Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 12, 2010

Saskia's verjaardag en de "echte" Kerstboom

Zaterdag

12/11/10 is de datum vandaag op de Amerikaanse schrijfwijze. Dat niet alleen maar op deze bijzondere datum wordt onze jongste telg ook nog eens vijftien!

Onvoorstelbaar, twee weken voor Kerstmis anderhalf decennium geleden lijkt wel gisteren! Ik zie alles nog zo voor me: dat schattige meisjesbabietje, dat helemaal niet slaperig was na haar geboorte en haar longen goed oefende, de gezellig versierde ziekenhuiskamer en later thuis de fijne vier weken vaderschapsverlof, die Rick had. Ideaal met de feestdagen ook nog eens!

Saskia is uitgegroeid tot een knappe tiener, waar we trots op mogen zijn. Vast van plan om zoveel mogelijk tijd uit haar verjaardag te halen, staat ze waarempel vroeger, dan Rick en ik op!

Als ontbijt heeft Saskia om Starbucks gevraagd. Saskia is dol op hun pepermunt hete chocolade en Rick op de eggnog latte. Ik houd het "gewoon" bij mijn skinny misto met caramelsiroop en de spinaziewrap.

Omdat ik toch wel even wil sporten vandaag, doe ik een half uur op de crosstrainer bij Anytime Fitness. Het is er druk en de ene stairmaster is de hele tijd bezet.

Nu ik toch in Vienna ben, werk ik ook maar gelijk mijn boodschappenlijstje af. Saskia had de Webkinz, die ik gisteren voor haar koos, al, dus ik ruil hem moeiteloos met een Kersthondje, dat ze graag wil. Ik ben de bon vergeten, maar dat is geen enkel probleem.

Ieder jaar maken we met blauwe lichtjes langs onze oprit een "landingsbaan" voor Santa. Alleen zijn die blauwe lichtjes enorm populair en gaan er onherroepelijk een paar stuk. Altijd denk ik genoeg extra's te hebben gekocht, maar ook dit jaar is dat weer niet het geval. Nu is een half snoer uitgebrand en ik ga dus op zoek naar nieuwe.

Dat wordt letterlijk een jacht en een onsuccesvolle. Bij Michaels, CVS en Giant in Vienna zijn ze uitverkocht. Gouden, groene, witte, rode en meerkleurige lichtjes te over, maar geen blauwe. Later hoor ik, dat dat de kleur van Advent is en er wonen veel Joden in ons gebied. De kleuren van Hanukkah zijn blauw en wit.

Geen zin hebbend in eindeloos onverrichterzake van winkel naar winkel te rijden, geef ik het voor nu op. Mijn laatste stop is Baskin Robbins, waar ik Saskia's ijstaart ophaal. Zoals ieder jaar is het er eentje met kleine ijsjes er bovenop (de tweede op de foto).

Intussen belt Katja ontdaan op. Ze heeft haar eerste erg nare ervaring gehad als EMT (Emergency Medical Technician). Ze werden naar een "code" geroepen en dat bleek een 39-jarige vrouw te zijn, die een overdosis methadon had genomen. Duidelijk een zelfmoordpoging en Katja moest CPR op haar doen, maar dat hielp niet. Het nare is, dat de vrouw twee dochters achterlaat en een van de andere EMT's kent die meisjes. Vreselijk allemaal!

Als ik thuiskom is Kai er inmiddels ook en zijn Rick en hij bezig met de laatste verlichtingen in de tuin. Kai zet een slee met drie verlichte sneeuwmannen in elkaar en Rick hangt de "ijspegels" aan het dak. Bij Michaels heb ik ook nog wat sneeuwmannetjes gevonden, dus die zet ik ook gelijk neer. Ons thema is "sneeuwman", ik vind het wel zo leuk om het bij een ding te houden.

Rick heeft nog goed nieuws, want hij vond twee dozen met blauwe lichtjes op zolder. Ik vervang het kapotte snoer en Santa kan weer veilig landen. Na de ijskoude temperaturen van de afgelopen week voelt het met vijf graden bijna warm. Een prima dag om aan de tuin te werken. Er zijn dan ook heel wat buren buiten.

Saskia klaagt al een tijdje over haar matras, die weleens de reden van haar rug- en nekproblemen zou kunnen zijn. In Vienna zag ik leden van het Madison High School lacrosse team met borden, dat er vandaag matrassen voor de halve prijs worden verkocht. Een deel van de opbrengst is voor de sportteams van de school.

Wij hebben een paar jaar geleden Kai's matras ook op die manier gekocht. Met Saskia, Laura en Alexandra rijd ik naar de school. De dames hopen niemand, die ze kennen, tegen te komen. Kennelijk is matrassen kopen niet een "coole" activiteit.

Ze proberen alle aanwezige matrassen uit en Saskia kiest er een van het merk, dat volgens een van de meisjes het beste voor de rug is. Ik ben altijd nog geschokt hoe duur zelfs een matras voor de halve prijs nog is! Geen wonder dat er in Vienna drie matrassenzaken naast elkaar kunnen bestaan. Een verkochte matras betaalt de huur voor een maand! Over een week of twee kunnen we de matras thuis verwachten.

Voor haar verjaarsmaaltijd heeft Saskia The Melting Pot uitgekozen. Dit fonduerestaurant is een favoriet van ons allen. Laura gaat ook mee en we krijgen een tafel met twee kookplaten. Dat is altijd wel zo handig, want de kinderen vinden het lekker om in olie te fonduen, terwijl Rick en ik bouillon prefereren.

We beginnen, zoals altijd, met een kaasfondue vooraf. De meisjes kiezen cheddar en Rick, Kai en ik hun Franse fondue met brie, gruyere en meer. Om het niet te machtig te maken, dip ik er appels, broccoli en worteltjes in. De anderen eten het met brood.

Na de salade, waarvan ik de Californische kies, is het tijd voor het hoofdgerecht. De anderen hebben allemaal biefstuk en kip, maar ik heb de visfondue gekozen. Die komt met zalm, scallops en garnalen. Behalve het velees en vis krijgen we ook broccoli, champignons en rode aardappels om te koken. De sausjes maken het allemaal eigenlijk: teriyaki, Thaise rode zoete saus, Green goddess (een soort kruidensaus), kerriesaus en cocktailsaus.

Zoals altijd wordt het een dolgezellige maaltijd. De anderen hebben wonder boven wonder nog trek in de chocoladefondue. Kai en Rick delen cookies and cream en Saskia en Laura yin and yang (witte en donkere chocolade gemengd). Ik doop een aardbei in iedere smaak en dan kan ik echt niets meer op!

Rond als tonnetjes gaan we huiswaarts. Het regent inmiddels en het is vast vanwege het slechte weer, dat mijn nek en schouders helemaal vastzitten. Eigenlijk zouden we vanavond naar ons eerste Kerstfeestje gaan bij buren. Ik heb echter teveel pijn en ben daardoor ook doodmoe, dus we zeggen het helaas af. In plaats van feesten zoek ik al vroeg mijn bed op.

Alle huizen in onze cul de sac zijn intussen versierd met Kerstverlichting, wat een mooi sfeervol plaatje oplevert. Ondanks de regen heb ik er toch even een filmpje van gemaakt. Hopelijk geeft het een goed beeld:


Zondag

Kai vond het jammer ons Starbucks ontbijt van gisteren te hebben gemist. Rick hoeft het geen tweede keer te horen, want hij is dol op de eggnog lattes. Hij haalt weer ontbijt voor ons, dit keer vraag ik eens om gingerbread siroop, alsof je een koekje drinkt.

Deze regenachtige zondagochtend doen we het heel rustig aan. Ik doe al aardig wat online Kerstinkopen, vooral voor Katja weet ik dit jaar allerlei leuke dingen. Traditie in Ricks familie is om wenslijstjes te maken. Zijn familieleden kopen alleen, wat op die lijstjes staat.

Dat vind ik wat saai. Juist het bedenken, wat iemand leuk zal vinden en die persoon dan helemaal verrassen is zo leuk. Ik doe dus een mengelmoesje, een paar dingen van de lijst en een paar "zelf-bedachte". Katja heeft dit jaar geen tijd voor een lijst, dus ik kan me helemaal uitleven op haar.

Het regent en regent en onze hoop om het tijdens het omkappen van onze boom droog te houden vermindert snel. Na de lunch laden we de van in met zaag, plastic om in de modder op te liggen, Cosmo en ons viertjes. Tijdens de rit naar het westen klettert de regen op de voorruit, al is het maar net boven het vriespunt.

De Moose Apple Christmas Tree Farm ligt zo'n tachtig kilometer rijden bij ons vandaan in de voetheuvels van de Blue Ridge. Het is een prachtige rit, zelfs met slecht weer. Als we dichterbij komen, wordt het zelfs zowaar droog! De mist hangt tegen de heuvels aan en dat doet me aan Oostenrijk denken, opeens.

Bij de boerderij worden we enthousiast ontvangen door de eigenaar, die op high school Ricks wiskunde en computer science leraar was. Die doet nu dus iets heel anders! Ze hebben hier een prachtig log home gebouwd in de kleuren van Lincoln Logs.

Na uitleg over de verschillende bomen te hebben gekregen, lopen we het terrein op. Rick en ik worden meteen verliefd op een prachtige Colorado blue spruce. Kai en Saskia vinden die echter veel te "blauw", dus we zetten onze zoektocht voort.

Rick is opgegroeid met bomen met lange naalden, zoals de Scotch pine. Die worden meestal in een belvorm geschoren en, al hebben we die de afgelopen paar jaar gehad, het is niet mijn idee van een Kerstboom. Dit jaar zien die bomen er ook een beetje gelig uit en we vinden geen mooie.

De kinderen willen per se een boom met lange naalden, terwijl Rick en ik klaar zijn voor eens iets anders. Gelukkig regent het niet, want we worden het maar niet eens. Bijna sluiten we een compromis met een white spruce, die heeft korte naalden, maar is groen. Dat is het echter toch ook niet.

Na anderhalf uur twijfelen bedenken de kinderen, dat het toch ook weleens leuk zal zijn om een ander soort boom te hebben. Het wordt uiteindelijk dus toch de Colorado blue spruce, die we als eerste zagen! Het is een schitterende boom, ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Rick zaagt hem om en de medewerkers van de boerderij halen hem met een tractor op. Terwijl ik binnen voor de boom betaal ($57,75, goedkoper, dan de meeste bomen, die hier bij standjes worden verkocht), binden de mannen de boom op de van.


Net als alles klaar is, begint het weer te regenen. Hadden wij even geluk! Op de terugweg luisteren we weer naar Kerstmuziek op de satelietradio. Ik ben dol op Amerikaanse Kerstliedjes, een paar van mijn favorieten zijn Christmas Canon en Winter Wonderland. Wat zijn jullie favoriete Kerstliedjes?

Bij de enorme Giant in Oakton zoeken we lekkere hapjes uit om als avondeten te eten. Het worden mini crabcakes, loempiaatjes, aardappelschillen gevuld met kaas en bacon, jalapenos gevuld met cream cheese, spanakopita en pigs in a blanket. Ook neem ik een heel mooie Kerstster mee. Die verkochten ze vorig jaar bij de Kerstboomboerderij, maar dit jaar hadden ze ze niet.


Dit hele gebouw is de supermarkt

Terwijl Rick aan de gang gaat met de boom lees ik de oveninstructies op de dozen. Daar staan vier verschillende temperaturen op en wij hebben "maar" twee ovens. Ik kies de lagere temperaturen en besluit de gerechten met hogere temperaturen dan maar wat langer te bakken.

Eerlijk gezegd denk ik, dat de makers maar wat schrijven op de dozen. Drie van de gerechten moeten ook halverwege nog omgedraaid worden. We hebben twee timers, een op de oven en een op de magnetron, maar ik heb net ook een app op mijn telefoon gevonden, die nog eens drie timers heeft. Ideaal, alleen wel even moeilijk herinneren, waar welke timer voor was.

Enfin, al met al is dit eigenlijk een ingewikkelder maaltijd, dan gewoon iets koken. We moeten er wel om lachen en na 25 minuten is alles warm en knapperig. Ik dacht veel te veel gemaakt te hebben, maar alles gaat schoon op.

Rick draagt met behulp van Kai de boom naar binnen en snijdt de draden eraf. Een heerlijk geur verspreidt zich door de kamer. Dit is volgens mij de sterkst ruikende boom, die we ooit hebben gehad.

Voor Katja, die ervan baalt, dat ze niet bij deze familietraditie kan zijn, maak ik een fotojournaal van iedere etappe. Eerst de ster bovenaan, dan de gekleurde lichtjes, gevolgd door de witte lichtjes (die stiekem toch overheersen, want er zijn er meer van), de zilveren slingers en uiteindelijk de versieringen.

Het verhaal van de witte en gekleurde lichtjes heb ik vast al eens verteld. Vroeger wisselden we iedere avond af, de ene avond gekleurd, de andere wit. Nu zijn ze gewoon allemaal aan, wat ik ook wel erg mooi vind. Eerlijk gezegd vind ik de boom dit jaar ronduit schitterend. Hij heeft de perfecte vorm, ik ga er de komende weken lekker van genieten.

Alle foto's van vandaag en Saskia's fonduemaaltijd gisteren staan hier.

29 reacties:

Becs zei

Hartelijk gefeliciteerd Saskia!! Wat grappig dat het voor jou nog net aanvoelt als gisteren dat ze geboren is.

Wat een geluk dat het begon met regenen toen jullie net klaar waren.

Wat een verschrikkelijk nare ervaring voor Katja!

Frans zei

Ik ben helemaal gek van kerst en de hele sfeer erom heen. zo blij dat hier sinterklaas weer weg is. sinds jou tip (WASHFM) heb ik deze de hele dag op staan!! mijn facoriet moet toch wel "Driving Home For Christmas" zijn.

Carola zei

Een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van Saskia.
Ik moet lachen om die Amerikaanse afstanden. In Amerika reden we makkelijk 3 kwartier om te gaan uit eten. Als ik nu tegen Fred zou zeggen om 80 (160 vv) kilometer te rijden voor een kerstboom zou hij mij voor gek verklaren.
Mijn favo kerstliedjes zijn "Driving home for Christmas" (daarbij moet ik denken aan Oakhurst in California) en "Let it snow".

Anoniem zei

Nog gefeliciteerd met Saskia's verjaardag!

Grappig dat je aangeeft, dat jullie kerstboom zo geurt dit jaar. Die van ons doet dat ook. Als je de kamer inloopt, ruikt het helemaal naar kerst. Terwijl andere jaren na een dag de geur al verdwenen is.

Groetjes,

Marieke

marielle zei

Gefeliciteerd !!
Wat ziet het er toch mooi uit bij jullie, Prachtig.
Zou willen dat het bij ons ook meer zo versierd werd maar wij hebben eerst sinterklaas nog.

Maar mijn favoriete liedje is "MUD" met lonely this christmas.

Groeten Marielle

Petr@ zei

Vreselijk als je een matras hebt die niet goed is. Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht en die bleek harder te zijn, dan het in de winkel bleek. Je kunt hier niet zomaar je matras terugbrengen, dus word ik nu vaak wakker met rugpijn. Helaas is een nieuw matras een behoorlijke hap uit het budget!

Wat een vervelende ervaring voor Katja. Helaas hoort dat er natuurlijk wel bij en zal ze er wel veel van leren.

De fonduemaaltijd klinkt heerlijk, maar ik zit al vol als ik het alleen maar lees. Wat machtig!

Prachtige boom hebben jullie staan.
Wij hebben de laatste jaren een kunstboom, zodat hij wat langer kan staan.

Ook hier een fan van kerstliedjes. Favoriet zijn toch wel "Last Christmas" van Wham en "Do they know it's Christmas" van Band Aid. Heel wat jaren geleden heb ik eens "Silent Night" van Bros gehoord, a capella gezongen in een kerk. Geweldig gewoon! Helaas hoor je die eigenlijk nooit op de radio.

Elke zei

Ocharma Katja, waarschijnlijk gaat ze nog vaak zulke dingen meemaken. Ik denk dat net dat het zware is aan zulk werk, het feit dat het je emotioneel raakt... Alle bewondering voor medisch hulpverlenend personeel!

Dat was duidelijk een fantastische verjaardag. En het klinkt zo heerlijk lekker dat ik er best bij had willen zijn. Zo'n restaurant ben ik hier nog niet tegengekomen, al zou het snel een van onze favorieten worden.

Een favoriet kerstliedje heb ik niet echt. Misschien moet ik maar eens een CD gaan kopen met allerlei kerstdeuntjes op!

En die boom is leuk! Het geeft direct zo'n andere sfeer in huis.
Je gaat er nog een 2de zetten ook?

Annemiek zei

Dat is een grote boom. We hadden er deze keer eens eentje waar we niet de top eruit hoefden te knippen.
Ik hoop dat Katja wat opgevangen wordt, want zo'n eerste ervaringen vergeet je nooit. Hartmassage op een echt mens is wat anders dan op een pop. Dat is dan de realiteit, niet iedereen kan gered worden.

Suus zei

Gefeliciteerd nog met Saskia....!!!

Wat een leuke traditie om een boom uit te zoeken! Hihi... Ik heb een echte neppert ;).
Soms wil ik wel een echte, maar de hele mooie zijn inderdaad gruwelijk duur!

Kerstliedjes.. heerlijk, heb heel de week al een zender op staan die nu 'Christmas Time' heeft... Ik ben dol op, nog steeds "All I want for Christmas", "Last Christmas", "Do they know it's christmas time" maar de gouwe ouwe zijn ook leuk.

Maar geen kerst zonder Flappie!

Bibi zei

Van harte met Saskia's verjaardag!
Katja's ervaring is wel heftig zeg, ik hoop dat ze een manier vindt om ermee om te gaan..
Mijn favoriete kerst nummers zijn "Happy Christmas (War is over)" van John Lennon, "Merry Christmas Everybody" van Slade en "Do they know it's Christmas" van Band Aid.

Anoniem zei

Nog van harte Saskia en nog vele jaren.
Wat een toestand voor Katja, het is zo moeilijk je voor te stellen dat mensen dat doen.

Ik moet toch wel glimlachen dat jullie 80 km gaan rijden om een kerstboom te kopen. Maar hij mag er zijn. Echt een mooie boom.

Mijn favoriete liedje is net als van Frans, Driving home for Christmas.

Groet, Bea

Wilma zei

Wat een vreselijke ervaring voor Katja,hoop dat ze het snel van zich af kan zetten.
Laatst heb ik hier met de jongens nog een amerikaanse documentaire zitten kijken over crystal meth,
hoeveel verslaafde daar wel niet van zijn,vreselijk, ook hoe je eruit komt te zien.

Schitterende boom hebben jullie gevonden.
En leuk die sokken, aan de schouw, van jullie met naam.

Favoriet kerstlied heb ik niet echt
vind er heel veel leuk.

Maar Flappie van Youp van 't hek.(cabaretier)
moet je echt een keer beluisteren op youtube.

groetjes Wilma

Sally zei

Nog gefeliciteerd met Saskia.
Leuke traditie hoor die kerstboom zelf halen. Ik kijk er naar uit morgennacht in Ned. te zijn en alle versieringen te zien. De sfeer is daar toch heel anders dan hier in de UAE.
Wbt matrassen die zijn inderdaad behoorlijk duur maar mijn inziens moet je daar nooit op besparen. Gaat wel om je gezondheid.

Margreet zei

Gefeliciteerd Saskia! The Melting Pot zit hier ook, gaan we in de kerstvakantie weer eens eten.
Ik heb in de auto al een maand lang de kerstliedjes aanstaan, heerlijk, vind ze bijna allemaal leuk. Over een paar weken ben ik het dan ook wel weer zat hoor.
Ik hoop dat Katja wel wat begeleiding krijgt? Lijkt me niet niks wat ze mee heeft gemaakt.
Nog een paar dagen, dan zijn alle kinders weer thuis, heerlijk.

Ineke zei

Beetje laat, alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van Saskia. Leuke verjaardag heeft ze gehad. Grappig dat filmpje, geeft toch een wat beter idee hoe het is dan foto's kunnen doen.

Marion2 zei

Hoi Petra, van harte gefeliciteerd met je dochter! 15 jaar alweer, ik weet nog dat ik je blog begon te lezen toen ze nog een basisschoolmeisje was.

Akelig voor Katja zeg, wat ze heeft meegemaakt. Het hoort erbij als je de medische kant op gaat, maar toch ...

Schitterende boom hebben jullie. De vorm is werkelijk perfect. Heel gezellig als je dat als gezin samen kunt doen.

En ach, wat ziet de cul de sac er sfeervol uit. Kan zo in een kerstfilm.

Mijn favoriete kerstliedjes zijn:
War is Over - John Lennon (doet me nadenken over het afgelopen jaar)
Driving Home for Christmas - Chris Rea (hoop dat mijn man hier heel goed naar luistert!)

Natasja Valentijn zei

Wat leuk om je eigen kerstboom uit te zoeken en om te zagen. Het ziet er super uit!

Brin zei

Een dikke proficiat aan Saskia!!!

Mooie kleur jullie kerstboom, ik vind de blauwachtige kleur mooier in je blauwe interieur staan dan de gewone groene.

Starbucks... als ik lees over die heerlijke drankjes die jullie zomaar als jullie er zin in hebben kunnen nuttigen...mmm ik ben jaloers. Maar we zijn met Kerst in Florida... kunnen we er weer heerlijk van genieten! Die eggnog latte ga ik zeker eens uitproberen. Ik ben verlekkerd op eggnog.

Kerstmuziek...deze tijd van het jaar staat de computer ook de hele dag op een Amerikaanse radiozender. Ik word meteen blij van die leuke kerstliedjes.

Anoniem zei

Nog gefeliciteerd met Saskia! Ik vind het ook zo snel voorbij gaan (de oudste van ons wordt bijna 8 jaar....)

Ach, die Katja, wennen zal het wel nooit. Maar zeker in de hulpverlening moet je ook de positieve kanten uit die negatieve ervaringen zien te halen.

Ons favoriete liedje is hier (ook al) Chris Rea, driving home for Christmas en Wham!, Last Christmas.
En inderdaad...... dat liedje van Bros (dat vond ik toen super).
En de Pachabel's canon (eerste link van je favoriete kerstliedjes) is natuurlijk prachtig! Ik heb een CD met allemaal verschillende uitvoering, erg leuk.
Maar absoluut op nr 1: 'twinkel twinkel, kleine ster boven in de lucht zo ver'..... (en dan vooral gezongen door ons peutertje!!)

Geweldig die afstanden in Amerika.

We love kaasfondue!!!!
Marjon

HennyB. zei

Nog van harte met Saskia, 15 jaar alweer, het gaat snel!
Mijn favoriete kerstliedjes zijn 'Driving Home For Christmas' van Chris Rea en 'Christmas was a friend of mine' van Fay Lovski en natuurlijk Flappie van Youp van 't Hek.
Wat een nare ervaring voor Katja, dan komt de realiteit wel heel dichtbij; ik kan me voorstellen dat ze overstuur was.....

HennyB. zei

PS: Ik heb je foto's nog even bekeken en het viel me op dat de huid van Kai er heel goed uitziet, of vergis ik me?
De boom ziet er heel mooi uit en de Yin and Yang chocolate fondue is leuk bedacht zeg.....

Ingrid en Michael zei

Wat een heerlijke kerstdingen allemaal. Jullie pleintje ziet er zo mooi uit, ik zou willen dat dat hier ook zo was. En een prachtige boom uitgezocht, dat deze zo geurt geeft wel een extra dimensie! Wij hebben altijd witte lichtjes in de boom gehad, en sinds vorig jaar gekleurde. Ik vind gekleurde lichtjes zulk gezellig licht afgeven, maar vroeger vond ik het lelijk. Gek hoe je kan veranderen van mening. Winter wonderland vind ik ook een van de leukste kerstliedjes. En de kerstcd van de Carpenters staat ook vol met meezingers!

Ella Rook, Iowa zei

Nog gefeliciteerd met Saskia! Leuk zeg, zo'n fondue restaurant. Dat is een heeeeele tijd geleden dat wij hebben gefondued.
Mooie boom trouwens. Staat daar mooi voor de haard.
Mijn favoriete kerstliedjes zijn: "All I want for X-mas" van Mariah Cary, die cd hebben wij altijd op bij het versieren van de kerstboom, " where are you, Xmas" van Faith Hill en ook de nieuwe kerstsong van Mariah "Oh Santa" vind ik erg leuk.
Dat was een harde ervaring voor Katja. Je kan wel zeggen dat dat erbij hoort maar dat maakt de shock niet lichter. Hopelijk krijgen ze genoeg begeleiding om ze dat soort dingen helpen te verwerken.

Petra zei

@Becs - Ja, van alle drie lijken de geboortes nog als gisteren. Kennelijk blijft dat vers in je geheugen gegrift.

@Frans - Grappig, ik ken dat liedje helemaal niet, moest het op YouTube opzoeken.

@Carola - We hadden natuurlijk makkelijk een boom hier in de buurt kunnen kopen, standjes te over. Dit is ook niet de dichtstbijzijnde Kerstboomboerderij, waar je kunt omkappen, maar Rick kent deze man en wil hem dus business geven. De rit erheen is ook prachtig, dus geen straf.

@Marieke - De geur is bijna te sterk! Het lijkt werkelijk wel uit een flesje te komen.

@Marielle - Alweer een liedje, dat ik niet kende. Toch handig, dat YouTube.

@Petr@ - Wat naar om op een te harde matras te moeten slapen! Wij hebben ook een kunstboom voor, maar ik denk niet, dat ik er bij Rick ooit twee doorheen zal krijgen. Last Christmas wordt hier zo vaak gedraaid, dat ik het niet meer kan horen ;).

@Elke - Net even gekeken voor je, maar er zijn geen fondue restaurants in en rond Toronto :(. De tweede boom staat al sinds net na Thanksgiving, ik zal vanavond eens proberen foto's te maken.

@Annemiek - Dit was ook een van de eersten, waarbij wij dat niet hoefden. Onze plafonds zijn 10 feet hoog en deze boom denk ik 8 feet. Katja is er vrij laconiek onder, ze moest het even kwijt, vooral omdat die vrouw fibromyalgie had als hoofdsymptoom en dat maakte het nog wat enger.

@Suus - Ik ben Flappie gaan luisteren, kende het niet, LOL!

@B. - Katja gaat er gelukkig vrij rustig mee om. Ze is best iemand, die dingen van zich af kan laten glijden, gelukkig. Jouw nummers vind ik ook mooi, alleen worden sommigen hier grijs gedraaid en dan kan ik het op een gegeven moment niet meer horen.

@Bea - Ja, ik denk, dat een zelfmoord nog "enger" is, dan een natuurlijke dood. Die 80km rijdt ook lang niet iedereen, hoor. De meesten kopen hun boom gewoon van een van de standjes op de parkeerplaatsen.

@Wilma - Crystal meth is inderdaad een groot probleem. De zoon van een kennis is door een overdosis daarvan overleden. Die sokken zullen door Santa gevuld worden straks ;).

@Sally - Veel plezier straks in Nederland! En je hebt helemaal gelijk wat betreft de matras.

@Margreet - Die Melting Pot is zo gezellig, maar ook wel erg zwaar. Katja komt pas de 21ste thuis :(. Jullie gaan straks lekker naar Florida, ik benijd je wel!

@Ineke - Ze had zeker een leuke verjaardag. Fijn, dat het filmpje een goede indruk gaf.

@Marion - Ja, onvoorstelbaar hoe snel Saskia op lijkt te groeien. Misschien omdat ze de jongste is wil ik dat eigenlijk een beetje tegenhouden ;). De cul de sac ziet er wel heel anders uit, dan toen jullie hier waren, he? Het is ook vele malen kouder.

@Natasja - Dank je! Het is ook ieder jaar weer heel leuk.

@Brin - In onze kamer ziet de boom er weer heel groen uit ;). Florida? Heerlijk! Ik benijd je!!

@Marjon - Dat zeg je mooi, dat je het positieve uit het negatieve moet halen. Deze vrouw had net als ik fibromyalgie en Katja schreef gisteren, dat ze dankbaar is, dat ik er zo goed mee omga en geen suicidale neigingen heb.

@Henny - Kai's huid is inderdaad enorm verbeterd. Ik kon niet op je blog komen, dus dan maar even via deze weg: Hartelijk gefeliciteerd met Ruuds verjaardag!

Petra zei

@Ingrid - Grappig inderdaad. Ik vond vroeger gekleurde lichtjes ook echt vreselijk, maar nu niet meer. Ik heb wel nog steeds liever wit in de boom, maar de kleurtjes erbij is ook leuk.

@Ella - Where are you Christmas? is inderdaad ook prachtig.

Coralie zei

Van het weekend was er een stukje op het nieuws over de Veluwe. Daar konden mensen dit jaar ook een boom uitkiezen en (gratis) omzagen, omdat dat stukje natuur eigenlijk voor lage struiken bedoeld was. En er waren dan natuurlijk mensen die een boom uitzochten die helemaal niet in hun auto past! Dat ging bij jullie wel wat makkelijker, op het dak.
Het is inderdaad een prachtige boom, echt de perfecte vorm. Ik zweer ook bij een 'echte', al vind ik het elk jaar toch wel weer een klein beetje zonde geld (20 euro, voor eentje van anderhalve meter hoog, al is dat niks bij jullie prijzen, maar dan wel voor een boom die bijna 2 keer zo hoog is). Maar die geur....
moet hem alleen nog optuigen, de lampjes er net ingedaan, friemelde ik aan een lampje, sprongen ze allemaal uit! Morgen maar even reserve halen, hoop niet dat ik nu het hele snoer er weer uit moet gaan halen.

Petra zei

@Coralie - $58 is 43 euro op het moment, dus voor deze boom van bijna drie meter toch niet zo heel veel, vind ik.

naomi zei

Hallo

Leuke verjaardag heeft saskia gehad. Fondue restaurant klinkt goed, maar wel machtig.

Hartmassage is heftig om te doen, maar wel gaaf als het lukt en je patient het overleefd. Knap van Katja hoe ze ermee omgaat.

Jullie hebben een prachtige boom. Ik zelf heb een nep boom en vindt ik ook prima. Ben ermee opgegroeid. Nooit een echte boom gehad ivm allergie van mijn moeder.

Mijn favoriete is Last Christmas (als ik die hoor aan het begin dan denk ik kerst komt eraan, maar aan het eind ben ik hem zat) en let it snow (wordt je vrolijk van en doet me denken aan een show in disneyland paris).

Groetjes Naomi

Kristel Holsbeek zei

Nog eens een gelukkige verjaardag Saskia!! Blijkbaar heb je wel een hele leuke dag achter de rug hé;-)

Hopelijk helpt die nieuwe matras en zijn de pijnen weg!

aiai Katja dit is eng maar het is wel knap van haar dat ze dat doet hoor...en gaat ze dat soort zaken niet nog meer tegen komen???

Mooie boom, leuke kleur;-) hmm die geur tja die moet ik missen...