Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 23, 2010

Kerstboodschappen doen

Twee dagen voor Kerst, niet te geloven hoe de tijd vliegt! Zonder wekker slapen we lekker uit. Ik heb een speciaal kussen voor fibromyalgie patienten en als ik daar op een bepaalde manier op lig voel ik helemaal geen pijn. Dat is op het moment vooral heerlijk, dus het vergt even discipline om uit die lekkere positie op te staan.

Zoals iedere dag doe ik dat rond negen uur toch en na een snel ontbijt ga ik even sporten. "Eigenlijk" (want wie bepaalt dat, behalve ik) zou ik gewichten moeten doen, maar ik heb daar het geduld niet voor. Een intens half uur op de crosstrainer moet voor vandaag genoeg zijn. Behalve, dat sporten me lichamelijk goed doet, helpt het me mentaal ook om even iets heel anders te doen. Ik ben helemaal overtuigd van de mentale voordelen van sporten.

Katja is inmiddels ook op en Sushi heeft niets gegeten of gedronken. We gaan dus proberen haar met een pipet te voeren, anders moeten we naar de dierenarts om vocht te laten spuiten. Gelukkig vindt Sushi het eten via de pipet lekker. Er gaat zelfs, tot onze grote opluchting, een heel bakje met water aangelengd voedsel in.

Gauw maken Rick en ik ons klaar om onze jaarlijkse Kerstmaaltijd boodschappen te gaan doen. Traditie van Rick vroeger, die wij hebben overgenomen, is een buffet met hapjes op Kerstavond. Ons Kerstdiner is vrij eenvoudig en de ham als vlees ook wel enigszins traditioneel Amerikaans. Vroeger hadden wij in Nederland altijd kalkoen en dat is niet mijn favoriet, dus ham vind ik helemaal prima.

Bij een heel drukke Wegmans vinden we wonderbaarlijk snel een parkeerplaats. We beginnen met onze lunch. Ik kies een halve "European" sandwich, een stokbroodje met verse mozzarella, prosciutto, tomaat en sla en een kop soep, een verschrikkelijk lekkere en pittige crab "chili".


Stiekeme foto's van Wegman's lunch gedeelte, foto's mogen hier niet, heb ik al meegemaakt


Het is erg druk, maar we vinden alles wat we nodig hebben voor een lekkere maaltijd de komende dagen. Wegmans heeft Beemster kaas, heerlijk! Ook hebben ze een Nederlands produkt, dat ik nog niet eerder tegen ben gekomen, ChocoVine. Het ziet er allemaal net iets te vreemd uit, dus ik neem geen fles mee.

Hoe druk het ook is in de winkel, iedereen is in een goede bui. Als ik bij de vleeswaren op mijn beurt sta te wachten, grapt de vrouw naast mij, dat het wel moordend is hier vandaag. Ik ben het daarmee eens, maar antwoord, dat we dat weten en er toch ieder jaar weer voor gaan. Ze knikt lachend beamend.

Kai en Saskia hebben intussen samen brownies gebakken. Die twee kunnen het prima samen vinden. Ook krijgen we de hele middag lekkernijen van de buren. Ik ben dit jaar laat met het maken van mijn peppermint bark. Dat gaat morgen gebeuren.

Dacht ik klaar te zijn met winkelen, blijkt een van Katja's online bestelde cadeautjes niet meer voorradig. Ik ga Vienna maar weer in. Leah zei, dat Katja misschien wel wat voor haar auto leuk zou vinden, dus ik begin bij Advance Auto Parts. Natuurlijk is er al flink gewinkeld en er zijn alleen nog rare dingen over. Dat wordt het niet.

Rick heeft vorige week bij Michaels de verkeerde lichtjes gekocht. Aangezien Michaels naast de autowinkel ligt, ga ik ze ruilen. Ik krijg een kaartje met het bedrag erop mee. Ik zoek doosjes om mijn peppermint bark in te doen morgen en vind daar precies acht van. Nog beter, het kost, op zes cent na, net zoveel als de lichtjes! Helemaal goed. Ik moet er wel een half uur voor in de rij staan, maar ach.

Nu heb ik alleen Katja's cadeautje nog niet. Blockbuster ligt aan de overkant en een film is altijd goed. Alleen zie ik niets, dat Katja leuk zou vinden, ook hier is het erg uitverkocht.

Dan zie ik de Blu-Ray van Easy A staan. Dat is de perfecte film! Alleen heeft Katja geen blu-ray. Ik vraag bij de kassa of ze ook een "gewone" dvd ervan hebben en volgens de computer is er nog een over. Alleen vind ik die niet.

Dan ziet het meisje achter de kassa hem liggen, een andere klant wilde hem toch niet. Als dat het lot niet is? Die medewerkster en ik dragen ook nog eens dezelfde Kerstboom oorbellen, het is magisch, ha ha!

Helemaal blij, dat ik nu echt klaar ben met Kerstcadeautjes en ook nog (hopelijk) erg leuk geslaagd ben, rijd ik huiswaarts. Daar is niemand. Rick en Kai zijn er samen op uit en Katja en Saskia ook. Het is wel even lekker, zo'n rustig huis.

Het geeft me even de kans om op adem te komen. Ik baal enorm van de pijnen, die ik deze week heb, ze ontnemen mij mijn energie. Ik wilde eigenlijk vandaag mijn lekkernijen voor de buren maken, want morgen zijn zij er misschien niet. Maar energie om candy canes klein te slaan heb ik niet meer.

De kinderen eten vanavond samen, want Rick en ik zijn uitgenodigd voor een Kerstfeestje bij Mary en David. Het wordt erg gezellig en er zijn lekkere hapjes. David heeft een heel menu van cocktails in elkaar gezet en ik probeer de "Good Night Kiss". Echt lekker, moet ik zeggen.

We blijven niet lang, want ik ben heel moe en wil morgen en overmorgen kunnen genieten. Tijdens zulke feestjes is het de hele tijd staan en dat lukt me op het moment minder. We nemen afscheid, wetend, dat we Mary en David en hun zonen weer bij onze Oud en Nieuw viering zullen zien. We hebben het enorm getroffen met deze buurt, zoveel leuke en hartelijke mensen.

Saskia heeft Alexandra te logeren, Katja gaat uit, na Sushi van medicijn te hebben voorzien en Kai, Rick en ik kijken nog een Kerstfilm. Morgen wil ik op tijd opstaan om zoveel mogelijk van de feestdagen te genieten. Hier wordt Kerstavond ook erg gevierd en er is geen tweede Kerstdag.

14 reacties:

Anja zei

Ik wens jullie een fijne, gezellige, en voor jou pijnvrije, kerst toe. Geniet van het samenzijn!!

naomi zei

Hallo

Ik vier mijn kerst dus ook ik dit jaar op zijn amerikaans. Kerstavond komen mijn schoonouders en gaan we gourmetten en hebben we kadootjes. Op de dag lekker relaxen en serious request laatste dag kijken. Dan de nacht werken in het ziekenhuis en kerstontbijt met collega's. Op 1e kersdag dan lekker slapen en rond 16 uur naar mijn zusje en daar een 6 gangen diner en ook kadootjes.En dan weer een nacht werken. En op 2e kerstdag lekker lang slapen en wat film kijken met mijn vriend. En eten we een rollade. Dus klinkt druk en dan op naar oud en nieuw.

Fijne kerstdagen en hoop zonder te veel pijn. Geniet ervan.

Liefs Naomi

Theo zei

Chocovine Nederlands?

Hmm, ik heb er nog nooit van gehoord, dus ik heb het idee dat het enige Nederlandse er aan is, dat er blijkbaar Nederlandse Chocola inzit.

En dan gecombineerd met wijn, het lijkt mij zonde van zowel de wijn als de chocola, ha ha.

Fijne Kerstdag(en), en een goede jaarwisseling gewenst in gezelschap van je hele gezin!

Theo

Nina zei

Bah, wat naar van Sushi... Het lijkt de kat van mijn ouders wel. Die heeft nu speciaal krachtvoer van de dierenarts gekregen en antibiotica en NSAID. Maar hij gaat 2011 niet halen, zullen we maar zeggen. Ik hoop dat Sushi wel gauw opknapt!! Wanneer krijgen jullie de bloeduitslagen? En gaat Sushi dan straks weer met Katja mee terug naar VT?
Wat betreft dat voer+medicijnen geven...inderdaad de handdoektruc werkte hier toen de kat van mijn ouders zich nog erg verzette (dat doet-ie ook niet meer, laat alles gebeuren...) het beste - en voeren met een pipet/spuit.

Heel veel kerstplezier zo samen, hele gezellige dagen toegwenst vanuit een besneeuwd Haarlem!

Annemiek zei

Laat die kinderen die candy canes maar in stukken slaan!
Yep, Wegmans hier ziet er precies hetzelfde uit. Ik was er 2 dagen geleden, alleen omdat ik een kadobon had. Ik kom er niet vaak, weet er niks te liggen, en na 3 rondjes gelopen te hebben gaf ik sommige dingen maar op om te vinden. Het is er ook altijd stinkend druk.

Een fijne kerst samen!

Frans zei

voor ik het vergeet. bedankt weer voor alle leuke verhalen het afgelopen jaar!! zo leuk om mee te lezen met jullie leven!!

ik wens jouw en je hele gezin een fijne kerst en een heel gezond en gelukkig 2011!!

Sandra zei

Lieve Petra en familie,

Mijn kerstavond kan niet beginnen zonder jou en jullie een "Merry Christmas" te wensen. Dank je wel voor het dagelijks beschrijven van je leven. Het geeft me een gevoel dat ik over je schouder mee kan kijken in je leven, erg leuk! Fijne feestdagen, hopelijk zonder al te veel pijn! Vanavond gaan mijn man, zoontje (4 jaar) en ik naar een speciale kerstviering voor kinderen en daarna pakken we thuis wat kadootjes uit. Morgen eten we bij nijn moeder (gourmetten, erg populair in Nederland!) Tweede kerstdag zijn we bij mijn zus te gast. Heerlijk om zo de dagen door te brengen! Geniet van de gezelligheid en elkaar! XXX

Anoniem zei

Ik duim dat de feestdagen voor jou pijnvrij zullen zijn. Geniet van deze periode en hele Fijne Kerstdagen toegewenst voor jullie.
Hier in Nederland hebben wij een witte Kerst hoor ik net op de TV, gezellig!

Petr@ zei

Gelukkig dat Sushi met een pipetje wel wilde/kon eten.

Vreselijk hè, die drukke winkels. Maar je zult er toch ieder jaar aan moeten geloven.

Nooit gehoord van ChocoVine. Klinkt ook niet echt lekker. Kan me niet voorstellen dat mensen daar warm voor lopen.

Veel plezier, en hopelijk zonder al te veel pijn, de komende dagen.

Anoniem zei

Een hele fijne kerst en hopelijk een betere Sushi.
Groet, Bea

Anja zei

Een hele fijne kerst samen! Geniet ervan! Wij hebben hier kerstavond er al weer op zitten en hebben een heel gezellige avond met leuke cadeautjes gehad bij mijn ouders.

Ik ben toch wel benieuwd naar dat peppermint bark. Ik heb ergens eens een recept gelezen en het klinkt heel makkelijk. Misschien moet ik het zelf maar eens maken.

Petra zei

@Anja - Dank je! Ik wens jullie hetzelfde en dat er, ondanks het verdriet, ook een lichtje mag schijnen morgen.

@Naomi - Het klinkt als een drukke, maar gezellige Kerst voor jou. Veel plezier!

@Theo - Het wordt in Nederland gemaakt, dus is echt wel Nederlands. Maar misschien wordt het alleen geexporteerd. Jij ook fijne Kerst en gelukkig 2011!

@Nina - De bloeduitslagen van Sushi waren goed, nu hopen we dus, dat het geen tumor is. Sushi gaat inderdaad mee met Katja naar VT, maar volgende week moeten we terug naar de dierenarts. Naar, hoor, van de kat van je ouders, het is toch altijd moeilijk afscheid nemen. Jij ook fijne feestdagen gewenst!

@Annemiek - Saskia en Rick hebben zich over de candy canes ontfermd. Wegmans is inderdaad ook hier heel vreemd opgezet, boter op wel drie verschillende plaatsen.

@Frans - Dank je wel en insgelijks!

@Sandra - Leuk te lezen, hoe jullie de feestdagen gaan doorbrengen! Veel plezier.

@Anoniem - Dank je wel en geniet van het mooie sneeuwlandschap!

@Petr@ - Meestal is het hier niet zo druk, dus die ene keer per jaar is ok. Op Facebook zeggen mensen, dat die ChocoVine toch wel lekker is. Mij sowieso te zwaar. Fijne dagen voor jullie!

@Bea - Dank je!!

Bianca zei

Gelukkig dat Sushi het eten uit een pipet lekker vind, vooral zorgen dat ze genoeg vocht binnenkrijgt. Je kunt dat zien als je het nekvel zachtjes omhoogtrekt, het moet weer gewoon terug gaan in zijn oude vorm en niet heel langzaam of blijven "staan". Ik heb Fuzzy denk ik elke dag wel 15 x zachtjes aan zijn nekvel getrokken toen ik hem moest voeren en laten drinken met een spuitje. Maar gelukkig vond hij het niet erg (denk ik ;-)

Fijne Kerst gewenst !

Marjanne van Dam zei

Hoi,
Per toeval kwam ik op deze site.
Maar ik wilde je iets vertellen over de choco vine. De choco vine
Is inderdaad een nederlands product. Het wordt gemaakt bij De Kuyper distilleerderij in Middelharnis(goeree-overflakkee) en werd tot voor kort alleen maar geproduceert voor de export. Waarom weet ik ook niet. Maar sinds kort is verkrijgbaar bij de
C1000 supermarkt. Ik vindt het echt heerlijk spul echt een aanrader. Vriendelijke groet en fijne dagen, Marjanne