooral de plek in Washington om bier te drinken.

Na het eten lopen we naar het American Art Museum. Hier willen we de tentoonstelling van Norman Rockwell zien. Deze tentoonstelling loopt maar tot zondag en Rick wilde hem dolgraag bezoeken. Vandaar dat vanmiddag onze enige kans was.

Voor mij is het de tweede keer, dat ik de tentoonstelling zie, maar ik vind zijn werken zo leuk, het is absoluut geen straf. We lopen het museum binnen, wat gratis is en een van de weinigen, waar je niet door een veiligheidscontrole hoeft.

Meteen valt me de drukte op en we moeten zelfs in een rij aansluiten om bij Norman Rockwell naar binnen te komen. De vorige keren, dat ik hier was, was het museum vrijwel leeg. Duidelijk is dit een heel toeristische attractie en op het moment is de stad natuurlijk vol met toeristen.


Het gaat allemaal vrij snel en binnen het kwartier zijn we binnen. Daar is het echter ook weer enorm druk, waardoor we in de rij staan voor ieder schilderij. Daar vind ik dus helemaal niets aan, want sommige mensen nemen eeuwig om naar een plaatje te kijken. Wij vinden het leuk om er wat over te lezen en dat gaat ook moeilijk met zoveel mensen.

Toch lukt het een groot gedeelte te lezen en Kai vindt het duidelijk ook leuk. De uitdrukkingen op de gezichten, die deze schilder voor elkaar kreeg, zijn ook zo grappig. George Lucas, van wie meer dan de helft van de schilderijen zijn, zegt het goed: "Het zijn niet zomaar modellen, het zijn mensen, die hun leven aan het leven zijn en die op een moment van dat leven in een schilderij zijn vastgelegd".

Na zo'n drie kwartier hebben we alles gezien. Rick en Kai zijn nog nooit in dit enorme museum geweest. Behalve het American Art Museum huist het ook de National Portrait Gallery, waar de portretten van alle Amerikaanse presidenten hangen.

Dat is een tentoonstelling, die je hier gezien moet hebben. Dit is voor mij de derde keer (of zo), dat ik er ben, maar ik leer telkens weer nieuwe dingen. Natuurlijk kun je met een bezoek ook niet alles over alle 43 presidenten (Obama hangt er nog niet) in je opnemen. Rick en Kai vinden het ook erg indrukwekkend.


Nu hebben we voor vandaag weer genoeg in ons opgenomen, al zijn er nog twee volle verdiepingen met kunst en portretten te bezoeken. Dit is een museum, waar je ook uren in door kunt brengen. De volgende keer neem ik me voor de presidenten te laten voor wat ze zijn en eens wat van de andere gedeeltes te bezoeken.


De huurfietsen staan overal in de stad tegenwoordig, ik hoop ze, als het warmer wordt, te gaan gebruiken

Op de terugweg zien we de presidentiele helicopter bij het Witte Huis landen. Dat is toch altijd weer iets bijzonders. Drie helicopters van het leger naderen en twee ervan vliegen door, terwijl een derde landt met de president (of zijn familie) erin. Ik heb het nu een paar keer gezien en het blijft een vreemde gedachte, dat ik dan zo dicht bij de president van de Verenigde Staten ben.

We maken gebruik van de HOV (High Occupancy Vehicle) regels op de I-66, waarbij je alleen met twee of meer inzittenden de interstate op mag. Daardoor zijn er geen files en zonder oponthoud komen we thuis.

Zoals altijd na een bezoek aan Washington hebben we het gevoel op een minivakantie te zijn geweest. Saskia heeft intussen ge-lasertagd en ook al gegeten. Na de zware lunch heb ik zin in soep als avondeten.

We bestellen Chinees van East Chateau, een "gezonde" Chinees, die geen msg of andere toevoegsels gebruikt. Hun hot and sour soup is voortreffelijk en gestoomde dumplings ook. Rick neemt de General Tso's kip en Kai een sweet and sour kip (een soort kip koe lo yuk, eigenlijk het enige gerecht op de Chinese menukaarten hier, dat wat op een gerecht in Nederland lijkt).

Hebben jullie in Nederland Travel Channel? Als er verder niets op tv is, is dat een van mijn favoriete kanalen.

Vanavond was er een programma over rampzalige vakanties en dan ook echt rampzalig met aardbevingen en branden. Nu is het een programma over wat er in musea aan raadsels te vinden is, ook superinteressant. Ik ga daar dus naar kijken. Oh, nu ik toch bezig ben over televisie en Ella een paar programma's noemde, waar ik nog niet van gehoord had, wat zijn andere leuke Nederlandstalige programma's, die op uitzendinggemist.nl te volgen zijn?

17 reacties:

Margreet zei

Ja, heerlijk zo'n middagje weg.Balen van het matras, ik zit hier te wachten op een electricien die vandaag zou komen en na veel bellen aangaf dat het vandaag niet zou lukken, grrr. Ik hoop dat de matras bij thuiskomst voor de deur stond?

Ella Rook zei

Ik kan er ook slecht tegen als je zo moet wachten. Zeker als ze je een bepaalt tijdstip beloven en dan veel later komen. Maar ik hoop dat Saskia op een nieuw matrass slaapt vannacht.
"Grenzeloos verliefd" is ook een erg leuk programma. Maar dat is op net5.
Prachtig trouwens al die schilderijen van de presidenten. Wij zijn nu 1 keer in Washington DC geweest en al mijn kids zijn museum-crazy en ik vind het nog steeds zo bijzonder dat al die geweldige museums gratis zijn. Als ik een coole stad kon kiezen waar ik vlakbij zou kunnen wonen zou dat Washington zijn. Ik vond het van alle steden waar wij nu geweest zijn de meest geweldige stad.

Corry zei

Over ruim 2 weken ook weer naar de musea in Washington. Jammer dat Norman Rockwell dan weg is alhoewel ik het museum in Philly wel heb gezien een aantal jaren geleden.
Is de matras nog gekomen?????

Anoniem zei

Wat heerlijk om zo dicht bij zo'n geweldige stad te wonen en ook nog eens prachtige natuur om je heen.

Een leuk programma in het nederlands vind ik 'ik vertrek'. Gaat over mensen die gaan emigreren. Wel erg opvallend is dat ze vaak erg onvoorbereid deze grote stap nemen.......

Fijne jaarwisseling!
Marjon.

Wilma zei

Heerlijk om zo maar even een dagje Washington te kunnen plannen.

Leuke programma's om terug te kijken, vind ik de programma's waar mensen huis en haard verlaten om ergens anders iets nieuws te beginnen."Grenzeloos verliefd",
"ik vertrek" "onverwacht bezoek"

Als het lukt om ze te bekijken raad ik aan bij onverwacht bezoek, de uitzending van Miriam winkel te bekijken. Kipppenvel.

Ik wens je veel kijk plezier.

Groetjes Wilma

Anoniem zei

Ik blijf het mooi vinden dat de musea in Washinton gratis zijn.
Wij hebben ook het Travelchannel, en inderdaad kijken we er weleens naar als er niets anders is.
Hoe is het met het matras afgelopen?
Groet, Bea

Petr@ zei

Ik ben benieuwd of het matras nog is geleverd? Ergelijk als ze hun afspraken niet nakomen.

Gelukkig hebben jullie genoeg tijd gehad in Washington. Leuk zo met z'n drietjes.

Wij hebben ook Travel Channel, maar ik kijk het niet zo heel vaak. Ze hebben wel leuke programma's.

Sandra zei

Hai Petra,

De serie "Ik vertrek" is erg leuk om te volgen. Gaat over Nederlanders die emigreren naar het buitenland, zal je vast aanspreken! En "Hello Goodbye" van Joris Linssen, deze serie speelt zich af in de aankomst -en vertrekhal van Schiphol. Reizigers worden geinterviewed, levert erg mooie verhalen op! Ik vroeg me af waarom Jefferson je favoriete president is?

Groetjes, Sandra

syl zei

Ik ga in 2 keer posten, krijg de melding dat mijn bericht te lang is, haha!

Irritant hè, dat ze dan niet komen leveren, hier in NL kun je tegenwoordig vaak je mobiele nummer achterlaten bij het maken van de afspraak en de bezorger belt dan wanneer hij er aan komt. Erg handig, aangezien je dan vaak nog een half uurtje hebt en dus kunt heen en weer rijden van werk (ik niet, maar mijn man wel) of kan zorgen dat er iemand zit.

Televisie programma's, ik kijk eigenlijk heel veel via de computer. Naast uitzendinggemist, die laat alle programma's van de publieke omroepen zien, ned 1,2 en 3, heb je ook nog de commerciele omroepen. Ze tonen niet allemaal hun programma's, maar RTL4 en NET5 doen dat wel. SBS6 laat sommige programma's zien, niet alle.

Bij SBS6 vind jij denk ik de Smaakpolitie wel leuk om te zien. Een man die restaurants in NL omnverwacht bezoekt en vraagt of hij hun keuken mag keuren. Kom je hele aparte dingen tegen. Als je een paar afleveringen gezien hebt dan ken je het wel, maar eens in de zoveel tijd vind ik het wel leuk om te zien. www.sbs6.nl en dan zoeken naar de gemiste afleveringen.

Op uitzendinggemist.nl kijk ik zelf regelmatig hello goodbye terug. Daar loopt een presentator rond op Schiphol, op zoek naar speciale verhalen van de mensen die daar staan te wachten.

Memories, ook te bekijken via www.uitzendinggemist. Titel zegt het al, vaak mensen die op zoek gaan naar hun jeugdliefde, vrienden, familie. Programma bestaat al heel erg lang en heeft veel kijkers.

syl zei

Spoorloos, ook te bekijken via www.uitzendinggemist. Mensen die op zoek gaan naar hun familie, biologische ouders als ze geadopteerd zijn etc. Bestaat ook al heel erg lang en is echt een mooi programma

Ik vertrek, ook te bekijken via www.uitzendinggemist.nl
Gezinnen die de beslissen om in een ander land opnieuw te beginnen, vaak in de horeca. En af en toe vraag je af hoe ze het kunnen doen, pffff.... maar erg leuk om te zien. Bestaat ook al lang en heeft veel kijkers.

Dan heb je nog Grenzeloos verliefd, wat ik ook erg leuk vind. Dit kun je terugzien via www.grenzeloosverliefd.nl wordt uitgezonden door NET5, ook al een aantal seizoenen en kijken ook veel mensen naar op de zondagavond!
Iemand uit NL heeft een man/vrouw uit het buitenland leren kennen, geeft alles op en gaat daar wonen.

Momenteel hebben wij de Voice of Holland, een auditie-programma, maar met een andere instreek. Er zitten in de jury 4 bekende nederlanders die in de muziek zitten en zij kunnen omgedraaid naar diegene die zingt luisteren en als de stem hun wat lijkt kunnen ze op een knop drukken en zo besluiten met die persoon verder te gaan in het programma. Zo verzamelen ze een team om zich heen met zeer verschillende mensen, beoordeeld op hun stem en niet hun uiterlijk. We zitten nu in de rondes dat er battles zijn en ze in een boksring muzikaal tegen elkaar strijden. Heeft erg veel kijkcijfers in NL. Te bekijken via www.rtl4.nl

Via uitzendinggemist, maar ook via de eigen site kun je ook "over mijn lijk" bekijken. www.overmijnlijk.nl. Je moet er tegen kunnen en het concept mooi vinden. Het is niet sensatiezoekend maar wel heel confronterend. in 8 leveringen worden een aantal jongeren gevolgd die zichzelf opgegeven hebben om aan dit programma mee te werken. Allemaal hebben ze de diagnose kanker en zijn opgegeven. Er komen dingen ter sprake die echt heel tranentrekkend zijn, maar je ziet ook dat iedereen op zijn eigen manier er mee om gaat. Er zijn al een aantal seizoenen van gemaakt, de laatste is gedaan door Yvon Jaspers, de vrouw die ook Boer zoekt vrouw presenteert. Ik vind haar zo aardig en innemend.

Daarnaast zijn er 2 documentaires die je gewoon ooit gezien moet hebben. Ze zijn van een nederlandse jonge vrouw, Jessica Villerius, en zij heeft op de een of andere manier de gave om iets heel goed neer te zetten.
De eerste documentaire van haaar heet "Over de streep" en is nav een concept uit Amerika, mooi om te zien hoe die methode ook werkt op een nuchtere Amsterdamse school. Heb af en toe echt met tranen zitten kijken.
http://www.kro.nl/overdestreep/

Een andere documentaire van haar is over anorexia. Zij heeft zelf ook anorexia gehad en dit was haar eerste documentaire. Doordat ze de smoesjes precies kent en ook de gedachtengang is ze heel direct. Maar ook het waarom van anorexia wordt in deze docu echt heel goed uitgelegd. Het is niet het niet willen eten, het is niet het kunnen eten. Er zit zelfs een meisje van 8 jaar in de docu. Er is ook een vervolg op, waar ze na 1 of 2 jaar kijken hoe het nu gaat met de meisjes die in de eerste aflevering gevolgd werden.
De afleverin gen heten Vel over probleem I en Vel over Probleem II
http://tvblik.nl/dossier/jessica-villerius hier vind je al haar docu's, dus ok die van over de streep.
Haar laatste docu, Eerwraak heb ik gedeeltelijk gezien op tv, die moet ik nog helemaal kijken, maar neem aan dat die ook weer zo goed zal zijn.

Nou ik heb je denk ik wel weer genoeg gegeven om te bekijken ;-)

Ik lees nu net pas de andere reacties en ik zie dat iedereen wel veel dezelfde programma's mooi vindt om te zien!

syl zei

Spoorloos, ook te bekijken via www.uitzendinggemist. Mensen die op zoek gaan naar hun familie, biologische ouders als ze geadopteerd zijn etc. Bestaat ook al heel erg lang en is echt een mooi programma

Ik vertrek, ook te bekijken via www.uitzendinggemist.nl
Gezinnen die de beslissen om in een ander land opnieuw te beginnen, vaak in de horeca. En af en toe vraag je af hoe ze het kunnen doen, pffff.... maar erg leuk om te zien. Bestaat ook al lang en heeft veel kijkers.

Dan heb je nog Grenzeloos verliefd, wat ik ook erg leuk vind. Dit kun je terugzien via www.grenzeloosverliefd.nl wordt uitgezonden door NET5, ook al een aantal seizoenen en kijken ook veel mensen naar op de zondagavond!
Iemand uit NL heeft een man/vrouw uit het buitenland leren kennen, geeft alles op en gaat daar wonen.

Momenteel hebben wij de Voice of Holland, een auditie-programma, maar met een andere instreek. Er zitten in de jury 4 bekende nederlanders die in de muziek zitten en zij kunnen omgedraaid naar diegene die zingt luisteren en als de stem hun wat lijkt kunnen ze op een knop drukken en zo besluiten met die persoon verder te gaan in het programma. Zo verzamelen ze een team om zich heen met zeer verschillende mensen, beoordeeld op hun stem en niet hun uiterlijk. We zitten nu in de rondes dat er battles zijn en ze in een boksring muzikaal tegen elkaar strijden. Heeft erg veel kijkcijfers in NL. Te bekijken via www.rtl4.nl

Via uitzendinggemist, maar ook via de eigen site kun je ook "over mijn lijk" bekijken. www.overmijnlijk.nl. Je moet er tegen kunnen en het concept mooi vinden. Het is niet sensatiezoekend maar wel heel confronterend. in 8 leveringen worden een aantal jongeren gevolgd die zichzelf opgegeven hebben om aan dit programma mee te werken. Allemaal hebben ze de diagnose kanker en zijn opgegeven. Er komen dingen ter sprake die echt heel tranentrekkend zijn, maar je ziet ook dat iedereen op zijn eigen manier er mee om gaat. Er zijn al een aantal seizoenen van gemaakt, de laatste is gedaan door Yvon Jaspers, de vrouw die ook Boer zoekt vrouw presenteert. Ik vind haar zo aardig en innemend.

Daarnaast zijn er 2 documentaires die je gewoon ooit gezien moet hebben. Ze zijn van een nederlandse jonge vrouw, Jessica Villerius, en zij heeft op de een of andere manier de gave om iets heel goed neer te zetten.
De eerste documentaire van haaar heet "Over de streep" en is nav een concept uit Amerika, mooi om te zien hoe die methode ook werkt op een nuchtere Amsterdamse school. Heb af en toe echt met tranen zitten kijken.
http://www.kro.nl/overdestreep/

Een andere documentaire van haar is over anorexia. Zij heeft zelf ook anorexia gehad en dit was haar eerste documentaire. Doordat ze de smoesjes precies kent en ook de gedachtengang is ze heel direct. Maar ook het waarom van anorexia wordt in deze docu echt heel goed uitgelegd. Het is niet het niet willen eten, het is niet het kunnen eten. Er zit zelfs een meisje van 8 jaar in de docu. Er is ook een vervolg op, waar ze na 1 of 2 jaar kijken hoe het nu gaat met de meisjes die in de eerste aflevering gevolgd werden.
De afleverin gen heten Vel over probleem I en Vel over Probleem II
http://tvblik.nl/dossier/jessica-villerius hier vind je al haar docu's, dus ok die van over de streep.
Haar laatste docu, Eerwraak heb ik gedeeltelijk gezien op tv, die moet ik nog helemaal kijken, maar neem aan dat die ook weer zo goed zal zijn.

Nou ik heb je denk ik wel weer genoeg gegeven om te bekijken ;-)

Ik lees nu net pas de andere reacties en ik zie dat iedereen wel veel dezelfde programma's mooi vindt om te zien!

Nina zei

Ik blijf bij wijze van spreken thuis voor Je zal het maar hebben. Daarin komen jongeren aan het woord die vertellen hoe het is om met een bepaalde aandoening/beperking te leven en een stukje van hun leven laten zien. Het is een programma van BNN, ook vast wel te vinden via uitzendinggemist. Het wordt hier op dinsdagavond uitgezonden. En verder vind ik praktisch alle programma's waar Patrick Lodiers in voorkomt leuk om te zien, (is ook van BNN) maar die zijn er helaas niet zo vaak. (Patrick in de Bijlmer, Patrick in Uruzgan...) En ik wilde je inderdaad ook Ik vertrek en Hello goodbye tippen. Verder Over mijn Lijk, was ook al genoemd en Jessica Villerius ook.

Goed dat je toch voor de gewichten bent gegaan vandaag! ;-)

marianne zei

O, daar kan ik ook helemaal niet tegen, als je een afspraak hebt en je zit voor niets te wachten. Een poosje terug was ik hele dag thuisgebleven omdat de laptop opgehaald zou worden. Om 5 uur was er nog steeds niemand geweest. Nieuwe afspraak gemaakt, weer een hele dag voor niks gewacht, grrr.

Wat betreft uitzendinggemist.nl: zelf kijk ik nog altijd graag naar 2 voor 12, al eeuwenoud natuurlijk, maar toch leuk. En soms is Andere Tijden ook echt de moeite waard, hangt een beetje van het onderwerp af.

Marion2 zei

Programma's die ik kan aanraden zijn:
-De Pelgrimscode (maar helaas morgen al de slotaflevering),
-DNA Onbekend (over mensen die vermoeden dat bijvoorbeeld hun vader niet hun echte vader was. Integer gemaakt. Aanrader), -Spoorloos (al vele jaren veel bekeken programma. Over mensen die veelal op zoek zijn naar hun biologische vader of moeder,
-Wie is de Mol (is er op het moment niet),
-Expeditie Robinson (ook niet op dit moment. Het gaat over mensen die op een onbewoond tropisch eiland moeten zien te overleven), -Hello Goodbye (gesprekken met mensen op Schiphol, heel erg mooi)
-Grenzeloos Verliefd (op Net 5, over veelal jonge vrouwen die trouwen met iemand in een ver, vaak primitief buitenland)
-Onverwacht Bezoek (eigenlijk hetzelfde als Grenzeloos Verliefd, maar dan wordt degene vele jaren later opgezocht)
-All you need is love, Kerstaflevering. (van RTL, geliefden worden voor de Kerst herenigd)
- Top 2000 (deze week elke avond een uurtje)

Dit is wat ik zo even bedenk. Als ik nog ergens op kom, laat ik het weten.

Je hebt ook nog RTL gemist.

Petra zei

@Margreet - Beter nog, onze schoonmaaksters waren er en toen we thuiskwamen lag de matras op haar bed en was het bed opgemaakt!

@Ella - Ze heeft er inderdaad heerlijk op geslapen. Grenzeloos Verliefd heb ik een keer gezien, toen een Nederlandse bij haar vriend in Seattle wilde gaan wonen. Als jullie weer in Washington zijn, laat ik jullie graag de leuke plekjes zien!

@Corry - Jee, zo snel al! Als je zin hebt, spreken we af voor een koffie of zo. Ja, de matras is er :).

@Marjon - Dit is ook echt een heerlijk gebied om te wonen, dat hoor ik ook van vriendinnen, die wegverhuisd zijn. Ik Vertrek heb ik ook een aantal keren gekeken, inderdaad verbazingwekkend, wat mensen hun kinderen ook aandoen met zo'n onvoorbereide verhuizing.

@Wilma - Van Onverwacht Bezoek had ik nog niet gehoord. Toch grappig, dat dezelfde series telkens terugkomen bij jullie en dat ik die ook vaak leuk vind. Toch een soort reislustigheid, denk ik.

@Bea - Die gratis musea vind ik ook nog steeds bijzonder. Ik hoop, dat het zo blijft. De matras was er toen we thuiskwamen.

@Petr@ - De matras was er, haar bed was zelfs al opgemaakt! Ik vind het altijd heel leuk als Kai zo met ons meegaat. Hij is stil, maar hij doet het toch maar.

@Sandra - Van Hello Goodbye had ik nog niet gehoord, bedankt voor de tip!

@Syl - Wauw, wat een superlijst, bedankt! Van een aantal had ik nog nooit gehoord, ik ga ze opzoeken. Straks doe ik niets anders meer dan Nederlandse shows kijken, ha ha!

@Nina - Jij ook bedankt voor je suggesties. BNN blokkeert soms hun uitzendingen voor buitenlanders helaas.

@Marianne - Goed te weten, dat het in Nederland ook voorkomt. Al moet ik zeggen, dat men hier meestal heel netjes is met opbellen als men te laat is e.d. Dit bedrijf was wel een uitzondering (gelukkig). 2 voor 12 ga ik ook eens kijken.

@Marion - Bedankt voor je lijst! Ik heb nog heel wat te kijken zo. Fijn voor januari, als het niet meer zo druk is.

naomi zei

Hallo
Ik had gister geen tijd maar wil toch ook nog een paar tips geven. En een aantal zijn er al genoemd, maar veel gaat toch over reizen en zo.

De Pelgrimscode
Waar eeuwen geleden pelgrims op weg naar Jeruzalem gingen, strijden anno 2010 tien bekende Nederlanders tegen elkaar in 'De Pelgrimscode'. In Turkije, Syrië en Israël voeren de BN'ers diverse opdrachten uit, met als uiteindelijk oogmerk: 15.000 euro winnen voor het goede doel.

In januari start weer wie is de mol nu vanuit Ecuador. Gaat over Bn-ers die moeten kijken wie de boel saborteerd (de mol is).

Verder ben ik ook gek op ik vertrek en grenzeloos verliefd.

Verder kijk ik op Veronica naar waar is de mol. http://www.veronicatv.nl/web/show/id=233350/langid=43/dbid=489/typeofpage=78964
Hier gaat Johnny de Mol met Bn-ers op reis naar een land van zijn keuze. Erg mooi dit om te zien.

Fijn dat je matras er is.Ik moet dit museum geloof ik op maar op mijn to do list zetten. Ziet er mooi uit. En schilderijen van presidenten vindt ik erg mooi.

Groetjes Naomi

Bibi zei

Heerlijk zo'n dagje, die portretten van de presidenten zijn allemaal zo'n andere stijl, erg leuk om te zien!
De programmas die ik altijd volg zijn Boer zoekt vrouw, Joris' showroom, de Rijdende rechter, Je verdiende loon, Familie diner (soms), en op sbs en net5 kijk ik ook af en toe bij hun gemiste uitzendingen naar Paranormale kinderen, Verslaafd aan verzamelen (is hier Hoarders maar hier mis ik het ook altijd ;-)), Grenzeloos verliefd... pfff wat kijk ik eigenlijk nog veel tv. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het voornamelijk als achtergrond geluid aan heb. Behalve Boer zoekt Vrouw, daar ga ik echt voor zitten.