Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 16, 2010

Eerste sneeuw van het seizoen

Het was gisteravond erg leuk met de buren bij Sea Pearl. We deelden lekkere zalm "sliders" (minibroodjes), calamari en brood met aubergine en geitenkaas en ik had mijn jaarlijkse Cosmopolitan. Ik was Niall en Serena dankbaar voor de lift, want het wordt ieder jaar weer gezellig.

Thuis wachtte ik tot Rick uit New York thuiskwam en dat werd tegen middernacht. Vanochtend is het dus ook even heel moeilijk wakker worden. Ook Saskia verslaapt zich een beetje en ik ben net weer ingeslapen, als ze belt, dat ze de bus heeft gemist. Gelukkig komt haar eigenlijke bus (ze loopt naar een andere busstop verder weg om met haar vriendinnen te kunnen zijn) iets later en haalt ze die wel.

Zoals altijd, als er sneeuw of ander slecht weer wordt verwacht, gaat het plaatselijke nieuws over niets anders. Ik vind het altijd wel vermakelijk. Er valt nog geen vlok, maar er staan verslaggevers overal in de omgeving om te vermelden, dat er nog niets te vermelden valt. Het maakt voor leuk ontbijtkijkvoer.

Als dat ontbijt op is, zie ik de eerst sneeuwvlokjes al vallen. Het is de afgelopen week zo koud geweest, dat iedere vlok blijft liggen. Ik haast me naar de sportschool voor de wegen te slecht worden. Daar doe ik een half uur op de crosstrainer. Als ik klaar ben ligt er al genoeg sneeuw om uit te kijken met rijden.

Thuis hoor ik via Twitter, Facebook, e-mail en per telefoon, dat de scholen twee uur vervroegd uit zullen gaan. Men doet dit om te voorkomen, dat de schoolbussen in het spitsuur op gladde wegen moeten rijden. In ieder geval is het tegenwoordig vrijwel onmogelijk voor de ouders om niet van het vroege thuiskomen van hun kinderen op de hoogte te zijn.

Eigenlijk vind ik met glad weer rijden doodeng, maar mijn nagels zien er werkelijk niet uit. Ze zijn veel te lang. Dat is wel een nadeel van kunstnagels, je moet het bijhouden. Ik heb zijden nagels, die ongeveer drie weken netjes blijven. Op een gegeven moment zal ik er wel genoeg van krijgen, maar ik ben een enorme nagelbijtster en dat doe ik niet met kunstnagels. Netjes uitziende handen vind ik wel zo fijn.

Dus verzamel ik al mijn moed en ga op weg naar de nagelsalon. De wegen in de buurt zijn weinig bereden en met die droge sneeuw niet zo glad. De hoofdweg naar de salon is echter een ijsbaan! Ik voel de van wegglijden en moet even een gevoel van paniek wegdrukken. Ik ben als de dood voor gladheid sinds ik in 1983 met mijn fiets op zwart ijs uitgleed en mijn enkel meervoudig brak.

Gelukkig rijdt iedereen heel rustig en ik maan mezelf tot kalmte. Stapvoets rijdend lukt het allemaal goed. Op de radio hoor ik, dat VDOT (Virginia Department of Transportation) niet had gerekend op meer dan een centimeter en daarom te weinig strooiwagens heeft ingezet. Het zal eens niet zo zijn.

Zonder kleerscheuren bereik ik Pro Nails en Thu is beschikbaar om mijn nagels te doen. Intussen kijk ik voor het eerst naar een Real Housewives of New York. Leuke optrekjes hebben die dames! Thu maakt mijn nagels extra feestelijk met donkerrode nagellak en daaroverheen zilveren glittertjes. Ik ben klaar voor de feestdagen, ok, alleen mijn nagels, maar het is al iets.

Dit weer roept gewoon om Starbucks en er ligt er een twee deuren van de nagelsalon. Met een lekkere passionthee en een warme mozzarella en tomaatsandwich waag ik me weer het verkeer in. Daar is nog niets verbeterd, maar zonder glijden kom ik thuis.

Tijd voor warme sloffen en fleece, want ik hoef er vandaag niet meer uit. Saskia is dus ook al thuis en Aoife en Laura zijn met haar mee. Wat hoort er meer bij sneeuwdagen, dan koekjes bakken? Dat doen de dames dan ook. Het worden Hershey Kiss koekjes. Ze smaken heerlijk (en zijn meteen op).


De baksters



Het resultaat

Ook Rick komt vroeg uit zijn werk. Hij ziet meteen gelegenheid de vorige winter gekochte sneeuwblazer te gebruiken. Er ligt ongeveer zeven centimeter sneeuw, maar vriest zo hard, dat als hij het niet zou ruimen er morgen een ijsbaan op onze oprit zou liggen. De sneeuwruimers van Vienna zijn ook hard bezig, om dezelfde reden.


De sneeuw maakt de Kerstverlichting wel heel sfeervol

We bestellen avondeten van Uno's. Ik ben verzot op hun meergranen korst kreeft "BLT" pizza. Die bestel ik zonder bacon en er zit zoveel kreeft op! Echt een aanrader, als je naar Uno's gaat (het is ook nog eens helemaal niet duur).

Het is gezellig zo met zijn vieren, maar ik mis Katja er wel bij. Zij is eindelijk klaar met haar tentamens en heeft het tot nu toe heel goed gedaan (ze wacht nog op twee van haar zeven cijfers). Zij hebben daar in Blacksburg 15 centimeter sneeuw gehad. We kletsen heel veel via MSN, maar ik zou haar er ook graag in persoon bij hebben. Dinsdag is dat hopelijk zover.

Klik hier voor foto's uit een sneeuwerig Vienna vandaag.

13 reacties:

Margreet zei

tjee, dat ziet er wel heel erg gezellig en kerstig uit zo.
Happy Holidays!

Anja zei

Ziet er sfeervol uit met de sneeuw, ik vind sneeuw rond de kerst zo gezellig. Leuke foto van Saskia met haar vriendinnen.

Anoniem zei

Dat ziet er gezellig uit met die sneeuw! Ik word ook altijd vrolijk als ik naar jullie mooi versierde huis kijk.
Nog iets wat ik me al een behoorlijke tijd afvroeg; hoe spreekt men Aoife eigenlijk uit? Ik heb verschillende mogelijkheden in m'n hoofd alleen geen idee welke het nou echt is!

Groetjes Katelyn

Suus zei

Hoi,
hier ziet het er nu net zo gezellig uit... En ik ga vanavond naar de Kerstmarkt... Zal een leuk sfeertje geven met deze sneeuw.

Helaas denk ik ook dat ze er hier ook niet op gerekend hebben, geen strooiwagens en op de snelwegen rijden ze hier in Rotterdam nu stapvoets... 200 km file in de ochtend, terwijl een 'normale' vrijdagochtendspits 75km is.
En het lijkt nu erger te worden met sneeuwen....
We zullen zien wat de dag ons brengt.

Maar jullie tuin ziet er zo wel enorm gezellig uit!!!!

Gisteren ben ik ook creatief geweest... we hebben voor de Zumba*christmas*les zelf kerstvrouwenjurkjes gemaakt! ;)

Ik hoop dat het vandaag beter is voro je om te rijden en je dingen te doen...
Dat ga ik voor morgen hier ook hopen, want wij moeten naar België.

Fijn weekend!

Groetjes Suus

Margo zei

Tijd voor een geurcomputer, die koekjes zien er verrukkelijk uit! Bij ons is het ook weer wit en er wordt fikse koude verwacht, dus waarschijnlijk blijft het nog wel een poosje liggen. Het was iig erg glad op de weg. Maar de plaatjes zijn prachtig.
Zit jij ook op twitter? Je kan nl. Je twitteraccount koppelen aan je blog.

Fijn dag straks!

Petr@ zei

De sneeuw ziet er bij jullie wel gezellig uit, zo met de kerstversieringen.
Hier ligt net zoveel, maar vind ik het alleen maar lastig als ik naar mijn werk moet.

De koekjes van de meisjes zagen er erg lekker uit.

HennyB. zei

Leuke sfeervolle foto', sneeuw heeft ook zo zijn voordelen op dat punt! Hier in Nederland is ook weer behoorlijk wat sneeuw gevallen, het grootste deel van het land is daardoor 1 grote verkeersfile....
Gelukkig kunnen wij met de metro naar het werk, dat scheelt.
De koekjes zien er heel smakelijk uit.
Prettig weekend gewenst.

naomi zei

Zo hier in Den Haag ook weer 10 cm sneeuw rijker. En het verkeer kan het niet aa. Gemeente krijgt de wegen ook niet schoon. En ze hebben het al weer over een tekort aan strooi zout. Wat gaat dit voor winter worden. Wil je succes wensen met dit weer en je pijnen. Hoop dat je er vandaag beter door heen kan. Ik ben blij dat ik in 20 minuten naar mijn werk in het ziekenhuis kan lopen.

Groetjes naomi

Wilma zei

Ja.. jullie liggen nu ook onder een witte deken.
Hier ook weer een verse pak gevallen vandaag.
Ben even in ons dorp naar het kasteel geweest, want onze buurjongen is vandaag getrouwd.
dat leverd voor hen album toch erg mooie plaatjes op.
Verser kun je het niet treffen voor op de foto.

Groetjes Wilma

Bibi zei

Geen foto van je nagels? ;-)
Ik heb ook eens een tijdje kunstnagels gehad. Het is echt prettig als je daar geen omkijken naar hebt.

Ineke zei

Wat een leuke foto van Saskia en wát ziet ze er mooi uit!
In Nl hebben we ons vandaag ook kunnen uitleven met het maken van foto's :-)

Bianca zei

Dat ziet er wel prachtig uit die kerstverlichting in de sneeuw zo ! Ik ben gestopt met kunstnagels, je eigen nagels worden er zo ellendig dun van en als ik ergens eng van ben is het dunne nagels. (ik vind het helemaal niets als ze die oude nagels erafhalen en nieuwe erop gaan zetten brrrr ) Maar het bijten is weer begonnen hoor, wat een akelige gewoonte is dat ook toch.
Veel plezier met de sneeuw !

Petra zei

@Margreet - Dank je, jullie ook!

@Anja - Sneeuw rond Kerst is inderdaad gezellig, ik maak me alleen wel zorgen als Katja of Kai er doorheen moet rijden.

@Katelyn - Aoife spreek je uit als Iefa, het is de Ierse vorm van Eva.

@Suus - Veel plezier in Belgie! Wat zijn Kerstvrouwenjurkjes? Een soort Kerstmanpak, maar dan een jurk?

@Margo - Ja, ik heb Twitter, maar doe er niet zo heel veel mee, ik ben actiever op Facebook. Ik zal eens kijken hoe ik het aan Twitter koppel.

@Petr@ - Ik vind het ook lastig en heb alweer genoeg van dat witte spul gezien. Ik wil kleur!!!

@Henny - Handig om met de metro te kunnen, inderdaad. Jij ook een fijn weekend.

@Naomi - Fijn, dat je kan lopen inderdaad. Ik vind rijden met die gladheid doodeng.

@Wilma - Dat waren mooie foto's, bedankt!

@B. - Nee, het komt nooit zo goed uit op foto's.

@Ineke - Fotogeniek is het allemaal wel inderdaad.

@Bianca - Ik heb zijden nagels en die worden er eigenlijk bijna nooit afgehaald. Ze voelen ook helemaal als mijn eigen nagels, terwijl acriel zo zwaar is.