Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 15, 2010

Winkelen voor Kerstcadeautjes

Gisteravond kwam Saskia vertellen, dat Shannons moeder hen vanochtend naar school zou brengen. Ik kon haar moeder werkelijk wel zoenen! Zo kan ik lekker in mijn warme bed blijven. Rick vindt, dat ik Saskia gewoon naar de busstop kan laten lopen, maar ze heeft meestal nog nat haar en kleedt zich niet warm genoeg. Dat vind ik met een gevoelstemperatuur van -23, die het bij haar opstaan is, niet gezond.

Alweer huilt de wind om het huis en ik wil eigenlijk gewoon lekker met hete koffie op de bank blijven zitten. De sportschool roept echter en ik doe een intensief uur van intervallen op de stairmaster. Intussen lees ik eindelijk de gebruiksaanwijzing van mijn Kindle door en vind uit, dat daar veel meer mogelijkheden mee zijn, dan alleen boeken lezen.

Thuis geef ik Cosmo een snelle wandeling. Kai maak ik om half een (!) ook wakker en vraag hem als hij op en aangekleed is ook een stuk met Cosmo te lopen. Meestal loopt Kai dan wel een paar mijl met hem, dus krijgt hij eindelijk een fatsoenlijke wandeling deze week.

Zelf maak ik een lijstje en ga dan op weg om Kerstcadeautjes te gaan kopen. Het meeste bestel ik online, maar een of twee vind ik toch ook leuk om in een "gewone" winkel te kopen. Zo krijg ik ook de Kerstsfeer van de mall weer mee.

Het is lunchtijd, dus voor het winkelen trakteer ik mezelf bij Manhattan Bagel op een dunne bagel met zalm en cream cheese. Dat is toch wel een van mijn favoriete lunches. Die combinatie van zalm en cream cheese is hemels!

Als eerste stop ik voor een "gadget" voor Rick bij de AT&T winkel. Deze ligt in een "strip mall", zo'n rij met winkels buiten. Het is er beredruk, files om een parkeerplek te vinden, maar ik vind waarempel een plek vlakbij de winkel. Gelukkig is waar ik naar zoek nog voorradig, dus ik ben er vlot klaar.

Bij Tysons Corner heb ik, als het zo druk is, een favoriete parkeerplaats. Hij is bovenop een garage en dus buiten, maar heel makkelijk om in en uit te rijden. De meeste mensen willen binnen in de garages parkeren, dus er is hier vrijwel altijd plaats.

Eenmaal in de mall ga ik eerst even bij L.L. Bean kijken. Daar kom ik mijn buurvrouw Bets tegen, die drie zonen heeft. Ze heeft geen idee, wat ze voor ze zal kopen. Ik geef haar de URLs van een paar websites door, waar ik vrijwel altijd leuke dingen voor Kai en Rick vind.

Saskia is praktisch verslaafd aan Bath and Body Works, dus een van haar cadeautjes "moet" gewoon van daar komen. Ik vind een heel leuke combinatie van geurtjes en ook een paar "stocking stuffers", zelfs voor Rick.

Katja is dol op Charlotte Russe en zij hebben heel leuke oorbellen, twee voor de prijs van een. Voor beide meisjes vind ik een paar.

Het is erg gezellig in de mall. Overal speelt Kerstmuziek en iedereen is vrolijk. Ik neus nog wat verder in verscheidene winkels, ondanks, dat ik mijn lijstje heb afgewerkt. Saskia bleek gisteren een gat in haar enige paar jeans te hebben (onze vorige speurtocht naar nieuwe broeken voor haar leverde niets op).

Dit ene paar jeans is een "jegging", een enorm populaire broek op het moment, kruising tussen een spijkerbroek en legging. Die staan Saskia goed, dus ik koop drie paar in verschillende kleuren bij American Eagle. Waarom stad en land aflopen op zoek naar een goede broek, als dit model goed zit? Dan maar hetzelfde model in drie kleuren.

Klaar bij de mall rijd ik Vienna weer in. Bij Big Planet Comics koop ik, zoals ieder jaar, een aantal striptijdschriften voor Rick. Ook voor Kai vind ik een leuk stripboek.

Vrijwel naast de stripboekenwinkel ligt de ABC winkel (Alcoholic Beverage Control). Het is ook een jaarlijkse traditie van mij om Rick een flesje Baileys en wat zoete wodka's in zijn stocking te geven. Ze hebben een pakket met 5 Smirnoff miniflesjes met verschillende fruitsmaken.

Nu heb ik toch een aantal cadeaus, die niet in dozen of tasjes passen. Ik zal dus aan pakpapier moeten geloven. Bij Walgreens kies ik een grote rol met sneeuwpoppen erop. Wat ik dit jaar met sneeuwpoppen heb, weet ik niet, maar ik vind ze zo leuk! Om het inpakken makkelijker te maken, koop ik ook een soort armband, waar je reepjes plakband uit kunt halen. Die vind ik altijd erg handig.

Saskia belt, waar ik ben, want zij moet naar Michaels om spullen voor een schoolproject te kopen. Ik haal haar op en ze verkleedt zich meteen in haar nieuwe jeggings. Gelukkig zijn ze de juiste maat en ze is er erg blij mee.

Bij Michaels moet Saskia een scrapboek en wat stickers kopen, waarmee ze een boek over Griekse mythologie moet maken. Wel een leuk project en ze gaat er thuis ook meteen enthousiast mee aan de slag.

Rick en ik zijn vanavond uitgenodigd voor de jaarlijkse buurt Kerstborrel bij het Sea Pearl restaurant. Hij komt alleen vanavond laat uit New York terugrijden. Gelukkig gaan Niall en Serena ook en komen ze mij straks ophalen. We hebben deze borrel nog nooit gemist en het is altijd zo leuk om iedereen weer te zien. Ik heb er veel zin in!

15 reacties:

Anja zei

Fijn dat je zo goed geslaagd bent tijdens het winkelen.Ik zou mijn kinderen met die kou ook niet naar de bus laten lopen. Fijn dat Shannons moeder de kinderen vanmorgen wegbracht.

Anoniem zei

Koop voor jezelf een pittenzakje. Opwarmen, om je nek, sjaal erover, heerlijk warm! Doe ik ook als ik naar buiten moet in de kou, bevalt me prima.

Ik vond jou altijd al zo'n bekend gezicht hebben. Gisteren keek ik naar een film met Diane Keaton........ En toen wist ik het.......
Marjon

naomi zei

Hallo

Je bent goed geslaagd in de winkels. Ik vindt kado's ook leuker om in de winkel te kopen. Sommige dingen koop ik online, maar merendeel in de winkel.

Ik ben ook helemaal fan van de jeggings heb ook 1 model in 5 verschillende kleuren. Lekker makkelijk en zit goed. Hoop voor je dat het snel warmer wordt.

Groetjes Naomi

Wilma zei

Hier gaat het precies hetzelfde, als het vies of koud weer is sta ik al in de startblokken om de jongens te brengen en te halen.

Terwijl Cor ook altijd gelijk roept, ze kunnen best met de fiets.
Ik denk dat moeders dat meer hebben dan vaders.

Maar in dit geval toch heerlijk dat je kon blijven liggen in je warme bed.


Fijn winkelen zo:je auto goed kwijt kunnen, en je lijstje voldaan afwerken.
Ik moet ook nog op pad voor cadeautje.

En thuis gekomen weer een blije saskia met haar nieuwe jeggins.

Groetjes Wilma

syl zei

Altijd leuk om cadeautjes te kopen, als het maar niet stervensdruk is!
Die broeken hebben we hier ook, ze heten hier alleen treggings, ideale dingen!

Anja zei

Leuk zo'n dagje shoppen voor kerstcadeaus, zeker als je goed slaagt. Leuke cadeaus heb je gekocht!
Ik koop ook meestal een aantal cadeaus online en koop de rest in de winkel. Die kerstsfeer vind ik ook altijd gezellig!

Anoniem zei

Wat ben je goed geslaagd voor de kerstkado's. Ik vind het toch altijd wel leuk zo'n kerstfeer in de winkels.

Jeggins heb ik nog nooit van gehoord. Ik ga even kijken of ik er een plaatje van kan vinden :)

Groetjes, Julia

Petr@ zei

Ben je mooi in 1 dag geslaagd voor de kerst. Prima om zo een koude dag door te brengen.

Fijn dat Saskia blij was met haar jeggings.

Bibi zei

Ik moest wel lachen om Saskia's enige paar jeans, ik heb dat probleem ook altijd omdat ik bijna nooit goeie jeans vind. Soms kan ik nergens naartoe omdat mijn enige paar in de was zit. Wat heb jij veel leuke winkels in de buurt. Ik doe ook het meeste online, het is sneller en je hebt meer keuze maar de sfeer in winkels is eigenlijk veel gezelliger. Zelfs de Walmart is nu gezellig haha.

Bianca zei

Wat een pak sneeuw bij jullie ! sterkte met de kou !

Ineke zei

Wow, ook bij jullie een witte wereld, sterkte!

Anoniem zei

Ha ha ha....... Zeg maar dat ik ze gezien heb op de webcam :)
Marjon

Petra zei

@Anja - Gelukkig, ben ik niet de enige weekhartige moeder ;).

@Marjon - Wat een goed idee, ik heb zo'n pittenzakje, maar het is nooit bij me opgekomen dat ook naar buiten aan te doen! Bedankt voor het compliment, Diane Keaton is een knappe vrouw.

@Naomi - Saskia is ook helemaal blij met haar jeggings. Ik ga er denk ik voor mezelf ook eens naar op zoek.

@Julia - Ze zijn een kruising tussen leggings en jeans, maar zien er verder vooral uit als jeans.

@Petr@ - Eigenlijk zou ik vaker naar de mall moeten gaan op koude dagen. Daar is het warm en het is er even uit. Jammer, dat je er geen honden uit mag laten ;).

@B. - LOL, ja, zelfs de Walmart! Wij hebben veel keuze aan winkels inderdaad, maar als dat niet zo is, dan is het internet helemaal een uitkomst!

@Bianca - Het valt wel mee met het pak, hoor, er is precies genoeg om mooi te zijn.

@Ineke - Ja, het is wel mooi, hoor, zo met de Kerstlichtjes.

@Marjon - Zal ik doen :D


@Wilma - Het zal ons moederinstinct zijn, mannen zijn toch al gauw wat minder zorgend aangelegd. Succes met shoppen!

@Syl - Zo door de weeks is het heel goed te doen qua drukte, zelfs met Kersttijd.

@Anja - Iedereen is ook in zo'n goed humeur in deze tijd. Vind ik ook gezellig.

Nicole zei

Je hebt weer leuke cadeautjes gevonden! Ideaal dat er ook zoveel online te krijgen is.

En die koekjes van Saskia zien er heerlijk uit zeg! Niet gek dat die meteen op waren.

Bente zei

Geloof dat ik echt een boze stiefmoeder ben. Ik heb geen enkele genade met temperaturen, en als ze zich niet warm aankleden dan komen ze er zelf wel achter dan dat niet slim is. Of niet. Als kind had ik het ook vrijwel nooit koud terwijl mijn ouders me wollen borstrokjes (bij wijze van spreke) wilden aan doen.
In tegenstelling tot mijn spartaanse aanpak is de vader van de kids uitermate bezorgd als het aankomt op aankleden of bomenklimmen.